• RUSH

    Mám nezvyklý úkaz na UST plášti Maxiss Crossmark. Jedná se o vyboulení pláště, zhruba na kraji vzorku. Boule je o průměru asi 2 cm. Na omak je měkší než okolní plášť. Vzduch neušel, ujel jsem na tom asi 5 km, zatím to drží.

    Plášť vyměním, ale docela by mne zajímalo, jestli se s tím někdo setkal, nebo zda víte nebo tušíte, co je příčinou tohoto jevu.

    Plášť by nahuštěn na asi 30psi, bylo ale vedro asi 34–35st C, moje parametry jsou 193cm/93kg, je to full a plášť (alespoň zvenku) nevykazuje stopy mechanického poškození.

    0 0
    • RUSH  

      Mám ještě podotázku ohledně rozměru pláště. Tento plášť je 2.1 a já pro příští sadu plášťů dost intenzívně přemýšlím o něčem širším (2.2). Není 2.1 málo na mou váhu? A nemůže to být jedna z příčin toho poškození?

      Jinak teď ten plášť vyměním kus za kus, ale pro příště asi půjdu do kombinace Mountain King 2.2 vpředu a Race King 2.2 vzadu.

      0 0
    • jonti  

      Pravdepodobne je pod vyboulenim castecne poskozen kord, zatim nic vazne, ale kdyby se to zhorsovalo tak to chce novy plast.

      To 2,1 muze byt malo, ale problem by to byt nemel.

      0 0
      • RUSH  

        Plášť už jsem koupil nový. S tím poškozením kordu souhlasím, já si myslím, že je to tím.

        0 0
    • Mug  

      Pokud byl plášť nový tak reklamovat. Tvoji hmotnost i tlak na kterou jsi to nahustil, by měl úplně v pohodě ustát. Tady to vypadá na nějakou výrobní vadu. Nejspíš špatný kord, tkanina kterou se plášť prokládá bude zřejmě v onom místě poškozená.

      Jinak důvod pro širší gumu není až tak hmotnost jezdce, jako spiš to že je pohodlnější (neb se dá vozit s nižšími tlaky) a to že se lépe chová v rozbytém terénu. Pokud se podíváš tady po fóru tak tu nejdeš dost přízpěvků na tohle téma.

      0 0
      • RUSH  

        Plášť není nový, mám asi dva roky, a je na něm najeto asi 1500 km. Mám dvě sady kol a různě je prohazuju.

        S poškozením tkaniny souhlasím, jen nevím, zda je to výrobní vada tohoto kusu, nebo jestli to vzniklo používáním.

        0 0
        • Mug  

          Aha. Já myslel, že je nový. Podobné boule a vlnění se objevovaly brzo na silničních Schwalbe Ultremo a oni je měnily. Kamarád měl podobnej problém na skoro sjetém RaR, prostě to ježděním povolilo. 1500km na bajkovou gumu vcelku jde. To zřejmě nebyla výrobní vada, prostě dosloužil trochu dřív než jsi ho stihnul úplně sjet. Kup novej plášť, třeba ty širší Conti a jezdi. Snad vydrží víc než 1500km ;)

          0 0
        • mirav  

          Na prvních tubeless autopneu se to taky občas stávalo a novejch. Je to složitější technologie, tak se holt občas stane. Hlavně, že ne zas celá vadná serie.

          0 0
    • RUSH  

      Tak jsem ten plášť vyměnil. Ještě před tím jsem do toho poškozeného pláště píchnul šídlem, abych vyzkoušel, na kolik je ten Slime spolehlivý. A funguje to dobře. Před tím jsem žádný defekt na UST nezaznamenal, tak jsem využil příležitosti to vyzkoušet doma.

      Ale k té bouli – je to zajímavé, vypadalo to, jako by se oddělila vrchní gumová část pláště se vzorkem od spodního kordu. Do tohoto prostoru se zřejmě dostal vzduch, který vytvořil onu bouli. Mezitím se ovšem vlivem Slime díra zacelila a boule zůstala. Pokud by se boule propíchla, plášť by ale neušel, držela by ho spodní část. Zbytky boule by ovšem plavaly a plášť by při jízdě tom místě ustřeloval.

      0 0
    • Mate  

      tohle se stane v případě že je z výroby chyba v provulkanizaci gumy do nosného kordu práště. Prostě se běhoun odfoukl od pletení. reklamuj.

      0 0
    • RUSH  

      Pláště jsem kupoval jako pár, takže se to dalo i čekat…už se to objevilo i na druhém (předek), dokonce na dvou místech (ale bulky jsou o dost menší).

      Pozitivní je to, že nový plášť vypadá lepší (teď budu mít brzo nové oba:-), a i to že, teď už se tolik nebojím na tom starém ještě chvilku jezdit, protože když ta bulka praskne, vlastně se nic nestane.

      Myslíte, že by se to dalo zalepit? Prostě to propíchnout a stříknout tam lepidlo na duše? Třeba by to zase nějakou dobu vydrželo…?

      0 0
      • RUSH  

        Jen pro zajímavost: Nechal jsem to stále na ráfku (boule byly malé) a ono to jaksi splasklo, teď to není ani znát, kde to vlastně bylo. Uvidím, co to bude dělat dál. Nový plášť mám v doma záloze.

        0 0
        • capo  

          Objevil jsem na stejném plášti stejný problém, viz foto. Je to jen ta horní vrstva. Že by ušel vzduch se nebojím, spíš si bojím aby se až to praskne neutrhla větší plocha vzorku…

          Co další zkušenosti?

          0 0
          • Kufruv  

            jojo, přesně takovéhle boule se mi dělají na RK Tubeless. Největší exempláře měly okolo 2×6cm a 1 cm na výšku. Jsou plný buď vzduchu nebo tmelu. Při jízdě vydávají čvachtavý zvuky :D Propichuju je šídlem, pak je klid…

            0 0
    • Daf  

      Mě takhle odešly oba pláště Crossmark UST co jsem měl. Je to odlepená vrstva gumy od kordu. Jeden plášt jsem vyměnil včas. Druhý mi bouchnul. Naštěstí doma. Ani jsem je nestačil sjet :(

      0 0
      • capo  

        Bouchnul? Ty woe, nestraš :(. To jako bouchlo přímo v tom místě kde byla ta boule?

        To asi zkusím opravdu propíchnout, ať se to projeví co nejrychlejc, než pojedu něco kde půjde o čas

        0 0
        • Daf  

          Bouchlo mi to v noci. Nemohl jsem přijít na to, co to bylo za ránu. V plášti byl pořád tlak, Bouchla jen ta boule. Ale na to jsem přišel až když jsem chtěl jít na kolo.

          0 0
    • Ricci  

      presne takto som dopadol s Rocket Ron Tubeless Ready, radsej som ho zahodil…

      0 0
    • beavis  

      Me takovouhle bouli udelal 2× Continental Race King bezdusak. Nastesti to vzdycky bylo na konci jeho zivostnoti, takze mi to nijak nevadilo. Jedna z bouli se mi objevila pred 14 dny, ale zkusil sem s tim jezdit a bez problemu jsem na tom najezdil jeste cca 50 km. Pak jsem komplet prezouval;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.