• Kobe

    Zdravím všechny fandy cyklistiky,

    Dozrál čas, abych si konečně koupil nové kolo a jelikož se považuji stále za začátečníka, rád si nechám poradit od místních nadšenců.

    Nejradši se pohybuji po silnici/stěrku, zkrátka všude kde na mě nečekají velký kořeny a jámy. Nedělá mi problém sednou na kolo a ujet 100 i 200km. Ve všední dny je trasa samozřejmě kratší, všeobecně ale jezdím velmi často.

    Mám rád dobrodružství a rád bych si v létě (nejenom toto léto) zkusil aktivní dovolenou na kole, tzn. dojel někam (např. k moři) na kole.

    Až do této chvíle byl mým favoritem Canyon Grizl, ale jelikož sem vyšší postavy i váhy (195cm/103kg), nejsem si jist, zdali gravel je to pravé pro mě.

    Na dalekou cestu odhaduji, že pojedu s batožinou okolo 10–15kg, což už je přes hranici 120kg, co se dočítám je pro gravel (kolo+cyklista+ná­klad).

    Řešil někdo podobný problém? Neporadil byste mi někdo jak typ kola (XC/gravel/MTB), tak i konkrétní model?

    Budgetem bych se rád vešel do 45k za kolo.

    Předem děkuji za podněty a příjemný zbytek dne.

    Kobe

    0 0
    • Pavell  

      Na bikepacking i sviznou vyjizdku po rozbitych cestach je pri Tvych parametrech Grizl dobra volba. Vzal bych klasickou vidli a jednoprevodnik (mam rad jednoduchost). Casem zainvestujes do rychlych karbon zapletu a budes mit paradniho bika.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        Akce GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

      • Kobe  

        Díky za rychlou odpověď. A co ta váha? S batohama určitě překročím 120kg, není to problém?

        0 0
        • Pavell  

          120–130 by na Grizla nemel byt problem, pokud s tim pojedes trochu slusne.

          0 0
        • tsunami  

          130kg na kole typu gravel bych se nebál. DT ráfky pro gravel (531/540) mají nosnost 130kg, ale mám vyzkoušené přetížení i na cca 170kg (pak je to spíš od dobrém výpletu a co nejvíc kolu pomoc třeba tím, že člověk nesedí jako bluma).

          0 0
      • tsunami  

        Vidíš a já bych si na silnice/šotoliny vzal kolo s 2×11, zvlášť když se vyhýbá cestám kde to drncá :) Nějak nevidím na silnici výhody v jednoplacce. Zvlášť když je člověk těžší…

        6 0
        • Pavell  

          Mi ta jednoplacka s 95kg vyhovuje…ale jasny, kazdej at si vybere pohon, co mu sedi lepe.

          0 0
          • tsunami  

            Třeba na horském kole chci jen jednoplacku, ale jak mám 130kg, tak prostě rychle odchází malé pastorky. V terénu je tak často nepoužívám, ale na silnici/šotolině to prostě jde do hajzlu rychle :-/ Na 2×11 mám menší spotřebu řetězů i kazet.

            1 0
            • Pavell  

              Ja mam 42 zubovy prevodnik a rovinu jedu nejcasteji na kazete 15, 17 pastorky.

              0 0
    • bluerider  

      Riverside Touring 920 z dekáče uveze 170kg:

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332473?…

      Tady je recenze z bikepacking.com:

      https://bikepacking.com/…-920-review/

      Za ty peníze to není marný…

      1 0
      • tsunami  

        Tyjo, to se mi líbí. Za rozumné prachy docela slušné kolo i pro velkýho člověka.

        0 0
      • Jakobo  

        To je slusne. Co se tyce te nosnosti, jako nepopiram to, ale jak na to prisli, ze unese 170 kg? Nebo co je na tom kole jine oproti ostatnim, ze unese 170 kilo? Kola maji 32 dratu, vicemene standard, ram hlinik.

        Navic je tam i recenze se spatnym hodnocenim 1 hvezda 3× mu prdnul rafek a 1× ram: I had this bike for 1 year +. During this i had 3 times broken rim and last time i had broken frame. So this bike isn´t for guys 120 kilo plus even that max weight should be 170kg. It´s shame because, i liked this bike. Geometry and riding comfort is good.

        0 0
        • bluerider  

          Asi to museli testovat. A nejspíš se spoléhají na to, že takovou masu to kolo nikdy nepoveze. Lidé v této váhové kategorii by většinou měli problém se na tom kole vůbec pohybovat, natož vyrazit někam na bikepacking… :) Z jedné špatné recenze bych si hlavu nedělal, může to být statistická odchylka nebo smůla, i když ráfek hned 3krát WTF! Lze to navíc u nás reklamovat.

          0 0
          • Jakobo  

            No vsak jo, borec mohl byt jelito, treba na kole sedi jako pytel hov*n. Ja bych to kolo klidne bral, ikdyz osobne je mi na cestovani sympatictejsi ocel kvuli vyssi odolnosti dynamicke unave. Vetsina jak pises navic nepoveze vic jak 20 kilo poviantu. Kdysi natezko ve Skandinavii na podzim, vsechno sebou, jidlo na 10 dnu jsem mohl mit asi 25 kilo veci a vic jak to si moc nedokazu predstavit. Jednak jako s tim kolem manipulovat, ale take kde bych mel mit tech dalsich 25 kil.

            Na druhou stranu jel jsem kdysi (natezko) po Korzice, uplne na severu jsou strasne cesty, sama dira. Upozornovali me na to ridici, ze museji jet mistama krokem. Jet po takove ceste bez prizpusobeni musi zakonite skoncit nejakym poskozenim rafku nebo vidlice.

            0 0
          • tsunami  

            Hele pro některé z nás je nosnost 170kg docela na hraně – tady na fotce mám skoro metrák a půl a se 170 jsem také na kole jezdil. ;-)

            0 0
      • Kobe  

        Super, díky moc za doporučení.

        Přesně tohle kolo jsem dlouho zkoumal na forbikes, a pak ho tuším testovali i kluci z bikepackingu. Na dlouhý výlet asi super (pohodlí a nosnost), ale na svižnější projížďku to asi nebude.

        Pokud 130kg nevadí (kolo 12 + 103 (já) + 15 batožina) je snesitelná porce pro gravel, klidně bych kouknul i po něčem rychlejším.

        Jaké jsou (ne)výhody 1–2 kazety?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Asi myslíš převodníky.

          1 převodník je lepší na servis, odpadá 1 řadicí páka. Zpravidla se dává převodník podle toho co nejčastěji jezdíš. Hodně kopců? Dáš menší. Hodně rovin – dáš větší převodník.

          S 2×11 máš větší rozsah, kopce, roviny, táhlé sjezdy – na vše máš převody.

          Můžeš jezdit jiné pastorky a netrpí tolik nejmenší kolečka na kazetě – z toho plynoucí delší životnotnost

          a taky rychleji v případě krize prehodis (stačí 1× vpředu a převod se skokově změní).

          0 0
    • Kobe  

      Všem děkuji za příspěvky. :--)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.