• kam

    Prosím o radu, jdou předělat ráfky Fulcrum red metal 29 SL na bezdušáky ? Co všechno potřebuji ? Stačí páska nebo je třeba nějak řešit špice ? Dík za radu zdatnějších.

    0 0
    • borda  

      Staci konverzni kit. A s nekterymi kity a taky plasti budes taky potrebovat spoustu trpelivosti. A mozna kompresor, nebo hodne velkou pumpu a hodne velkou vydrz.

      0 0
    • scret  

      jindy bych te odkazal rovnou do historie, ale dneska mam dobrou naladu:)

      Takze dle meho, rafky by mely byt TLR, tzn. mela by stacit jen zluta NoTubes paska a ventilky a mliko… a hoodne trpelivosti… nekdy je to boj nahodit… Zalezi jak jsi zrucny..

      0 0
      • Smazaný účet  

        včera jsem nahazoval 2× kolo a poprvé jsem zkusil použit mýdlovou vodu. Ani jsem se nestačil rozkoukat a obě patky zaskočily. Na podruhý to samé. Tak si myslím že zrovna tohle je dost užitečný pomocník.

        0 0
      • vastak  

        Zneužiji tvojí dobré nálady :) Mám Remerx Masterdiscy, budou fungovat bezduše s tou páskou nebo to budu muset udělat tím ghetto způsobem?

        0 0
        • borda  

          Nemusis to delat zadnym ghetto zpusobem, ale musis pouzit celou sadu, tzn i tu gumovou pasku.

          Btw.: podle me to jen s tou podlepovaci paskou fungovat nebude, pokud nepouzije i tlr plaste. Ale treba jo. Je to loterie jaxvina :-)

          0 0
          • vastak  

            Díky. A mohli byste doporučit i nějaké levnější pláště, které by s tou sadou šly použít? Předpokládám, že obyčejné hutchinson cobra v kevlaru na to nepudou.

            0 0
            • borda  

              No tak to je prave ta loterie :-). Treba pujdou.

              Ale jestli mas tlr rafek a koupis tlr plast, tak mas vetsi jistotu :-)

              Ja tady prave dumam, jestli to jde i s gumama s dratovou patkou. To jsem nukdy nezkousel. Nevite nekdo?

              0 0
              • Dejv94  

                Uplně bez problému jezdím jako bezduš Schwalbe Rapid Rob v drátu, nahodit to šlo snad i lím než Nanoraptor v kevlaru. zatím jsem nenašel plášť kterej by nešel. (S některýma to byl hodně velkej boj)

                0 0
                • borda  

                  Jo, taky jsem nahodil, ale furt se to sralo. A to to byly tlr rafky.

                  Kazdopadne s tema dratovyma gumama jsem to chtel slyset. Jdu hledat ventilky :-) :-)

                  0 0
          • Krejč  

            Máte někdo zkušenosti s tím ghetto způsobem? Zda je tento systém lepší, horší, stejný než No tubes a další převodní kity?

            0 0
            • pepek  

              Já jsem s tím neměl žádný problém. Naskakovalo to ochotně drželo tlak, nevyzouvalo se to. Výhoda je, že páska je spojená s ventilkem, takže by nemělo nic utíkat kolem ventilku.

              0 0
              • Krejč  

                Díky za info. Líbí se mi na tom, že se člověk nepekluje s nějakou páskou a izolepou atd. A díky použití duše a ventilku dohromady by to mohlo fakt dobře těsnit…

                0 0
                • tonik666  

                  Co je ghetto?

                  Notubes páska, ventilky, mlíko – jediný co má smysl. Vozím na TLR/UST ráfcích. Na netlr ráfcích s netlr plášti (easton, DT swiss X470) to moc nechodilo.

                  0 0
                  • vastak  

                    Tzv. DIY :-)

                    0 0
                    • ememem1  

                      to je metoda hodna pomalovaneho nositela che-guevaru na tricku – pouzit na tubeles riesenie dusu, obzvlast pri cene tohoto . ze sa nad tym vobec zamyslate.

                      0 0
                      • Jenda  

                        protoze rubena sada je vyrazne horsi nez ta rozstrihla duse, navic jak mas trochu sirsi rafek nebo nedej boze nejak uprostred profilovanej tak jsi v prdeli. A jak pisu vyse original no-tubes i no-flat reseni na standartni rafky neni nic jinyho

                        0 0
                      • scret  

                        Jak pise Jenda – Rubena je na h… kdyz mas treba profilovany rafek, zlaty ghetto tbls z 24 duse:)

                        0 0
                        • ememem1  

                          ja som ju sice neskusal lebo ma must ale poznam dvoch co ju maju a fuguje im bez problemov.

                          co na tom moze byt na hovno, ust ventilok drzi, paska 3m, kus gumy…pravda jedine co vyhodili je ten tmel a maju notubess ale s tym sa pocita.

                          0 0
                          • scret  

                            mels ji? ja jo:) u rafku s dobrym profilem OK, ale kdyz je zlabek clenitejsi, je na h…

                            0 0
                            • pepek  

                              Přesně tak, ventilek stáhne tu pásku dolů a hotovo.

                              0 0
                    • Martin  

                      ten se s tím procesem fakt nesere :D

                      nicméně já to mám v plánu s pomocí stréca Slavoša a jeho postupu udělat podobně – těsnící páska z Ferocentra, páska z duše :D

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      by mne zajimalo, jak asi sedi patka plaste v rafku, kdzy je tam jeste kus gumy…podle mne nahovno reseni, jak se zvejkne guma, tak luft je pryc…

                      0 0
                      • Martin  

                        to mi taky není jasné.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Asi 3 měsíce mi tohle řešení fungovalo bez problémů (měl jsem tam tuším 24" duši) a nejspíš by fungovalo i déle, pak jsem přešel na Rubena sadu. Ale je mi jasné, že nejezdím takové pekla jako 3/4 B-F :)

                        0 0
                      • Jenda  

                        naopak to funguje lip nez klasika, po case se ti totiz patka k ty pasce prilepi a kdyz to dostane stos z boku tak to jde i s tou paskou. V podstate je to pak skoro jak galuska :-)

                        A 1 mm pruzny gumy neudela vubec nic, to jsou rozdily mezi patkama u ruznejch znacek plastu vetsi nez co ti ta duse udela.

                        0 0
                    • Atilla  

                      Hmm, že bych tomu dal ještě šanci? Ale když vidím jak to tom vyzouvá i z maviku 823, tak nevím jestli to má na 721 smysl po předchozích zkušenostech.

                      0 0
              • MlokCZ  

                S tou výhodou souhlas. Jen doplním, že to není výhoda jen ghetto řešení. NoTubes gumová páska je také v jednomu kuse s ventilkem (jen ta cena…).

                A navíc tu je výhoda hezké profilace NoTubes gumové pásky.

                0 0
            • Jenda  

              pokud nejde rafek vylepit jen tou no-tubes paskou tak si muzes od nich koupit konverzni kit kde je gumova paska s ventilkem jenze to neni vlastne nic jinyho nez gheto reseni. Sam mam no-tubes bo jsem byl blbej, otec jezdi gheto variantu a fungujeto imho stejne nebo mozna i lip. A cena je nesrovantelna.

              0 0
              • vastak  

                A když se ten plášť nasazuje přes tu duši, která se pak odstřihne, nedělá to nějaký bordel (shrnutí duše), když třeba měníš plášť?

                0 0
                • Jenda  

                  tak trochu to problem je ale gumu menim nastesti tak 2× az 3× do roka tak je mi to celkem jedno. Na casty prehazovani to samozrejme neni ale to bezduse obecne.

                  0 0
        • Kubiczech  

          Na Remerx mi zatím vždy stačila žlutá páska No Tubes a ventilky. Zkušenosti mám s Fastdisc, Magic a Hurry.

          0 0
          • borda  

            Neskousel jsi i rubenu? Je mezi tema ventilkama nejakej rozdil?

            0 0
            • Kubiczech  

              Rubenu jsem nezkoušel, ale ty ventilky bývají podobné. Povětšinou se liší jen tvarem té gumové základny a tím, jestli jdou či nejdou rozebrat.

              edit: Teď na to koukám a vypadají úplně stejně jako Caffé Latex nebo ty No Tubes.

              0 0
              • borda  

                No me prijdou dost podobny mavicum :-). Tak si tak rikam, ze bych dal rubene jeste jednu sanci, mozna to nekde vyhrabu :-)

                Akorat misto ty jejich sileny 3m pasky pouzit tu notubes.

                0 0
                • borda  

                  Heh, tak jsem nasel ventilek a gumovou pasku. Misto 3m prubnu bud oboustranou kancelarskou, nebo stribrnou na vsechno a jestli se chyti plast, tak dam rubene druhou sanci i s 3m paskou :-)

                  3 bezdusova vlna v zivote . Porad si ale rikam, ze nejlepsi byla ta prvni, kdy jsem jezdil ruzny bezdusovy mavicy. To fungovalo 100% :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    stribrna se ti caasem rozlepi…

                    0 0
                    • borda  

                      Ja vim, rozlepta ji mliko. spis tam dam tu kancelatskou. Ale je to fuk, ponevadz chci jen zkusit, jestli naskoci plast a jestli to alespon trosku drzi. Kdyz to bude vypadat uchazejcne objednam novou sadu, stejne mam jen jeden ventilek a pasku. Kdyz se vyskytne sebemensi problem, tak na to kaslu, pac nervy mam jen jedny :-)

                      Ale dik za upozorneni.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        ja bych tam placnul zlutou NT…kdyz nenaskoci, tak ji mas misto vlozky do rafku a cajk…a pri hodne snahy naskoco skoro vsechno…

                        0 0
                        • borda  

                          Tu nemam. Hodne snahy vyvijet nechci, uz jsem si tim kramem kdysi jednu pumpu znicil :-). Vyvinu stredni snahu a bud to pujde, nebo na to hulim.

                          Z ceho je ta notubes paska? Rubena kity jsou jasny, vyjde to levnejs, nez samotny notubes ventilky. Jestli je to tak dobry, ze bych jednu vzal.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            z ceho je to nevim, ale:

                            http://www.kupkolo.cz/…afku_z90307/

                            0 0
                            • borda  

                              Jj,. Zrovna tu co chci nemaj :-). Uz tady hodinu bojuju s tim, jestli brat baleni na 30 kol :-)

                              Ja kazdopadne vyhrabal jeste takovou elekrikarskpu lepici izolacni gumovou, tak jsem ji nalepil pod tu rubenackou gumu a je to pripraveny. Zitra skusim nahodit.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                tak jine eshopy…

                                jinak ja taky dumal zda nevzit nekde velike baleni…pak pak jsem dosel k zaceru, ze cicovin uz mam doma vic nez dost…

                                izolacka nebude tam odolna proti promacknuti…vmackne se do direk od niplu, uvolni na okrajich a bude to profukovat…

                                0 0
                                • borda  

                                  Tak vyreseno. S nozni pumpou se to nechyta. Sice to vypada, ze s mlikem a kompresorem by to potencial melo, ale potencial neni jistota . kaslu na to. Svy jsem si s tim uz uzil.

                                  Mozna prubnu jeste jedny kola.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    pomerne fajnove reseni je natlakovat PET flasku (do spuntu dat ventilek bez vlozky) a pak to fouknout do kola (opet ventilek bez vlozky. Dostanes tak vetsi proud vzduchu a plast snaze zaskoci. A je to za dve minuty hotove (pokud mas ventilek)

                                    0 0
                                    • bruco  

                                      Ako je to technicky riesene na vystupe z PETky, aby to drzalo tlak?

                                      0 0
                                    • borda  

                                      Tak napad to neni spatnej, takovy maly tlakovy delo :-), ale to by bylo jednodussi pouzit ten kompresor :-)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        to pochopitelne…ale ne kazdy ho doma ma..PETku sezenes dycky, pumpu mas a staci schovat do supliku spunt s ventilkem…pro extremni pripady je mozne spunt vozit s sebou a v pripade vyzuti provest snadne nahozeni (PETek jsou plne prikopy…:())

                                        0 0
                                        • borda  

                                          Priznam se, ze tva myslenka se mi opravdu libi :-)

                                          Ale my ve meste mame fabriku na kompresory a navic jsem tam 8 let delal, tak se priklanim spis k tomu kompresoru a nahradni dusi :-).

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            nahradni duse je jistota…myslenak to ale neni ma…v nejakem „vychytavkovem“ vlaknu to nekdo zmnil a ja to jenom sirim dal:)

                                            0 0
                                            • scret  

                                              nemuzes to detailnejc nafotit? Uz to tu sice bylo, ale myslim, jen jedna nemocdetailni fotka… Dik.

                                              ja sice nahazuju normalne dilen.pumpou, ale nekdy je to trochu drina…

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                proste ventilek (notubes, nebo i jiny z duse) prostrceny spuntem petky, utahnuty…na to hadicka z akvarka…kus propisky z druhe strany pro nafuneni, zaskrceni kolickem, prilozeni hadicky na ventilek kola, oddelani kolicku a „lup“ je to tam…

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  a ten kolicek udrzi takovej tlak? Na kolik cca foukas? na treba 40–50PSI?

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Predpokladam, ze hadicku prehne a az potom zakolikuje.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jo, to mi je jasny:) ale i tak… nebo ze hadicka nevylitne z ventilku…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    bzz paska na pojisteni u spintu, na ventilku kola to podrzis rukou…

                                                    kolicek na prehnutou hadicku a cajk. Tlak tak 2.5 atm, pak jsme mel strach…ono prdnout to v chodbe, tak mi asi vysplouhne mozek usmami:)

                                                    0 0
                                                  • Jenda  

                                                    to je genialni napad, zkusim to udelat s plastovym kanistrem :-)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    nevim zda vydrzi tolik jako PETka:)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Kdybys chtěl mít jistotu, můžeš natlakovat takovou tu 1000 l plastovou nádrž, která je obehnaná ocelovou konstrukcí :D

                                                    0 0
                                                • Lada,s  

                                                  Tak to musím vyzkoušet :-)) Včera jsem potřeboval nahodit bezdušák, pumpou to samozřejmě nešlo tak jsem, ač nerad, musel obětovat jednu CO2 bombičku na nahození :-(

                                                  0 0
                                              • bruco  

                                                Takze Coca-cola tubeless tool – 1 flasa, 2 ventilky zo starych dusi (jeden bez vnutra), kusok 4 mm hadicky z akvaristiky a jeden klip na papiere. Hadicku je potrebne pomocou horucej vody na jednom konci rozsirit, aby sa dala nasadit az na telo ventilku v kolese. Na obrazkoch je hadicka v parkovacej pozicii zastrcena aj na vstupnom ventile, aby sa neplandala.

                                                Na nasadenie plastov som potreboval 2 davky. Prvu pri vysrobovanom tele ventilu. Tlak pohol patkami, ale neusadil ich a po odpojeni hadicky boli straty vzduchu tak velke, ze sa nedalo fukat pumpou. Nasledovala druha davka uz s nasrobovanym ventilom. Po nej uz plast drzal tlak a bolo mozne nasadit pumpu a usadit patky. Flasu som fukal na 4 bary.

                                                Vysledok by bol mozno lepsi, keby som patkam pomohol mydlovou vodou, takto sli nasucho.

                                                Dalsie vylepsenia:

                                                • pockat na akciu 2,5 litra za cenu 2 a zvacsit zasobnik
                                                • najst dobrovolnika, ktory otestuje tlakove limity flase.
                                                0 0
                                              • bruco  

                                                Takze Coca-cola tubeless tool – 1 flasa, 2 ventilky zo starych dusi (jeden bez vnutra), kusok 4 mm hadicky z akvaristiky a jeden klip na papiere. Hadicku je potrebne pomocou horucej vody na jednom konci rozsirit, aby sa dala nasadit az na telo ventilku v kolese. Na obrazkoch je hadicka v parkovacej pozicii zastrcena aj na vstupnom ventile, aby sa neplandala.

                                                Na nasadenie plastov som potreboval 2 davky. Prvu pri vysrobovanom tele ventilu. Tlak pohol patkami, ale neusadil ich a po odpojeni hadicky boli straty vzduchu tak velke, ze sa nedalo fukat pumpou. Nasledovala druha davka uz s nasrobovanym ventilom. Po nej uz plast drzal tlak a bolo mozne nasadit pumpu a usadit patky. Flasu som fukal na 4 bary.

                                                Vysledok by bol mozno lepsi, keby som patkam pomohol mydlovou vodou, takto sli nasucho.

                                                Dalsie vylepsenia:

                                                • pockat na akciu 2,5 litra za cenu 2 a zvacsit zasobnik
                                                • najst dobrovolnika, ktory otestuje tlakove limity flase.
                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  dva ventilky jsou zbytecny a navic ventilek ve flasce oslabuje jeji pevnost…bohate staci ten ve vicku..nafunet, zaskrtit, dat na ventilek, vypustit…:)

                                                  0 0
                                                  • bruco  

                                                    Ako nafunis z beznej pumpy cez hadicku?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    noooo…bud muzes pouzit T spojku, nebo do hadicky prechodne vrazit nejakou trubicku(staci rozebrat propisku):)))

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Zapracujem do Mk.2. :-)

                                                    Nevies o niekom, kto by otestoval tlakove limity? :-)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Doma máme skulinu ve dveřích, do které se vejde hadice od pumpy. O víkendu otestuju :D

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Som zvedavy na vysledok. Snad este budes pocut. :-)

                                                    0 0
                                                  • xshreck  

                                                    Dej si dvě tři flašky vedle sebe a hned máš větší objem

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    problem je se spojovanim…bezne Tcka z akvaristiky maji malou durku a tak i mizerny prutok vzduchu…

                                                    0 0
                                                  • xshreck  

                                                    když dá ventilek do dna (neztenčí se stěna), dvě flašky spojí přes vršky (asi bych to zkusil vyřešil tenčí trubkou s vhodně tlustou stěnou, vyřezat závit a zatáhnout ty vršky maticí).

                                                    Do druhé flaše by šel taky ventilek, akorát bez vnitřku. Přes ten převléct hadici jak to má (volil bych autoventilek)

                                                    Ale nejlepší by bylo koupit si kompresor a neřešit takové kraviny :D

                                                    0 0
                                                  • Slavoš  

                                                    Dej flašku za dveře a protáhni hadičku pod dveřmi.

                                                    :-)

                                                    0 0
                                                  • Ralan  

                                                    Určitě to vydrží dost. Cola když napění tak to musí něco vydržet. Takových 8 atm bych řekl že to vydrží.

                                                    A stejně si myslím že dřív než petka tak ti rupne nějaký spoj hadičky apod…

                                                    0 0
                                                  • Yann  

                                                    Tak zdroje uvadeji cca 10atm (150psi)

                                                    „…as Coke confirmed by phone all their plastic 20oz to 2 liter PETE bottles are safety tested at the „industry standard“ 150 psi and some are even tested to 250 psi.“

                                                    tady a tady

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Misto te propisky by nebyl spatny nastavec na foukani nafukovacich lehatek, ktery byva k nekterym pumpam pribalen. Sam jsem jeden mel k Betto pumpe a druhej u stare pumpy od Zigulika.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    moznosti je mnoho, ja bastlil z toho, co bylo pri ruce:)

                                                    jinak my to meli u pumpy z moskvice:)

                                                    Ja preferuju reseni co nejednodussi…spunt s ventilkem, hadiuckou a skrtitkem das snadno do batohu…petku nejakou sezenes dycky. A tak kdyz nekde vyzujes bezdusak, mas vetsi sance na nahozeni…jasne, dusi vozim taky, ale co kdyby…

                                                    0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    Nezkoušel to někdo s kanystrem jak je do automatů na vodu? Má to nějakej divnej objem, myslím 19L.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    otazka, jakej tlak vydrzi…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    imho mene nez PET flaska..

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    zkouseno?:)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Tak pak plastový kanystr na benzín, ten vypadá bytelně.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    A co zahradni postrikovac, ktery tu kdekdo pouziva treba na myti kola?

                                                    Co jsem tak jeden polorozbitej doma zkousel, tak by to mohlo jit. Plast je tuhy, pumpu to ma taky, kdyby nefungovala nebo to neutahla, tak ventilek by sel bez problemu dodelat.

                                                    Ta PETka ma vsak vyhody, ktere tu nekde popisuje Lukas, sezenes ji vsude a vzdy.

                                                    0 0
                                                • Martin  

                                                  no hezkypěkně :)

                                                  0 0
                                                • Spock lone wolf  

                                                  Co koupit za pár korun 5l destilku?

                                                  http://rempocb.cz/…-500×500.jpg

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    akorat ze tydle kanistry nejsou stavene jako „tlakove nadoby“…takova kola v PETce se umi natlakovat docela slusne…

                                                    0 0
                                                  • ememem1  

                                                    a kolko litrov vzduchu tam „napretlakujes?“

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    litry jsou jedna vec, ale pak tu mas uzke misto-ventilek a pokud skrz nej chces procpat co nejvice vzduchu za kratky cas (aby zaskocily patky), tak potrebujes tlak…

                                                    0 0
                                                  • ememem1  

                                                    ja s tym nemam s dielenskou pumpou ziadny poblem, len sa tak pre zaujimavost pytam. (teda hovorim o cistom UST, notubes to bola ina onania…)

                                                    inak povedane som sa pytal ci ho tam vobec napretlakujes tolko aby tie patky spolahlivo zaskocili.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Valcil jsem s kombinaci ZTR a TLR …plast proste podfukoval, natazeni patek do rafku montpakou moc neslo a ani nahozeni s pomoci duse moc neslo(mozna kdybych to nechal nahozene pres noc, ale byl jsem netrpelivy).

                                                    S flaskou to dopadlo tak, ze proud vzduchu nahodil patky plaste na vyssi misto k patkam rafku a trochu je usadil(tak ze se uz samy nesvezly do zlabku). Pak uz stacilo plast nafoukat a patky zaskakaly samy…

                                                    UST ma vyhodu v tom, ze zlabek v rafku zatesni patky a ty pak pri pumpovani tesni o zvyseny profil az k samotnym patkam rafku…

                                                    0 0
                                  • scret  

                                    aneb proc zkouset osvedcene a funkcni metody, kdyz se s tim clovek muze drbat a mit nejisty vysledek:)

                                    0 0
                                    • borda  

                                      Kdyz mi slibis, ze se to s tou zlutou NT paskou 100 % chyti, tak do ni pujdu :-).

                                      Ja se s tim nijak nedrbal. Ventilek a gumovou pasku jsem tady mel, zadni plast je stejne na vymenu, tak jsem se alespon dokopal ho donyst ze sklepa a nebudu sjizdet ten starej do uplnych sracek. Takze mi to dalo, at nezeru, 15 minut navic. Slo mi o to, jestli nahodou nenatrefim na kombinaci, ktera se snadno chyti. Kompresor nemam a nechci a na pumpu s tim proste behat nebudu. Taky bych mohl zavolat nekomu z orliku a pujcit si ho, ale nechci otravovat.

                                      Pro me je jediny funkcni a osvedceny reseni stejne bezduse mavic + hutchinson :-)

                                      0 0
                                      • scret  

                                        nevim, mozna jsem to prehledl, ale jaky rafky mas? Problem je v tom, ze lidi se snazej bastlit bezduse i z ne moc vhodnych kombinaci a pak jsou problemy…

                                        Idealni je mit samozrejme rafky k tomu delany – UST, ZTR, WTB apod.

                                        Ja v podstate jezdim jen UST rafky, driv s UST plasti, dnes TLR… Pritelkyne ma ZTR Arch Ex a taky parada…

                                        0 0
                                        • borda  

                                          Ja to zkusil na cross rafky dt swiss + dratovy scwalbe cx comp :-D. Byl to jen pokus, jestli by se to chytilo. Kdyz jsem videl tohle vlakno, vzpomel jsem si, ze nekde mam ventilek a pasku a potreboval jsem dat novej plast. Kompresorem a s mlikem by se to tak na 99% chytlo.

                                          Jeste pujdu vyzkouset mavic xm 117 + roro, kdyz uz jsem v tom. Jeste tum mam dt x 430 + pythony, ale tam by ta aplikace nebyla asi moc vhodna, pac ty kola moc nejezdim. Ale mozna si to vyzkousim taky. Je tady bourkovy varovani, uz to venku praska, tak co delat, ze jo :-)

                                          Jinak – mel jsem rubena kit v tlr kolech bontrager + geax saquaro TNT, coz je poradnej kus gumy a sralo se to. Proto tu zbytek ty sady mam – z jednho kola jsem to vyndal.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            DT rafky jsou vseobecne na bezduse na hovno!

                                            Pokud nemas nejakej TLR python, ale jen obyc kevlar, tak ti to na 90% nepujde, ten ma tak volny patky, ze jsem to v zivote nevidel…

                                            Vzdycky je potreba mit alespon TLR plaste nebo rafky… Bastly obyc rafky (jeste nevhodnejch) a obyc gum nikdy moc nefungujou…

                                            0 0
                                            • Kubiczech  

                                              To bych trošku oponoval, neboť jsem na DT ráfky nahodil různorodou směsku plášťů a to včetně obyčejného kevlaru a drátu. Ale je fakt, že dílenskou pumpou to nahodit nejde, na to je třeba aspoň ten TLR plášť. V provozu jsem s tím neměl jediný problém.

                                              0 0
                                            • borda  

                                              Ja vim, ale proc nepokusit osud, ze jo :-). Na hovno je to cely, rikam, ze se to sralo i s TLR rafkama. Ale stejne to vyzkousim, uz tady leje jako z konve, tak co uz delat, ze jo :-). Teda ty mavicy, na dt asi kaslu.

                                              Jedinou opravdu dobrou zkusenost s bezdusi = naprosto bezproblemovy nasazeni, nafoukani pumpou, vubec zadny bastleni mam fakt jen smavic UST + hutchinson UST. To je dokonala kombinace :-). Jenze kupuj kvuli tomu troje kola, ze jo:-). A nevim, nevim, jak to bude s ust cross gumama :-)

                                              0 0
                                            • borda  

                                              Cimz nechci rict, ze to neni vubec funkcni, ale proste loterie to je a mnohdy hrozny srani.

                                              0 0
                                              • Slavoš  

                                                Pokud nebazíruješ na gramech , zalepit páskou díry na niple, z duše (rubena páska se mi odlepila, navíc se shrnovala a lezla do patek, vadily tam ty vroubky) vystřihnout pásky širší o cca 2 mm než je vnitřní rozměr ráfku. Natáhnout pásku, aby se vešla do ráfku, označit délku s přesahem 3 cm. Slepit a vyrazit průrazníkem díru na ventilek zastřihnout , pak stačí dobře utáhnout ventilek. Pak zaskočí s namydlením plášť vždy. Pokud nahazuješ plášť do ráfku montážníma pákama, tak nebude potřeba ta gumová páska.

                                                0 0
                                                • borda  

                                                  Tak ne ze by to bylo spatny, ale to uz mi prijde jednodussi a funkcnejsi v ty dusi zrovna nechat ventilek – cili v podstate klasicky ghetto reseni. Takhle to mas ghetto, kde platis za ust ventilky a prinese to podle me jen riziko uniku tlaku kolem ventilku.

                                                  0 0
                                                  • Slavoš  

                                                    Jenže pokud dám defekt co mlíko nepobere a to už se mi podařilo, tak musíš s ventilkem vytáhnout i tu pásku.Nemusí se ti podařit dojet s duší, pokud tam není páska.

                                                    0 0
                                                  • borda  

                                                    Tak to mas koneckoncu pravdu.

                                                    0 0
                                    • Kubiczech  

                                      Tak. To chtělo rovnou kompresór.

                                      0 0
                                    • borda  

                                      Jo jinak, kdyz jsem to zkousel poprvy, tak s tim zdaleka takovy zkusenosti nebyly.

                                      0 0
                              • jIrI___  

                                V modelářský potřebách se dá páska vyztužená skelným vláknem. Drží to jak sviňa a na rozdíl od klasické stříbrné ducktape se jednotlivé vrstvy od sebe neodlepují. Kdysi jsem ji vozil a naprosto bez problémů.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  tu konec koncu od 3M dava do konverznich sad i no-tubes

                                  0 0
                                • Slavoš  

                                  Není z modelářských potřeb, ale funguje.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Jo, to je ona :)

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      dneska jsem měl tu čest pozorovat výrobu bezdušáků metodou Slavoš Chlípník Ghetto Style a musím konstatovat, že to je velice elegantní metoda

                                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      nevím co znamená časem ale mám ji tam jako nouzovku už skoro rok a žádný problém. Naopak má lepší lepidlo než NT

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        jIrI se tady zminoval, ze sice lepidlo drzelo, ale casem doslo k odlepeni folie od podkladu.

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Což se ostatně stává i u staré Caffé pásky. Teď už používají žlutou ve stylu NT.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          toho jsem se trochu bál ale používám jen 3M pásky a vrchní vrstva drží. Tohle se mi stávalo u no name pásek často. Tady to byla fakt nouzovka ale zkusím co to vydrží.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Ta moje byla od Pattexu a fakt se ta lepící a „vodotěsná“ vrstva od sebe oddělily.

                            0 0
                      • JakeF  

                        Co to znamená „lepší lepidlo, než NT“, kterou mám přes 2 roky v obou kolech a nikdy jsem s ní nemusel nic dělat? Jestli to nebude spíš „lepší, než blbě nalepená NT“ :).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          znamená to přesně to co píšu. Při porovnání obou pásek je na 3M lepší lepidlo. Jsou ráfky kde je vnitřek trochu členitější a páska se celou plochou nepřilepí, pak člověk ocení lepší kvalitu lepidla. Máš asi ráfek kde se páska dotýká větší plochou, tak se rozdíl mezi blbě a dobře nalepenou nepozná.

                          0 0
            • xshreck  

              S rubenou byl porod nahodit plášť od schwalbe. Navíc ta gumová svině se stejně vždycky posunula nějak do stran. na magicu jsem vozil žlutou NT a ventilky od rubeny a pak nakonec co jsem si vyrobil

              0 0
            • jIrI___  

              Mám doma ventilky CL i Rubena, jsou úplně stejně a mezi sebou kompatibilní :)

              0 0
          • mmm.edia  

            U Magicu pozor, existují jak ve verzi TLR, tak bez TLR, mají o 1mm jiný profil, pokud se nemýlím. Nejlepší je v tomto ohledu vypáčit před koupí info z obchodníka, ale pozor, mnozí z nich o tomto nemají ani páru.

            0 0
        • scret  

          bohuzel nemohu slouzit, s Remerxama nemam zkusenosti..

          0 0
      • nitraq  

        Můžu taky dotázek?:) Koukám, že ve všech sadách jsou galuskový ventilky. Teď mám kola s auto ventilky, mám pešek nebo jsou i auto ventilky nebo nějaký podložky?

        0 0
        • JakeF  

          Vystřihni si je z duší :). Jednou jsem to tak udělal na starých kolech s galuskovým jako krizový řešení, než seženu novej a ono to bez problémů fungovalo, tak jsem to už nechal…

          0 0
          • jIrI___  

            Ale to musí být ventilky, které mají závit po celém těle, ne?

            0 0
            • nitraq  

              Takový ventilky mají duše Schwalbe, který mám, takže pohoda.

              A za kolik si tehdy prodal tu helmu POC?:)

              0 0
              • jIrI___  

                Něco přes litr, tuším 1300 Kč.

                0 0
                • nitraq  

                  Achjo, rvu si vlasy. Zrovna sháním nějakou novou helmu a zimní POCky mi sednou jak prdel na hrnec. Navíc za ty prachy by to byl luxus.

                  0 0
    • garp  

      Mám ráfky Bontrager Mustang 32-drátů dvoustěnné pro diskové brzdy, bezdušové TLR a pláště Bontrager 29–1 Expert, 29×2.2".jákou těsnící pásku nebo kit tam mám dát(originální páska není k sehnání)?

      0 0
      • JakeF  

        Tu originální pásku by to chtělo… Je to sice relativně těžký řešení, ale pak se to funkčně blíží TLR ráfkům. Prodejci Treku by je měli být schopní objednat, spíš bych řek, že se jim nechce a nevyjde to úplně levně…

        0 0
    • McBlacky  

      bezdušáky doporučuje 5 z pěti píchačů.

      Na duši bych těch 50km do cíle s tímhle kámošem fakt nedojel

      0 0
      • McBlacky  

        tak ještě ty fotky :)

        0 0
        • scret  

          to je chilli papricka?:)

          0 0
          • McBlacky  

            knot z ust sady na opravu. Vyndáš hřebík, vrazíš tam šídlo s knotem, šídlo vytáhneš a opraveno. fast&easy

            0 0
            • pepek  

              Pokud to není na boku. Tam je lepší provázek – neklouže – nacucne mlíko-drží.

              0 0
        • Smazaný účet  

          hmmm…stara guma dobre jede?

          0 0
          • McBlacky  

            aktuálně nemám NT tmel, tak dojíždím starej plášť co jsem tam dal na podzim na dojetí sezony (když jsem rozříz druhýho RaR) :)

            podle mě když to máš v ruce je to fuk co je vzadu obutý, vpředu mám novýho RoR. Na Brdech ani včera mě to rozhodně na závodě ve sjezdech nebrzdilo, respektive nikdo mě nepředjel ani neujel a to jsem jel 40km s Gorgovem ve skupince, což je letec

            0 0
    • Yann  

      Mám dotaz na bezušáky z trochu jiného pohledu – když mám UST ráfek a UST plášť, můžu to použít bez mlíka? Rozumím co to udělá v případě defektu, asi bych to řešil duší.

      0 0
      • bruco  

        Aky ma vyznam pripravit sa o hlavnu vyhodu bezdusoveho riesenia?

        0 0
        • JakeF  

          Možnost jezdit nižší tlaky bez rizika procvaknutí? :)

          0 0
          • bruco  

            A lepit. :-)

            0 0
          • Vilém  

            A jaky vliv na procvaknuti ma pritomnost/ne­pritomnost mlika v plasti?

            0 0
            • JakeF  

              Žádnou, proto taky nepoužitím mlíka se o tu největší výhodu (použití nižšího tlaku) nepřipravíš.

              0 0
        • borda  

          Protoze to neni hlavni vyhoda, ani smysl bezdusoveho reseni.

          Pro tazatele:

          Naprosto bez problemu.

          0 0
          • Yann  

            Diky

            0 0
          • bruco  

            Myslis, ze bezdusove riesenia boli vymyslane na to, aby sa dali jazdit nizsie tlaky? Podla mna bolo primarnou snahou odstranenie defektov, moznost vozit nizsie tlaky je len sekundarny vysledok.

            0 0
            • Singlespeed  

              Bezdušáky se původně vozily bez mléka…

              0 0
            • borda  

              Opak je pravdou :-)

              Kdysi jsem lil do bezdusaku slima, pac o notubes tady nikdo nemel ani paru.

              A slim rozhodne nebyl vymyslenej kvuliva cyklistice a nelil ho tam zdaleka kazdej a ja taky ne pokazdy.

              Navic – v pripade defektu, ktery je stejne dost vyjimecny, protoze bezdusaky jsou dost poradny kusy gumy a procvaknuti duse nehrozi se alespon nezaseres od tmelu.

              0 0
        • MlokCZ  

          Připravíš se o jednu z výhoda, ale zase na druhou stranu za to také něco získáš:

          • nemusíš se starat o doplňování tmelu; pokud někdo jezdí pořád jenjedna kola, tak to žádná zásadní výhoda není, ale pokud střídášvětší množství kol a na každém páru najedeš poměrně málo, takstarání se o tmel začíná být trošku opruz
          • pokud někdo častěji přehazuje na stejná kola různé pláště, tak tobez tmelu je daleko jednodušší a bude to tak ještě méně práce (při UST+ UST variantě) než kdyby to samé dělal s duší
          • odolnost bude pořád o hodně lepší než u duší, jednak UST pláštěbez tmelu při malém defektu typu trn ucházejí pomalu a většinou to dopadnetak, že klidně dojedeš až domů aniž bys po cestě defekt musel řešit;k tomu jen tak necvakneš (i UST plášť jde cvaknout, ale nesrovnatelněs duší) a plášť je celkově odolnější

          A tady zcela souhlasím s bordou. Bezdušáky kdysi začínaly bez tmelu a zacelováním mlékem nebyl určitě jejich hlavní význam (jestli vůbec ze začátku tohle bylo bráno v potaz).

          Taky dnešní tmely typu NoTubes nejsou pro UST pláště úplně ideální. Fungují v nich sice dobře, ale pro UST pláště není potřeba funkce dozacelení pláště aby neucházel. A kvůli tomu, že současné tmely tu funkci mají, tak to pak ani v UST pláštích nevydrží tak dlouho (vysychání, ježci, atd.).

          0 0
          • borda  

            Clovece, vidis to, tak to me vubec nenapadlo, s tim notubes tmelem. Jestli on nakonec do UST – UST nebude lepsi ten slim. Kdyz je primo urcenej k zacelovani defektu. Ja s nim jeden defekt mel, ale to jsem ten plast trhnul :-)

            Vubec jsem netusil, ze jde UST guma cvaknout. Tu snad musi ale bejt takova rana, ze to zbori i rafek, ne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Cvaknout jde, ale zase tak jednoduché to není. Sám jsem nikdy žádnou necvaknul (nejezdím přeci jen až tak přehnaně nízké tlaky a navíc na fullu taky něco pobere tlumič/vidlice).

              Jednou jsem to v reálu viděl a v tomto případě ráfek vydržel takřka bez problémů (náznak ohnutí, který nebylo ani potřeba rovnat), byl to ale poměrně odolný ráfek.

              A pak taky záleží co to bylo za UST plášť, jak jsem psal v tomhle vláknu, tak některé dnešní UST pláště zase už až tak odolné nejsou jako dříve (taky hmotnost šla o něco dolu).

              V historii by se tu dohledalo i více cvaklých UST plášťů.

              Slim x NoTubes nemá jasného vítěze pro UST pláště. NoTubes tmel pokud je v perfektním stavu, tak zaceluje defekty lépe. Ale zase tu zůstává starost aby byl v perfektním stavu. Slime vydrží bez zásahu mnohem déle (pokud není spotřebován defekty). Cenově je to pak podobné, NoTubes je sice levnější, ale bude se častěji doplňovat.

              0 0
              • blisterexist  

                a co tmely od tufa?, přemýšlím co dát do galusek, zatím jezdím poměrně úspěšně bez tmelu, sebou vozím extreme kdybych píchl, nemáš zkušenosti s tím druhým? jak dlouho vydrží a tak, NoTubes do galusek jsem zavrhl kuli ježkům, a navíc když jsem vozil bezdušáky tak bylo lepší ho po roce vylít a plášť vysušit, jinak lezla čirá kapalina zkrz plášť a dokonce dělala i boule

                0 0
              • MlokCZ  

                I když ani to lepší zacelování NoTubes tmelu není tak jednoznačné (srovnávám jen perfektní stav NoTubes tmelu). Slime někdy dokáže zacelit i větší defekt, naopak občas nechce tak rychle zacelit ani malý defekt.

                Srovnávám se Slime pro pneumatiky (tedy klasický Slime používaný už spoustu let i pro auta), tzn. verze, která je určená pouze pro řešení defektů a nelze ji použít pro konverze obyč a TLR plášťů, kde je třeba zacelit celý plášť.

                Tohle lze ale použít pouze pro UST pláště na UST ráfkách.

                Pak je ještě Slime Pro, který je určený i pro konverze a je už také na bázi latexu a složením už má blízko k NoTubes tmelu. S tím zkušenosti nemám, tuhle verzi ale asi nemá smysl moc řešit, protože bude mít stejné problémy jako NoTubes tmel (a z toho co jsem o něm četl, tak opravdu má). A tady už se může rovnou zůstat u NoTubes tmelu.

                0 0
          • borda  

            Jinak, jeste bych rekl, ze driv se ty tmely u UST braly spis jako prostred opravy, nez prevence. Zes jezdil do prvniho defektu, pak jsi tam strikl sprejem tmel a uz jsi ho tam proste mel.

            Coz podle me neni vubec spatna varianta. Protoze sprej s tmelem + pro sichra duse v batuzku ti muze vydrzet veky a nemusis se o nic starat. Kdybych mel UST, tak bych to ted tak asi udelal.

            Ale neni to reseni pro zavody :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Začínám poslední dobou uvažovat, že bych na tuhle metodu přešel. 4 páry kol s UST plášti je poměrně dost práce se starat o tmel v dobrém stavu i když mám doma kompresor.

              S ježky jako někteří sice problém nemívám takřka vůbec, vysychání by se také ještě dalo (tam stačí doplňovat přes ventilek), ale poslední dobou narážím na další jiný problém.

              U kol, která byla dlouhodoběji neježděná a NoTubes tmelu před obdobím neježdění zbylo v pláštích dost, tak tam nakonec zůstane taková hnědá sr…a vypadající jak olej. Nejspíš když stojí kolo delší dobu bez hnutí a tmel je pořád na stejném místě, tak dojde k nějaké reakci s pláštěm.

              A já mám doma takových kol více. Hlavně dva páry kol manželky, která teď delší dobu nejezdila (narození dcery). U jednoho z mojich fullů se mi to přes zimu teď stalo taky.

              A je to pěkný humus, plášť se musí sundat aspoň z jedné patky a pak to aspoň trochu vyčistit. Nalít do toho nový tmel by nebyl dobrý nápad.

              Nechávat pláště bez tmelu by bylo časově méně práce. Ale zase je tu oproti tomu nutnost řešit případný defekt během vyjížďky. A to by mohl být u manželky problém, až zase časem vyrazí a pojede někdy sama (i když to je málokdy).

              Jak jsem měl i dva páry kol s TLR plášti, kde byl nutný NoTubes tmel, tak jsem to udržoval zatím vše stejně, ale asi to brzo změním.

              0 0
              • scret  

                clovece, ikdyz to pisu nerad, tak by tvy manzelce vyhovovaly spis duse… Prtze jinak mas pomerne asi neresitelny rebus…

                Ja uvazoval, ze bych michal NT s FRM, ale kdyz jsem videl, jak kamosovi lital FRM jak o zavod a kulovy zatesnil… takze jsem zase srabacky zustal proste u NT a holt teda dolejvam a dolejvam, jezky vyhazuju a vyhazuju…

                Ale nekdy kupodivu nevyndam nic, nekdy tam nejakeho jezuru najdu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bezdušové řešení na manželky kolech trochu prudí akorát mě, ji vyhovuje na 100% :-)

                  Dobře to jede, nemusí nic řešit, defekt který nezacelil tmel neměla nikdy.

                  A to delší neježdění přišlo až teď s dcerou, předtím jezdila hodně.

                  Duše nejsou u ní řešením ani toho případného defektu. Při defektu by si nevyměnila sama ani tu duši.

                  Na její kola se začínám přiklánět k variantě použít Slime tmel (ten klasický zelený co se používá i u aut, který není na latexové bázi a vydrží dlouho), to by byl asi nejlepší kompromis.

                  Spíš teď uvažuju co na svojich kolech. Na 29tce asi není jiná lepší varianta než zůstat u NoTubes tmelu. Pořád ale váhám co u 26tek na UST + UST řešení.

                  0 0
                  • ememem1  

                    mne ten slim moc nefungoval, je to taka husta sracka ktora ma tendenciu byt furt hustejsia a nez sa dostane kam ma tak mas prazdne koleso. kludne bych zostal pri cistom ust rieseni, tam ked aj zabudnes rok doliat nic sa nestane a zrovna baby jazdia tak ze im nejaky vacsi defekt na pomerne masivnej UST moc nehrozi.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nějaký defekt už na UST pláštích měla. Sice jezdí pomalu a opatrně, zato výběr stopy není zrovna ideální :-)

                      Jednou na společné vyjížďce se jí povedl i větší defekt, kdy to NoTubes tmel zacelil až na podruhé a jen při natočení dírou v plášti směrem dolu (to byla ale slušná díra na běhounu, nechápu jak se ji v tom místě co jsme jeli mohlo podařit). A to byly ještě k tomu starší odolnější UST RaR (tedy ještě 67tpi).

                      O tom co popisuješ vím, to je právě to o něco horší fungování Slime tmelu. Dokáže zacelit občas i znatelně větší díru než NoTubes, ale zase právě má často problém rychle zacelit i malou díru.

                      0 0
                      • ememem1  

                        toto sa o nom traduje, neviem ci si ten slim skusal, ja hej a imho je uplne na hovno. ked to stecie dole vytvori sa taka guca co sa pri toceni kolesa zaboha nie rozpadnut. na co tam sluzi neviem, na zalepenie dier isto nie ale urcite funguje ako celkom slusny excenter. po dost dlhom case jazdy sa trocha rozplizne ale neni to ziadna slava, excenter zostava :-)

                        0 0
              • borda  

                Ja jsem mel na mysli neco takovyho, driv to delal hutchinson, ted to od nich nemuzu najit, ale beztak to meli od slima:

                http://www.autodily-tomes.cz/…eu-0–4-litru

                Akorat tohle baleni je pro nase potreby porad dost velky. Ale uvyzt pujde :-)

                Kdyz ten plast vylozene netrhnes, tak by to myslim, melo zafungovat. A kdyz ho trhnes, tak ti ani preventivni tmel neni nic platnej.

                0 0
      • scret  

        muzes.. ale kdyz pichnes, guma bude prazdna tak jako tak…

        Ale chvili jsem takhle jezdil… Pote daval alespon cca 60ml mlika…

        0 0
      • McBlacky  

        když začínalo řešení UST tak se to vozilo bez mlíka. S mlíkem to je nejvíc odolná kombinace a zadefektit to už chce mimořádnou smůlu nebo mimořádný prasostyl :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono se to už aspoň u Schwalbe trochu posunulo. Tím myslím UST RaR a RoR (ten tedy jen do 2012, teď už v UST není k mání).

          Jak jsou teď 127tpi, tak už ta odolnost není až taková jaká bývala a udělat velký defekt (který už tmel nedá) do těchto UST plášťů už není takový problém a až tak prasit netřeba.

          Ale zase na druhou stranu odolnost proti 127tpi obyč verzím RaR a RoR je daleko větší. Ale to už jsou taky strašné šlupky.

          0 0
      • MlokCZ  

        Kromě varianty vozit v UST pláštích tmel a vozit pro řešení defektu duši je ještě také možná třetí varianta:

        • jezdit běžně UST pláště bez tmelu
        • a vozit trochu tmelu samostatně a v případě defektu stříknout přesventilek (kromě třeba 60–120ml tmelu by bylo třeba vozit ještěstříkačku, pokud nechceš sundavat plášť, kdy je vždy určité i kdyžpoměrně malé riziko, že malou pumpičkou by nešel nahodit zpátky)
        0 0
        • JakeF  

          Zrovna jsem to chtěl navrhnout. Akorát spíš v podobě Tufo Extreme, máš to rovnou v lahvičce a moh by fungovat o něco líp, jak není dělanej na preventivní lití do pláště.

          0 0
    • mastihuba  

      RaR SS – bude na tom Continental x-king líp? a kterou verzi?

      0 0
      • RomanH  

        :-) Tak mne tohle zacal delat RoR SS TLR az po pul roce, nicmene tlak krasne drzi, mnohem vice, nez WTB Nano ci Maxxis Crossmark, tak bych to nijak neresil.

        0 0
        • mastihuba  

          jo jako ja problem nemam, jen to po ránu nevypadá dobře :). Ono to je dosekaný vod štěrku a vod kamení a když chytneš jednou za rok nejakej ostrej tak dáváš knot. A to už je skoro jak měnit dušu. Plášť kterej nesjedeš bez defektu po dobu jeho životnosti je prostě špatnej :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mě tady padá nástupce Scylly, Mlokem opěvovaný SS :(

            0 0
          • RomanH  

            Jo, tak vzhledove me to taky stve :-)

            Jinak asi nemas moc co na vyber. Ja jsem na zadku spokojenej s Nanoraptorem, ale toho ty nechces. Kdyz jej srovnam s Crossmarkem, WTB drzi minimalne stejne (spise – hlavne v zime – lepe), je rychlejsi a pohodlnejsi. X-King se mi libi, ale hodne lisi si tu stezovalo, ze bez dusi moc nedrzi tlak. Tak snad Maxxis Ikon, ale nejezdil jsem ho – chvalil ho tu tusim Kandik Psi Zub.

            0 0
            • Karaya  

              Musím potvrdit tvoje slova, jak jsem byl nastvanej na toho Nanoraptora, že jsem musel v terénu nasazovat duši, tak jsem tam dal Crossmarka Exc, kterej je o 80g lehčí než NR. CM překvapivě jede hůř, neb má dost měkkou směs, za to drží lépe a to i v zimě, co se pamatuju.

              0 0
            • obda  

              Trochu nesouhlasim, Crossmark do sjeti krizku mi teda drzel vic nez NR.

              0 0
      • scret  

        hehe, slusnej cednik:) ale zalezi taky za jak dlouho jsi tohle nasbiral…

        jinak ma na XK 2,2 RS najeto cca 500–700km a zatim zadnej flicek… a cekal jsem kupodivu nizsi odolnost… Zatim krome zvejkani, diky tenkym bokum zadny negativa nepozoruju… Rychle jedou, na ten vzorek slusne drzej, mozna o chlup lip nez novej RaRa SS 2,25…

        0 0
        • MlokCZ  

          To nejsou defekty (sem tam něco může být, ale určitě ne vše). Takhle prolíná tmel samovolně.

          0 0
          • scret  

            ze to hlavne na behounu…

            0 0
            • MlokCZ  

              To bude proto, že se to bude postupně propíjet po delší dobu, tedy hlavně když kolo stojí. A v tu chvíli to na boky už moc nedosáhne.

              A možná i snake skin boky to drží lépe než běhoun.

              0 0
              • Smazaný účet  

                tohle mi dělají všechny schwalbe, i DD verze. Ale tlak to drží, dokonce i na kole co často nejezdí…

                0 0
              • mastihuba  

                Podle mne to drobný defekty jsou. Po poslední vyjizdce mi to udělalo pěkný fleky na betonové dlažbě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Některé konkrétní místo defektem být může, ale určitě ne většina.

                  Na prvním snake skin plášti kdysi jsem si také nejprve myslel, že to jsou defekty, ale pak mi to více věcí vyvrátilo:

                  • měl jsem to po delší době i na plášti, na kterém jsem nejezdil (jakmám 4 páry kol, které jezdím, tak se mi občas stane, že nahodím plášťs tmelem, který delší dobu neprojedu)
                  • čím delší dobu mi plášť stál bez jízdy, tím výraznější tolokálně bylo v místě kontaktu se zemí (tedy tam kde byl přistání tmel)
                  • několikrát už mi to udělalo jiný tvar než jen ty malé lokálnímísta na fotce, jednou např. více než 10cm dlouhý souvislý flek
                  • u snake skinu jsem vícekrát tahle místa zkoumal a to i na sundavanémplášti (který už šel do koše) a nikdy jsem tam nenašel ani náznakdefektu (ani po pečlivém seškrábání zbytků tmelu z vnitřní stranypláště)
                  • když už je opravdu defekt, tak to většinou vypadá úplně jinak, nemáto tendenci dělat tak velké fleky mimo samotnou díru defektu
                  • i ten můj poslední defekt (a první který mi tmel zcela nevyřešil)neměl okolo vůbec žádný větší flek ani druhý den (nakonec to tu velkouskobu při menším tlaku na kterém jsem po několikátem dofouknutí navyjížďce dojel až domů udrželo i do dalšího dne a těsnilo to). Druhýten z vnější strany po defektu ani památky (tedy při podrobnějšímzkou­mání byla vidět skoba, ale už ne žádný flek od tmelu), z vnitřnístrany pláště tam byl pak pěkný špunt
                  • ještě jsem měl loni jeden defekt na snake skinu na fullu, kdy jsem musel2× dofouknout (ale jen trochu) a pak už se to chytilo a drželo tlak dáleplnohodnotně; místo defektu jsem doma nakonec vůbec nenašel (žádnýflíček ani jinde na plášti, byl to nový plášť, který ještěneprolínal a ani v následujících dnech se flíček nikde neobjevil)
                  0 0
                  • mastihuba  

                    … :) no coment ten flek pod přehazkou je mlíko a dlažba je porezni beton, takže sem doma dostal pěkně po kulách. :)

                    0 0
                      • MlokCZ  

                        Tady bych si ověřil co to vlastně je za veri. 2,4" UST verze nemá 630g. 2,4" UST verze XK má 780g.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          to už je docela dost :) ale 2,2 se mi zdá docela málo

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nevím jak jsou v reálu široké UST verze. Protection verzi 29" RK jsem sice opustil z více důvodů, ale zrovna šířka byla v pohodě a to reálných 55mm (stejně jako mám 29" snake skin RaR).

                            A UST Schwalbe jsou na to dost podobně. Konkrétně 26" RaR 2,25 UST mám zváženo více kousků a jsou v rozmezí 650–700g. Ale taky jim neprolíná tmel (což u Contílů UST také nejspíš nebude).

                            0 0
                            • scret  

                              u UST Conti samozrejme taky neprolina…

                              0 0
                              • mastihuba  

                                RK supersonic 480 g neprolinal a neprosekl jsem ho ani na červené z lysé hory. S rar. Ss najedu na kamenitou sotolinu. Např. Když se vyjede z treilu na rychlebech a už abych skoro chystal knot. Me v tomhle rar nepřesvědčil.

                                0 0
                      • scret  

                        jak pise Mlok – XK 2,4 UST ma cca 780g – mel jsem ho a vazil jsem ho…

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Flek už máš fakt velký (tedy dostalo se toho ven už hodně). I když jsem měl ten zmíněný celý prosáklí pruh, tak nikdy se mi nestalo, aby to takhle z toho odkapávalo ve velkém na zem.

                      A jestli v tom daném místě je defekt nebo ne nevím (být tam jistě konkrétní defekt může).

                      Ještě mi napadá jedna věc. Prolínání tmelu se s časem zhoršuje. Mohlo by to souviset i se sjížděním pláště, kde i mimo vzorek ubývá materiál. A jak samotná konstrukce běhounu trochu tmel prolíná, tak tím by se to mohlo výrazně zhoršovat. Tohle by mohla být další souvislost, proč na předním mi vždy prolíná méně nebo vůbec. Nejen, že tam je nižší tlak, ale také přední nemívám téměř sjetý a vlastně mi nikdy vepředu nevydrží plášť do plného sjetí.

                      Jak jsem měl teď tu skobu na běhounu v neděli, tak mi ještě na vyjížďce tmel cákal ven 3× (vždy když se to po nafouknutí neudrželo a znovu to povolilo) a to poměrně dost (tmelu jsem tam měl hodně, protože jsem zrovna před 14 dny doplňoval).

                      Následně po tom zacelení a při tom nižším tlaku už ani neprolínal. A ještě tam tmel byl, když jsem plášť sundal a vyhazoval (tedy mělo co prolínat).

                      Plášť jsem vyhodil a ani se nesnažil to nějak opravit. Bez toho defektu bych na něm ještě něco najel, ale něco najeto už měl (něco přes 2000km).

                      Jinak zůstávám u snake skin verze. Zkusil jsem obyč TLR verzi a ty boky jsou fakt nechutně papírové u 127tpi verze. Takže jsem to nakonec vzdal a ani jsem tu papírovou verzi nenahazoval. To mi za tu rychlost (zase tak moc velký rozdíl to není) nestojí.

                      A půjdou ty dva kousky na obyč verze na prodej.

                      0 0
                  • mastihuba  

                    je mi líto jej zahodit. Já tam fakt dám toho x-kinga :)

                    0 0
      • MlokCZ  

        Po delší době (půl rok a výrazně více) mi to také ss verze dělají.

        Contíky jsou na tom bez duší ale naopak ještě daleko hůře. U protection verze sice neprolíná takhle tmel, oproti tomu ztrácí daleko více tlak, tmel vysychá daleko rychleji. Patky jsou obalené tmelem daleko více (zřejmě nejsou tak těsné a musí je vždy více dozacelit tmel).

        U RS a supersonic verze to ani nechci vidět, tam to může být leda horší. Navíc když protection je jako jediná v současnosti označená u Contíků jako TLR.

        A dochází u Contíků mnohem snáze k podfukování za jízdy kolem patek.

        U snake skin verze i přesto, že tmel takhle prolíná, tak tlak drží nesrovnatelně lépe než Cotníky a tmel mi přehnaně rychle nemizí.

        Contíkům jsem dal šanci cca 2,5tis. km a definitivně s nimi zkončil.

        U 26tky bych vzal UST verzi RaR. Ta neprolíná vůbec a navíc jede lépe než snake skin.

        U 29" si ale vybírat nemůžu…

        0 0
        • mastihuba  

          jako NN SS je na tom perfektně, tam neni ani flíček. Ale to už se tu řešilo. :)

          0 0
          • MlokCZ  

            To bude souviset s tlakem. Teď mám nahozené dva 29" RaR ss něco přes rok. Přední nemá téměř ani flíček (možná jeden, dva by se tam našly) a na zadním to mám podobně jako je na té fotce + jako bonus jedno místo, kde je takový souvislý flek asi 8cm. Je možné, že je to v místě na kterém plášť stál přes zimu a působil tam dlouhodobě starý tmel. Flek je ale až od nového tmelu po vyčištění zbytků starého a doplnění nového.

            Vše ale funguje jak má, tlak drží perfektně, tmel vevnitř hezky šplouchá, takže to nijak neřeším.

            0 0
        • scret  

          zalezi na tom jakou kdo ma verzi… Ja mam treba RS a ta byla jeste jako jedina TLR… pak to hodily na Protection verze…

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, ale to je už minulost (kdy to bylo opačně). Teď řeším co lze aktuálně pořídit.

            0 0
            • scret  

              se..ou me, ze Contiky ted dle meho dost oproti schwalbe dost ztracej, pritom to jsou supr gumy. Bohuzel dle myho zaspali dobu s TLR a ted se v tom placaj…

              Pritom XK mi prijde vlastnostma lepsi jak RaRa, starsi typ MK taky lepsi grip jak NN…

              0 0
    • vastak  

      A když se ten plášť nasazuje přes tu duši, která se pak odstřihne, nedělá to nějaký bordel (shrnutí duše), když třeba měníš plášť?

      0 0
    • vasado  

      nechce se mi zakládat nové vlákno a v historii sem z toho moc moudrej nebyl – ale, dají se vozit na UST ráfcích TLR pláště? nebo musim mít UST na UST a TLR na TLR … jakože oba dva systémy znám, jen mi jde o to jestli se to dá kombinovat… bo mám možnost mít UST kola ale nechce se mi tam dávat těžké UST pláště, raději bych tam dal lehké TLR s mlíkem… Díky

      0 0
      • Draw in soul  

        Dají.Dokonce se chytnout s mlíkem někdy i neTLR ráfky a neTLR pláště,když dáš žlutou pásku a ventilky.

        0 0
      • scret  

        da se v pohode! Jen pri montazi to chce mit lepsi grif… Nekdy se kombinace UST rafky a TLR plaste nandava dost blbe… Je to porod a bez pomoc.metod to bez kompresoru nenahodis… S pomoc.metodama dilenskou pumpou jo, ale nekdy se docela zapotim:)

        0 0
        • vasado  

          díky, tak to jsem rád :-) a to nasazování je jediné mínus ne? je to lehčí než s ust pláštěma, nepotřebuju žádné pásky nic a pojede to taky trochu líp než ust pláště ne?

          0 0
          • scret  

            lip to urcite nepojede… Jde jen o usetrenou vahu… Teda zalezi o jakych konkretnich plastich se bavime a jake konkretni verzi…

            Kdyz porovnam schwalbe verze UST vs. napr. snakeskin… Tak je to cca 100g rozdil… Mlok tusim psal, ze sice SS jede trochu lip, ale myslim, ze to nikdo nepozna, to spis uz do toho promlouva vzorek…

            Zalezi co jezdis, podle toho se da vic radit, jakou verzi vzit…

            Do UST rafku potrebujes jen ventilky, nic vic…

            0 0
            • vasado  

              proč to líp nepojede? jinak doted sem jezdil light duse a RoRo evo verze… tak sem myslel, že tam hodím to samé, zase EVO RoRO bez snakeskinu bez ničeho… možná sem přemýšlel o FuriousFredech – ale to je fakt šlupka už… ale nikdy sem neříznul většinou cvaknul duše bo vozim menší tlaky…

              0 0
              • MlokCZ  

                U obyč verzí u Schwalbe počítej nejen s tím, že jak jsou děsné šlupky, tak nejsou moc odolné. Ale také tím jak mají málo materiálu, tak i zacelováním tmelem funguje hůře. U snake skin verze je to výrzně lepší, nejlépe tmel zaceluje u UST verze.

                0 0
                • vasado  

                  já nikdy neměl problém s tím že bych řezal boky nebo prostě píchnul. Většinou sem cvaknul duši o ráf… ale tak na moje ježdění (opravdu lehké XC :-D možná ještě trochu lehčí) si myslim, že švalbe šlupky stačí ( jen s těma furious fredama se bojim, že to je fakt moc a že bude vůbec problém je zatěsnit :-/

                  0 0
              • scret  

                takhle, pojede to lip oproti dusim…

                Ja osobne bych Fredy nedaval, jak pise Mlok, obyc kevlar verze je brutalni slupka a je potreba pocitat s nizsi odolnosti…

                Pokud jezdis XC, bud HT nebo treba 100mm full tak bych vzal bud obyc. EVO verzi (treba RaRa) anebo snake skin verzi, ktera na to pouziti bude uz hodne odolna… Ja to vozim na LV a drzi to, ikdyz se s tim myslim nemazlim…

                na KHS mam ted XK 2,2 RS (taky tenky 480g slupky) a drzi to – na ten styl jezdeni… Na trail bike 120–140mm bych ale takovy slupky necpal, tam to proste nevydrzi v tezsim terenu…

                0 0
            • MlokCZ  

              Naopak. Lépe jede těžší UST verze (u RaR a RoR) a sice ten rozdíl není nijak brutální, ale určitě není úplně zanedbatelný. Je to proto, že:

              • obyč (TLR) verze RaR/RoR a UST RaR/RoR jsou 127tpi (tedy kostra většíšlupka, ale lépe jede)
              • snake skin RaR/RoR je ještě pořád 67tpi (díky tomu je snake skin verzezase odolnější než obyč i na běhounu)
              0 0
              • scret  

                otazka, jak do toho bude promlouvat zas vetsi vaha…

                0 0
                • MlokCZ  

                  U mě zanedbatelně, jsem na UST pocitově i měřitelně mírně rychlejší.

                  0 0
                  • scret  

                    je pravda, ze jen muzu srovnavat UST Conti a snakeskin schwalbe, ale jizdou rozdil 100g na gume nepoznam, bohuzel… tzn. clovek to pozna jen, kdyz kolo zavesi na vahu…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Rozdíl 200g (dohromady) na pláštích taky ještě nepoznám. Vyzkoušeno u NN ss x UST (kde jsou všechny verze 67tpi a tedy neplete se do toho rozdíl valivého odporu).

                      V testovacím mírném asfaltovém sjezdu, kde srovnávám pláště jsem teď paradoxně o chlup rychlejší na fullu než na celopevňáku. Posed mám ± stejný, takže rozdíl aerodynamika minimální.

                      Vyšší hmotnost u fulla je tedy do testu sjezdu jeho plus, ale zase vepředu mám RoR (na fullu RoR/RaR, na celopevňáku RaR/RaR).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Samozřejmě celkově na celé trase, kde není moc rozbitějšího terénu jsem na celopevňáku rychlejší než na fullu. Rozdíl 2,5kg hmotnosti + chybějící odpružení udělá na celé trase (především ve výjezdech) daleko více než rozdíl těch plášťů.

                        Jen je to takový divná situace, že ani nemám na celopevňáku rychlejší pláště než na fullu (tedy pokud nenahodím na celopevňáka druhá kola se Super moto). Nic s tím ale neudělám.

                        Obyč verzi na celopevňáka moc nechci jak kvůli horší odolnosti, tak i kvůli horší funkci bez duší (zatěsňování boků). Možná ji ale někdy ještě zkusím (na celopevňáku tomu zase nedávám moc pokouřit, tak by to mohlo držet).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak nakonec jsem se rozhodnul na celopevňáku dát šanci obyč šlupka verzi 29" RaR, tak doufám, že mi to hned nevytrestá a nepřeruší stále se prodlužující sérii, že bych musel řešit defekt na vyjížďce více než jen lehkým dofouknutím (a to ještě jen v jednom případě).

                          Ještě nějaký měsíc (do začátku srpna) a budu na 5 letech. Je ale jasné, že jednou to zkončit musí a pořádný defekt, který nedá tmel mít budu. Tak snad to nebude hned jak nahodím šlupka verzi.

                          0 0
      • jIrI___  

        Úplně bez problémů. Sám jezdím UST ráfky a k tomu TLR Schwalbe. Jen při jejich asi čtvrtém, pátém vyzutí a opětovném nasazení jsem se sakra zadýchal nad dílenskou pumpou, už se chytaly hodně špatně.

        0 0
        • scret  

          tak tak, ja si minule u toho malem strik do textilu a propotil tricko:))

          0 0
          • mastihuba  

            je nejakej realnej duvod proč tlr plášť jde huř nahodit na ust rafek než na tlr ráfek? :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, tvar patek ráfku. U obyč TLR verze to není tak znatelné, ale u snake skin verze je to znát fakt hodně.

              Snake skin verze RaR (nový kus pláště nikdy nenahozený) se na UST ráfek bez pomocné metody nechytne v 90% ani kompresorem.

              UST ráfek má schválně větší středový žlábek (který je poměrně hluboký), aby se tam vešly širší UST patky (ty jak jsou širší, tak se dotýkají i v tom žlábku a jde to nahodit samo). Užší patky TLR plášťů pak nestačí na vyplnění žlábku a utíká to hodně všude a nechce se nahodit.

              Snake skin boky to ještě trochu zhorší, jak jsou tužší.

              Teď jsem dával nový tmel u snake skin RaR 29" a sundal jednu patku. A jeden kousek pláště se bez vyndání vložky ventilku nechtěl ani rovnou chytit při nahození zpět. A to byla jedna patka stále zaskočená. Pomoct mu stačilo jen lehce, ale s kompresorem a nahozenou jednou patkou…

              0 0
              • mastihuba  

                si nějak nevzpomínám kdy jsem naposledy nahazoval plášť s našroubovaným vnitřkem. nemám jej utaženej klíčem, takže jej vyšroubuju rovnou rukou když povoluju tyčinku. Nemám rád lití mlíka do pláště když jej ještě nemám zaskočenej. Nafoukám, lupnou patky, pak rovnou naleju mlíko a zašroubuju ventilek. čistá rychlá práce bez spekulací. :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Njn, moje lenost. Dolíval jsem tmel na 4 páry kol najednou a chtělo to mít co nejrychleji. Všechno již nahozené pláště, takže nebylo třeba zkoušet, jeslti jsou ok.

                  A patku bylo nutné sundat, protože jsem čistil zbytky tmelu v divném stavu.

                  U všech jsem tedy rovnou dával tmel při sundané patce, když to je rychlejší a pohodlnější (když už byla stejně dole).

                  7 plášťů se chytilo okamžitě s vložkou ventilku, jen ten jeden kuse ne (6 z nich ale bylo UST, tam bylo jasné, že se chytí okamžitě, když jsem to jel na kompresoru).

                  0 0
              • vasado  

                co je ta pomocná metoda? díky

                0 0
                • mastihuba  

                  vyšroubovat vnitřek ventilku. Do větší díry se vleze víc :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Těch je mraky, hledej v historii. Třeba zmíněné vyšroubování ventilku (při foukání kompresorem) nebo třeba nahození patky pláště po části obvodu (až 2/3 se dá při troše snahy nahodit) a tím zmenšení prostoru kde utíká vzduch, atd.

                  0 0
                  • scret  

                    *1

                    0 0
                    • mastihuba  

                      zlaty ZTR :P

                      0 0
                      • scret  

                        porovnani se ZTR mam, konkretne ArchEx a novy SS TLR na to sly nahodit jedna basen… skoro stejne jak UST/UST…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          ZTR a HD neslo bez pouziti flasky..proste trochu volnejsi patka, ktera se nezatesni v melkem zlabku a pruser je na svete:) Ale v patce rafku drzi hezky, to jo:)

                          0 0
              • Radek Broz  

                Potvrzuju, včera jsem nový TLR SS HanzDampfy kompresorem s vyšroubovanym ventilkem nahazoval skoro tři čtvrtě hodiny, nikdy mi to nešlo takhle blbě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  U nových snake skin kousků vždy jen krátkce vyzkouším s vyšroubovaným ventilkem (jestli daný kus jde hned nebo ne) a pokud nejde, tak rovnou nahazuju s duší a nechám blízko max tlaku chvíli nahozené.

                  Při sundání pak rovnou nechám zaskočenou jednu patku.

                  Dá se to nahodit i rovnou bez použití duše, ale zbytečně pracné…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Myslíš teď SS na UST ráfek?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      ano

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Tak to mám asi štěstí, ale oba RaR SS jsem teď nahodil kompresorem úplně snadno, jeden se teda trošičku asi 2 minuty vzpouzel, ale první by šel možná i pumpou … ale proč se dřít.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na 29" to jde většinou ještě o něco hůře, jak je více prostoru k utíkání vzduchu. A co jsem teď řešil těch 8 kousků, tak ty 2 RaR byly 29" (ten zbytek UST byl 26").

                          A ještě ty 26" bývají těsnější. To, že jsem nemohl jednou vyrvat vypuštění snake skin RaR z patek pláště se mi stalo jen u 26", u 29" nikdy.

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Ještě že mám 26" :) Je fakt, že z patek ven se jim nechce ani za boha. To je skoro na šroubovák.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ten jeden extra těsný kousek, s tím jsem skoro hodinu pojoval. První patku jsem dostal do žlábku a druhá nešla vůbec. I jsem upnul pláštšě do svěráku a ani to nepomohlo.

                              Nakonec to nešlo bez šroubováku a ty jsem si musel vzít na to dva a lehce jsem poškrábal ráfek (což se dalo čekat, ale ještě to dopadlo dobře, poškrábaný jen minimálně).

                              0 0
                              • tonik666  

                                NN SS TLR jsem na Crossmaxy nahodil dilenskou pumpou, uz 2× v pohodě. Patka byla asi akorat.

                                0 0
    • campijozo  

      přiživím se, jdou předělat kola WTX sx24 na bezduše?

      0 0
    • Jetson  

      Včera jsem nahodil své první kolo bez duše. Ráfek Giant P-XC29–2, plášť RaRa Evo TLR a Rubena kit. Na 2 fouknutí dílenskou pumpou to sedlo. Potom jsem ho vypustil a šel za „kulturou“. V noci mi to nedalo a šel jsem tam nalít mlíko a dát ventilek. Nechtělo to naskočit. Nakonec jsem zjistil, že stačí u ventilku dotlačit trochu plášť a pak už jen pár fouknutí. Ovšem, když jsem tam dal ventilek a nafoukal na asi 2 bary, tak mne zaskočilo, že to začalo ufukovat přímo přes bok pláště. Ve švu, na rozhraní boku a běhounu. Mlíko to hned chytilo. Nebylo nikde vidět ani kapičku, jen to ustalo po natočení kola. Ráno je kolo pořád natlakované. Přesto bych rád názor zkušenějších. Stalo se to někomu a je to v pohodě, nebo je plášť vadný a měl bych ho reklamovat?

      0 0
      • MlokCZ  

        Obyč verze RaR je tenká šlupka a může ucházet ne na jendom místě, ale klidně na desítkách míst. Bez tmelu fungovat vůbec nemá.

        U těhle verzí to často bez opravdu pořádného protřepání nebo až pořádného projetí těsnit nezačne (jak se tmel pořádně nedostane všude).

        To co jsi popsal je naopak slušný kousek, který těsnil hned bez větší snahy slušně.

        O reklamaci by nemohla být žádná řeč, ani kdyby to ucházelo na mnoha místech a bylo třeba daleko více snahy pro prvotní zatěsnění.

        0 0
      • Smazaný účet  

        mám stejný ráfek v 26" a dílenskou pumpou to nenahodím. Jedině kompresor, tak to ti celkem závidím. Jinak ty úniky jsou celkem normání, měl jsem obyč TLR, SS i DD a na plášti byli vidět místa kde jemně prosáknul tmel

        0 0
      • jIrI___  

        Tohle je u normálních verzí Schwalbe naprosto klasické místo, kudy to profukuje. A pokud ti to profukovalo jen na jednom místě, můžeš být jedině rád :)

        0 0
        • 666biker  

          moja kombinacia: Magicy a Schwalbe RaR a RoR 26×2,25 EVO TLR, NoTubess zlta paska a na nej este 1 vrstva penovej pasky a nafukol som to doma dielenskou pumpou,nalial mlieko, isiel sa povozit atd..nejak mi ten tlak ale upusta pomaly. Z 2bar mi padne aj na 1.5bar do niekolko dni. Skusal som koleso ponorit do vody a nevidel som nikde ziadne bublinky. neviete preco alebo ako to moze takto upustat? plaste som nahadzoval pred 3 tyzdnami, cisto nove a dal som do nich po cca. 75ml tmelu NoTubess.

          0 0
          • JakeF  

            Na Magicy stačí žlutá NoTubes. Že to trochu utíká je celkem normální, ono se to děje i u lehkých duší.

            0 0
            • 666biker  

              ale tak z 2bar na 1,5bar za 3–4dni..to je trochu rychlo nie? potom ked castejsie musim dofukovat, tak to ma vplyv aj na vyschnutie tmelu, ked tam casto prudi dofukovanim novy vzduch do plasta,alebo nie?

              0 0
              • JakeF  

                Jo, je to spíš rychlejší… Můžeš zkusit sundat kola a pořádně je protřepat, pravděpodobně budou malý dírky na bocích. Případně nechat kola ležet nějakou dobu vodorovně třeba na kýblu.

                0 0
                • 666biker  

                  Napustil som do vane vodu a ponoril som plast az po niple do vody,presiel po celom obvode a ziadne bublinky som nespozoroval,tak neviem preco mi to tak znizi tlak po 3–4 dnoch :-/ z 2 na 1,5–1,6bar

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Prostě to pozvolna prolíná, to ve vodě nezjistíš. Latexové duše ztrácejí tlak ještě o trošku rychleji a také to není kvůli tomu, že by byly někde děravé a ve vodě to bylo poznat.

                    Kdybys ve vaně objevil bublinky, tak je ztráta talku násobně větší a máš přes noc zcela prázdno.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Můžeš zkusit přidat trochu tmelu a dál jezdit nebo tomu ještě trochu pomoct na boku a časem se to může trošku zlepšit. Nečekej ale žádné zázraky.

                    0 0
                    • 666biker  

                      Skusim teda mozno este doliat trochu tmelu,a uvidime..keby aspon zo 2tyzdne to podrzalo tlak,by bolo fajn..heh

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Třeba u Contíku i protection těžší verze mi nedržela moc dobře tlak ani po 2,5tis. km a na počátku 120ml tmelu a následně doplňováno.

                        Ztrácel asi na úrovni co popisuješ.

                        Snake skin verze Schwalbe drží tlak třeba o něco lépe, UST verze daleko lépe.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          U normálních Schwalbe se mi pravidelně stává to, že plášť dejme tomu půl roku drží tlak perfektně a pak zničehonic musím dofukovat co druhý den. Tmel tam je, jezdit se jezdí pořád ± stejně často, vůbec nechápu čím to je.

                          0 0
                          • 666biker  

                            Moje su asi tri tyzdne pouzivane,cize nove,tak asi skusim este doliat tmel a uvidime,ci utesni lepsie a podrzi tlak na dlhsie..prve dni aj zblnkotali,teraz velmi nepocut zblnkotat uz po 3tyzdnoch

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud se to stane po delší době co nebyl problém, tak si myslím, že nějaký problém vzniknul. Např. na vyjížďce někde něco projedeš ostřeji, lehce podfoukne patka (ani nemusí být znatelné) a už najednou tak dobře netěsní. Kolem patky jsou zbytky tmelu, který to předtím zatěsnil, tak tam pořádně nemůže nový a ten starý už po tom podfouknutí netěsní.

                            Nebo nějaký opravdu drobný defekt v místě, kam se za jízdy blbě dostává tmel.

                            0 0
      • Jetson  

        Díky všem. Já očekával, že to bude foukat jen u ráfku. Druhé kolo stejně v pohodě, jen nechápu, že to sedne na první fouknutí a po nalití mlíka už se to trochu bráni naskočení. Poprvé jsem to přikládal pauze mezi prvotním nahozením a konečným řešením, teď jsem to dělal hned po sobě a tak 5 minut se tomu nechtělo. Vždycky to zlobí u ventilku.

        0 0
        • jIrI___  

          Každým dalším vyzutím a naskočením se patka víc a víc vytahuje a jde to hůř foukat. Pokud jsi to poprvé nafoukl jen zkušebně, pak vyndal z patek, nalil mlíko a snažil se to nafouknout znova, tak to horší nafouknutí není nic výjimečného.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jak psal jIrI, patka se postupně lehce vytáhne a jde to hůře.

          Hlavně není důvod, když už to jednou nahodíš, tak plášť z patek vyndavat. Tmel nalej příště přes vyšroubovaný ventilek.

          A když už se sunduvá plášť, tak stačí sundat jednu patku a druhou nechat nahozenou. A smysl to má někdy po delší době, když chceš zkontrolovat stav tmelu (i tady ale stačí nědky doplnit přes ventilek a kontrolovat jen po delší době; já vždy přes sezónu dolívám přes ventilek a po zimě sundavám jednu patku a kontrolu stav).

          0 0
          • Jetson  

            Já to nesundaval, jen vypustil, abych tam přes ventilek nalil mlíko.

            0 0
          • Jetson  

            Asi moje neznalost terminologie. Já si pod pojmem naskočení představuji usazení pláště v ráfku, ne samotné obutí pláště.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to bude ráfkem, nějak jsem moc nekoukal na co jsi to nahazoval.

              A automaticky jsem bral chování na UST ráfkách (jak jsem zvyklý ze všech kolo co máme doma, jiné než UST ráfky doma nevedem).

              Tam jak to jednou nahodíš, patky pláště zaskočí do patek ráfku za takovou zvýšenou hranku. A při vypuštění vzduchu to tam zůstane zaskočené a je potřeba ne tak malá síla, aby plášť vyskočil z patek ráfku do středového žlábku (jak jsem tu někde popisoval i ten extrém, jak jsem musel vzít šroubovák u 26" snake skin RaR, abych ho dostal z patek ráfku).

              U neUST a neTLR ráfku s lehce kulatým profilem se plášť sesune samobovolně ke středu a bez tlaku tam nedrží.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tedy u UST ráfku se plášť dostane dolu (do středového žlábku) pouze když ho tam cíleně zpět natlačíš. Sám tam nespadne (při vypuštěném vzduchu).

                0 0
      • Jetson  

        Tak zatímco přední kolo hází asi o 3 mm do strany, ale jinak drží, tak zadní nechce přestat ucházet. V podstatě během jedné noci to je dost měkké a představa, že to během vyjížďky budu muset foukat pidi pumpičkou mne docela děsí. Mlíko tam je z toho Rubena kitu a zdá se, že funguje. Tak nevím co s tím. Nějaké Voodoo postupy zkušenějších?

        0 0
        • Slavoš  

          3 mm je hodně, pořádně namazat patky a usadit (nafoukat na max tlak).

          Zadní kolo třepat a točit naležato.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud tlak vydrží aspoň nějakou tu hodinu, tak popadni kolo a jdi jezdit. To je nejjednodušší metoda, jak se tmel sice pomalu a jistě dostane všude a bude to postupně těsnit lépe.

          Velká snaha s protřepáváním doma je potřeba v případě, že to ztrácí tlak tak rychle, že bys musel hned po pár metrech dofukovat kdybys vyjel.

          U protřepání můžeš třeba jen položit kolo na zem tak, aby kola byla skoro rovnoběžná se zemí (ale ne úplně). A pak obě kola roztáčet. Tím se tmel dobře dostane na boky pláště.

          0 0
          • tomikra  

            pánové, poradíte pls někdo kolik dát No Tubes tmelu do 29" RaR 2,1"? a jak často a kolik doplňovat?

            0 0
            • jIrI___  

              Nehledej za tím žádné složitosti. Pokud nemáš UST verzi, dal bych zhruba 100 ml tmelu a doplnil ve chvíli, kdy tmel vyschne (při zatřesením kolem nejde slyšet šplouchání).

              0 0
            • MlokCZ  

              Zhruba jak psal jIrI. Do obyč šlupka verze, kde je třeba více tmelu i na boky jen aby to těsnilo tak cca 90–120ml.

              Snake skin verze stačí méně, tak 60–90ml (u 29" 2,25" dávám těch 90ml, dalo by se dát ale i méně). Do UST verzí stačí nejméně, tam dávám 60ml.

              Akorát bych doporučil občas zkontrolovat (tedy sundat jednu patku a kouknout se dovnitř).

              Test jestli šplouchá odhalí, že tam není žádný nebo skoro žádný tmel, ale neodhalí jestli tam náhodou nemáš větší ježky (a když tam jsou, tak je dobré je vyndat, omezuje to tvoření dalších u doplněného tmelu) a v jakém je tmel stavu (pokud se jezdí plášť delší dobu typu 3/4 roku a více, tak po čase jen doplňování přes ventilek tam někdy vznikne zcela nepoužitelná břečka všemožných barev (pak je nutné zbytek vyhodit, lehce vytřít a dát nový).

              Mně se ježci nedělají téměř vůbec, takže sundavám pro kontrolu vždy po zimě a někdy i podruhé ještě během roku. Jinak mezi tím doplňuju přes ventilek.

              0 0
        • mtucek 1  

          Takhle jsem resil novy 2013 schwalbe RaR stale uchazel pres boky .Pomohlo az sundani a natreni boku/ zevnitr/ butylovym tesnicim tmelem.

          Od te doby dofukuju jednou za 14 dni.

          0 0
          • McBlacky  

            ten butylový roztok je super, ale spíš jen lokálně, když tím vytřeš celý plášť tak jsi na +40–60gr váhy navíc.

            0 0
        • Jetson  

          Díky za rady. Jezdil jsem včera pořád v dosahu baráku (asi 25km celkem). Ráno to nestojí na ráfkách, ale tvrdé to taky zrovna není. Platí nakonec pro obě kola.

          0 0
    • Pedro404  

      Přátelé, už nevim co s tim. Ráfky mám Mavic EN521, NT kit Rhyno Lite, kterej je přímo na tyhle ráfky, a plášť Ardent 2.25. Nechám tam pásku do ráfku (aby byl zvedlej střed a patky pláště tak zalezly na kraj ráfku? jinak nechápu její funkci, ale má tam podle instruktážního videa bejt), dam gumovou pásku s ventilkem, nasadim plášť, ale ať foukám jak foukám, tak to nejeví nejmenší stopy toho, že by se to chtělo chytit, vzduch prostě fičí mezerou mezi patkou a ráfkem. Zkoušel sem to i u kompresoru na benzínce. Co s tim? Jediná věc, co mě napadá, je nacpat tam fakt hodně vrstev tý pásky do ráfku, aby byl střed ještě víc zvedlej, ale nevim jak by měla bejt široká pro optimální funkci.

      0 0
      • mtucek 1  

        Paska tam hlavne je proto , aby zakryla otvory od niplu a tudy to neuchazelo. Zkus patky plaste namazat jarovou vodou a chce to kompresor se vzdusnikem nebo take funguje to nahodit bombickou CO2.

        0 0
        • Pedro404  

          Píšu, že sem zkoušel u kompresoru na benzínce, to snad musí, co se týče objemu vzduchu, stačit. Je pravda, že na jarovou vodu sem zapomněl, ale myslel jsem, že ta jenom pomáhá odhalit místa, kde to uchází?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Není benzínka jako benzínka, já uspěl až u páté…

            0 0
            • Pedro404  

              Aha, tak to sem netušil.

              0 0
              • Vilém  

                Ono na benzince vetsinou nemaji vzdusnik, tzn prutok vzduchu je maly. Nejlit takova, kde maji foukani pomoci prenosnych tlakovych nadob.

                0 0
              • 666biker  

                treba kompresor na benzinke, ktory nie je prenosny ale poriadny, ktory fuka vzduch neustale a ma vzdusnik, vacsinou ked vidis na benzinke kompresor ktory je staticky, tak by to malo byt ono

                0 0
            • McBlacky  

              hodně pomáhá vyšroubovat ventilek, zejména u ventilků které už byly použity s tmelem.

              0 0
              • Specík  

                to je pravda, já tuhle hodinu laboroval s nahozením pláště a nic, pořád to fučelo jinudy. Pak jsem vyndal vnitřek ventilku a byl lehce zalepenej tmelem – fouknul jsem přímo do ventilku (bez toho vnitřku) a plášť hned nahozenej :) pak jsem tam rychle našrouboval vnitřek a dofouknul na požadovanej tlak.

                0 0
                • McBlacky  

                  jakmile se to chytí do patek, tak už to drží. Ono i nezalepený ventilek má menší průchodnost než vyšroubovaný.

                  0 0
    • hardy.boy  

      Zdarec, nezkoušel někdo nahodit Maxxis Aspen 29 (není tubeless ready). Mám ho totiž na biku, na předku i na zadku. Do předu bych dal Maxxis Ikon a na zadku bych nechal Aspen. Oba bych chtěl přestavět na bezduše. Nemá někdo zkušenost?

      0 0
      • Kubiczech  

        Několikrát jsem nahazoval Ikony a vždycky to skončilo úspěšně. Tlak drží dobře, v terénu si neufukují. Teda pro informaci – moc se s tím nepatlám, takže používám kompresor a vyšroubovaný ventilek. Jestli to jde pumpou, nevím.

        0 0
        • Dejv94  

          Asi týden zpět jsem nahazoval Ikona 29×2.20, kevlar, 3c/Exo a šel bez problémů nasadit pumpou na WTB Speed Disk i19. Těsní výborně, jen je o 3mm užší než WTB Nano 29×2.10.

          0 0
          • hardy.boy  

            Tak Aspen je v pohodě nahozený dílenskou pumpou, rubena kitem na ráfky Remerx MTB Disc 7325 Pro. Testovací jízda cca 30 km lehký terén – tlak drží (1,9 Bar). Příští týden nahodím na předek Ikona, tak snad to pujde stejně lehce :-)

            0 0
      • JakeF  

        Nedělal bych to nebo minimálně pořádně vyzkoušel, že s tím nebude problém… Viděl jsem jeden ne-TLR MAXXIS (Ardent) zutej z TLR ráfku v celkem nevinný situaci. Když se pak dávala duše, tak jsem se vůbec nedivil, že se to zulo, ten plášť měl na bezduše šíleně volný patky. Jestli už byly z výroby nebo se to povolilo používáním, to nevím.

        0 0
        • mettin  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • vasado  

      ahoj ještě jsem se chtěl zeptat – rozdíl mezi ust ventilkem a TLR ventilkem je nějaký? třeba vím, že mavic má trochu jiné ty těsnění, ale rozdíl těsnění těchto dvou typů ventilku je nějaký??? díky moc

      0 0
      • McBlacky  

        asi žádný, mavíc je možná lepší že dosedá gumou na ráfek, café a nt co taky používám dosedají osazením matice.

        Mavic ventilek líp sedí v mavic ráfku, NT tak bez brutální úpravy nedáš, café jen lehce obrousíš gumu.

        bacha, aby byl šroubovací, některý mavic nejsou

        0 0
        • mettin  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • umimjennatrikolce  

      zdravím,

      nechci zakládat nové téma.Uvažuji o bezdušových kolech.

      Mám ráfky Mavic CrossRide, a plánuju koupit plášt MTB Schwalbe Racing Ralph EVO – PaceStar 2012 (šíře: 2.25) ve předu mám původní NN (nesjeté).

      Předpokládám, že nic z toho nnení TRL ?

      Použiju vámi doporučený tmel Notube + lepící páska notube + vložka do ráfku (nevím jakou).

      Mám rád kvalitu ale vložka do ráfku NoTubes – Freeride za 540, mi přijde přehnaná.

      Exituje nějaká lepší varianta?

      Nebo by v mém případě fungoval kvalitně i Ruben kit (kde bych použil pouze jeho vložky).

      Vyplatí se riskovat nekompatibilitu a řešit v mém případě bezdušový systém? Díky za rady

      0 0
      • MlokCZ  

        Ten Ralph je určitě TLR. U toho NN záleží co to je za ročník a za verzi.

        0 0
        • umimjennatrikolce  

          překvapilo mě trefit na radu zrovna od uznávanýho profíka:D

          NN jsem měl na kole Canyon nerve XC 5.0 kupoval sem ho v roce 2011. Možná bys odhadl, vím že jsi na Canyon odborník

          0 0
        • umimjennatrikolce  

          a když bych měl oba pláště TRL nemusel bych používat gumovou vložku a stačila by páska?

          0 0
          • MlokCZ  

            S gumovou vložkou je to vždy snadnější nahodit, zvlášť bez kompresoru.

            2011 už byla EVO řada TLR. Takže pokud je z EVO řady a nebyl tam ošizený z perforamnce řady, tak je taky TLR.

            0 0
    • siti  

      Ahoj tento druh kitu bych nedoporučoval ta páska do ráfku je z gumi takže se dost ráda shrnuje při nasazení gumi a potom to utíká

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.