• koloolaf

    Zdravím,vozí někdo ráfky NO TUBES Arch MK3,jaké jsou v terénu?Díky

    • mikš  

      no v terénu budou zaprášený,nebo od bláta podle aktuálního počasí

    • Opoce  

      Mám je asi 3 měsíce, pocitově tužší než předchozí archy, ale hlavně jsou širší, takže guma je při stejné váze také širší, líp to pak drží a tlumí.

      • koloolaf  

        takže spokejenost?

        • Rubi  

          prijde ti snad z te vety, ze je s nimi nespokojen?

        • Opoce  

          Určitě.

          Mám Arch MK3 jako druhý kola na normální ježdění, spíš trejlový tratě, hrubši zacházení, občas nějaký menší skok.

          Zatím jsem nikdy při doskoku nepocítil, že by výplet uhnul do strany, to mi spíš uhne guma na předku.

          Na závody mám druhý, lehčí pár kol – na těch mám Cresty, ale ty jsou fakt měkký – při doskoku na předek cítíš jak to uhne.

          Otázka je, na co to chceš – ale co se týká běžného ježdění, je podle mě Arch MK3 ta nejlepší volba. Měl jsem i karbonový ráfky, ale po několika průstřelech (jezdím hodně v šotolině) jsem se vrátil k hliníku, i když se odstěhoval do Humpolce.

          Zvaž ještě od notubes celý kola s těmahle rafanama, ty já chtěl původně, ale podle mých info pořád nejsou skladem:

          https://www.bike24.com/1.php?…

          • koloolaf  

            Dík za info,závody nejezdím spíš ,trutnovko trails,nebo po hřebenech kolem Adršpachu,mám cca 90kg ,nebo rychleby tak 3krát za rok.Uvažoval jsem ječtě o FLOW MK3 ,ale nechám zapléct ty ARCHY MK3.Potřeboval jsem vědět zda to zvládne nějakej trochu tvrdší sjezdík.R

    • X-biker  

      Vnitřní šířka 26mm napovídá, že by to něco vydržet mohlo i ten profil ráfku. Pokud nejsi úplná guma a pracuješ s kolem v terénu a máš to nejspíše na fulla tak to bude OK.

    • MPzKM  

      Chtěl bych trochu oživit téma – odešel mi na Rychlebech zadní ráfek ze setu DT M1900, mělo by jít o ráfek M442.

      Místo výměny chci nechat kola přeplést na původních nábách (DT 370, 28 děr), a u ráfků mám trochu dilema. Chtěl bych alespoň 25mm vnitřní šířky a ve výběru jsou DT XM421, Arch Mk3 a Flow Mk3. Dráty plánuji CX Ray pro vyvážení tuhosti při zachování menší váhy, proto se kloním spíše k lehčí variantě s DT XM421 nebo Arch MK3.

      Vážím 70kg s výbavou a primárně by šlo o použití na traily kolem Prahy, párkrát ročně s výletem na Rychleby, BAV, Jedovnice, případně Alpy. Žádné ultra enduro, letec nejsem, ikdyž uvažuju že bych příští rok nějaký závod z Enduroserie zkusil.

      Případně vhodnější návrhy při zachování podobné tuhosti, ceny a váhy (kombinace Arch Mk3 + Sapim CX Ray) ?

      • Georrge  

        Arch by pod 70kg snad mohl vydržet, ikdyž samozřejmě záleží jak tomu budeš dávat. A co kombinace ráfků, třeba arch zadek, crest předek? Nebo odolnější kombinace arch + flow?

        • MPzKM  

          Arch + Flow zní jako dobrý kompromis, jen jsem doufal jestli mi někdo potvrdí hypotézu že s lepšími dráty půjde prakticky tuhostně o stejné kombo jako například Flow + slabší dráty ( Cx Race/Force)

          • JFtryall  

            Vzal bych Flow a kulaty draty dozadu. Nema absolutne cenu gramarit, kdyz chces jistotu. Lepsi je to na treninkovy obdobi prezout na rychlejsi pneu, ver mi.

            • MPzKM  

              U těch Cx Ray mi nešlo primárně o váhu, ale o tuhost, mám odněkud v hlavě že jsou na tom i přes svůj průřez na tom o něco líp, možná mě jen zmátla hodnota absolutního napnutí, tak se klidně nechám opravit jestli to není pravda.

              Doporučil bys teda například Sapim Race nebo DT Competition, nebo ještě něco jiného ?

              • JFtryall  

                Ja vozim 2mm nebo prave 2–1.8mm od Sapimu, Pillaru nebo DT. Je to fuk. Mosazny niple. Tenky plochy draty na tohle urceni neriskuju. Nevidim v tom absolutne prinos. Tuhost urcuje hlavne rafek, obecne kulaty draty mi prijdou lepsi, kdyz neresis aerodynamiku, ale spis cenu, funkcnost, odolnost. Ono kdyz do CX Rayu namotas klacky, tak to vezsinou nedopada dobre. Radsi bych dal kulaty a zbyte ti na novy plast. :-)

                • MPzKM  

                  Díky, ohledně drátů mám teda jasno. Co se týče ráfků, není už potom vnitřní šířka 29mm Flow mk3 hodně na dejme tomu 2,25 Ardent nebo 2,30 DHRII ? Sám s tak širokými ráfky zkušenost nemám, a s výběrem plášťů na 29 je trochu problém, tak to jen nechci přehnat :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.