• lendl

    Ako poznate, ze kotuc je tak tenky, ze ho uz treba vymenit?

    0 0
    • kubad  

      Na stránkách výrobce brzd si najdi minimální tloušťku kotouče a změř šuplerou.

      0 0
    • RomanH  

      Kdyz jsem tam probrzdenou takovou drazku, ze mi bez povoleni desticek nesel vyndat kotouc a blbe to brzdilo

      0 0
      • marapara  

        Přesně tak, když musíš povolit destičky, abys vytáhl kolo, tak je čas na výměnu kotouče. Mám Avid CPS a měl jsem přesně tenhle problém. Pak jsem chytl kotouč a po hmatu bylo trochu cítit, že kotouč uprostřed tenší, než na krajích – probrzděný. Na novou sezonu jsem měnil kotouče a je to OK. Zajímavé je, že se probrzďuje střed kotouče. Jednou teda, jsem odfajroval kotouč velice rychle, když jsem nasadil destičky Barradine. Po tisíci km jsem zjistil schodek – úbytek na kotouči asi o jednu čtvrtinu, tak destičky letěly do popelnice aj s kotoučem.

        0 0
    • TinkTink  

      Tak jak pise Kubad…ale do teto polohy jsem se nikdy nedostal…tak dlouho jsem zadny kotouc nemel… :)

      0 0
      • maxtor  

        Už jsem myslel, že jsem jediný. Kotouče mám 5 000 km a když jsem to jen tak pro zajímavost naposledy měřil, tak oprotivá kodnotě, kdy byly nové se tloušťka změnila naprosto zanedbatelně – tak 0,05 mm. Nevím, co bych s tím musel dělat, abych pobrousil kotouč.

        0 0
        • TinkTink  

          Staci pouzit zravy desky :)

          0 0
          • maxtor  

            Musíš si vybrat – buďto brousíš kotouč nebo desky. Já asi jen to druhé…

            0 0
            • TinkTink  

              Kotouc brousis vzdy, otazka je jak moc…setrny desky zas moc nebrzdej… :)

              0 0
              • maxtor  

                No jo, ale kolik bys na něm musel najet, abys ho obrousil tak, že ho musíš měnit. Kolik třeba vydrží kotouče na autě 100 000 km??

                0 0
                • TinkTink  

                  Kdyz budes mit desky se skutecne agresivni smesi, tak staci i 1000km…kdyz budes mit setrny, tak nevim…ja mam neco mezi a kotouc prodavam vzdy s brzdama…zadny kotouce jsem nemel tak dlouho…

                  0 0
                  • maxtor  

                    1000 km?? To bys musel mít za sebou tak metrový ohon jisker, abys ten kotouč za tu dobu obrousil. Mě se to nezdá.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Delaj to nektery Goldfreny…nepa­matuji si uplne vse par let zpet…akorat znacku jsem si zapamatoval :) a jiskry nejsou potreba :)

                      0 0
                      • maxtor  

                        Ono to stejně vyjde skoro na stejno – cenový rozdíl mezi destičkami a kotoučem zase tak moc velký není. Pořád nechápu jak pár kousků železa s trochou brzdného sajrajtu může stát 300… Zajímalo by mě, kolik je výrobní hodnota páru brzdových destiček, ale to by se dalo pokračovat do nekonečna. Díky za info, TinkTinku!!!

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Nedekuj…aspon neco prinosnyho :)))

                          Cenu neres…pocita se do ni spousta veci – ten vyvoj, vyzkum se vzdycky nekde projevi…kdyby se vyvoj nezaplatil, byli bychom jeste na stromech :)

                          0 0
                    • Garyk  

                      Já jsem kdysi probrousil origo kotouče Hayes origo metalickými deskami po 2500 km tak, že měly uprostřed cca 0,5 mm.

                      0 0
                • lubos  

                  Mitsubishi Lancer Evo treba mozna tak max. 5000km. Impreza WRX (Sti) kdyz jezdis jako silenec, tak mozna tech 8000km.

                  0 0
                  • martt  

                    rodinny kombik strednej triedy jazdeny velmi konzervativne 160 tisic

                    0 0
                • kesu  

                  oktavie kombi –35tis km „normalni“ jizdou

                  0 0
        • 100kg  

          Až vyrosteš, přijde to samo.

          Já mám jeden kotouč na dvoje desky. Další desky by ještě vydržel, ale jak není probržděn stejnoměrně, tak dlouho trvá než nové desky brzdí celou plochou a rychleji odejdou. U Hayesů mi silnější okraj ubrousí konce pružinek a desky pak nedrží tam kde maj. Při stejné ceně kotouče a desek je rozumnější měnit včas i kotouče.

          0 0
          • maxtor  

            To máš na nějakém DH?? Kolik km najedeš na jedněch kotoučích??

            0 0
            • 100kg  

              žádné DH normál turista, ale s hmotností narůstá potřeba brzdit mnohem větší energii. 1 kotouče 2000 – orig. Hayes, druhé 5000 km – a2z. Taky podle počasí a terénu, když jedeš 100 km v pískovcích a prší nebo ještě lépe působí sněhová břečka, tak jsou desky na odpis a kotouče mizí před očima, ale zas ty zrníčka písku hezky cinkaj.

              0 0
            • kubad  

              Mám na kotoučích asi 15000 km a v pohodě – v předu 6× desky vzadu 3×,ale nevim přesně.(hodně maratonů,+Dolomity) A v podstatě na nich není stopa, Obržděná plocha 1,93–1,94mm neobržděná blíž ke středu 1,98–1,99.mm Takže po 4-letech úbytek 0,03–0,04 mm. Měřeno digitální šuplerou. Takže pro mě debata o ničem, ale pro sjezdaře asi jo.

              0 0
              • kubad  

                Konkrétní odpověď na tvou otázku – Magura Die Dicke der Bremsscheibe beträgt 2,0mm. Der maximal erlaubte Verschleisswert beträgt 1,75mm (der unserer Erfahrung nach aber nur sehr selten bzw. bei extremsten Gebrauch und Umweltbedingungen erreicht wird.).

                Tohle uvádá třeba Magura. V překladu:

                Nový kotouč má 2mm, minimum je 1,75 mm Zbytek sou keci o tom, že toho ojetí se dá dosáhnout jen v extrémních případech.

                0 0
                • kubad  

                  Má váha kolísá 92–95 kg jen pro doplnění. Další věc je že se držím hesla, kdo brzdí prohrává.A bohužel Jižní Morava je dost rovinatá, takže brzdy si užijou jen na závodech,popř výletech do hor.

                  0 0
                  • 100kg  

                    No to já se taky půl roku na brzdy ani nekouknu, ale pak stačí týden v Krkonoších nebo Alpách a tam už potřeba zabrzdit přesáhne energetické možnosti brzdy a je po nich. Samozřejmě bych mohl po 100 metrech klesání vždy počkat až vychladnou kotouče, ale to je pěkná kravina. Holt to něco stojí.

                    0 0
                • maxtor  

                  Už jsem myslel, že nejsem normální. Taky nemám po 5 000 km viditelné opotřebení kotoučů. Možná je rozdíl i v kvalitě kotoučů. Hmotnost jezdce a styl jízdy jistě dělají svoje, ale co je moc, to je moc.

                  0 0
                  • kubad  

                    Je to hodně o stylu brždění, někdo dokáže ve stejném sjezdu uvařit brzdu se 180 mm kotoučem, a někdo s lehkou XC brzdou nemá problém. :-))

                    0 0
                    • 100kg  

                      Ale někdy je klesání takový, že to ani stylem brždění neukecáš a zbývalo by jen zastavit a chladit. Nebo nezastavit a modlit se.

                      0 0
                      • kubad  

                        Na maratonech se stím nesetkáš, a pokud jede skupka lidí, tak se stejně občas zastaví a čeká, Na rovinu příznám modrofialový kotouč a smrad je běžný, ale větší brzdný výpadek zatím neznám

                        0 0
                        • maxtor  

                          Když jsem měl nově poskládaného toho horáka, co mám v profilu, čekal jsem ještě na přední brzdu, kterou ne a ne dodat. Ale touha svést se byla silnější než já. Do kopců jsem si moc netroufal, ale jednou jsem jel jen se zadní brzdou takový táhlý sjezd v Chřibech a ty zvuky, co se linuly z naprosto černého kotouče, byly příšerné. Mohls na brzdovou páku tlačit sebevíc, ale brzdný účinek byl skoro nulový. jen to příšerně pištělo.

                          0 0
                          • marapara  

                            Prosímtě, kde je v Chřibech takový sjezd? :) Jezdím tam teď skoro obden a ještě jsem tam takový sjezd nenašel za ty roky co tam jezdím :). Stalo se mi to teďkom v Bílých Karpatech, když jsem sjížděl z Velkého Lopeníku. Je tam takový poměrně dlouhý, technický, prudký úsek, kdy skoro přepadáš přes řídítka a musíš být na obou brzdách pořád. Ale i když kotouče už pískaly jak o dušu :), tak jsem stále mohl brzdit jedním prstem na svých Avidech :). Když jsem to sjel, tak jsem zastavil a ucítil jsem trochu smrad, ale to se mi stalo poprvé :)

                            0 0
                            • maxtor  

                              Jednoduché: Z Bunče do Salaše po takové asfaltce – je to asi 8 km z kopce. Měl jsem obuté nové Innovadery (Ritchey) a dojížděl jsem bez šlapání borce, kteří šlapali. Dobržďoval jsem nakonec skoro celou dobu.

                              0 0
                            • maxtor  

                              S oběma brzdama se mi to už nikdy nestalo. I když byly kotouče černé, tak úbytek brzdné síly jsem nezaznamenal.

                              0 0
                            • 100kg  

                              To se děje jen na asfaltu, protože na jiném podkladě guma nepřenese tak velkou energii, jde do smyku. Ale na asfaltu, když je pořádný klesání a rychlost, zasekneš pařáty do brzdových pák, ohýbáš je ke gripům, chvíli to brzdí a najednou zase zrychluje. Velmi „příjemný“ pocit.

                              0 0
                              • kubad  

                                Když to píšeš asi jo, absolvoval sem několik – dlóóóuhých a zakroucených sjezdů po asfaltu na Gardě a absolutně v pohodě :-))

                                0 0
              • mk.sim  

                ja to am podoben mam kotuc asi uz 5r najazdene cez 10000 a stale v pohode platnicky druhe ono ide v podstate o to kto ma aku vahu a ako brzdi a v com jazdim vacssinou jazdim za sucha a vychutnavam rychlost takze toho as tak moc nenabrzdim (ale iba xc nie dh)

                0 0
    • martt  

      Na autach je vacsinou napisany udaj kedy treba brzdovy kotuc vymenit. U aut byva povoleny ubytok asi 10% sirky disku (neplati pre disky s vnutornym chladenim!). Na bicykli to asi bude podobne. Rozhodne by som to neprehanal, predsa len ten tenky kotuc musi udrzat celkom konsku silu.

      0 0
    • chupas  

      .. kdyz je ohnuty nebo moralne zastaraly

      0 0
      • Darkson  

        „morálně zastaralý“…to je nádherný a výstižný výraz :)))

        0 0
    • tom@s  

      až upadne

      0 0
    • lendl  

      Inak sa priznam, ze nemam chut browsovat stranky nejakych vyrobcov brzd a hladat tam nejake oficialne udaje, lebo si myslim, ze aj tak normalny biker na to kasle a riadi sa vlastnou uvahou. Teda ja na jednom kotuci mam cca 50% povodnej hrubky a napadlo ma, ze by to uz bolo hadam dobre aj vymenit. Ale chcel som si to overit u bikrskej verejnosti, ci nie som zbytocne uzkostlivy. Ale zase taky drsnak ako tom@as nie som, aby som to jazdil az do odpadnutia. Teda suhlasite? Menit pri polovicnej hrubke?

      0 0
      • maxtor  

        Dej na instiknkt. Myslím, že nestojí za to čekat, až ti kotouč rupne a ty si rozbiješ držku. Zase tak drahé ty kotouče nejsou. Otáka: Poznals nějaký úbytek brzdné síly nebo rychlejší přehřívání??

        0 0
      • lubos  

        50% ? Hmm, no tak to by som to uz teda menil :)

        0 0
    • Citron  

      Na orig Hayes kotoucich je to treba primo napsaný 1,52 mm. Jinak ty mi s original deskama vydrzeli asi jen 2000 km.

      0 0
    • hmi  

      az se ti po zahrati zvlni, je ten spravnej cas;)

      0 0
    • Krutohlav  

      Keď budú priesvitné.

      0 0
      • kubad  

        Teď sem se zrovna rozhodl, že je vyměním :-))

        0 0
        • mora.v  

          kdo to vyrabi?poradnej karbon tuning i do kotoucu:o)))

          0 0
        • lubos  

          Hmm. Tohodle bych se tedy ja docela bal.

          0 0
          • kubad  

            Já taky, a té ceny asi taky, hodil sem to sem jen jako námět

            0 0
            • maxtor  

              Už se tady řešilo, že se snad mají vyrábět kotouče komplet z carbonu. Prý jsou odolnější proti přehřátí a na závodních autech se už používají. Taky se mi to moc nezdá.

              0 0
              • lubos  

                Na zavodnich autach jo, ale brzdni ucinek za studena je moc slabej. Brzdi to az od nejakych 300 stupnu, nebo tak nejak :) No, to jsem cetl kdysi davno.

                0 0
                • Zerocool  

                  Trochu odbočím… měnili mi destičky a od té doby mi pořád drhne koutouč, byl jsem s tím srvise, chvíli to bylo dobré, ale po pár km to začlo dělat zase. nevíte čím to je??? Nedali mi tam destičky od shimana jako původně, ale prý nějaké s lepší účinností, no nevím…:(

                  0 0
                  • maxtor  

                    Drhne ti kotouč o destičky?? Tak v tom případě to je špatně seřízené. Co máš za brzdy??

                    0 0
                    • Zerocool  

                      hydraulické LX, no mám na nich už tak 400km a dělá to pořád, jako kdyby to bylo moc blícko nebo se úplně nevracelo

                      0 0
                  • kafac  

                    Chvilku vydrz, ono si to sedne… jestli mas desky Fastop (jsou modry) tak ony jsou trosku tlustsi jak origos shimano – po par kilakach si to sedne…

                    0 0
                    • Zerocool  

                      desky jsou nějaké za 640,–, ale značku si nepamatuju

                      0 0
                      • kafac  

                        Za 640,– Kc? to te vzali pekne na hul ;-) A nehazi ti treba trosku kotouc? Oni jestli mas ty Fastopy (treba) jsou o trosku tlustsi, takze ze zacatku jsou u kotouce hodne natesno…

                        0 0
                        • Zerocool  

                          Dělá mi to známý, který trénuje cklistický oddíl a je mezinárodním rozhodčím, tak jsem mu důvěřuji…ale fakt nevím, čím by to mohlo být

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Normal se Ti spatne vraci jeden pistek – zkus vyhodit desky a rozchodit ho pomoci silikonu :)…pokud to nepomuze, tak neporadim – ja LX prodal :)

                            0 0
                            • mosquito  

                              mam stejny problem … drhne kotouc (je moc sevrenej) pistky pracuji obema smery, ale jeden se nevraci az do krajni polohy(cca 1mm porad vylezlej) a nejde tam moc ani silou :( kdyz tam budu patlat silikon nebude se tam pak vic drzet bordel ? mam fest pritlacit nebo … s tim jit do servisu ? – ten mam problem stihat

                              0 0
                              • Peslezedirou  

                                Většinou je na vině těsnění kolem pístku, je napatlané/nakon­zervované silikonovou vazelínou, občas se stane, že těsnění přidrhává, pístek se nevrací, mazat silikonem nepomůže, to je tak spíš když tam máš bordel,prach atd.. Na tohle pomůže vyndat pístek a znova těsnění napatlat tím sajrajtem, sám to asi nezvládneš, spíš v servisu.

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.