• Pekáček

    Mám nového Recona SoloAir 100mm a s ním, zdá se, problém. Ještě jsem to u jiné vidle neviděl, tak se chci poptat, jestli je to normální. Jde o to, že vidla chodí první cca 3–4mm prakticky naprázdno, teprv pak je cítit jakoby náraz na něco uvnitř a dál stlačujete proti odporu vzduchu. Pokud se vidlice stlačuje a odlehčuje, prokluz tam není, jen na začátku kroku z odlehčené vidlice. Je to trochu nepříjemné při seřizování hlavového složení, budí to dojem vůle v pouzdrech nebo hlavě, ale tam není. Při jízdě do strmého kopce dochází k odlehčení předního kola až do vysunutí vidle nadoraz a při opětovném stlačení je cítit klepnutí do řidítek. Netušíte čím by to mohlo být? Setkal se s tím nějaký majitel Recona nebo jakékoliv jiné vidlice? Díky ta vaše rady a názory.

    0 0
    • Lister  

      stejný pocit u mého blacka, taky jede z počátku na prázdno a taky pořádn nevím jestli má vakl nebo ne. Problém je, že cítím i jemné vibrace pod břžděním ve sjezdech tak tam možná drobná vůle bude, ale zatím to není nic zásadního.

      0 0
    • vasil  

      nevím jestli to má souvislost s tvým problémem, ale je třeba zkusit všechno zkontroluj, jestli je na vzduchovém pístu olej, který slouží k utěsnění vzd. pístu, z výroby ho tam moc není tzn. odšroubuj zátku s ventilkem a pokud je třeba, dolij trochu hustého oleje

      0 0
      • hanz  

        no na pístek spíš řídkej ne?

        0 0
        • Pekáček  

          Na pístek se doporučuje jejich olej „REDRUM“, dá se sehnat a mají ho v servisech. Ale je to fakt funglovka a navíc to chování spíš vypadá (podle mě) na uvolněnej pístek na plunžru. Divné je, že je to jen na začátku zdvihu a ne v jeho průběhu.

          0 0
    • Marcinka  

      A má ten Tvůj Recon Motion Control?

      0 0
      • Pekáček  

        Dělá to určitě levá noha, lock a tak na to nemá vliv. Tady je to na obrázku.

        0 0
        • clieent  

          Mám naprosto stejnýho Recona a taky stejnej problém,takže to bude asi normál :-).Taky nepropruží víc jak o polovinu zdvihu,no nic.Zlatě bejvalej skareb i když se kroutil.

          0 0
          • Pekáček  

            Já ho dostal na 96mm, to není špatný. Ale Mazošku jsem si poladil tak, že jde i 110mm a méně progresivně. Ale ten cca 4mm krok naprázdno mi normální nepříjde.

            0 0
            • TinkTink  

              NO ale progresivitu si prece muzes upravit, ne?

              0 0
              • Pekáček  

                Že bych u vzduchové patrony reguloval množství oleje jako u Marzošky? :oD

                0 0
                • TinkTink  

                  Kurna…Ty vlastne nemas Poplock Adjust…ale trvale to nastavit muzes…ne? :)…staci trosku popotahnout nastaveni kolecka..resp uchyceni toho lanka… :)

                  0 0
                • Karaya  

                  jo jo, 65mm da 110mm zdvihu :-) plus se to celkově líp chová…

                  0 0
            • clieent  

              No tak to seš na tom ještě dobře.Mě štve hlavně ten malej zdvih.Ten propad je nepříjemnej,ale rozborku asi dělat nebudu.Ve Veluč.4 je test vidlic se stavitelným zdvihem a u některých je taky tenhle propad zdvihu spojenej s menším vaklem.Je tam Recon s U-Turn.Zrovna ho nemůžu najít.

              0 0
          • Pekáček  

            A klepe ti to nahlas jako u mě?

            0 0
        • Lone1  

          To je ale pravá noha.

          0 0
          • Pekáček  

            To bude tím, že pásku mám na této noze :o) Jinak obě nohy se fakticky pohybují současně ;o)

            0 0
    • Pebe  

      Tak mě to Recon dělá taky :-(

      0 0
      • Pekáček  

        Hele a je to slyšet?

        0 0
        • Pebe  

          tak to si nevybavuju, zítra vyzkouším…

          0 0
          • cabbage  

            hele, kde máš nixona?8-O

            0 0
          • Pekáček  

            OK, dej vědět.

            0 0
            • Pebe  

              Tak dávám vědět, slyšet to není, jenom je cítit ten začátek. Jenom mě napadá, jestli to nedělá ten solo air systém?

              0 0
              • Pekáček  

                Já ti nevím… Kkyby to dělalo v průběhu celého zdvihu, je jasné že je uvolněný pístek na plunžru. Když tam dochází k cvakání, nejspíš tam něco do něčeho naráží, to by mohlo časem třeba dělat problém. Zajímalo by mě, jestli to zmizí když se přestaví zdvih na vyšší.

                0 0
                • Pebe  

                  Jelikož máš 100mm a já 80mm, tak asi nezmizí :-( jo a foukám 150 psi, ze začátku jsem eperimentoval s nižšíma tlakama a ten mrtvej chod tam byl pořád…

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Mrtvý Chod je Jan Sladký Kozina :o) No to je v pytli. Kdyby to tak netlouklo tak je mi to celkem buřt, ale takhle mě to štve. Vidle jde dolů a na reklamaci.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Ty mas ale smulu…

                      0 0
                    • Pebe  

                      já jsem si toho „Koziny“ všimnul pouze při seřizování hlavovýho, jinak sednu na kolo a nevim o tom. I když jedu do kopce a zvedá se mi přední kolo, tak to necítím…

                      0 0
    • Jogador  

      Já mám Recona 80 solo air, a todle mi nedělá, chodí bezchybně…

      0 0
      • enjoy  

        to budes moct rict,az ho nebudes tolik foukat:-)

        0 0
        • Jogador  

          Jo, foukám ho na 90 kilko, ač mám jen 70… Ale i tak chodí dost…

          0 0
          • goofy  

            2–3 centimetry?

            0 0
            • Jogador  

              Hele, to von chodí hodně, kldyž jedu ze schodů a tak tak i na maximum… jen tam nechodí tak často, v průběhju jízdy chodí tak tu půlku no, ale tak 4–5cm když jedu ve stoje¨a tak

              0 0
    • McBlacky  

      nevim jak je tam řešená negativní pružina, nebo jestli je tam vzduch, ale zkus nafouknout na max tlak a pak zkusit tu vuli a potom nějaký min tlak a znovu, pokud se bude měnit délka „mrtvého chodu“ tak na to bude mít vliv negativka.

      0 0
      • Pekáček  

        Negativní komora se plní automaticky z pozitivní, jako u tlumičů. Fafučet na víc jsem zkoušel, dělá to pořád. Zmizí to jen při úplném vypuštění vidle.

        0 0
        • McBlacky  

          já bych to reklamoval a když by to bylo neodstranitelný tak bych skoro uvažoval o jiným modelu, tohle je dost divný…

          0 0
          • Pekáček  

            Myslím, že by určitě pomohlo dát tam pomocnou negativní pružinu, vinutou. Třeba by bylo nejlepší poslat jí Milanovi 1 na doladění.

            0 0
            • zirecek  

              Negativní by pomohla. Raději reklamace, není to levný Suntour, aby člověk koupil na dodělávku. Smůla to klepání, co to jen rozdělat a prohlédnout než pošleš na reklamaci, pak neplatná reklamace?

              0 0
              • Pekáček  

                Prodejce se mi snaží vyjít vstříc, když to bude dělat i po opravě, nabízí výměnu za něco jiného, tak to pošlu, i když bych se na to velice rád podíval.

                0 0
                • zirecek  

                  Jak to teď budeš mít, dostaneš hned kus/kus nebo čekat, jiná alternativa?

                  0 0
                • vlk  

                  a čistě hypoteticky, co bys bral, kdyby sis měl u toho prodejce vybrat jinou.

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Marzocchi MX Comp ETA 1O5mm. Recon U-Turn.

                    0 0
                    • jakub  

                      tak to udelej vsad na jistotu a vem marunu

                      0 0
                      • RomanH  

                        No v Pekackove pripade bych jistotu moc nezminoval

                        0 0
                      • vlk  

                        ty jsi asi nečetl co měl za peripetie pekáček se svojí marzocchi.No je to prostě na vidlice smolař. A fakt si myslíš, že ta maruna mx comp se 30 nohama je lepší než recon u-turn s motion control, možnost nastavení na co si vzpomene?

                        0 0
                      • wroum  

                        jistotu ceho?

                        mam od maruny jednu z tech lepsich vidlic (AM1) a ze by to byla nejaka vyhra, pripadne ze by byla lepsi nez konkurence to fakt nee

                        0 0
                        • jakub  

                          no prave ze co jsem zde tak vypozoroval a sám zjistil, dovoluji si tvrdit, že MX Comp (ETA) je obyc jednoduchá a velice spolehlivá vidle pod rukama mi prošli 4 slovy čtyři tyto vidle a ani jedna nebyla špatná…

                          0 0
                      • zirecek  

                        Jistota nadváhy, :-).

                        0 0
                      • Mamut  

                        ano! vsad na jistotu a prosperitu.

                        0 0
                    • TinkTink  

                      Ti to rikam…jsi proklety :)…Ty at si koupis jakoukoli, tak s ni neco bude – akorat u pevne ne, ta se pro zmenu zlomi :)

                      0 0
                    • jecnak  

                      Reba ti nevoni?

                      0 0
                    • vlk  

                      Možná měl Tink s RS a pružinama pravdu.

                      0 0
                      • goofy  

                        Nejenom s RS

                        0 0
                        • vlk  

                          No nevím co tím myslíš.Tink si velice vychvaloval RS jak jsou skvělé ale říkal, že jen ty pružinové.

                          0 0
                          • goofy  

                            Tink razi stejne pravidlo (pokud se nemylim) jako ja: Kde nic neni, nema co pruzit. T5ak jsem to myslel

                            0 0
                            • TinkTink  

                              :-D…todle je heslo, ktery mi kdysi rekl jeden kamarad a ja se ho drzim :-D…nicmene – prubeh pruziny mi proste vyhovuje – aj pokud budu mit vzduch se stejnym chodem, tak to vzdycky budu muset ladit…pruzinu ne :)…max vymenim… :)

                              0 0
                  • McBlacky  

                    REBU :)

                    0 0
    • mastihuba  

      tak včera jsem se na to zaměřil a mám to tam taky, ale nic mi tam neklepe, tak to nijak neřeším. Kdybys to tady nevytáhl, tak bych si myslel že to tak má byt. Spíš si všimnu malé hranky než se utrhne z absolutního klidu(to ale bude tím že nemažu). Pak je tam ten půl centimetrovej propad a pak už to de normálně. Při 85kg to foukám na cca na 85–90psi.

      0 0
    • Pekáček  

      Technik od Žitnýho se měl vyjádřit dneska, ale je ticho. Čistě teoreticky, když si pokusím představit systém se vzduchovou pozitivní i negativní komorou – jak tam může toto vzniknout? Tlaky by měly působit proti sobě (pístku) a nemůže tam být ten chod naprázdno – to bych čekal spíš od vinuté pružiny s nedostatečnou délkou. Takže si myslím, že je to čistě mechanická záležitost a když tam do sebe něco klepe, může se to vy(roz)klepat. A to se mi ani trochu nelíbí. Takže vidle půjde dolů i když bych se rád dovnitř podíval. Taky je divné že někomu to dělá a někomu ne, co dělá výstupní kontrola je-li vůbec nějaká?

      0 0
    • Andrysska  

      Hm, tak po této debatě dám asi ruce pryč od Recona a koupím si toho Duka.

      0 0
    • Pekáček  

      Tak jsem našel na stránkách www.sram.com pédéefka s popisem součástek. Kdo je línej ať klikne na obrázek, kdo je zvědavej ať si stáhne toto www.sram.com/…06Recons.pdf Je to SoloAir pístek. Docela zajímavé, ale stejně nechápu jak se tam ty tlaky nastavujou.

      0 0
      • kurýr na bajku  

        No bodejď, dyk takovýho sem tam nic neviděl. Asi by mi ten plánek nic neřek.

        0 0
        • Pekáček  

          Mě by spíš zajímalo, z kolika dílů je ten pístek s plunžrem složenej. Kde se to o ty 4mm rozchází, posouvá. A vypadá to, že dát tam pružiny by nebyl problém :o)

          0 0
          • lubos  

            to vypada, ze bys to mel zaslat p. Bartonickovi, co myslis ? ;)

            0 0
            • Pekáček  

              Moc vtipný, abych tam neposlal tebe, vrátil by ses opravenej, ale invalida :oD

              0 0
              • lubos  

                :D:D:D .. promin, ale nedalo mi to :) Ale ja mam bohuzel taky „stesti“ na vidlice.

                0 0
          • kurýr na bajku  

            tak to nevim, ale měls to rozebrat, protože takle pukneš zvědavostí ;-)

            0 0
    • Rampage[SK]  

      spoluziak tiez kupil reconu soloair z kolokramu, a problem ma s motion controlom, totiz on vobec nefunguje.moze tym tocit kolko chce a nic sa nezmeni.neviem co to ma suvis s tym klepanim, to ja len tak…

      0 0
      • Pekáček  

        Myslím že jeho problém je v pravé noze a můj v levé. Ale zatím jsem o něčem podobném neslyšel. Jediné řešení pro něj bude reklamace.

        0 0
      • hanz  

        a točí dostatečně dlouho?…ten závit je tam sakramentsky jemnej takže to udělá hafo otáček než se něco změní.

        0 0
        • Rampage[SK]  

          to myslis na motion controlu? ved tam staci pol otacky na uzavretie

          0 0
          • hanz  

            no pokud nefaká toto tak hej…ale spíš som myslel že sa mu nepozdává kolečko na tom dalkovém ovládání co sa s ním nastavuje comprese motion controlu…tam je asi 10 otáček dokola.

            0 0
          • hanz  

            no pokud nefaká toto tak hej…ale spíš som myslel že sa mu nepozdává kolečko na tom dalkovém ovládání co sa s ním nastavuje comprese motion controlu…tam je asi 10 otáček dokola.

            0 0
    • Lone1  

      Měl jsem naprosto stejné potíže s Reconem,navíc to vydávalo zvuky,jako když souloží kostlivci.Rychle jsem se ho zbavil,dokud byl nový.Koupil jsem si Duka a ten se pode mnou rozpadl za měsíc.Navíc jsem s ním nebyl spokojený.Takže nejsi sám smolnička.Ale zajímalo by mně,co s tím Reconem v servisu dělali a jak to opravili.Napiš to potom.No,mají na to 60 dnů,aby reklamaci vyřídili.Letos si už asi nezajezdíš.

      0 0
    • Pekáček  

      Nikdo z nás neví jak to funguje – krom jednoho, Milana 1. Podíval se na nákres a má toto vysvětlení:
      Horní pístek je ulozen na volno. Musí to tak být. Pokracujeme. Zatlacís na kompresní trn zespodu, tak jako pri pohybu do zdvihu. Pístek, který je opravdu pohyblivý a sedí na spaceru umoznuje ve své základní pozici propojení obou komor. Jak? To není videt ale je to urcite okolo kompresního trnu. V okamziku, kdy zacne ten pohyb nahoru se pohybuje samostatne kompresní trn a pístek stojí a je opren o spacer (az do vymezení té vule dle tebe 4mm, a tomu verím). Pohybem, co vnímás se uzavre propojení obou komor a zacínás stlacovat pozitivní komoru a tlak, ktarý zustal v negativní komore funguje jako negativka. To, co správne pozorujes je ted na 100% dáno vlastností systému a nikdy to neodstranís. Mozná to pujde potlacit tím, ze se tomu pístku trochu ztízí chod ale to uz bude vzdycky na hrabe funkcnosti. Pokud te to jeste zajímá, tak pri zpetném pohybu je pístek tlacen na kompresní trn a je tedy po celou dobu zavren prutok mezi negativkou a pozitivkou. Ve chvíli dosednutí pístku na spacer se komory opet povolí a ta vule co vnímás je vule pohybu pístku, který tam opravdu je na volno a musí to tak zustat. Perfektní vysvětlení, nikdo z nás včetně mě nesahá Milanovi 1 ohledně systémů vidlic a pod. ani po kotníky. Ale i tak děkuji všem za jejich příspěvky a názory!

      0 0
      • milan1  

        K tomuhle ještě musím dodat, nebýt všímavosti a náročnosti Pekáčka tak bysme dosud nevěděli nic. Kolik lidí ten systém má a nikomu to nevadí i když mnoho přiznává, že když se to popíše, tak to tam najde také. Pekáček byl opravdu vytrvalý a k závěru jsme se dostali jeho přičiněním, kdy mě doslova dodal, stejně jako Vám všem kompletní zvětšené obrázky. To je celé a on je hlavní strůjce řešení tohohle problému. Nebýt jeho, tak tam problémy podle obrázku hledat nebudu. Z obrázku samotného to není ostatně tak jasné, smysl a podstatu tomu dává teprve přesný Pekáčkův popis.

        0 0
        • Pekáček  

          No, díky :o) Celý se červenám :o) Stejně ale je divné že firma něco takového vůbec pustí ven… Raději bych když už vzduch tak ocelovou negativku, tohle řešení je přeci jen trochu fórové a může se to časem kazit a díky tomu třebas během sjezdu či jízdy ve stoje zanořovat (viz příspěvěk „Problém s Reconem“). Tož otázka na tebe, Milane, šlo by to (časem, po záruce když bude problém) předělat na pružinu? Třebas aspoň jen tu negativku.

          0 0
          • milan1  

            Jde samozřejmě cokoliv ale může to znamenat buď nevratnou úpravu stávajícího, nebo nutnost nového provedení kompresního trnu. Tohle z pouhého obrázku nejde rozlišit.

            0 0
          • milan1  

            A ještě přidám aby se moh červenat víc :-) Tohle, co jsi rozjel je hodnocení a akce zkušeného jezdce. Bez přesných postřehů, jasného popisu a vlastní aktivity by se nic neudálo. Tvé popisy jsou přesné a je ti cizí vychvalovat to, co jsi koupil a zavírat oči před problémy. Každá vidle nějaké mívá a řešení se může najít jenom nezaslepeným hodnocením. Tvůj postup je naprostou protiváhou proti stádu prospektových papoušků, kteří tady zahlcují prostor.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Teda chlapci, eště že nám schválili registrovaný partnerství :-P

              0 0
              • Gorgov  

                :o))))

                0 0
                • milan1  

                  Á jéje roztlemená držtička nad prvním tématem debaty který evidentně chápeš. Napovím ti, k té technické stránce věci, ketrá je podstatou a většinou bys jí měl hledat v takových technických diskuzích a neplést si je s off topicem. Podívej se na celé slavné MTBR com a zkus se tam zorientovat ve stejné problematice. Možná nakonec zjistíš, že vám tu Pekáček svojí snahou pootevřel problém daleko víc, než máte možnost sehnat na svěrových informačních kanálech. To jenom na okraj a nápověda co by se dalo ocenit daleko víc, než jedna poznámka, kterou mimojiné od Kurýra vnímám rozhodně lépe, než tvůj škleb zpoza rohu.

                  0 0
              • Pekáček  

                Ftipko.

                0 0
          • vlk  

            no tak jsem taky zkouknul to pdf.Ono je otázka jak je to uděláno-materiál rozměry apod.V podstatě kdyby jsi dal pod pístek pružiny, tak by bylo více. Od lepení až po zapávání toho průtokového otvoru-pro vzduch různýmy šrouby apod.

            Ale jako nejlepší bych vidě odstranit tu část o niž se při zpětném chodu zarazí ten horní pístek. Nebo ještě lepé dát pod dolní pístek podložku-takže při zpětném chodu by se zarazil už ten dolní a nedošlo by tak k propojení komor.

            Chtělo by to vidět rozdělané, podle toho pdf se nedá odhadnout co by bylo lepší.Možná by fakt stačila ta jedna podložka+ pružiny-negativky. Podle popisů a toho pdf se to nedá přesně určit.

            0 0
        • kurýr na bajku  

          To mi jako chcete s Pekáčkem říct, že se s tím potýkaj všechmy RECONY popř. všechny SOLO AIRy co RS kdy vyrobil ?

          0 0
          • Pebe  

            to je, co? :-)

            0 0
          • aortacek  

            a možná nejen recony :-)

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Tak v tom případě sem jiného názoru, nebo to prostě nejsem schopnej rozpoznat, což si nemyslim. Dyš Pekáček psal, že se to projevuje jako vakl, tak toho by si snad musel každej všimnout…

              0 0
              • Pebe  

                ono se to projevuje „jako“ vakl. Když vezmeš nezatíženou vidlici, zabrzdíš a hejbeš kolem dopředu a dozadu, tak ti ta vidlice „pruží“ (ona nepruží, ale pohybuje se jakoby mezi dorazama) ty cca 4mm. ve vysledku to vypadá jako vakl v noze/hlavovým.

                0 0
              • mastihuba  

                vakl neni uplně to pravý slovo. Vakl tam neni. Jen to o toho půl centimetru bez jakýhokoliv odporu zajede.

                0 0
                • kurýr na bajku  

                  No tak to jistě, ale je to skutečně problém všech RECONů ?

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Určitě ne těch pružinových U-Turn :o)

                    0 0
                    • kurýr na bajku  

                      No, nemůžu soudit, ale u TORY sem to nepozoroval a to už sem jich zkoušel víc. Mám samozřejmě na mysli pouze vzduchové verze.

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Podívej se prosím po okolí a dej vědět. Asi je to i kus od kusu, třeba to u jiných jen tak trochu ťukne.

                        0 0
                        • kurýr na bajku  

                          No tak to bude asi ono ! Pokud je vůle malá, pak to jen klepe. To není nic ojedinělýho a stává se to i u Marušek, ale pokud je vůle velká, tak dojde k tomu co se stalo tobě. Teda nevim, zda-li nekecám kraviny, ale vypadá to tak…

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Takže to máš u svý Tory taky? U Marzošek je to z úplně jiného důvodu, tam se otvírá a zavírá ventil odskoku (ono známé kovové rachtání).

                            0 0
                            • kesu  

                              jak jsem to tak docetl tak mi doslo ze tim ze RS za posledni dva roky vychrlil n systemu na n vidlicich tak neco nedotahl.Asi je hold nutny drzet se klasiky v podobe bezproblemovyho uturnu nebo 6let staryho systemu dual air.Tin nechci nijak rejpat ale spis vam podekovat za objektivni rozbor problemu.mejte se

                              0 0
                              • miťo  

                                Dnes jsem se houpal na Reconu v kupkolo.cz a taky to delalo. Tak to plati pro vsechny. Ale pri jizde to neni znat. Alespon je zde vysvetleno, ze to neni zavada, neco, co by vedlo k predcasnemu opotrebeni vidlice.

                                0 0
                            • kurýr na bajku  

                              Já ne, ale ten kámoš (jaxem psal výše). Vyřešili sme to tim rozebráním. Možná by to stálo za anketu…

                              0 0
    • MlokCZ  

      Tak jak jsem to celé přečet, tak jsem rád, že na Rebě je DualAir i když foukám obě komory na stejné tlaky.

      0 0
      • lubos  

        No ja taky :). Pomalu to bude 4 tydny, co mam Rebu na reklamaci, protoze je v DualAir neco spatne :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Jasně, to je smůla. Vadný může být cokoliv, ale SoloAir nefunguje zrovna ideálně už tím, jak je navržený. Není to prostě to samý jako DualAir nafoukaný na stejný tlalky, jak jsem si původně myslel.

          0 0
    • luke777  

      taky sem to docetl nakonec a ted nevim jestli si mam koupit vzduchovku nebo pruzinovku protoze sem puvodne u vazoval o vzduchovce tora 302 ci recon 351, po teto diskuzi uz fakt nevim:) a nekoupim pevnou vidlu:) ci pruzinovku

      0 0
    • Pekáček  

      Tak jsem týden měl možnost testnout novou vidličku v okolí a na trati Sudet. Takže:

      • ten prokluz kdy dochází k zamčení komor je cítit jen v prudkých výjezdech na členitém povrchu (kořeny, šutry).
      • vidlice je velice citlivá, žehlí malé nerovnosti (skutečně zajímavý pohled jak kmitá na šotolině).
      • s tou progresivitou to není až tak strašný (jen v porovnání s Marzocchi s nižší hladinou oleje je to rozdíl).
      • tuhost je lepší jak u 30mm vidlic.
      0 0
      • Pekáček  

        Jinak jsme se stihli oba trochu vyválet a odřít :o)

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Máš ty vůbec řidičák na to kolo ? Přeci jen je to silnej závodní stroj a moch by sis ublížit…

          0 0
          • Pekáček  

            Hele, ty bys taky mohl někdy vyjet z Prahy a podívat se do lesa :o)))

            0 0
            • kurýr na bajku  

              No já sem se taky teď slušně rozsekal, ale byl to mnohem těžší track než jezdíš ty. Najížděl sem totiž na obrubník a zničil sem si patku a Durolux.

              0 0
              • Pekáček  

                Tož to si na ten obrubník asi najížděl z druhého patra, ne? :o)))

                0 0
                • kurýr na bajku  

                  Zavadil sem pedálem, a najednou koukám, že se dobejvám někomu do garáže ;-)

                  0 0
                  • Pekáček  

                    To sis měl dát s náma Sudety, to bys ímrvére koukal někam do roští a nebo plachtil ze srázu ;o)

                    0 0
                    • kurýr na bajku  

                      Nevim co si o tom myslet, ale ustát se to nedalo. Jel sem dost rychle, takže sem byl na zemi během setiny vteřiny. Přitom si bych řek, že na tom nejsem tak zle, dyš sem dokázal i přeplachtit výkop o kterým sem nevěděl ;-)

                      0 0
                  • zirecek  

                    Co na to majitel? ;-)

                    0 0
        • vlk  

          To bude proletí těch nových RS vidlic.Včera darjan na 2 vyjížce s Torou slít v 50Km/h na šutrové cestě.Zázrak že přežil.Tak teď shání novou přilbu a 2 ráfky.Zkoušeli jsme trať na Buřinku :o)

          0 0
      • mastihuba  

        tak to jsem rád že nejsem jedinej kdo si myslí žeto s tím rekonem neni tak zlé :)

        0 0
    • palladin  

      jelikož mám taky problém s Reconem, tak využiju tohoto threadu. Nemám solo-air, ale U-Turn (pružina/olej) Vidlice mi při útlumu nějak podivně syčí. Jakoby nějaké přepouštění vzduchu. Pokud nastavím pomalejší útlum je ten zvuk znatelnější. Nejsem moc expert na vidle, raději do nich nelezu a nechám to na servisu. Je to nová vidle jetá zhruba 100km, může to být tím, že je v ní málo oleje? třeba v té útlumové komoře?

      0 0
    • Pekáček  

      Takže po pár stech kilometrech následovala kontrola oleje ve vnějších nohách a domazání vzduchového pístku RedRumem a malinké zvětšení zdvihu na cca 115mm. image011.myli­vepage.com/chun­k11/208099/162/So­loAir%20p%C3%AD­st.jpg image011.myli­vepage.com/chun­k11/208099/162/mo­litan%20sk%C5%­99%C3%ADpl%C3%BD%20s­t%C3%ADr%C3%A1kem­.jpg image011.myli­vepage.com/chun­k11/208099/162/pou­zdra%2C%20t%C4%9Bsn%C4%9­Bn%C3%AD.jpg image011.myli­vepage.com/chun­k11/208099/162/st%C3%A­Dr%C3%A1k%20a%20mo­litan.jpg image011.myli­vepage.com/chun­k11/208099/162/zv%C3%BD%­C5%A1en%C3%AD%20zdvi­hu.jpg Oleje v nohách bylo spíš míň než doporučených 15ml. Ale byl čistý. Na SoloAir pístku byla všude čistá vazelína, neotíral jsem jí, jen na závěr přilil 3ml RedRumu. Zdvih jsem zvětšil odříznutím třetiny gumového spaceru. Jak je vidět, jeden molitanový kroužek byl přiskřípnutý stírákem. Na stíráky dávejte pozor, pružinka co ho stahuje po obvodě je na obou stranách! Taky pozor na čepy „V“ brzd, byly od výroby málo utažené.

      0 0
      • zirecek  

        Co to přesněji znamená – čepy V brzd málo dotažené; vyklaly se, volné, nedotažené, dotáhle málo?

        0 0
        • Pekáček  

          Ne, ale nemohl jsem vyšroubovat véčko, vyšrouboval jsem čep a ještě u toho poničil dírku na nálitku kam zapadá kolíček véčka. Naštestí je ten otvor namáhanej přesně na druhou stranu a tak nemusím kupovat kotouč. Raději si dávat pozor. U Suntouru se mi to nikdy nestalo, u navářky na rámu Duratec jo, ale tam se nic neožvejklo.

          0 0
      • lubos  

        Hm. Tez bych chtel si pridat asi tak 0.5cm zdvihu na Rebe :)

        0 0
      • vlk  

        Jo to jsem zapoměl varovat.Na tu druhou pružinu na stírácích co je u RS 3 břitého těsnění.Když by tzo někdo vytahoval šroubovákem i zevnitř tak ji 100 procentně poničí.

        • hele na tom prvním obr máš jakýsi pokřivený kroužek.
        • Jinak na kolika zdvihu ji máš teď.
        0 0
        • vlk  

          pro doplnění, tím těsněním jsem myslel stírák

          0 0
        • Pekáček  

          Tady jsou ty pokřivené kroužky :o)

          0 0
          • vlk  

            a tak to je ta pružinka, tu mám na té své u tlumiče taky jednu.Na té fotce jsem to napoprvý neidentifikoval :o)

            0 0
    • Jogador  

      Tak jsem jel přejezd Krušnýách hor atd, bez nosiče, na lehko, a začal mi blbnout recon solo air. Když jsem ho zamknul a vyjel kopec, tak mi pomalu zalízal, až tak po 10 minutách jsem byl uplně zalezlí. Stačilo ale odlehčit předek, a zase se rychle vysunul. Je to normální? Tlak mi neutek…

      0 0
      • Jogador  

        To se vám to nikomu nestává, nebo to je normální nebo vás nic nenapadá?:)

        0 0
      • Pekáček  

        A jeje, tak to je porušení těsnosti mezi komorama. Ony jsou průchozí v klidu, tlak se rozděluje do obou, ale jak vidli zatížíš, tím krátkým prokluzem se přechod mezi komorama zamkne a vidle pracuje jako Dual Air se stejným tlakem v obou komorách. Takže reklamovat a nebo tam nalít RedRum (3–5ml) a zkusit jestli to bude dobrý. Dej vědět.

        0 0
        • Feďa  

          Děje se mi s Reconem to samé – a to jak při zamčené, tak odemčené vidlici. Čím strmější kopec, tím k tomu zasunutí dochází dříve. Ovšem nevím jak s tím zatížením – když jedu do kopce, tak přece více zatěžuju zadní kolo… Naopak při sjezdu pod zatížením pracuje bez problémů.

          0 0
          • Pekáček  

            Jasný je jen to, že zlobí oddělení obou komor. Vzduch z pozizivky leze do negativky, ale mechanizmus toho děje bude mít určitě souvislost s krátkým prokluzem na začátlu zdvihu, možná když se pohybudeš na tom rozhraní zamčení komor (s odlehčeným předním kolem), vzduch se přepouští tím jak se zamykají a otvírají. Doporučuju každopádně jejich RedRum olej.

            0 0
            • Feďa  

              No raději to přenechám servisu. Na stranu druhou je to vlastně „automatická regulace zdvihu“. Díky snížení zdvihu se ti kolo nezvedá ve výjezdech (něco jako ETA). Třeba je to skrytá funkce:-) Ale je pravda, že se mi to párkrát stalo i při silové jízdě po rovné asfaltce…

              0 0
              • Sheep-Master  

                tohle se mi přesně stává taky, stačí aby nebylo přední kolo zatížený a je tam 0,5cm zdviku =(!!!! a to mám recona 100mm, já 80kg, nafouknuto na 140Psi.. Kdyby tam zůstali cca 3 cm tak je to paráda (něco jako ETA) ale takhle je to uplně dole a to už se nedá skoro jet a začínaj bolet záda. Kam se jinak leje ten olej RedRum???

                0 0
                • Pekáček  

                  Vypustíš vzduch, vyšroubuješ zátku kde je ventilek a dovnitř kydneš těch 3–5ml toho oleje.

                  0 0
    • dieegoo  

      Nechci zakládat další dred, zeptám se tady.

      Zdálo se mi, že můj Recon začíná chodit nějak málo, tak sem vypustil většinu vzduchu, abych ho byl schopen dostatečně stlačit a následovalo překvápko. Po 70mm zdvihu jako by vidle na něco narazila a dál se nehne. Vypustil jsem ji tedy uplně a to samé. Bude to na reklamaci, servis či je to jen nějaká banánovita?

      0 0
      • Pekáček  

        Asi bude problém v „tlumící“ noze, možná se něco stalo s motion controlem, neměls nějaké problémy se zamykáním/ode­mykáním vidle?

        0 0
        • dieegoo  

          Mám verzi 327, Solo-Air bez MC.

          0 0
          • Pekáček  

            Tak to je mazec. Máš tam vakl? Rachotí tam něco? Není moc oleje ve vidli?

            0 0
            • dieegoo  

              To ne, vůli nemá žádnou a jedinej zvuk který vydává je to šplouchání od vratnýho tlumiče.

              0 0
      • mar_tin1  

        predpokladám, že ti vytiekol olej z tlmiča do spodnej nohy. mne sa stalo to isté na tore, akurát vytiekol všetok, takže vidlica chodila tak 1cm :) rozobrať, vymeniť tesnenie, naliať olej a hotovo.

        0 0
        • mar_tin1  

          konkrétne jeden z týchto dvoch o-krúžkov (vymenil by som obidva)…

          0 0
          • dieegoo  

            Na kolik baj oko přišla oprava? Nedivil bych se, kdyby originál díly byly drahé jak čert.

            0 0
            • mar_tin1  

              o-krúžok som kúpil za 5 korún v prdajni tesnení a olej som mal z kolokrámu za pár stoviek liter. celá sada tesnení od rs je u sk dovozcu asi za 350sk.

              0 0
              • dieegoo  

                Když si k tomu připočítám práci v servisu, tak mě zase zdraví 1000 korun… paráda.

                0 0
                • mar_tin1  

                  až tak čierno by som to zase nevidel. ak je to ten problém, ktorý odhadujem, tak za 500 ti to musí aj menej slušný servis opraviť…

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Jako první zkusim asi reklamaci, přece jen i 500 jsou peníze a pokud by byla oprava do 14 dnů, tak to nějak přežiju.

                    0 0
        • dieegoo  

          Ou… doufám, že to půjde uznat jako reklamaci. Jen se modlim, aby to nebylo něco většího a neřekli mi, že jsem si to rozbil sám.

          0 0
          • mar_tin1  

            ono to nie je žiadna zložitá ani nákladná oprava (pár korún za tesnenia a olej), každopádne reklamáciu by mali uznať. ale mne by to za tých 30 dní nestálo.

            0 0
        • dieegoo  

          Tak si měl pravdu. V servisu mi vyměnili těsnění, zvedli vidli na 115mm a se vším všudy 300Kč, takže spokojenost.

          0 0
    • Zizliin  

      cuss…taky mam 2 roky recona…po mesici jsem utrhnul pist a znicil tesneni(vyrobni vada), tak mi to vyreklamovali…na prvni pohled tam nalili dost oleje, nez bylo pred tim…pak sem ji trosku dofouknul cca na 9 atm. …zadny cvakani, zadnej chod na prazdno…chodi paradne, akorat s lockoutem se trochu nori…mam zdvih 80mm..na sjezdy mi chodi 5mm pod korunku…premejslim, ze pristi rok ji dam do servisu na zvyseni zdvihu…tak na 115mm…jinak jsem s ni velmi spokojen

      0 0
      • Pekáček  

        No s tím cvakáním záleží kolik vážíš, na kolik ho foukáš a jaký máš sag.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.