Solidní kolo podle Hospodářských novin? Z hypermarketu!?

10 nepřečtených
  • M@rtin

    www.bikebase.cz/article.php?…

    Každoročně přichází s jarem, sluníčkem a rostoucími venkovními teplotami čas na jednu z nejoblíbenějších aktivit pro volný čas – jízdu na kole. Lidé začínají vytahovat své miláčky-bicykly ze sklepení nebo začínají uvažovat o koupi nových. Začínají si klást otázky, kam s nimi, lépe řečeno, kam na nich. Aby jim to ulehčila, přispěchají se svými radami média. Pokud si takový cyklistiky chtivý člověk kupuje některý ze zavedených cyklistických časopisů, obyčejně neprohloupí. Nejčastějším případem je bohužel to, že se neznalý chudák nechá poučit některým z deníků. Pakliže se prozíravý deník obrátí na odborníka z branže, je skoro vyhráno.

    Podívejme se ovšem na příklad toho, jak to dopadlo, když se do toho pustily Hospodářské noviny. Ty ve své příloze IN magazín č. 13/06 z 29.3. 2006 přichystaly pro své čtenáře speciální stať s názvem Na kolo v nové sezoně. Připravil ji Jakub Turek, šéfredaktor serveru Horydoly.cz. Na konci sedmistránkového dílka samozřejmě nechybí místo pro inzerci a v ní reklama na zmíněný portál.

    Pan Turek především radil, kam na kole a kde si kolo vybrat. Do přílohy k mému článku jsem hlavně pro Pekelníky vybral jeho tip na Lužické hory, ke kterým přiřadil i Ještěd. Návštěvníkům tohoto překrásného pohoří určitě nepomohl, domorodce z Lužiček zase jistě moc nepotěšil.

    Opravdovou kuriozitou je potom článek s názvem „Solidní kolo z hypermarketu? Ano“. Autor nastínil tři možnosti, kde si pořídit kolo, i s jejich výhodami a nevýhodami. Z článku vybírám:

    Možnost první: hypermarket Pokud nevíte, jakou značku si vybrat a v jaké cenové relaci nakupovat, vůbec sem nechoďte. Výběr je tu takový, že budete dlouho přebírat a nakonec si možná ani nevyberete. Kola lze doslova osahat. Nečekejte od prodavačů žádné velké rady, ale základní informace vám poskytnou. Hypermarkety postupují vstřícně vůči reklamacím. Většinou bez řečí mění porouchaný kus za nový bicykl.

    Možnost druhá: speciální cykloobchod Většinou by se mělo jednat o větší prestižní obchod ve středu města. Ceny tu bývají oproti nákupním halám mírně nadsazené. Je v nich malý výběr z několika základních typů. Prodavači bývají vstřícní od okamžiku, kdy ve vzduchu ucítí vaše peníze. S reklamacemi bývá většinou potíž – prodavač bývá zároveň majitelem, a s reklamovaným kolem přichází o část svého výdělku.

    Možnost třetí: internet Internetové obchody mívají svá rizika v obyčejných obchodních záležitostech. Jestliže není obchod seriózní, může se stát, že dostanete zboží pozdě, obdržíte trochu jiný model, nebo se vám nepodaří uplatnit reklamaci vůbec.

    Doufám, že se mezi čtenáři vyskytují i majitelé a prodavači z cyklokrámů a sdělí nám svůj pohled na věc.

    Já za sebe jen stručně: Párkrát jsem si je otestoval a můžu říci, ze prodavači v hypermarketech nevědí o kolech vůbec nic, pokud se v příslušném oddělení se sportovními potřebami vůbec vyskytují. Za ty platy markety asi odborníka neseženou. Kolo bych si tam z obav o vlastní bezpečnost a z důvodu své vrozené šetřivosti nekoupil. Na druhé straně chápu, že pro mnohé lidi je i 2999Kč za kolo velký zásah do rodinného rozpočtu a i takové bicykly si kupce najdou. Většinou ale nemůžou očekávat, že by jim poskytla při pravidelnější turistice (jakou autor v článku Kam na kolo v Čechách a na Moravě popisuje) nějakou velkou zábavu. Ale na popojíždění po městě nebo vsi, např. na zahrádku, za nákupy nebo do práce, proč ne. Na internetu občas kupuji komponenty – v zavedených obchodech a bez problémů. Já osobně všem vřele doporučuji nákup ve specializovaných obchodech. Už sem těch „svých“ zažil několik a zkušenost je stále stejná – dobrá. Prodavači kolům rozumí, baví je to, rádi o nich diskutují. S reklamacemi jsem nikdy problémy nezažil – a to jsem reklamoval i takové věci jako prasklou zadní stavbu rámu a odpruženou vidlici. Cyklokrámy nabízejí i levnější varianty kol a zabezpečují servis. Pokud dojde k problému, není to chyba systému, ale konkrétního prodavače. Většinou se jedná o to, že prodavač neodhadne zákazníka, kterému jde hlavně o to, aby to jelo a moc to nestálo, a v dobré víře ho přesvědčují o tom, že opravdový požitek z jízdy se dostavuje na kole za cenu nad deset papírů… Inu, všichni jsme jen lidé se svými chybami a náladami.

    Co bych dodal na závěr? Cílovou skupinou Hospodářských novin nejsou právě lidé z nižších vrstev, kteří by potřebovali kupovat kola v hypermarketech. Takže dle mého názoru je tento článek tak trochu out.

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.