• Hunt

    Kolo jsem naposledy kupoval před 5 lety. Tak jsem si říkám, podívám se co je nového a začnu pomalu vybírat fulla. Jenže ouha, ty ceny jsou brutální, solidní kolo začíná na 50k a něco co by se mě líbilo se dostalo do fascinujících cenových relací. Jsem si celkem jistý, že v roce 2012 tomu tak nebylo. Může mě někdo říct co se za těch 5 let stalo?

    0 0
    • Tehu  

      Podle me ceny tak nejak drzeli, aspon mezi 2012 a 2015 kdy jsem kupoval kolo 3×. Pak myslim 2015 se pokakl kurz dolaru a vetsina zdrazila skokove 10–20%. Od te doby je to v riti :D

      Vic nevim :D

      0 0
    • kubad  

      Zase tak brutální rozdíl v cenách nebude, ale jeden z důvodů:

      Průměrný kurz USD/CZK v roce 2012 – 1 USD = 19.58 Kč

      aktuálně 25,2Kč

      0 0
    • Chlebovnik  

      Vyhledej si vývoj kurzu dolaru vůči koruně.

      0 0
    • jeffino  

      však to neva přece, díky těm všem super firmám, co sem dorazily kvůli výhodnýmu kurzu, levné pracovní síle a zvedly tak zaměstnanost si na novýho fulla musíš vidělat nato šup :-)))) prostě když roste ekonomika tak roste životní úroveň, nebo se pletu?:-)))

      0 0
    • Hunt  

      No, vypadá to fakt na ten kurz, ten tomu teda zahrál. Líbí se mě Canyon Neuron 7.9, https://www.canyon.com/…-al-7-9.html . Akorát ty 29", to je lidská tragédie. Bože kam jsme se to dostali.

      0 0
    • MiKED  

      Počkej na sešup, až skončí intervence… :-)

      0 0
    • jonti  

      Krome toho, ze je to o cca 20% drazsi kvuli kurzu USD, je zasadni to, ze se posunula latka co je bezne a dobre kolo. Pred 10 lety bylo hlinikove HT s XT i na zavodech jedno z nej kol, ted se to bero skoro jako lowend a bezne kolo je karbon full na Sramu.

      0 0
    • milan.v  

      To je zase téma … :o/

      Já si pořizoval kolo už v prehistorické době někdy okolo roku 1995 a celková investice do něj s dokupováním dalších špičkových dílů byla cca 80tis. Kč (hliníkový Campione, RockShox Judy SL, Magura HT22 Race line, Isca Dakar titanio, atp.).

      Dneska podobné kolo koupím za podstatně menší peníze, o kvalitě některých komponent nemluvě …

      0 0
      • Petr L2  

        Já v 1991 kupoval no name železo, řezení SIS 3×6, pevná vidle a stálo necelých 19 000,– , když jsem pochopil, že tudy cesta nevede, což trvalo zhruba rok, začal jsem upgradovat a skončil na STX 3×8 + elastomer vidle RST, celkem za krásných 16 000,– čímž jsem se dostal na 35 000,– což byla tenkrát tak akorát cena slušného kola na krámě, za stejný peníz jsem loni pořídil Crave 2×10 s Rebou, takže z mého, poněkud dlouhodobějšího pohledu, se ceny nezvyšují :-)

        0 0
        • milan.v  

          Přesně tam jsem nějak mířil, mně ty ceny tedy také přijdou OK … :o)

          0 0
      • cubista  

        Kvalita komponent je o hodně horší, používají se horší materiály, aby se dohnala cena a trh se točil. Třeba řetězy dřív vydržely 3× tolik, byla tam kvalitnější, tedy dražší třída oceli. Ale taky stály víc.

        0 0
        • Petr L2  

          A nebude to také tím, že neustále snižujeme váhu a zvyšujeme počet převodů na kazetě? Takový 3×8 systém musel už jenom z tohoto pohledu vydržet podstatně víc

          0 0
          • scota  

            3×8 byl zlatý systém komponenty vydržely 2× tolika, ale třeba se to za 15–20 let vrátí jako retro např na urban kolech.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nevím kde to všichni berete. 2× tolik tedy není už takový extrém jako ten na tebou, co tvrdí 3× tolik.

              Já se tedy nedostanu ani na 1,5× tolik.

              8s řetězy mi vydržely 5–5,5tis. km. A teď na 10s mi vydrží 4tis. km. To je pouze cca 1,3 násobek. U kazety jsem dal na 8s 20tis. km. U 10s zatím ani nevím. Na jedné co mám najeto nejvíce jsem aktuálně na 12tis. km a rozhodně nevypadá, že by brzy odešla.

              Jediný komponent co byl průšvih s výdrží i u mě byly hliníkové střední placky na XT/LX klikách. Ty ale Shimano pak brzy opustilo.

              0 0
              • Martinson  

                Já tedy nemám pocit velké změny. A to jsem kategorie s báglem nad 100. Ani na osmičce jsem nedával nad 1500 km. Devítku jsem většinou měníl okolo 1200 km. Na desítce to nevypadá jinak, záleží samozřejmě na používání. Na fullu jezdím větší maso než na pevňáku, na kterým jezdím víc do práce.

                Připadá mi to jako báchorky o kouzelném STX RC.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ještě mi tak napadlo, že jeden z problémů bude v tom, že ne každý umí správně měřit řetěz a mění ho moc brzo. Komu vše vydrží přehnaně méně než dříve, tak by si měl ověřit, že správně měří řetěz a začít vláknem, kde se to řešilo.

                0 0
                • Honza03  

                  No na 10tce sem se pohyboval za sucha až k 2000 km v normálních podmínkách cca 1500 a jaro podzim 1200 bylo normální na trojkové XT sadě. Stalo se mě že sem to jednou trochu přehnal a měnil déle a už byl slyšet nový řetěz na kazetě takže člověk se 100 kg a 1200 km bych viděl v terénu jako normální číslo. Jinak na osmičce sem nikdy nedal to co na desítce vždy odešly prostřední tác na klikách nebo kazeta dřív než na 10tce, ale taky sem jezdil nižší sady a neměnil tak často řetěz.

                  0 0
              • honzzaq  

                a měníš při 132,8 nebo později?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.