• Lišák

    Dotaz na majitele: Stává se vám, že teď v zimě když vyjíždíte máte tlak třeba 140 PSI, pak přijedete, je tam 120 a druhý den 130? Mě to tak dělá, myslím, že je to ochlazením vzduchu v tlumiči (tím pádem zmenšení objemu). Nemám zkušenosti v teplém období, fulla jezdím od listopadu. Těch 10 Psi rozdíl je zhruba ufouknutí při odšroubování pumpy (vyzkoušeno-1× odšroubování=ztráta 5 PSI /aspň u mne/). Co vy na to?

    0 0
    • borda  

      no, ja bych si dovolil místo odpovědi položit dotaz. Ty ho foukáš skutečně na 140?. Já jsem teď koupil přítelkyni kolo, je tam taky float R a když ho fouknu na 140 PSI, tak mám pocit, že zajíždí vahou kola. Realita mi přijde na jejích nějakých cca 60 kg min. 180 PSI. Ale třeba je to různý i u různých konstrukcích kola. Ona má GT ID XC 2.0.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, to je podle mě celkem normální. Stejný tlumič mám teď taky, foukám shodně na 140 PSI. Prostě s tím v zimě musím počítat a fouknout do něho maličko víc. Stejně tak tlumení nastavit na rychlejší odskok. Takle to dělám když je venku pod nulou.

      0 0
    • Martyss  

      Imho možná mne tedy někdo opraví, ale k úniku vzduchu nedojde při odpojení hadičky, ale při jejím opětovném připojení. To přeci způsobí únik tlaku ze vzduchové komory, ne?

      0 0
      • Pá-dlista1  

        No to zalezi. Nekdy (zalezi na konkretni konfiguraci) ti pupma jeste stlacuje ventilek otevreny, ale uz netesni, takze vzduch utika i pri odsroubovavani.

        0 0
      • Lišák  

        Mě slyšitelně ujde trochu vzduchu z tlumiče/vidlice pří odpojení hadičky.

        0 0
        • Jenda  

          no jenze to zrovna tak muze byt vzduch z hadicky – tu mas v okamziku odpojovani na stejnym tlaku jako foukanou vec, takze zase je to jak pise Pa-dlista :-)

          0 0
    • PENE  

      Nechci zakládat zbytečně vlákno, tak položím dotaz sem. Je tu někdo, kdo si sám servisuje tlumící část tlumiče? Chtěl bych vědět, jestli ho musím plnit dusíkem a nebo stačí 78% dusík, neboli vzduch?

      0 0
      • Concorde  

        Jo. Stačí vzduch. Dusík je lepší, ale rozdíl nepoznáš a tlumiči to nevadí.

        0 0
        • PENE  

          Tak to je fajn, teď ještě sehnat olej a jehlu na nafouknutí a můžu se do toho konečně vrhnout. Nějak divně syčí při stlačení a nechce se mi to nikam posílat.

          0 0
          • Concorde  

            Jestli se do toho chystáš poprvé, radši si pořádně zjisti postup. Vyžaduje ne zcela standardní nástroje (ta jehla je nakonec to nejmenší). Na to co popisuješ ti teoreticky stačí výměna dvou o-kroužků (osobně však radši vždycky měním všechny, ten originální fox olej je má tendenci velmi pomalu naleptávat). Včera mi kámoš dovezl RP23 se stejným problémem (+ to už vůbec netlumilo) a po rozborce bylo jasné, že to má tlumič za sebou.

            0 0
            • PENE  

              Postup už studuju dlouho, zkouknul jsem pár videí na yt, ale nikde ten tlumič pak nenafukovali, tak jsem nevěděl jestli stačí vzduch. Jinak jsem myslel, že bych sundal tu tlumící komoru, vyměnil těsnění na plovoucím pístku a vyměnil olej.

              Nevíš, jestli musím použít original fox olej, nebo bude stačit jiný se stejnou vizkozitou?

              Edit: Těmi nestandartními nástroji jsi myslel co přesně?

              0 0
              • Concorde  

                Olej muze byt jiny. Osobne pouzivam nejradeji motorex (10w sem patri). Tesneni musis vymenit urcite v te hlave s bushingem. Uvnitr je okrouzek 9,19×2,62 a myslim, ze miva vetsi tvrdost nez standardni NBR70. Na pistku je myslim z hlavy 17×3,5, ale to si jeste premeris.

                Pro nafoukani potrebujes jehlu, musis vymenit gumovy spalik, do ktereho se pichne a pres ktery se to nafukuje. V historii tu byl borec, co jej nemenil a pak vsem vykladal, ze domaci servis je nemozny, protoze to furt utika… A nakonec potrebujes duty inbus 4mm s nejakym vratidlem. Postup jednoduchy – pichnes jehlu, jemne dotahnes inbus, skrz ktery mas tu jehlu, nafoukas ifp, utahnes zlehka ten inbus a vytahnes jehlu.. Kdyby to zacinalo sycet, utahnes vic. Chce to trochu citu a praxe, ale jde to.

                0 0
                • PENE  

                  Tak díky za rady, no uvidím jak to dopadne. Doufám, že už to tlumič nebude mít za sebou. Zatím jsem servisoval jen vzduchovou část. A nevím jestli předchozí majitel kola měl tlumič v servisu, ale řekl bych, že ne. Tak snad mu to za těch 8 let nějak neublížilo.

                  0 0
                • PENE  

                  Ještě jedna otázka, bude stačit jehla na balon, nebo je moc tlustá?

                  0 0
              • kopejda  

                Ahoj. Uz nejaky cas zvazuju ze bych taky zkusil udelat rozborku tlumaku ( mam float ctd ) ale na yt jsem toho moc nenasel. Zakladni servis vzduchove komory jsem uz parkrat delal ale jit hloubeji na to zatim nemam moral :-) Mohl bys sem hodit prosim linky na kterych to nekdo dela? A jeste jeden dotaz. Tlumak mam rok 2013. Maka jedna radost. Ma cenu se do toho vrtat preventivne nebo az se neco pos…:-) ?

                0 0
                • PENE  

                  Čau. Myslím, že pokud s ním nic není, tak je zbytečné se v něm vrtat. já ho chci rozdělat, protože když dlouho stojí v klidu, tak potom při stlačení jaksi syčí a má divnej průběh na začátku. Jinak tady, jsou různé návody a jsou tam i rozkresy tlumičů viz obrázek. Jinak videjka nejsou přesně pro typ tlumiče, ale myslím že to bude hodně podobné.

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  Ještě jsem měl někde jedno, ale teď ho nemůžu najít. A jak je napsáno nade mnou, budeš k tomu potřebovat jeden inbus s dírou a jehlu (to jsem si včera vyráběl a ukázalo se, že vyvrtat 2mm dírku do 4mm inbusu aku vrtačkou je docela problém, ale nakonec se podařilo :)) A ještě budeš muset vyměnit gumový kolečko, přes který se to nafukuje (označeno na obrázku). Jak seženu olej, tak sem napíšu jak to dopadlo.

                  0 0
                  • PENE  

                    Už jsem to našel.

                    demontáž

                    montáž

                    0 0
                    • kopejda  

                      Super. Diky za info. Zatim se do toho vrtat nebudu a doufam ze ani nebudu muset ale stesti preje pripravenym :-) jinak dej urco vedet postrehy a preju at se dilko zadari.

                      0 0
    • trek-biker  

      Zdravím, po vyjížďce mi začal unikat vzduch z vidlice Fox RL 32 F-series. Nafoukal jsem a na druhý den zase prázdná. Nechce se mi u Svece nechávat nekřesťanské peníze za opravu, ale pokud na to nepřijdu, čím to je tak asi budu muset. Chci se zeptat, jestli nevíte v čem může být problém? Logicky si říkám, že bude asi špatné těsnění. Nebo jestli může být i špatný ventilek třeba.

      0 0
      • kopejda  

        Zacal bych ventilkem. Vypust ho pokud neni prazdny, odmontuj ventilek, dej nova streva ventilku a znovu napust. Zalezitost par korun a 10 minut casu. Druhy den uvidis :-)

        0 0
    • PENE  

      Tak jsem se už konečně dostal k servisu tlumiče a jeho olejové části. Postupoval jsem podle návodů výše, vypustil dusík, povolil odvzdušňovací červík a zatím to probíhalo dobře. Pak ale, když jsem otevíral komoru s olejem, dostal jsem sprchu napěněným olejem. Ještě že jsem měl brýle, tak jsem se šel opláchnout a pokračoval dál. Chtěl jsem vyměnit o kroužky, bohužel z mojí sady, asi dvaceti druhů, nepasoval žádnej. Nakonec jsem teda vyměnil pouze olej a tlumič složil a IFP komoru nafoukal na 300psi (doufám teda, protože při sundávání pumpičky to pořadně zafučelo, ale asi z pumpičky), tlumič sice jěště mírně syčí, ale o dost méně, než předtím a taky lépe chodí. Už má asi nejlepší časy za sebou, vnitřní pístnice je v okolí sagu podřená, takže už to lepší nebude. Budu holt častěji muset měnit napěněný olej, ještě že ho mám dost. Přikládám pár fotek, měl jsem ten tlumič rozdělaný víc, ale fotit se mi nechtělo. Na první měl být napěněný olej, ale než jsem to stihl vyfotit, tak už tam žádná pěna nebyla. Nakonec nebyl samotný servis nijak pracný, nejtěžší asi bylo do 4 inbusu vyvrtat aku vrtačkou 2 mm díru a vytvořit jehlu na foukání z jehly na balon (kvůli závitu na pumpičku) a z injekční jehly.

      Otázka pro znalé: Šlo by zrušit propedal u tlumiče? Případně víte jak?

      0 0
      • Concorde  

        U Rka je propedal nastavený počtem shimstacků a „pérovýma podložkama“. Tvrdost se upravuje odebráním/přidáním obojího. Funguje to jako kompresní část, ale pokud nevíš co a jak, nepouštěl bych se do toho, můžeš nadělat víc škody než užitku.

        0 0
        • PENE  

          Teď už přesně nevím, kolik jich tam bylo, ale myslím že 4 menší a 4 větší a jedna pérovací podložka. Pouštět se do toho nebudu musím to nejdřív pořádně nastudovat pak bych to možná zkusil, ale spíš ne.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.