• adijamp

    Ahoj jezdim na 26" kole.Mam ted prevod 2×10 (40×28) zadni (11×36).Laka me 1×11,lide mi rikaji,ze ze tento prevod se nehodi na 26" kola,ze bych se utocil,tak nevim.Hodne taham silove,ale zase bych chtel neco jineho. Do prace po cyklosteskach,ale po praci uz teren-les,polni cesty atd..No a rocne 5 maratonu…Necham si poradit

    0 0
    • Vilém  

      Proc by se nemel hodit, s prumerem kol to nema co spolecneho? Jen je treba zvolit vhodnou velikost prevodniku.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Pane Lorenc, uvezu to?

      Že se něco nehodí na 26" jsou kecy. Stačí dát převodník o 4 zuby větší a převody ti rázem vyjdou stejně jako na 29".

      Si to spočítej

      0 0
      • adijamp  

        Dobre,jak spocitat? Predni placka 40×28 a zadni kazeta 11×36. ?Asi jsem natvrdlej,ale budu rad za pomoct

        0 0
        • Vilém  

          Takto , trochu zmastil ten odkaz:)

          0 0
        • Rubi  

          takhle , nebo si tam nacvakej neco trosku jineho, zalezi kolik na to mas financi na kazetu 10–42 od sramu potrebujes specialni orech (ne na vsechny naby jde koupit dodatecne), na 11–42 nebo 11–46 ti staci ten co mas…

          0 0
    • oo.viper.oo  

      Jak píšou ostatní, není důvod proč by to nemohlo jít. Menší obvod kola vykompenzuješ větším převodníkem.

      Jiná věc je, zda má opravdu smysl investovat do 26" kola. Já vím, takhle otázka nestála a moc jsem se snažil odolat tomu to napsat, ale nakonec jsem podlehl. Před rokem jsem přešel na 29". Čili dost pozdě, dá se říct, taky jsem dlouho váhal. Se slzou v oku jsem prodal za pár šušňů svého 10,5 kg karbonového 26" fulla top řady a koupil 13 kg hliníkového 29" fulla střední řady a i přes ten dramatickej nárust hmotnosti a pokles „kvality“ to kolo prostě jede výrazně líp, víc si to užívám, i výjezdy mě baví víc.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Tak to by me velmi zajimalo v cem se ty kola lisi. Nejak se mi nezda ze by 29 kola vykompenzovaly +2,5kg a vlastne to bylo jeste lepsi. Nejaka jina zasadni zmena tam jeste byt musi. Nejenom kola.

        0 0
        • JakeF  

          Placebo funguje.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Tak jasne, ale prijde mi ze v popisovanem pripade ani placebo nemuze stacit :-)

            0 0
          • oo.viper.oo  

            Jojo, placebo funguje. Hlavně stopky jak se po něm zpomalujou :-)

            0 0
            • JakeF  

              Na stopky rozměr kol prakticky vliv nemá… Každá velikost je trochu rychlejší v jiný situaci a když se to sečte, tak je rozdíl prakticky neměřitelnej, respektive vyjde vždycky o kousek k nějakýmu rozměru podle toho, jaká byla zvolená trať. Vyměnil jsem 9,5kg 26" HT za 10kg 29" HT a na závodech žádný rozdíl v časech ani umístění. Když někdo jezdí na pohodu, tak rozdíl na časech nemá šanci zaznamenat. Tím ale neříkám, že 29" nemá smysl, kolo má o dost jiný projev a hromadě lidí bude vyhovovat víc pro lepší pocit z jízdy.

              0 0
              • Tojny  

                Mě by tedy zajímalo, která trať je rychlejší pro HT26 než pro HT29. A to jsem jeden z mála, který si doma staví HT26. Pokud si měnil jen o půl kila na 29", tak nebuď rád = špatné nohy :)

                0 0
                • JakeF  

                  Každá trochu kopcovatější, pokud není vyloženě rozbitá, tak 26 je díky nižší váze rychlejší. A potom v hodně technických věcech, kde oceníš lepší manévrovatelnost. 29 je dobrá v takovým tom středně těžkým terénu, když ještě nepotřebuješ extra manévrovatelnost, ale už těžíš z lepšího nájezdovýho úhlu a lepší trakce. Tu manévrovatelnost pokud máš solidní geo jde do určitý míry zmírnit, ale vždycky to tam trochu bude. Jak se říká, že 29 jede líp na asfaltu, to je ultra kravina…

                  Nohama to určitě není než jsem to vyměnil, měl jsem otestovanou hromadu 29" a fyziku prostě neokecáš, do kopců a při zrychlení je 29 horší, stejně tak manévrovatelnost. Do dneška pořád jezdím a závodím jen na 29, ale když jsem si půjčil testovací 27,5", tak po chvilce zvykání jsem na tom jezdil časy prakticky stejný. Rozdílnej průměr udělá velkej rozdíl v projevu kola, ale na běžný trase se ty plusy a mínusy posčítaj a čas se vyrovná.

                  0 0
                  • novas752  

                    29" má taky větší setrvačnost (projeví se rozdíl v poloměru na druhou a větší hmotnost), což může být na asfaltu znatelné.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Proto se na silničky dávaj co nejtěžší ráfky a pláště :).

                      Jinak si myslím, že tvůj předpoklad s poloměrem je špatně, už se to tu řešilo mnohokrát, efekt vyššího poloměru se přesně vyrovná s opačným efektem nižší úhlový rychlosti. Takže ve výsledku jde jenom o tu hmotnost a to není problém ani na 26" dát stejně těžký ráfky a pláště. Jako bonus získáš lepší vlastnosti a odolnost v terénu :).

                      0 0
                  • Plechovka  

                    +1

                    0 0
                  • Tojny  

                    Fyziku neokecáš, takže jediná je asi ta manévrovatelnost. Ale nikdy jsem to nepočítal…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Vyšší hmotnost se někde ztratí v časoprostoru, jo? :)

                      0 0
                      • novas752  

                        Jak těžká asi bude kazeta 10–50, která nebude stát víc než nějaká normální 11–32? :D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Kdo chce opici, musí mít na banány… Ale nějak nevím, proč to taháš do diskuze 26 × 29.

                          0 0
                          • novas752  

                            No ty si sem tahal hmotnost do otázky 3×, 2× nebo 1×. ;) Já jen přidal i cenu, ať to máme komplet.

                            S tebou je vždycky sranda. :)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Co to meleš? Přečti si pár příspěvků nahoru, v týhle větvi vlákna se vůbec počet převodníků neřeší…

                              0 0
                            • JakeF  

                              Co to meleš? Přečti si pár příspěvků nahoru, v týhle větvi vlákna se vůbec počet převodníků neřeší…

                              0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
      • iron.hide  

        tak po prve – preco to sem vobec pises.

        po druhe – predat top karbon full za par susnu len kvoli 29"?? notyvole ja mam dost O_o

        0 0
      • scret  

        „i přes ten dramatickej nárust hmotnosti a pokles „kvality“ to kolo prostě jede výrazně líp“

        To je asi hovadina tydne, ziskavas trofej! Gratuluji.

        0 0
      • kali222  

        ten druhy odstavec je sranda, ne?

        0 0
      • oo.viper.oo  

        Nač tolik hejtů? Řekl jsem svůj názor. Dotaz byl na 1×11 na 26", k tomu jsem se vyjádřil a s váháním přidal ke zvážení, zda když chce adijamp změnu, tak zda má vůbec smysl investovat do 26" kola, protože moje zkušenost je taková, že ne. Ať si to adijamp zváží. Pokud se chcete opravdu bavit o 26 vs 29 tak na to máte jiný témata.

        0 0
        • scret  

          mozna proto, ze to cos napsal je blbost..:) ale chapu, ze to placebo asi funguje:)

          0 0
          • oo.viper.oo  

            Já jsem napsal, že jsem vyměnil nějaký kolo za jiný a že mi jede líp. Co konkrétně na tom výroku je blbost? Pomineme-li fakt, že to je čistě subjektivní výrok, takže už z principu nejde rozporovat, protože ty ani nikdo jiný nemůže vědět, jestli můj vjem je takový, že jedno kolo mi jede líp, než jiný, nebo ne, tak své subjektivní vjemy mám podložené Stravou, která mi všechny mé oblíbené trasy sama měří, takže vím, že jsem zrychlil i objektivně.

            0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
            • scret  

              hele, ted uz to asi neuhrajes…:)

              0 0
            • -b-n-x-  

              Myslim, ze tady lidi spise rozporovali ten obecny zaver, ktery z toho plynul: „29 kolo jede rychleji i kdyz ma o 2,5kg vice nez 26 kolo“. No a to je zjevne blbost. Ve tvem konkretnim pripade to tak samozrejme byt mohlo. Nevi se jakou mas postavu, jake byly ty kola, v jakem terenu jezdis. Krome placeba me napada, ze ta 26 musela mit na tebe horsi geometrii, nebo jezdis nejaky teren, kde se ta 29 hodi vyrazne lepe. Nebo jsi se od te doby treba nejak zlepsil. Mozna to bylo jeste necim jinym. Ale proste samotnym rozdilem kol to nebude.

              0 0
              • oo.viper.oo  

                Další dva hejty a jeden pokus o konstruktivní reakci. Přečtěte si znova co jsem napsal. Pokud z toho někdo dělal obecný závěr, tak to nepochopil a je to jeho problém. Nenapsal jsem „29 kolo jede rychleji i kdyz ma o 2,5kg vice nez 26 kolo“. Napsal jsem „prodal jsem 26 a koupil těžší 29 a jede výrazně líp“, což naprosto zjevně odkazuje na ta dvě konkrétní kola co jsem prodal a koupil a na moji konkrétní situaci. Ale hejtři hejtují, že. Jak je libo.

                • b-n-x-: Jsem rád, že jsi nakonec uznal, že v mém konkretnim pripade to tak samozrejme byt mohlo, čímž jsem se zařadil do skupiny „normálních“, protože kdyby nebylo normální, že 29"kola jsou celkově v průměru výhodnější, tak by se na nich asi nejezdily všechny disciplíny kromě gravity.

                A pokud se vám měření Stravou nezdá dost objektivní, tak už nevím. Ne, nezačal jsem dopovat, nezávodím, jezdím na pohodu furt to samý. Dal bych vám tu vyplněný vzoreček poměru valivých odporů, který ukazuje, že v mém konkrétním případě mám na mém novém těžším kole o 8% menší valivý odpor, než na mém starém 26" kole, ale to by hejtrům nepochybně zdálo zase jako moc velký zjednodušení a v podstatě by měli pravdu. Na tom, že se mi na něm jezdí líp a jezdím kratší časy by to ale nic nezměnilo. Hezký den.

                0 0
                • Smazaný účet  
                  0 0
                • scret  

                  stale ctu dokola a dokola a porad vidim ten kec, ktery jsi napsal a ted se z toho akorat snazis vykroutit, nic vic:)

                  A cim vic se kroutis, tim vic se do toho zahrabavas…

                  Napsals:

                  „Jiná věc je, zda má opravdu smysl investovat do 26“ kola. Já vím, takhle otázka nestála a moc jsem se snažil odolat tomu to napsat, ale nakonec jsem podlehl. Před rokem jsem přešel na 29". Čili dost pozdě, dá se říct, taky jsem dlouho váhal. Se slzou v oku jsem prodal za pár šušňů svého 10,5 kg karbonového 26" fulla top řady a koupil 13 kg hliníkového 29" fulla střední řady a i přes ten dramatickej nárust hmotnosti a pokles „kvality“ to kolo prostě jede výrazně líp, víc si to užívám, i výjezdy mě baví víc."

                  To dulezite, o co tu jde, je to, ze by neznaly ctenar mohl nabyt dojmu, ze snad ty 29ky jedou nejak zazracne lip a pritom uz se tu v historii nekolikrat napsalo a dolozilo grafy, ze je to blbost…

                  29ka muze mit v nejakym terenu navrh, ve vysledku se ale rozdily vyrovnaji…

                  To, ze se ti na novym kole jezdi lip vubec nerozporuju…

                  0 0
                  • Rubi  

                    neco udela lepsi geo, treba kdyz mas jako ja 194cm, tak se mi na 26 jezdilo opravdu blbe a i na tezsich 29 se mi jezdilo lip… ale koupil jsem si lehci 29, takze nemuzu moc porovnavat…:D

                    0 0
    • zdenek  

      Nezná někdo důvod, proč se 1×11 nezavádí také na silničních kolech?

      0 0
      • pocestny  

        Tak udajne hrubší odstupnovani. Ale urcite se to na některých silnickach objevi.......

        0 0
      • Nikovlas  

        Protože to nedává smysl.

        1×11 (a jiné varianty) mají výhody a nevýhody:

        • spolehlivější řazení, zvláště v záběru
        • řazení jednou rukou (člověk nemusí držet v patrnosti, jak má zrovna zařazeno – prostě jen přidává nebo ubírá a jinak se soustředí na jízdu)
        • volná pozice na řidítkách u levé ruky – třeba pro lock vidle, teleskop – cokoli
        • patrně o něco lehčí
        • menší rozsah než např. 3×10
        • horší odstupňování

        Na MTB často nepotřebuješ ten rozsah a hlavně v terénu tolik nepotřebuješ jemné odstupňování, protože se stejně neustále mění tempo.

        Naopak na silničce většinu těch výhod člověk neocení, naopak to jemné odstupňování je důležité.

        Takže možná se to na silničce objeví, ale nevěřím, že by to mohlo mít takový úspěch.

        EDIT: Znaménka + a – se zobrazila shodně, ale podle obsahu to snad i tak půjde rozeznat :-D

        0 0
        • Singlespeed  
          • pro spolehlivost řazení vzadu je vcelku jedno, kolik placek je vepředu :-)
          • mezi plackami vepředu se na silnici řadí velmi málo, takže člověk většinu švihu řadí jen jednou rukou, i když má dvojplacku
          • volná pozice na řídítkách u levé ruky je na silničním kole vždy (řazení je schováno do brzdové páky)

          Takže jednoplacka vepředu na silnici bude, až rozhodnou marketingoví odborníci výrobců ;-).

          0 0
          • Nikovlas  

            Děkuji za polopatické vysvětlení toho, co jsem psal výše ;-)

            0 0
        • zdenek  

          To jsem si naopak myslel, že na MTB potřebuji větší rozsah. Téměř od rychlosi chůze do cca 50 km/h.

          0 0
          • pocestny  

            jasně že na MTB je potřeba větší rozsah než na silnici (na silnici nebude nikdo kvedlat 4kmh), to bych rád věděl, jak to Nikovlas myslel

            0 0
            • oo.viper.oo  

              Na silnici se jezdí na maximální účinnost, kterou má každý při nějaké konkrétní kadenci, proto potřebují jemně odstupňovanou kazetu, aby mohli tu svoji kadenci držet při libovolném sklonu. Než by si vzali kazetu s větším rozsahem a většími odstupy mezi převody, tak si raději vezmou jemněji odstupňovanou kazetu a druhý převodník.

              0 0
            • Nikovlas  

              Já nepsal, že na silnici potřebuju větší rozsah – pouze jsem rozepsal plusy a mínusy 1× a zmínil, že většina těch plusů na silnici není takový přínos, aby to vyvážilo ty mínusy (tím myslím odstupňování).

              0 0
          • JakeF  

            Kde jezdíš na mtb 50 km/h a potřebuješ při tom šlapat? To nezní moc na podmínky, kam by mtb bylo vhodný…

            0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
            • Singlespeed  

              Při závodech (Drásal, Šela atd.) se v delších sjezdech po asfaltu běžně dupe přes 50 (tedy kdo má na to převody) ;-)

              0 0
              • JakeF  

                Tak když někoho baví závodit z kopce po asfaltu… Nechce se mi hledat, na čem jel vítěz letos a loni, ale trojplacka to počítám nebyla :).

                0 0
                • Singlespeed  

                  Nevím, zda by byl Bouda mistrem ČR, kdyby měl Kulhec nebo Hynek pořádnou placku vepředu a v posledním dlouhém sjezdu do Lipníka by si trošku přišlápl ;-).

                  0 0
          • -b-n-x-  

            No a tady je nejspise kamen urazu v tom jak kdo vnima pojem mtb. Ty to evidentne vnimas jako kolo nejen do terenu, ale i na jizdu po normalnich cestach. Cili spise takove univerzalni.

            Ja to treba uz vnimam jako nastroj vyhradne do terenu. A tam bezne jezdim treba 5–20. Pri rychlejsich sjezdech (40+) mam malokdy potrebu slapat.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Mountain & Tarmac Bike?

              Ja si teda vybavuju spot, kde si na kole v ~70kph potrebuju 1–2× slapnout, coz by mi asi jednoplacka na enduru uplne nedoprala. Na druhou stranu jestli to nekdy pojedu na enduru, tak myslim ze mi bude stacit tak o 20km/h min :)

              0 0
            • novas752  

              Protoze:

              • spousta lidi to tak pouziva: Ja mam 26HT, do budoucna planuju silnicku a 27,5 140 full. Takze ted proste obcas jedu i ciste na silnici a bavi me ta rychlost a v nejakych sjezdech si proste chci prislapnout z 50 na 60 apod., coz mi 3×9 resp 44×11 prevod umoznuje a zaroven na 22×32 vylamu stoupani v terenu.
              • I kdyz jedu ciste do terenu, i tam se obcas najde nejaka presunova asfaltka nebo sotka, kde muzu prislapnout na 40–50.

              Ale jasne, kdyz bych mel nejaky „vic mtb“ kolo, stacil by mi presun ve stylu endura „tank se presunuje do dalsi bitvy“.

              0 0
            • zdenek  

              Do toho terénu je nejdřív potřeba se dostat. Každý nebydlí na samotě u lesa…

              A pak, podívej se na poměr asfalt / terén na závodech.

              0 0
              • JakeF  

                Proto všichni závodníci vozí trojplacky :).

                0 0
                • novas752  

                  Jenže závodník je schopnej utáhnout větší převodník do kopce, kterej tam nasadí aby mohl po rovině valit rychleji a nasazuje ho tam proto, aby ušetřil gramy a eliminoval občasné problémy s řazenim ve předu při závodnim tempu.

                  Pochop, že všichni nejsou závodníci a nemaj na tak velkou jednoplacku. Když pominu „cyklisty“ na cyklostezkách od června do srpna, tak skoro každý, kdo vozí trojplacku využije jak nejlehčí, tak nejtěžší převod.

                  0 0
                  • JSt  

                    je pravda, ze zavodnik zpravidla umota vyssi kadenci a uslapne tezsi kvalt nez vyletnik, proto si vystaci s mensim rozsahem prevodu pro stejne rychlosti.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Je zajímavý, že když lidi nemaj výkonnost na to, aby těžký převody utáhli do kopců, tak maj pořád ještě hromadu sil na to, aby šlapali ve sjezdu v rychlostech 50+ km/h, kdy už to je prakticky mrhání sil… Prostě když mám menší výkonnost, tak jedu pomaleji všude, a podle toho o kolik, o to dám menší převodník (± korekce podle průměrný kadence).

                    Nedovedu si potřebu trojplacky (při dnenším rozsahu kazet) vysvětlit jinak, než že jezdí brutální výjezdy v terénu, kde se ale šetří na následnej sjezd po asfaltu v maximálním závodním nasazení :).

                    0 0
                    • Růža17  

                      Pro závodníky je jednoplacka určitě ok, beztak si dle profilu před závodem zvolí jaký převodník pojedou… Pro kolo určené jen do terénu se dá jednoplacka určitě. Ale pokud má člověk kolo tak trochu univerzální tak se občas ten těžší převod hodí. Třeba na Ratibořickém maratonu, který je dost i po silnici se jezdí dost často přes 50 a z kopce se prostě šlape. Při normální jizdě když jsou přesuny po silnici pří jízdě pod kopec, nebo i když se jede po rovině v háku se to hodí taky. Další věc jak zde někdo píše ohledně výkonnosti no 30 km se s omezenýma převodama dá prostě se člověk kousne a dá to do kopce na těžší ale kdyz jedete celodenní švih a ke konci sotva pletete nohama tak vám taky bude ten převod chybět. Ps slejzat rozhodně nehodlám :)

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        +1

                        0 0
                      • jecnak  

                        Jeste specifikuj, pro jakeho zavodnika a jaky rozsah. Treba na 12h+ zavody je nutne velmi velmi pective volit prevodnik i s 10–42. S Eaglem bych rekl, ze uz to bude celkem v pohode. Letos me to nekolikrat vypeklo – zacinal jsem s 1×11 a s fullem a s 29" zaroven, takze trochu jsem se hledal.

                        0 0
                    • JSt  

                      pri 26" kolech znamena kadence 80rpm rychlostni rozsah cca 7–40kph pri 22/32 a 44/11 kvaltu. a to si myslim, ze na bezneho vyletnika jsem tu kadenci jeste nadsadil. ;-)

                      0 0
                    • Prasopes  

                      Anebo prostě jeden den jedu brutální výjezdy v terénu a druhej den jedu většinu po asfaltu. Na to trojplacku už mít můžu?:-)

                      0 0
                      • RomanH  

                        Muzes :-) Ale co jsem koukal, tak u verze 2×11 (38–28 a kazeta 11 – 40) se dostavam na podobny hodnoty, jako u 3×9 (44–32–22 a kazeta 11 – 32)

                        0 0
                        • Prasopes  

                          U 3×11 mám kombinaci 40–11, každý zub do rychlosti se počítá:-) Uvažuju i nad tím, jestli by se nedalo dát 44–11, u 26 mi nejtěžší převod nestačil a ta 40 u 29 není žádný posun k vyšší rychlosti:-)

                          0 0
                          • Prasopes  

                            tou kombinací 40–11 jsem myslel 40 na převodníku, samozřejmě…

                            0 0
                        • iron.hide  

                          no jo, lenze cenovo sa to neda ani porovnat.

                          0 0
                    • novas752  

                      No a proč ne? :) Prudký stoupáky jako Maturita, spodní část Hálka nebo Kořen na jinej převod než 22–32 nebo 22–28 prostě ke konci vyjížďky nevyjedu a po návštěvě Koutskýho pramene valim kolem řeky domu 44–16 nebo 44–14, v háku s někym lepšim i 44–12. A 44–11 využiju následující den při asfaltovym sjezdu třeba do Radotína od Třebotova a je mi úplně jedno, že mrhám sílama – nezávodim, jedu rychle a baví mě to. ;) Pro závodníka, co si hlídá každej gram, watt a kalorii, je to asi absolutně nepochopitelný, ale je to tak a dělá to tak spoustu lidí.

                      Až budu bydlet u lesa a na silnici mít silničku, tak na bajku největší převodník ubyde.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Takže na vyjetí kopce watty nemáš, ale po silnici potřebuješ převody abys na mtb mohl závodit se silničářema? To jsou prostě 2 věci, který mi nejdou dohromady, buď ty watty máš nebo nemáš…

                        Nicméně vždycky, když tu tyhle diskuze probíhaj, tak to je úplně stejnej argument – potřebuju trojplacku abych mohl drtit asfaltový sjezdy, ale zároveň lehký převody, abych se neutavil v terénu… Což je opravdu použití, který mi nedává smysl. Dvojplacka OK, ale trojplacka je nesmysl, pokud nedáváš druhý záplety se slickama.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Proč musíš mít pořád na něco tak jednoznačnej a radikální názor?

                          Někoho prostě nebaví hnát se do kopce a raději si ho pomalu vyšlape. A pak se třeba víc projede skopce. Nebo třeba jedou ve víc lidech a baví je, že to na silnici rozjedou v háku. Třeba ten rozsah nepotřebujou – obešli by se bez něj – ale když ho mít můžou, není třeba se omezovat. Jednopřevodník pro ně třeba nepřináší tak významné výhody.

                          Ten „stále stejnej argument“ je prostě naprosto legitimní – a je naprosto v pořádku, že ti to nedává smysl. Je snad logický, že každý má rád něco jinýho.

                          0 0
                          • JakeF  

                            A to já chápu, že to někoho baví… Je ne že si na to vezme mtb. Hromadu enduro tras taky sjedeš na cyklokrosce, ale proč to dělat?

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Třeba si rádi sjedou i sjezd v terénu…

                              0 0
                            • scret  

                              Nikovlas ma pravdu.. Napr. pro mne je nekdy na LV prevod 36/11 malo a hodil by se tezsi… Je to sice parkrat do roka, ale hodil by se… jsou to treba prave ty pripady navratu po cyglowegu dom ve vlacku…

                              Samozrejme, clovek co nema, to udajne nepotrebuje:))

                              Zaroven bych klidne kousnul i lehci prevod nez mam 22/34…

                              A vcil mudruj:))

                              Proste pochop, ze jak to mas ty nebo jak si to myslis, neni nastesti dogma a kazdy to muze mit jinak…

                              A to se mi treba ted libi, clovek si muze aktualne stale jeste vybrat. Pujde to zrejme do doby nez se uplne odpresmykacuje… Pocitam, ze je to ale vyborna strategie, prtze za cas pak urcite opet nastoli rad presmykac… a vyrobci si budou opet mastit kapsy:))

                              0 0
                              • JakeF  

                                No ale právě, kdybys hodil 2×11 s 40z kazetou, tak můžeš hodit 38/24 placky a máš víc rozsahu na obě strany a lepší odstupňování.

                                0 0
                                • scret  

                                  No jasne, ale jde prave ted o to, ze stale ten smyk je potreba:)

                                  na LV mi ta absence tezkyho prevodu treba az tak nevadi, to jezdim malokdy, navic aktualne mizerna kondice (oproti predchozim bikovym letum), ale treba na trailbiku by mi to uz asi chybelo…

                                  Jinak co je dulezity zminit, malokdo si totiz uvedomi, ze ten druhej muze jezdit uplne v jinym profilu krajiny… Takze pak co jinymu prijde ok, druhymu nemusi stacit…

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    No to píšu od začátku, že dvojplacku ještě chápu… Jednoplacka je z pohledu rozsahu kompromis, tam jsou výhody jinde.

                                    S profilem si myslím, že to až tak souvislost nemá… Já rozhodně nejezdím zrovna placku, jen se prostě vyhýbám asfaltovým sjezdům a když už se na nějakej dostanu, tak nemám potřebu na něm dupat jak vůl, když mtb stejně rychle nepojede a než plýtvat síly aby to z kopce jelo o 3 km/h rychlejš, to radši pošetřím energii na terén, ono i z pohledu průměrný rychlosti je to efektivnější. Silnice je něco jinýho, tam si klidně i do sjezdu přišlápnu.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      taky dneska 3placku povazuju jako prezitek… Precijen prave 11ka s tim dost uz zamichala…

                                      Ted budu davat kamosce na novy kolo XT 2×11, tak si myslim, ze oproti 3×9 bude spokojena…

                                      0 0
                                    • Espen  

                                      Zrovna min týden jsem byl v Rokycanech na dovče jen s bikem. Je to tam pořád nahoru dolu. Po dešti v lese mokro, tak že si dám silniční švih. Po čase se mě dojel starší pán na silničce, tak si říkám, že se s ním svezu. Necelých 10km to rval po rovině 40km/h a z kopce 50–60km/h kdy sem dával i 42/11,abych stačil. Pak kolem zámku Kozel stoupání na Lhůtu 22/30 sem se škrábát. Ale super. I jsem přes zimu přemýšlel, že to předělám na 2×9, ale pak sem to nechal být. Nemám problém podle sklonu silnice a rychlosti poznat jaký mám zařazený převod. Já radši odřadím jednou na převodníku, než 5× na pastorcích.

                                      0 0
                        • novas752  

                          Tvl NEZÁVODIM! :D A přišlápnutí z kopce z 50km/h na 60–65km/h nebo lámání nějakého technického stoupání je něco zcela jiného (jiná kadence, jiná délka, jiná intenzita atd.). Navíc i kdybych měl wattů jak Sagan, je jenom na mě jak je použiju. ;) Nemusim jet rychle dokopce, chci jezdit rychle z kopce – baví mě to víc.

                          Nechápu co na tom furt nechápeš, všichni nebudou jezdit podle tebe do kopce minimálně 25 a z kopce maximálně 25. Smiř se s tim, že většina aktuálně provozovaných horských kol má 3×8/9/10 a většina uživatelů ten rozsah využije.

                          HOWGH

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak to jo, když na mtb potřebuješ šlapat 65 km/h, tak to všechno vysvětluje :D. Jen pořád nevím, kde na to bereš ty watty, když na maturitu potřebuješ 22/32.

                            Mimochodem, rychle z kopce jsi myslel jenom po asfaltu, viď? :)

                            0 0
                            • novas752  

                              Tak silničku nemám žejo. Až jí mít budu, konvertuju bajk na dvojplacku.

                              Ne, rychle i v terénu, kterej na svym superstroji zvládnu = např. Kanada, Rychlej, Stromy, Lávky, Libušskej potok, Korýtko apod.

                              0 0
                              • abel  

                                na těhle trailech jezdíš 60–65km/h?? dej vědět, kdy tam budeš, to bych rád viděl.

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Psal do Radotína od Třebotova. Nauč se číst ;-)

                                  0 0
                                  • abel  

                                    „Kanada, Rychlej, Stromy, Lávky, Libušskej potok, Korýtko apod.“

                                    tohle je na Točný a okolí, nauč se číst ty.

                                    0 0
                                    • Nikovlas  

                                      „…a po návštěvě Koutskýho pramene valim kolem řeky domu 44–16 nebo 44–14, v háku s někym lepšim i 44–12. A 44–11 využiju následující den při asfaltovym sjezdu třeba do Radotína od Třebotova…“

                                      0 0
                                    • novas752  

                                      Nepsal jsem to v jedný větě, ani snad v jednom příspěvku. 60 platí samo o silnici, V terénu to je tak 30–35max, spíš míň. (Jak překvapující)

                                      0 0
                                      • abel  

                                        rozumím, mně se to zdálo divný:-)

                                        ne že by se nejezdilo v terénu 60, ale na tebou jmenovanejch trailech mi to přišlo trochu sci-fi.

                                        0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Tak ja to tak taky pochopil. Pises ze te bavi jezdit rychle z kopce, pises o 60 km/h, a pak pises tyhle traily. Ja bych to bral, taky me bavi jet rychle z kopce, ale na to je prave jednoplacka nejlepsi, pokud se bavime o trailech. Pokud o asfaltu, pokud je to tvoje hobby, pro me za me, ale snad vsichni co znam na MTB jizdu z kopce po asfaltu uplne nevyhledavaji, a kdyz, tak jen jako nutne zlo, ne neco kde je potreba si prislapnout :)

                                        Ja nerikam ze jako kazdej to musi mit stejne – pokud mas jedno kolo, jezdis s nim silnici i teren, je to kompromis a je to tvuj boj, na co si kolo vic naladis. Ale myslim, ze na trailech co pises je 3 nebo 2placka uplne k nicemu :)

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          Já mám rád oboje. Občas jezdim co nejvíc v terénu, občas trošku přifouknu a jedu jen asfalt. :) Kompromis to je, to mi davno doslo, ale 2 „nekompromisni“ kola jsou aktualne ve stadiu šetření, snad pristi rok bude 140 full a stavajici predelam vic na asfalt.

                                          0 0
                                • JakeF  

                                  Uděláme velkou vyjížďku s s novasem752 :). Já alespoň poznám nový traily, většinou jezdím jenom ty lehký trapárny…

                                  0 0
                              • JakeF  

                                A v terénu ta velká placka nepřekáží? I když je fakt, že zrovna na Točný těch přejezdů překážek moc není.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Tam kde jezdim spíš ne, naopak na ní ve sjezdu hodim řetěz, aby byl víc napnutej, protože nemám brzdu na hazce. Ale nejezdim nic extrémního – moje kolo neni pomalu ani na ty Lávky. Až si za rok koupim něco na 140mm vepředu i vzadu, tak budu jezdit i těžší věci. :)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ale jo, lepší kolo tě samozřejmě posune… Podle mě teda ne že bys díky němu začal těžší věci dávat, ale přidá ti na jistotě.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No spíš zatimco teď je limitem kolo, potom budu limitem zase já. :)

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        A to zase i na HT se daj jezdit slušný pekla, když je na něj člověk zvyklej…

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          S véčkama a pružinovou vidlí s 28mm nohama? :) Ale jo, dřív byly i horší kola a jezdili na tom, já vim. :D Na naučení techniky dobrý.

                                          0 0
                        • JSt  

                          se podivej, jak jezdi „ambiciozni“ cyklisti bez navyku. po rovine drti velkej dekl s malym pastorkem, protoze neumi slapat. a kdyz se to trosku zvedne, misto, aby sli ze sedla, hned odrazuji a couvou. prave proto, ze jim chybi ten vykon. ;-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            To je pak ale problém jinde, než v nedostatečným rozsahu převodů dvojplacky…

                            0 0
                            • JSt  

                              to bychom se mohli zacit bavit o tom, ze rozsah nepotrebujes a staci jen vhodne zvolit ten jediny prevod s tim, ze kdyz kopec nevyjedes nebo to nebudes zvaldat dokrmovat ve sjezdu, je problem jinde nez v nedostatku prevodu. ;-) a je to svym zpusobem pravda. ;-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                To je svým způsobem blbost… Člověk má nějakej efektivní rozsah kadence, pokud šlapeš mimo ní jako jsi popisoval výše, tak je to chyba jezdce… Pokud se v ní držet umíš a nestačí ti převody, tak pak je chyba v převodech.

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Tak jistě – a jak ty dva případy rozlišíš? To je přeci logické, že když člověku nestačej převody, přizpůsobí frekvenci šlapání nebo rychlost jízdy. Jiná možnost neexistuje.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Poznáš podle kadence kterou jede v podmínkách, kdy je ještě v rámci svých převodů. Třeba jak to popsal výš JSt.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Já nějak pořád nechápu, co tímhle chceš říct… Ten rozsah převodů je stejnej, ať na tom sedí kdo sedí, normální procentní rozdíl mezi nejlehčím a nejtěžším.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      sam jsi to napsal: Člověk má nějakej efektivní rozsah kadence, pokud šlapeš mimo ní jako jsi popisoval výše, tak je to chyba jezdce… Pokud se v ní držet umíš a nestačí ti převody, tak pak je chyba v převodech.

                                      ja to jen konkretizoval pro kadenci 80rpm a tim jsem chtel rict, ze na mtb se bezne jezdi dost pod 7kph i nad 40kph. coz znamena, ze kdo neumi slapat, bude mu z kopce malo i 44/11 a kdo nema vykon, bude pro nej do kopce tezkych i 22/32.

                                      kdyz mas vykon a umis slapat, poradis si i s jednim kvaltem v mnohem sirsim spektru situaci nez vyse zmineny cyklista.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Jenže počítáš s předpokladem, že „efektivní rozsah kadence“ je přesně 80, což je samozřejmě nesmysl. V kopcích je ta kadence nižší, po rovinách a z kopce zase o něco vyšší.

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          k te nizsi nebo vyssi kadenci jsi donuceny prave tim omezenim prevodu. idealni kadence je na aktualnim sklonu cesty nezavisla. ;-) kdyby to bylo technicky mozne, drzel by ses porad v te sve idealni kadenci a je jedno, jestli to je 70, 80, nebo 120rpm. ;-)

                                          0 0
                                          • Singlespeed  

                                            Pokud by chtěl člověk šlapat pro něj ideální kadencí rychlostmi v rozsahu 5–50 km/h, potřeboval by nejtěžší převod 10× těžší než ten nejlehčí, což zatím žádný z běžně dostupných převodových systémů nenabízí :-).

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              sak o tom pisu. a taky jeste o tom, ze kazdy cyklista je jinak pruzny, co se tyce kadence za prislusneho vykonu.

                                              0 0
                                          • Nikovlas  

                                            Tak tak.

                                            0 0
                                          • JakeF  

                                            The professionals averaged 89 rpm on flat stages with a range of 80–90 and averaged 71 on the high mountain assents with a range of 62–80 RPM (Burke).

                                            Ze zkušenosti, co jsem na minulý silničce měl snímač kadence, tak to můžu potvrdit, po rovinách jsem vždycky točil víc a ze sjezdů ještě víc.

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              do toho musis uvazovat, ze do kopcu se chodi casto ze sedla a ve stoje neutocis zdaleka tolik, co v sede. a ze sedla se jde mimo jine prave proto, aby ses nemusel drzet te sve idealni kadence a nezpomaloval. ;-)

                                              pripadne kdybys to bral prumerne, tak z kopca se jezdi nejnizsi kadence. ;-)

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Ta zátěž je při jízdě do kopce odlišná, hlavně máš na kole jinou pozici (většinou), což podle mě dělá nejvíc. Každopádně člověk je schopnej fungovat s minimální ztrátou efektivity v nějakým rozsahu kadence, takže vzít to na jedno číslo je podle mě přílišný zjednodušení.

                                                0 0
                          • Rubi  

                            +1

                            0 0
                        • lidumil  

                          No ne každej má dvoje záplety a nebo i dvě kola. Já třeba kolem baráku mám celkem rovinu, kde malej převodník vlastně nedávám, ale občas vyjedu do hor-Krkonoše, Dolomity, Alpy a tam to bez malýho převodníku nedám. A jak teda teď?

                          0 0
        • okam_z_brna  

          Doted se jezdily trojplacky a slo to a najednou se z lidi delaji dementi a resi se, ze nemusis premyslet nad tim, co mas zarazeny. Ja ti teda nevim, ale neprijde mi to jako nejaka integracni metoda zjistit, co mam zarazeny.

          0 0
        • okam_z_brna  

          Doted se jezdily trojplacky a slo to a najednou se z lidi delaji dementi a resi se, ze nemusis premyslet nad tim, co mas zarazeny. Ja ti teda nevim, ale neprijde mi to jako nejaka integracni metoda zjistit, co mam zarazeny.

          0 0
          • Lišák  

            Když přišly před lety do módy singlespeedy, tak taky byl jeden z argumentů, že se na tom jede líp, protože nemusíš přemýšlet, co máš zařadit.

            0 0
    • Luwa  

      Mě to poslední dobou přijde spíš jak modní trend. Jezdím z partou z Jablonecka a kdo jezdí 1X10/11 mnohdy tlačí kde já jedu v pohodě(Jindřichov-Maxov tobogánem na horu) (sedlo bedřichovský a nahoru nad vleky). A další mám pocit že jim o trochu častěji spadne řetěz ale to může být špatné seštelování. Já vozím 3X10 i na sillničce abych z Oldřichova vůbec vyšlapal na bílo kuchyni v Jizerkách.

      0 0
      • pocestny  

        Tvoje „ledová střela btwin“ má nejlehčí převod 24z/36z, tak pokud si někdo nasadí jednopřevodník s 30z/42z, tak to má o 6% těžší, což je o ani né půl převodu těžší, takže na tom vyjede zhruba to samý co ty.

        Problém je v tom, že si dost lidí nasazuje větší převodník, než dokážou ušlapat. Zřejmě v obavách, že jim bude něco chybět z kopce… Jenže pro lidi, co potřebují šlapat rychle z kopce to není to pravé.

        Lidi se občas místo použití vlastního mozku orientují na modní trendy. Ale to neznamená, že jednopřevodník je něco špatně.

        0 0
        • Luwa  

          Já neříkám že je to špatné, ale přijde mi že spousta lidí si to pořádně nepromyslí a právě pak to neušlape.

          0 0
        • scret  

          a co kdyz nekdo potrebuje lehky prevody a zaroven i ty tezky?:) najednou zjistis, ze proste bez toho smyku to asi fakt nepujde:))

          0 0
          • Kysky  

            Viz výše – proč, když nemáš sílu ve výjezdu, musíš makat zkopce?

            0 0
            • Carloss  

              nemusím, ale chci. Já se ponečně shledal v optimálním rozsahu 36/21 a kazeta 11–36 ;) a třeba na rychlebech využiju kompletně celý tento rozsah.

              0 0
              • JakeF  

                36/11 na RS? Kde? :)

                0 0
                • Carloss  

                  na asfaltce při dojezdu na základnu ;) na objížďce superflow a možná i ve „sjezdech“

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo, na Sjezdech možná v jedný pasáži.

                    0 0
                    • Carloss  

                      rychlebky nejsou dobrej příklad, ale každej si to umí představit.. rovna do rychleb jednopřevodník víceméně stačí a naopak třeba 28z převodník bude hlavně na wales spíš výhodou..

                      0 0
                      • JakeF  

                        Však právě proto jsem to psal, taky mi RS nepřijdou jako argument pro potřebu těžkých převodů.

                        0 0
                        • Carloss  

                          dobře, po cestě domů z rychlebek se stavím v Kopřivné v bikeparku a tam bych s 28z převodníčkem moc nenašlapal.. a včil mudruj :) prostě enduro beru jako univerzál- na dlouhý výjezdy i dlouhý sjezdy a k tomu se mi ten rozsah ukázal konečně jako optimální.. a navíc ani s 28/42 pořád nejsem ani na svým rozsahu na výjezd ;) řekl bych, že spousta lidí to má stejně a ten rozsah jim chybí, jen si to nechtějí připustit :) když vezmu že bych na tom byl fyzicky líp a ty „waty“ bych měl, tak bych si i na závodní enduro dal dvojplacku, ale zároveň 11 kazetu s velkým rozsahem= velká placka RZ a malá placka na to abych se dostal na start další RZ v klidu a pohodě a zároveň nemusel jít pěšky.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Kopřivná je Morávka? Tam se šlape kde? Spíš nechápu, že ti nepadá řetěz, já když si na jaře půjčil trailbike s dvojplackou, tak byl řetěz spadlej na malý každou chvíli.

                            A na enduro závodech bys byl s dvojplackou asi jedinej z lidí, co to berou nějak vážně… Tam prostě má dvojplacka do sjezdu nevýhody takový, že ten rozsah radši obětuješ. Loni jsem objel všechno na 34/36 nejlehčí (29"), letos tam mám kazetu 11–42 a to je samozřejmě do výjezdů lepší, kdybych dal Sram kazetu, tak mi stačí 32z placka a 32/42z, to už opravdu na přejezdy lehčí nepotřebuju. Když je extra stojka, tak je stejně lepší jí jít pěšky, než to rvát na sílu, což ti pak v RZ bude chybět.

                            0 0
                            • Carloss  

                              Kopřivná bikepark- je potřeba šlapat docela dost. Mám velkou placku sjezdovou bez náběhů a v kombinaci s přesmykačem to spadne málokdy, do rychlebek jsem teda i zapnul brzdu na hazce a nespadlo mi to ani jednou. Další varianta na enduro by byla NW velkej převodník a přehazovat to na vyjezd na RZ rukou.. ale to bych radši smyk a spodní kladkunapínáku a NW převodník stejně bez aspoň Horního vodítka moc nefunguje. chozeni pěšky s kolem mě fakt nebaví.

                              0 0
                              • JakeF  

                                No nevím, ty FR a DH lajny mi nepřišly zrovna šlapavý… Tu Flow nám kvůli závodu doprasili, ale nejsou tam moc vysoký klopenky, takže extra palba tam počítám nepůjde jet ani tak. Jestli ty tam někde jezdíš zalehnutej a dupeš na nejtěžší převod 60 km/h, tak to jsi holt jinej level a je škoda, že nejezdíš svěťák :).

                                0 0
                                • Carloss  

                                  To víš, nejsou všichni takový šneci jako ty..

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Používáš Stravu? Jak jsi zmiňoval ty RS, schválně se tam podívej na segmenty… Neboj, moc času ti to hledání nezabere :).

                                    0 0
                                    • Carloss  

                                      Nevim proc bych to mel delat

                                      0 0
                                      • novas752  

                                        Abys viděl jakej je to rychlík přeci ne? :) Na co je dobrý umístění v segmentu, když na něj nikdo nekoukne? :D

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        Když o někom tvrdíš, že je šnek a naznačuješ tím, jak jsi rychlejší, měl bys to být schopen nějak prokázat…

                                        0 0
                                        • Carloss  

                                          :D

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Chápu :).

                                            0 0
                                            • Carloss  

                                              Jsem ti rozšlápl bábovičku, že? :)

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                To bys byl první, komu se to povedlo úhybným manévrem…

                                                0 0
                                                • Carloss  

                                                  No vidíš.. všechno je jednou poprvé

                                                  0 0
                                                  • Slavoš  

                                                    Tak pánové, založte si hádací vlákno, nepěkně to zde plevelíte.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To každopádně, ale evidentně ne dnes…

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Měli byste si dát závod

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Však to není problém, jeden z nás je jezdí…

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    Ovšem bez většího úspěchu..

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Okopávat kotníky z povzdálí, to ti jde parádně… Kdyby jízda na kole šla alespoň z poloviny tak dobře, tak jsem si jistej, že bys mě i porazil :).

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    zas kdyby ti šlo ježdění aspoň z poloviny tak dobře jako sebechvála, tak bych třeba i znal tvoje jméno.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Však ho taky hromada lidí na BF zná… Že zrovna ty ne, to už nemůžu sloužit, holt budeš muset přijet na nějakej ten závod :).

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    nebo se budeš muset víc snažit aby tě propagoval i někdo jinej než ty sám :) Dle řečí na to jistě máš.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Moje vyloženě závodní léta už jsou pryč, i když pořád závody jezdím celkem slušně, toho času na přípravu už je málo na to, abych se snažil cílit mezi i republikovou špičku. Ale v technice se stále zlepšuju a drtivou většinu BF diskutérů bych v ní bez problémů vyškolil, to zas můžeš být v klidu.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Faktem je, že pro málokoho je tu vzájemné poměřování výkonnosti na kole tak důležité jako pro tebe – stačí, když někdo jen naznačí, že bys mohl být horší, budeš se tu s ním poměřovat, dokud ho neukecáš k totálnímu vyčerpání.

                                                    (to bylo pro JakeF)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Proč ukecávat? Já mu nabídnul, že se můžeme potkat někde na závodě a vyzkoušet to nebo porovnat přes Stravu. Klidně je možný, že lepší je, pár takových na BF je a nemám problém to uznat (většinu z nich znám), ale když už chce o ostatních tvrdit, že tomu nerozumí a nepotřebujou převody protože jsou pomalejší, měl by to mít na nějakým základě.

                                                    Na Rychlebkách jsme tady byli asi skoro všichni, tak to klidně můžeme porovnat podle nich :).

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Spíš jde o to, že pravděpodobně jedinej, pro koho je to důležitý, jsi tu ty… a pak ten druhej, co si z tebe už nějakou chvíli dělá srandu.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já s tím nezačal, ale jo, nemám s tím problém, já jsem člověk soutěživej :). Druhej se snaží možná tak rádoby vtipně okopávat kotníky, protože mu to internetová anonymita dovoluje.

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    Jaka internetova anonymita? Kupoval jsem od tebe řazení a ve zprávách máš moje jméno i s bydlištěm. Fakt z tebe strach nemam :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Hehe, no vidíš… A koukám máš na FB i video z Kopřivný… Co tak na něj koukám, to je nám asi oběma jasný, jak by vzájemnej závod dopadnul, viď :).

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    přésně, je mi jasný, že já bych při něm použil převod 34/11 a ty ne ;)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    A tak na kole ho mám taky, zařadit ho není problém… Zas o tolik by mě to nezpomalilo, abych prohrál :).

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Celá diskuze je snad o tom, jestli využije ten převod, ne? Takže je úplně jedno, kdo by vyhrál…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ses pasoval do role samozvaného ochránce utlačovaných? No tam šlo spíš o to následný tvrzení že ho využije protože není šnek jako já :).

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Ne – jen jsem ti chtěl napovědět s pointou. Opět se potvrzuje, že samotná podstata diskuze není zdaleka tak důležitá, jako to, že ty jsi borec.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jsem rád, že už alespoň Ty to víš. Vykompenzoval sis ty mínusový body za levicový smýšlení.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    To mě nesmírně těší.

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    když budeš moje jméno a profily zkoumat ještě důkladněji, můžeš najít i video s domácím sexem a analyzovat ho jestli to taky děláš líp :)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    anallizovat?:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Našel jsem jenom něco o týrání a vraždě bezdomovkyně, tak úplně nevím, jestli to chci vidět… V tomhle směru mám choutky celkem obyčejný, takže to asi netrumfnu.

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    vražda ano.. ale týrání je otázkou pohledu.. ;)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    ja vedel, ze jsi slusny chlapec…

                                                    Kazdopadne mi prijde divny, ze se nekdo chlubi svym homemade sex videem… Holt asi jina doba:)

                                                    0 0
                                                  • Carloss  

                                                    Samozrejme jsem to psal jen ze samotne radosti ze ho bude JakeF hledat :)

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Vsadim se, že to fungovalo :-)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    takze sprymar…:))

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak to bylo jasný, že si děláš legraci… Ale slečna vypadá celkem k světu, tak až natočí sólo, tak sem klidně echo hodit můžeš :D.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    kurna, hodte odkaz, at to nemusim hledat:))

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Tak pokračuj…

                                                    0 0
                                                  • -b-n-x-  

                                                    Jake a Carloss – zavod zavod zavod!!! :-)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    0 0
                                    • Kubiczech  

                                      Dík, hned mám lepší pocit. (:

                                      0 0
                                • Rubi  

                                  taky nechapu kde tam do toho slapal…

                                  0 0
                                  • Carloss  

                                    Ono je to zakázaný nebo co?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Naskáčeš tam aspoň všechno, když už tak dupeš? Nebo jsi tak rychlej, že bys to všechno přeletěl, tak radši objíždíš?

                                      0 0
                                      • Carloss  

                                        Odrážím se na prvním skoku a doskakuju až na sedačku lanovky

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Vtipnej pokus obejít odpověď, nicméně už z tý snahy jí obejít je odpověď celkem zřejmá…

                                          0 0
            • scret  

              a proc myslis, ze musis nutne makat z kopce?:)

              Pokud ma clovek univerzala, tak i to slapani po rovine anebo z mirnyho kopce ho treba bavi?

              Co delas ty? …proste neslapes…:)

              0 0
          • pocestny  

            Vždyť ano. Píšu to.

            0 0
        • Kysky  

          Na druhou stranu, kdo vozí běžně vpředu 30z…

          Ale taky si nedokážu představit využívat převod 24×36 :D

          0 0
      • zdenek  

        S tím módním trendem naprosto souhlasím. Výrobce přijde s novinkou, trochu reklamní masírky a hned to musí mít všichni. :-)

        U silniček byl trend 3-převodník, ale moc se neuchytil. Tak začal u MTB trend 2× a 1×. Jsem zvědavý, co přijde dál. Až budou mít všichni předěláno na 1×, tak výrobci přijdou se super objevem a vrátí se k 3×?

        0 0
        • Slavoš  

          A některé na MTB nepřekvapí. :-)

          0 0
        • iron.hide  

          presne tak, trochu masirky a hned kazdy retard vykrikuje hlasky typu

          „presmyk? co to je?“

          „to patri do 19. storocia, rovnako ako duse a 26“

          pritom pre drtivu vacsinu hobbikov stale zostava najlepsim riesenim dvojprevodnik.

          0 0
          • jaja01  

            mluv za sebe, to je pouze tvuj nazor, ty naprosta vetsino ;-)

            0 0
          • Nikovlas  

            Podobný nesmysl, jako když někdo vykřikuje „jenom reklamní masírka“, „doteď jsme jezdili bez toho, takže je to zbytečné“…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Na DH se jednoprevodnik jezdi prakticky odjakziva. Dnes se na trailovych kolech jezdi dost podobne veci, co se jezdily a porad jezdi na DH, ac v mensich rychlostech, porad tam ta vyhoda nepadani retezu je. Ja nerikam ze 1×neco je univerzalne dokonaly pro kazdeho, ale na technicke jezdeni je to jednoznacna vyhoda, zadna masirka. Masirka mozna je, kdyz to tlaci lidem co jezdi zavody na MTB po asfaltu a sotoline, jasne ze je za tim nejaky marketing a penize, ale pro dost lidi to dava smysl. Tam kde je MTB vic zazite, kde se dost tech kol vyviji/vyrabi a hlavne proda je to na kolech stredni a vyssi tridy prinos temer pro kazdeho.

            0 0
            • JakeF  

              +1

              0 0
            • iron.hide  

              tak sorry ale zjazdovanie kopcekov moc za cyklistiku nepovazujem. No jo, dnes by vsetci najradsej len zjizdeli kopecky a slapat nahor sa uz nikomu nechce, lebo to boli a unavuje to. Ved preto je dnes aj taky boom enduro elektrobikov.

              0 0
              • -b-n-x-  

                WTF?!!!

                0 0
              • Mr.Duck  

                Asi znalec cyklistiky. Ja bych vzal tu tvoji XCckovou fyzicku na kopec a to budes jen koukat jak v pulce nebudes mit sil. Kdyz teda nepocitam, ze do ty pulky nedojedes :)

                0 0
                • iron.hide  

                  no a co jako. A ja zas teba necham hore kopcom daleko za sebou. A kym by si ty prisiel na vrch toho kopca, tak uz davno mam prejdenu vacsiu cast zjazdu, a tak by si ma ani tam nedobehol.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jenze ja tu netvrdim, ze tvoje slapani do kopecka neni cyklistika. A myslim ze i kdybych jel nahoru o hodinu dele, tak kdyby to dolu stalo za zminku a bylo neco, co podle tebe „cyklistika“ neni, tak te stejne dojedu protoze budes brecet nekde na kameni, nebo pod nim :)

                    0 0
              • TeryPV  

                přesně tak. Dnes by chtěl každý lanovku. Pěkně nahoru a dolů hostokrutopřísně letět. Je to vidět i na Rychlebech. Přijedou borci, DH kola, jednoplacka atd a pak tlačí nahoru, to je teda cyklistika :)

                0 0
                • pocestny  

                  Tery a iron.hide: Fakt nevím k čemu jsou tyhle konzervativní levičácké názory? (říkat lidem co mají dělat, protože jak se to dělalo kdysi, je jedině správně)

                  0 0
                  • novas752  

                    Ono to ani neni moc konzervativní – DH je tu od začátku mtb a i díky němu probíhal a probíhá vývoj hlavně odpružení, plášťů a brzd.

                    Neni na to potřeba tolik vytrvalosti jako na maraton, zato je potřeba hodně síly v celém těle, rovnováha, technika. A odvaha. :)

                    Je to prostě takovej „okraj spektra“ na druhé straně od dráhy a silničních disciplín a ostatní kategorie jsou někde mezi tím.

                    0 0
                  • Nikovlas  

                    Co je na tom levičáckého? :-D

                    0 0
                    • pocestny  

                      levičácké je říkat lidem co mají dělat

                      ve skutečnosti si nemyslím, že jste levicově smýšlející lidi. Ale na tohle upozorňuju proto, že si to většina neuvědomuje…

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Já jsem levicové smýšlející člověk, ale je mi naprosto fuk, jak lidi pojmou svůj koníček, pokud tím neškodí okolí (což v kontextu nehrozí). Levice a pravice – to jsou ekonomické postoje – to vůbec nesouvisí s nějakými restrikcemi.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak teď se mi leccos vysvětlilo…

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Šokující comming-out…

                            0 0
                            • JakeF  

                              No tak teď se modli, že to tu nečte tromboonen :D. I když jemu ty zdvojený písmena taky nejdou, tak ti to možná projde…

                              0 0
                  • Singlespeed  

                    Tos trochu hodně popletl ;-) Konzervatismus je přece ryze pravicový postoj. Levice nese už od počátku prapor avantgardy.

                    0 0
                    • pocestny  

                      to ses trošku ty popletl kámo, protože pravice může být konzervativní i liberální. A levice rovněž.

                      0 0
                    • Nikovlas  

                      Existuje liberální pravice i konzervativní pravice – podobně to má i levice. Navíc může být subjekt v jednom ohledu konzervativní a v jiném liberální. Např. Strana svobodných občanů – prezentuje se jako ekonomicky liberální pravice, ale společensky je naopak konzervativní, protože ví, že je to v souladu s názory cílové skupinky (práva homosexuálů vs. „tradiční rodina“). Na druhou stranu – třeba Sociální demokracie se prezentuje jako liberální levice, ale jelikož cílí na většinovou cílovou skupinu, není nijak silně vyhraněná. Třeba KSČM je silně konzervativní… ale v podstatě to ani není levice ani pravice – prostě komunisti spoléhající na setrvačnost a staré časy. TOP se snaží cílit na liberálně pravicové voliče (i po společenské stránce), ODS naopak na konzervativně pravicové…

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Dokonce prý existuje i liberální konzervativismus :-)). Politici a politologové jsou kluci mazaní a snaží se nás různě opít rohlíky, zejména ti tzv. neomarxističtí vydávající se za liberálně pravicové :-).

                        0 0
              • scret  

                a vubec, vsechny tyhlety internety zakazat!!!

                0 0
    • Pepe72  

      adijamp: radu nemam, ale jezdim na 26er 32z a 11–42: zatim jsem vse vyšlapal a s kopce jsem už jel i 34km/h v te rychlosti už nema smysl šlapat ). Jsem velice spokojeny uživatel jednoplacky ).

      0 0
      • Prasopes  

        Ve 34 už nemá smysl šlapat? hmm… nějaká nová, jednoplacková cyklistika, asi:-)

        0 0
        • Pepe72  

          Chytrlíne už jsi to zkoušel ?

          0 0
          • Prasopes  

            Co? Jet rychleji než 34? No, párkrát jsem to dělal. Ale já můžu, nemám jednopřevodník:-)

            0 0
      • vlk  

        34 z kopce-sorry to by mi nestačilo ani v terénu, kdyby aspoň 50, ale 34km/h? Jednopřevodník ano-budu ho asi dávat malé na dětské kolo, tam naopak nechci,aby jezdila až tak rychle :)

        0 0
        • becis  

          Ja jezdim skoro stejny prevod jako kolega ( 10–42, 32z, 26" ) a nemam pocit, ze by mi nejake prevody chybely. Jezdil jsem predtim dvoj i troj tac a navrat rozhodne neplanuji. Pohodli pri pouzivani jednoprevodniku je o tolik lepsi, ze s radosti ozelim ty jeden/dva prevody.

          A svete div se, dokonce si troufnu s tou jednoplackou zavodit! :O

          0 0
          • -b-n-x-  

            No jo, tak ti co potrebuji slapat ve vetsi rychlosti, asi jezdi dolu po nejakych asfaltech, pripadne lesnich cestach. Technickym pasazim se beztak vyhybaji. Anebo to jsou sjezdari, ale ti asi vetsinou s jednoprevod­nikovym resenim problem nemaji.

            0 0
        • Pepe72  

          Nenech se vysmát~ v terenu 50 :-)

          0 0
          • vlk  

            Ti co mne znaji ví, že lesní cesty co znám tak jezdím. Je to jen o technice jízdy a postřehu. Do kopce je to ale horší :) Mimochodem při rychlejší jízdě z kopce teda kadenci nedodržuji. Cítím se bezpečněji z kopce na těžších převodech. Každému vyhovuje něco jiného. Já doteď nedám díky obratnosti na 26 fulla dopustit. Je to jednoduchý. Ať si každý jezdí co chce. I kazetu si reálně můžeš přeskládat jak potřebuješ. Zjistit u sebe jaké převody používám a ty které ne vyřadit je logické. Každý má možnost volby. Ale tvrdit, že je správně jen jedna nějaká kombinace pro všechny nebo pro určitou odnož cyklistiky je blbost. A dávat si něco na kolo pouze z důvodu, že je to in-no co si o tom pomyslet…

            0 0
        • Mr.Duck  

          No ja teda treba na trati ve stylu WC DH podle stravy jedu prumer 25, 75% casu na trati prave tech 34km/h a maximalku 56. A to je muj rekord. V zavodech bezne kolem 30s za svetovou elitou, a slapat na tezky prevod je potreba tak akorat pred cilem na 10–15+m skoky. Jinak je v terenu od nejakych placnu 20km/h skoro vzdy vyhodnejsi pumpovat. A to je na DH, kde je sice tezsi max. prevod (u me 36/11), ale taky letis znatelne rychlejc nez na EN kole, natoz na nejakem XCcku.

          V 50+ ja teda osobne slapu jedine na vyhlazenych 3m sirokych tratich s 15+m skoky. A to neni zas az tak teren, to je spis takova prerusovana silnice :)

          0 0
          • vlk  

            No neměl jsem na mysli dh trať, ale spíš klasické lesní cesty, kde projede auto a ty které jsem již někdy jel.

            0 0
            • Mr.Duck  

              No joo, to se pak bavime o terenu a terenu, to pak jo :)

              0 0
              • vlk  

                Já rozlišiji jen 3 základní typy.Silnice(vše co má asfalt), terén (jakýkoliv povrch kde je cesta, cestička jakkoliv široká) a mimo cesty (prostě kde cesta není). Nevím jak je přesně definovaná trať DH určitě tak rychle Dh tratě nejezdím-nemám na to kolo, ale sjezd např po hřebeni ze sv Kopečka u Olomouce Na Kartouzku (Dolany) či některé sjezdy co se jezdí na Šele nebo i něco v Jeseníkàch a Beskydech maximálku 50+ mám. Já pro sebe min 2 převodník potřebuji obvzlášť na 26ce, ale chápu, že jsou tací co nepotřebují takový rozsah. Jak říkám každému může vyhovovat něco jiného a je dobře, že má člověk na výběr.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Jo v pohode, jak rikas, je to asi o terminologii :) Kdybych jezdil po polnacce jinak nez z nutnosti treba pri nejakem presunu, tak bych 2tac asi taky nekdy vyuzil :) Ale ja tak nejak polnacky a hladke cesty radim spis do te silnice, o terenu mam predstavu ze tam bude spousta kameni, korenu a jine vesele zabavy :)

                  0 0
            • novas752  

              Tak na dobre lesnacce neni problem 60+ :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                A kdyz jsou v te polnacce 17metrovy diry, tak i 80 :D

                (coz je teda mi prijde kravina, ale pise to docela konzistentne..)

                0 0
            • -b-n-x-  

              To je prave dobra ukazka toho jak obe skupiny (1×Neco vs. presmykove) jezdi vlastne i jiny teren.

              0 0
    • Pepe72  

      Moc nechapu co furt kritizuji ti co maji 2 nebo 3 prevodniky o to zde nejde. Zakladatel xhtĕl poradit :-) osobne nemam nic proti 2a 3 prevodnikum, jen nevidim duvod ho mit.

      0 0
    • Jirka1986  

      Ne ze bych byl zrovna matmatik, ale celkovy rozsah prevodu je na 29" kole cca 1,11 krat vetsi nez na 26! …proto se 1×11 hodi spis na 29" ;-)

      0 0
      • Chlebovnik  

        Pro příště si pamatuj: „Ráno moudřejší večera.

        0 0
      • Prasopes  

        Vážně nejsi matematik:-)

        0 0
        • -b-n-x-  

          sak on neni matematik :-)

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • Prasopes  

              Ale na druhou stranu, když tak nad tím přemýšlím, on má možná kolega tak trochu pravdu, byť to blbě napsal – rozsah převodů se samozřejmě nemění, ale s většíma kolama se zvětší rozdíl v ujeté vzdálenosti při nejlehčím a nejtěžším převodu… Ale jako kritérium při rozhodování bych to asi v úvahu nebral.

              0 0
              • Jirka1986  

                No je to presne tak. Rozhodujici je rozdil mezi ujetou vzdalenosti na nejtezsi a nejlehci prevod. A ten je u 29" vetsi!!!

                0 0
                • JakeF  

                  To jsi objevil Ameriku… Proto se taky dávaj na 29ku menší převodníky, aby se to vyrovnalo.

                  0 0
                • Nikovlas  

                  Jen tři vykřičníky? Není to málo? Na to snad člověk nemusí být matematik, aby věděl, že ten „rozhodující“ rozdíl závisí na tom, jak velký máš převodník.

                  0 0
                  • Jirka1986  

                    Tak se omlouvám, špatně jsem tak uvážil potřebu menšího převodníku…:-(

                    0 0
      • JakeF  

        Já s tebou souhlasím… Samozřejmě ale jen za předpokladu, že počítáš jako převod i schozený řetěz, kde máš převodový poměr = 0.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.