• slon

    Nazdar vespolek… Měl bych dotaz. Mám 140 kg a chtěl bych si pořídit new kolo. Pro kondiční ježdění a turistiku s rodinkou.

    Staré MTB dosloužilo a zakoukal jsem se do Authora Instinct 29.

    Je dobrá volba při mé hmotnosti 29-tka, nebo raději 26 palců.

    Jde mi o tuhost výpletu.

    Pro případné rýpalky mé hmotnosti…zvedám železo a nehodlám s tím přestat…:), zatím..

    0 0
    • nox159  

      vetsina kol ma hmotnostni limit do 120kg…

      0 0
    • Ricci  

      S tou vahou bude uz mat problem kazde bezne MTB,skor by bolo vhodne nieco poskladat,hlavne velmi pevny a odolny ram a pevne kolesa,na odlahcene komponenty treba hned zabudnut…

      0 0
      • slon  

        Mno …s mojí váhou a silou v nohách ani gramy nehoním… :D

        0 0
    • maajkee  

      Kolega z hradce jezdí na obyč meridě trail, myslím že měl nebo ještě má okolo tovjí váhy a krom občasnýho praskání noname drátů vše v pohodě, myslím že kvalitní dráty to napravěj. Nebo pak ještě může pomoct 36 drátů.

      Každopádně vzduchovou vidlici aby to mělo.

      0 0
    • DaSnail  

      kona hoss

      0 0
    • Specík  

      Taky bych to viděl spíš na to poskládání, volil bych raději 26 kola pořádný výplety – nejlíp nějaký FR-DH. Nejspíš i vzduchovou vidlu – aby šla pořádně dofouknout.

      Myslím si, že váhu kola řešit nemusíš, určitě nějaký to kg navíc nepoznáš :)

      0 0
      • Specík  

        Případně mr. Mrázek by ti mohl udělat namíru oceláka :)

        0 0
    • jachymk  

      Nekupovat hotový a seskládat 26"! asi jediná možnost…

      Opravdu pevnej rám a robusní rám, zaplíst kola s něakym DH ráfkem a 36-ti drátama, vzduchovou vidlici s pevnou osou. A 3×9 Sram, myslím že desítkový řetězy by jsi vytáhnu po pár KM.

      0 0
      • karliner  

        Opravdu si myslíš, že 140 kilový maník naloží na cyklostezkách při výletech s rodinou kolu víc než 90–100 kilový maník v terénu a při pravidelném závodním nasazení? Tomu bys taky poradil robustní rám, DH ráfky a já nevim co ještě jsi tam psal?

        0 0
        • McBlacky  

          to není stejný. A u toho závodního nasazení 100kg člověka – na BBL byla tato kategorie a vítěz se při rozhovoru přiznal, že už zlomil 8 rámů při závodění. Takový jezdec určitě nebude jezdit gramařinu a kde je třeba setup řádně vyztuží.

          140kg ale je už úplně jiná liga než 100. To je větší skok než od chrta k té stovce. Osobně bych si asi vybral jiný sport než kolo při téhle váze. Nebo pokud kolo, tak výplety a brzdy dimenzovat jako na tandem. Rám na zakázku nebo třeba Surly. Vidli nějakou na DJ/FR tuningem snížit zdvih. Řidítka a představec z DH řad, sedlovku klidně ocel na zakázku, nebo nějakou fakt kotvu a sedlo to fakt netuším, budiž mu země lehká :) Pohon bude taky problém, určitě ne rám s press fit plastem. S touhle váhou se mohou už ohýbat i osy pedálů. Podle mě postavit něco na čem bude bezpečný jezdit a nebude to jen na hladký asfalt už bude oříšek a pod 15kg to nejspíš nebude

          0 0
          • karliner  

            Nepíše, že chce závodit, ale projíždět se s rodinou a kondiční ježdění. Když se dozví cenu tebou navrhovaných komponentů, rámu a práce, asi se bude hodně divit :-)

            0 0
            • McBlacky  

              jenomže ono díru vymeteš i při kondičním ježdění.

              a vem si, že jeho výkon (řekněme 2w/kg) při fitness jízdě je výkon 70kg chrtů mého ražení na 2hod závodě (přepočítáno z W/kg). Takže to kolo dostává permanentně kotel.

              s tou cenou to máš pravdu, v základu to bude k 50ti tyčkám a nebude problém to i výrazně přestřelit.

              0 0
          • Payia  

            Ohnutych pedalu nebo klik bych se nebal. Kvalitni silnicari se dostanou kratkodobe pres 600W a jezdi seriovku Record bo Dura Ace. Tenhle chlapik ma 140kg, ale podle me pres 300W do toho neda.

            Pri jizdach s rodinkou nehrozi nejaky brutal teren, to budou silnice a pevny lesni cesty, takze podle me slusnejsi seriovka vydrzi, ale vyhybal bych se vyraznym slopingum aby nerupla prilis vytazena sedlovka.

            0 0
            • McBlacky  

              Postaví se do pedálů nebo párkrát více šlápne do kopce a má tam 600w jako nic, výkon 4,3w/kg není nic extra v rámci sekund i mezi hodně rekreačními cyklisty.

              Já si nemyslím, že by ohnul osy při šlapání, spíš při situacích, kdy ho nějaký hrbolek nadhodí a on pak celou vahou i nabytou kinetickou energií došlápne na jeden pedál. to při 140kg už může být zatížení jako kráva, navíc v jednom směru a po delší dobu než u šlapání. Sjezdaři někdy ohýbají osy platform pedálů při blbém dopadu, když teda neurvou osu kliky :)

              Lehké pedály s Ti osou mají často váhový limit. Crmo osa vydrží více, ale nesmrtelné to není.

              0 0
              • Payia  

                Pri tehle hmotnosti podle me ve stoje vubec nejezdi, i kdyby mel 2 metry tak je tam 50kg nadvahy a urcite ne jen ve svalech, to by musel byt totalni kulturista. Takovy clovek jezdi jen v sede a hrboly netlumi nohama, ale zadkem na sedle – proto festovni sedlovku nejlip s 0mm offsetem v non-sloping ramu a sedlo uchyceny nekde v zadni polovine pruzin.

                0 0
        • jachymk  

          I na výletech s rodinkou může být díra, obrubník, kořen a kdo ví co. Zvášť v ČR a řešit osmičky, praslé ráfky… asi rozhodně nechce! Píše taky kondiční jízdy, což by mohlo znamenat, že si dá do těla a s tím souvisí i do kola.A taky píše, že zvedá železo což by do jisté míry mohlo znamenat, že nejí burgry od rána do večera, ale že to bude pořádný chlap :-). A jak píše nahoře nox, většina kol má váhový limit do 120 kg. Už vidím ja se budou super uznávat reklamace, když to pro něho nebude určený.

          0 0
    • jezura  

      Zkus se zeptat Tomáše Poucha(předseda klubu Černí koně)

      Váhu má cca 150kg a jistě jezdil více kol.

      0 0
    • Krutor  

      Znám člověka, kterej má min 130, nechal si Durateca upravit na vyšší hmotnost ¡- tuším že zesílená hlavová trubka, zadní stavba, ráfky

      0 0
    • Neunzikger  

      Navrhovaná Kona Hoss je podvyživená na zadní nábě – Deore M525: 10mm trubička se zúžením http://techdocs.shimano.com/…30728349.pdf

      je pro uvažovanou zátěž málo.

      Odolněji vypadá Haibike Light SL 2010 – byť má v názvu lajt ale:

      kola DT Swiss X1800

      přední osa pevná QR 15mm

      zadní osa 12 mm

      kvalitní vidle

      tapered hlava

      http://www.ebay.de/…BayISAPI.dll?…

      (Doufám, že to ligt není dohnaný anorektickým rámem pod 1500g)

      Na nekonfekční figuru s nadstandardní silovou vybaveností se konfekční kolo asi bude shánět nesnadno. Nejlépe něco poskládat:

      Pevný osy do kol, vzadu možná 142/12 (Když šlápneš vestoje do nakloněného kola – abys zadní záplet nesložil jak deštník ;-)

      Obutí spíše šíře 2,4“ než míň (počítat s tím při výběru rámu – ne každá zadní stavba to pojme).

      Sedlovky na vyšší hmotnosti dělá Thomson (případně volit větší rám – ať není sedlovka příliš vysunutá.

      Pokud by sis objednával rám na míru –na zvážení je http://www.rohloff.cz/ s využitím varianty pro tandemy.

      0 0
      • DaSnail  

        rači vymenit nábu na kone s rámom, ktorý je určený pre tažkých borcov, jak hajbajklajt…

        0 0
    • jachymk  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.