• http://cykl.cz/…b-bez-udrzby – co si o tom myslet,že by byl konec neustálé očisty a následného mazaní a stačilo by pouhé utření řetězu do hadru s troškou tef. oleje.

    0 0
    • kubad  

      stačí pořádně číst :-)

      Další výhodou by mělo být podstatné zjednodušení údržby, která spočívá de facto pouze v samotné očistě, případně v následném lehkém prostříknutí řídkým teflonovým olejem. Nechme se tedy překvapit, na kolik se samomazným řetězům podaří prosadit v praxi.

      a je celkem jasné že mazání a očistě se nevyhneš, jak velký přínos to bude těžko říct, podle mě další marketingová bublina

      0 0
    • Hornet  

      Mozno to prinesie trochu menej cistenia a mazania, ale nevyhneme sa tomu… a snad trochu dlhsiu zivotnost. Ale dlhsia jazda v solidnom blate preveri ten teflon :-)))

      0 0
      • vifon  

        jj, dlhsi pobyt v blatistom terene a ako dezertik s primesou piesku nevydrzi zadna uprava.

        0 0
        • Hornet  

          Mozno pri nie moc blativom pouzivani, sa prejavi nejake zlepsenie. Ved to niekto otestuje a hodi sem vysledok :-)

          0 0
    • TJK  

      Tak ja mam za to ze nejaky extra mazani a podobne na zivotnost retezu moc vliv nema, ok cistej a namazanej retez jde tiseji lepe se ohyba do zubu a kladek a lepe radi, ale mam za to ze zivotnost retezu zalezi na matrosi ze ktereho je vyrobenej a styl jizdy, jestli je silovej nebo vic svihovej a v neposledni rade i vaha jezdce, proste z mechanickeho hlediska povrchova vrstva ma nulovy vliv na natazeni retezu coz ja povazuji za hlavni znak zivotnosti!

      0 0
      • DaSnail  

        ja mám za to, že čistá a namazaná reťaz by vydržala skoro večne. akurát že v paxi sa tam vždy nejaký bordel dostane a začne obrusovanie…;o)

        0 0
        • TJK  

          Tak obrusovani tam probiha to je jasny, ale nemyslim si ze to je hlavni aspekt natahovani retezu…

          0 0
          • DaSnail  

            ja si myslím, že je. ale možno sa mýlim…

            0 0
            • M_ishak  

              Já si myslím, že se nemýlíš, pokud ten řetěz nezatížíš tak, abys v materiálu docílil trvalé plastické deformace, jakože při šlapání nemáš šanci. A i kdyby, spíš bys otlačil zuby z blatooceli, než legované a tepelně zpracované řetězy.

              0 0
              • TJK  

                Zkousel si nekdy tahat za clanky na starym mrtvym retezu? na tom obrazku je sice ten princip dobre patrnej ale to opotrebeni bude v ramci setin milimetru a rozhodne ti nebudou valecky cvachtat v tech clancich.

                0 0
              • kubad  

                tak tak

                0 0
              • zichis  

                Test na rozlišení kvalitní legované tepelně zušlechtěné ocele od blátocele: vezmi malý pilník, stačí i „jehlový“: http://www.nakol.cz/…0001311.html ne diamantový) a párkrát s ním přejeď po vnitřním článku řetězu. Pokud „bere“ čili se ti zadaří udělat vryp, máš v ruce blátocel.

                0 0
          • Vilém  

            „Natahovani“ neni nic jineho jak vzajemne obrusovani cepu a rolnicek retezu. Kov se ti na retezu urco neroztahne.

            0 0
            • Flegmatik  

              Takže je jedno, jestli někdo jezdí frekvenčně (a tedy protočí řetěz po oběhu vícekrát), než někdo, kdo jezdí silově (protočí méněkrát)…? Teoreticky jo, ne?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tot otazka, zda vice cyklu pri mensim zatizeni bude mit stejny efekt jako mene s vetsim zatizenim. Muj odhad je, ze silove slapani odrovna retez drive.

                0 0
                • DaSnail  

                  už sa to tu niekde riešilo a výsledok bol myslím taký, že ťažké prevody sú k reťazi šetrnejšie.

                  0 0
                  • Darius  

                    jo jde o silu pusobici na retez a na kolika clancich se rozklada, takze nejlepe je retezu na nejvetsim prevodniku

                    0 0
                    • zichis  

                      tuhle planou větev bude lepší zamknout. Nebo ještě lépe – useknout. Dyť je to tady furt dokola. Kdo chce, nechť si v tom zbytečném tlachání pokračuje v některém z příhodnějších vláken, které se týkají životnosti klasických řetězů.

                      0 0
    • M_ishak  

      Teflon je plast. A jak se zachová plast když ho přejedete šmirglpapírem, tak se zachová plast (vrstvička v řádu mikronů) nanesený na kovu, když se dostane do styku s prachem. Řek bych, že je to kravina na vyždímní peněz od jisté skupiny lidí, kterým se stačí zmínit o materiálu vyvinutém pro kosmické účely a oni hned bez zapojení selského rozumu zaplatí.

      Pozn: pokusy ukázaly, že teflon nanesený na nástroji se sedře polymerní taveninou během jedné směny. Tak co tu kdosi chce řešit s brusnou pastou olej + křemenný prach, to mi fakt hlava nebere :O)

      0 0
      • vladaza  

        přesně, díval jsem se na orig stránky výrobce, kde se stručně mluví o nanesené vrstvě teflonu – ta nemůže být samozřejmě moc „tlustá“, protože by se změnily rozměry řetězu a přestalo by to chodit, klasická ptákovina. pozor – jako základní ošetření řetězu proti korozi po výrobě to bude možná lepší než lepivý vosk. aby došlo ke skutečnému zlepšení funkčnosti musely by se začít používat /podobně jako na motocyklových řetězech/ tkzv. o- kroužky zabraňující pronikání svinstva kolem čepu řetězu

        0 0
        • zichis  

          … takovej oKroužkovanej řetěz by musela roztáčet jedna koňská (či volská) síla navíc. Ovšem vosk taky brzdí, takže asi vyjde nastejno, jestli dát oKroužky nebo vosk.

          0 0
          • M_ishak  

            Úplně nejlepší by byl pohon kardanem. Ale z pohledu hmotnosti by pravděpodobně bylo efektivnější celý řetěz dokonale zakrytovat , aby na něj nemohlo svinstvo.

            0 0
            • vladaza  

              kardan se občas objevuje a objevoval, napadá mě USA Schwinn, v jeho neprospěch mluví kromě hmotnosti i nižší účinost oproti převodu řetězem /změřeno, zdokumentováno/

              0 0
              • Smazaný účet  

                Clovece to by mne zajimalo, nemas nekde po ruce odkazy na porovnani(jak hmotnosti tak ucinosti). Diky!

                0 0
                • sakamoto  

                  Nechce se mi to hledat o kolik ale kardan znizuje ucinnost. Tedy ani ne samotny kardan jako kuzelove soukoli ktere by v pripade kola bylo dvakrat.

                  Auto s prednim nahonem tedy prime zuby a kloubove poloosy ma zhruba od 10% ztraty vykonu na kolech.

                  Auto se zadnim nahonem a kardanem s kuzelovym soukolim zhruba od 20%. 4wd muze mit az 30%. Ozubene kolo toho soukoli pri prenosu Mk se snazi tlacit kuzelovyho sneka od sebe do lozisek (ktere jsou povetsinou kuzelikove bohate dimenozovane a s urcitym predpetim.

                  Proste ucinnost retezu na kole neprekoname. Mozna ty nove remeny.

                  Jinak se na ten samomaz chystam ale podle moji teorie kdyz to ma ptfe vrstvu nebudu ho mazat vubec, absolutne. Jen ho dokonale odmastim stejne jak cele soukoli a budu drzet v cistote. Uvidime kolik toho vydrzi.

                  0 0
                • vladaza  

                  odkazy nemám, ale je to tak, rovněž převodovky v náboji /včetně 14ti stupňového rohloffu mají účinnost nižší než dobře namazaná! klasika – rezavý řetěz naopak požere hodně energie, přesná čísla, ale z rukávu nevysypu/

                  0 0
      • Jenda  

        tak dovolil bych si trochu oponovat – teflon tam predpokladam pisou pro snazsi pochopeni ale fakticky to bude neco na bazi fluorovaneho DLC. Jestli to bude mit lepsi treci vlastnosti a jaka je mechanicka odolnost to vi tak max. vyrobce a dost mozna ani ten ne:-). Jinak DLC vrstvy se normalne na nastroje pouzivaj a prekvapive to i funguje. Nicmene myslim ze prinos na tom retezu bude zanedbatelnej a je lepsi koupit C9 nez samomaznej BBB :-)

        0 0
    • black.horse  

      Hehehehehehehe­hehehehehehehe­hehehehehehehe­hehehehehehehe

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.