Rock Machine Blizzard  INT e70-297 - hravé enduro

Psát recenzi nebo natáčet video pro „profíky“ v daném odvětví je stejně důležité jako například stěrače u ponorky. Jako můžeme je tam namontovat, ale k čemu to bude? Proto hned v úvodu upozorním, že tento článek je uživatelským pohledem určeným - uživatelům.


Český výrobce tento stroj na svých stránkách prezentuje jako nekompromisní enduro.
Tah motoru není jen papírový, ale opravdu tam je. A je brutální.
Což je sice pravda, ale já bych rád tento popis trochu vysvětlil resp. doplnil. Totiž, a to narážím na úvod, profík, zkušený jezdec apod. už ví, co hledá, co chce, co potřebuje. Hobík, nadšený biker, prostě cyklista z řad běžných cyklistů, už může při popisu "nekompromisní enduro" reflexivně překliknout dál a hledat si své xcéčko, protože enduro by nevyužil, neuměl ovládat nebo kdoví co ještě.


Přitom opak může být pravdou. Tato mašina je perfektním univerzálem, ať už chceme fičet na krásných singlech, sjíždět ostřejší traily, zdolávat přísné enduro tratě nebo se jen tak toulat přírodou a kochat se krajinou.


Geometrie

Prim tady hraje pohodlí, čemuž je uzpůsobena geometrie tohoto hliníkového rámu. Ve všech třech velikostech je kolo dodáváno jako mullet, tedy s koly 29” vpředu a 27,5” vzadu. Ostatně kdo má rád čísla, tak pokračujte ve čtení.



Specifikace

Na osazení můžete mrknout ve videu. Nebudu se tady opakovat a věnovat každé páčce. Pro úplnost ale uvádím specifikace i tady.
  • MOTOR: Shimano STePS EP800, 85 Nm (36 V, 250 W), MAX. VÝKON MOTORU 500 W, MAX. NAVÝŠENÍ VL. SÍLY Boost: 400%/Trail: 180%/Eco: 60%
  • BATERIE: integrovaná, Darfon, 630 Wh (36 V, 17,5 Ah)
  • DOJEZD: (AŽ)** 150 km
  • DOBA DOBÍJENÍ: na 50 % za 3,5 h, na 100 % za 5,5 h
  • DISPLEJ: Shimano SC-EM800
  • NABÍJEČKA: Darfon 4A Smart Plus charger
  • MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 25 km/h
  • DOSTUPNOST KAPACITY BAT.: po 1 000 cyklech >60 % původní kapacity
  • ZDVIHY: (P/Z)160/140 mm
  • PŘEVODY:, ROZSAH 1×10, 34×11-46, 418 %
  • RÁM: Alloy Al-6061 T6 Custom tubing, pokročilá trailová geometrie
  • VIDLICE: vzduchová DVO Diamond E3, Tapered
  • TLUMIČ: DVO Jade R Coil, tuhost pružiny (M/L/XL): 500/550/600 lbs
  • ZADNÍ MĚNIČ: Shimano Deore RD-M5120 Shadow Plus
  • ŘAZENÍ: Shimano Deore SL-M4100-R RapidFire Plus, 10 r.
  • KLIKY S PŘEVODNÍKEM: Shimano FC-E8000, 165 mm, 34 zubů
  • KAZETA: Shimano CS-M4100-10, 11-46 zubů
  • ŘETĚZ: KMC e10S EPT
  • BRZDY: (P/Z) hydraulické 4pístkové Shimano BL-M6100/BR-M6120, kotouč 203/203 mm
  • ŘÍDÍTKA: One1 Alloy, 9° backsweep, zvýšení 20 mm, š. 760 mm, ? 35 mm
  • PŘEDSTAVEC: One1 TDS-ALD606 Alloy, ? 35 mm, 0°, d. 35 mm
  • GRIPY: One1, Lock-On
  • HLAVOVÉ SLOŽENÍ: Acros AZX-251, ZS44/28.6 | EC49/30; BlockLock 135°
  • SEDLO: WTB Volt Sport
  • SEDLOVKA: teleskopická One1 Alloy, ? 30,9 mm/M: 150, L+XL: 170 mm
  • PŘEDNÍ NÁBOJ: Shimano HB-MT400-B, 32 děr, CL, pevná osa 15×110 mm
  • ZADNÍ NÁBOJ: Shimano FH-MT400-B, 32 děr, CL, pevná osa 12×148 mm
  • RÁFKY: WTB ST i29, 29 & 27,5", 32 děr
  • PLÁŠTĚ: WTB Vigilante TCS Tough/High Grip, 29×2,5", WTB Trail Boss TCS Tough/Fast Rolling, 27,5×2,6"
  • DRÁTY: Sapim Leader, Stainless Black
  • VELIKOSTI: M, L, XL
  • HMOTNOST:* 24,1 kg (velikost M)


Je nutné brát v úvahu profil terénu zamýšleného výletu.
Co každého na ebiku zajímá jako první je motor. Měl jsem možnost vyzkoušet motory od většiny výrobců a v jedné věci mám jasno, vlajková loď výrobce - Shimano Steps EP8 je motor, který na mě udělal druhý největší dojem. Ano… druhý… nebudu lhát.
Doteď nepřekonaný je u mě motor od konkurence Bosch Performance CX… potažmo smart.

Épé osmička se tomuto motoru ale HOOODNĚ blíží. Tah motoru není jen papírový, ale opravdu tam je. A je brutální. Obrovskou výhodu pak vidím v možnosti přizpůsobit si nastavení přípomoci. Tahle funkce je závislá na displeji, který je osazený na kole. Ne všechny mají možnost bluetooth spojení. Jak vypadá prostředí aplikace a popis funkcí najdete ve videu. Štávu pak kolu dodává 630 Wh baterie Darfon, slibující dojezd až 150 Km.


Jak je to v reálu s dojezdy?

Když jsem občas se známými řešil elektrokola, tak na otázku: "A kolik to tak ujede?", s oblibou odpovídám, že tyhle kola jsou na padesát kiláků a 1000 výškových (mluvím o středových motorech a nejlepších bateriích).

Abych to vysvětlil. Udávané dojezdy 100 - 150 kilometrů jsou reálné, o tom žádná, ale za předpokladu rovinatého terénu, převážně eco režimu a jezdec taky nesmí být žádný puclík. Naopak když se vydáte do kopců, tak je nutné počítat s dojezdem +- 50 kilometrů. Pro představu - jednou jsme testovali elektrokolo od konkurence, ale taky na shimanu, rovina, 85kg jezdec, nonstop eco režim a počítač na konci ukázal 200 km.

Asi nebude na denním pořádku, že se někdo bude chtít na tomhle robustním enduru trápit 150 km na asfaltové placce, ale ať si uděláte představu o výdrži.

Tento stroj jsme na první vyjížďku vzali do kopců v okolí Vsetína a výsledkem bylo 41 km a 1050 výškových metrů. Baterka v závěru hlásila cca 10 %, následně po 3 km na rovině došla šťáva úplně. Další výlet nebyl tak kopcovitý, celkově jsme nastoupali jen 450 metrů, ale nájezd už byl 71 km. Je nutné brát v úvahu profil terénu zamýšleného výletu. Pokud se potáhnete na boost do 10kilometrového stoupáku, který svým sklonem připomíná lehce nakloněnou výtahovou šachtu, nepočítejte s dojezdem ani těch 50 km.



Podtrženo sečteno

Kolo je převážně v režii Shimano Deore. To shledávám jako slušnou střední cestu. Jestli se mi někdy na klasických kolech zdálo například řazení Deore řekněme „gumové", tak na ebiku mám tu zkušenost, že je víceméně jedno, co tam je za řadu, protože na elektrokolech řazení funguje v kombinaci s tahem motoru rychleji a přesněji i u nižších řad. Otázkou je pak životnost levnějších komponentů, protože kdo už někdy jezdil na ebiku, tak ví, že řazení se zapnutým motorem je o poznání hlasitější/agresivnější a to beru za samozřejmost, že neřadím v plné zátěži.

Deset převodů a jejich rozsah mi taky přijde dostačující a ve srovnání s dvanáctkou bude i méně finančně náročná údržba.


U brzd to ale vnímám naopak. Elektrokola jsou téměř 2x těžší než klasická, proto mi nějaké základní brzdy na ebiku přijdou jako výsměch. V tomhle případě je to ale v pořádku a na kole najdeme čtyřpístkové třmeny, konkrétně řadu 6100/6120, osazené kovovými destičkami. Není to xtéčko ani SLX, ale čtyřpíst Deore slouží v pohodě. Vpředu i vzadu pak najdeme kotouče o průměru 203 mm, na takovém kole by nic menšího ani být nemělo.

Podvozek od DVO je famózní a troufám si říct, že běžný uživatel jeho možnosti ani naplno nevyužije. Vpředu najdeme vzduchový model Diamond, který má 35mm vnitřní nohy a zdvih 160 mm. Pružinový tlumič pak nese označení Jade R Coil a nabídne 140 mm zdvih. Nejedná se o vrcholné modely, ale tento výrobce nic jako základ do levných kol ani nevyrábí. Nastavit si můžete jak odskok, tak kompresi a podvozek vyladit do nejmenšího detailu. Možnost zamčení tam ale nehledejte, to však nemění nic na tom, že jako celek to funguje perfektně.


Motor je tahoun. Píšou, že je tišší, možná, ale na boost dává znát, že maká na plné obrátky. Energie má dostatek. Jestli ho někdy ještě dostanu do rukou, obrním se trpělivostí a otestuju dojezd na eco režim. Block Lock hlavové složení proti poškození rámu řídítky při pádu je taky sympatická záležitost.

Já sám rozhodně potenciál enduro biku taky nevyužiju na maximum, ale uzavřel bych asi s tím, že tento bajk „profíka” nezklame a hobíka posune o kus dál.
Zdroj fotografií: JiBel
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test sympatického elektro hardtailu: CTM Wire pro

Test sympatického elektro hardtailu: CTM Wire pro

Rozdíly v elektrokolech jsou často propastné a cena o tom hodně napoví. Při výběru ebiku je více než důležité uvědomit si, k čemu mi bude sloužit a kde s ním budu převážně jezdit.
Unboxing: Haibike Nduro 6 - mullet do těžkého terénu

Unboxing: Haibike Nduro 6 - mullet do těžkého terénu

Hledáš ebike na ty nejtěžší traily, enduro závody a zdolávání náročného terénu? Možná právě Nduro bude pro tebe to pravé. Jsi zvědavý na výbavu? Čti dál.
Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Zažijte rychlost ve stoupáních a úsměv na tváři cestou dolů. Klidně i několikrát po sobě. Dostatek výkonu a jízda plná zábavy jsou hlavními rysy modelu Trance X E+ 3.
keyboard_arrow_up