Zadní světlo RAVEMEN TR300 - nekompromisní výkon

Tohle monstrum v kompaktním balení nabídne nízkou váhu, velký výkon a dobrou výdrž. Díky tomu jsem měl mnohem větší pocit bezpečí než kdykoliv předtím.

Podzimní mlhy přichází a s tím i horší viditelnost. Bezpečnost je pro každého z nás na prvním místě, a proto jsem neváhal ani minutu vyzkoušet zadní světlo vyšší třídy. Blikačku spousta z nás podceňuje, ale přitom je to jedna z nejdůležitějších částí na našem kole, která aktivně zvyšuje naši bezpečnost. Vyplatí se investovat pár korun navíc?

Výkon a režimy

V rámci svého testu jsem si nejvíce oblíbil dva módy, a to je svícení s občasným flash zábleskem a nejsilnější blikání. V obou režimech dostanete výkon 300 lumenů. Musím ale říci, že jsem převážně jezdil po hlavních neosvětlených cestách a potřeboval jsem být vidět. Slabší režimy blikání jsou ideální pro přejezd města, nebo pokud vás jede víc a nechcete blikat kamarádům do obličeje naplno. Blikačka se skládá ze 3 čoček. Horní a spodní blikají blíž za kolo, a prostřední se snaží soustředit záblesky co nejdále.

V některých režimech vysílá blikačka tak silné záblesky, že budete nepřehlédnutelní i během slunečného dne.


Výrobce myslel i na zapomnětlivce, jako jsem já

Blikačka disponuje systémem, který po dvou minutách jízdy blikačku zapne na poslední zvolený režim, nebo případně po dojezdu opět po 2 minutách stání blikačku vypne. Za mě fajn věc, a nestane se, že dojdete ke kolu a blikačka bude vybitá. Pokud zas tak nevěříte technologiím, tahle funkce se dá vypnout.

V tabulce naleznete časy, jak dlouho vydrží blikačka v daném režimu fungovat, a také se dozvíte že nabídne třídu voděodolnosti IPX4 což je ochrana proti stříkající vodě.


Obsah balení a montáž

V balení toho najdete překvapivě hodně na to, že se jedná pouze o blikačku.

  • blikačka RAVEMEN TR300
  • 2 gumové pásky různé délky pro upnutí k sedlovce
  • aero redukci pro aero rámy a sedlovky
  • redukci na klasickou sedlovku
  • nabíjecí kabel


Jak už jsem zmínil, v balení naleznete i redukci pro aero kola, což vidím jako velkou výhodu, i výměna je velmi jednoduchá, ze zadní strany je čtvereček, na který se redukce jen nasadí a je hotovo. A díky přibaleným dvou různým délkám a odstupňování pásků pro upevnění na sedlovku je instalace velmi rychlá. Dojdete ke kolu, obtáhnete sedlovku gumičkou, zaháknete za háček na blikačce a jedete.


Baterie a nabíjení

Blikačka má micro USB vstup a lehce ji dobijete z jakékoliv nabíječky od mobilu nebo z počítače. Baterie je integrovaná a má kapacitu 1600 mAh/3,7 V, což zajišťuje poměrně rychlé nabití.

Trochu mi vadilo, že se nikde na blikačce nenachází žádný indikátor stavu nabití, a tak musíte dávat pozor, aby vám nedošla energie. Pokud ale máte světlo RAVEMEN PR1200 nebo nějaké jiné z řady, postačí vám nabíjecí kabel a blikačku si i na vyjížďce můžete ze světla dobít.

Beze strachu i v dešti

Při ranních nebo i pozdních projížďkách jsem si s touhle blikačkou připadal opravdu bezpečně. Ta záře při blikání byla tak silná, že mi blikala celá zadní část kola.
Výhodou je, že plastová část není jen přímo za kolo, ale zabíhá i za hranu, a tím pádem jde vidět krásně i z boku, takže na křižovatce budete hezky viditelní.


Výhody:

  • Vysoký výkon
  • Dlouhá výdrž baterie
  • Možnost upevnění i na aerosedlovku
  • Množství režimů

Nevýhody:

  • Žádná indikace stavu baterie
  • Starší konektor Micro USB

Cena okolo 1334,-kč (52,90 Euro) za blikačku RAVEMEN TR300 není nejmenší, ale na druhou stranu opravdu nabídne tak vysoký výkon, propracovaný systém čoček a systém automatického vypnutí či zapnutí, že je můj horký kandidát na vánoční dárek.

I vy se s námi podělte, s čím jezdíte, jestli máte nějakou zkušenost s blikačkami RAVEMEN nebo s jinými výrobci.
A pamatujte… Bezpečí na první místě.

Pokud přemýšlíte nad levnějšími nebo dražšími a výkonnější verzemi, zde naleznete vše od firmy RAVEMEN na shopu MTBIKER.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Přední světlo RAVEMEN PR1200 - když jedna čočka nestačí

Přední světlo RAVEMEN PR1200 - když jedna čočka nestačí

Hledáte světlo na ranní dojíždění do práce, noční vyjížďky, nebo snad na nějaký maraton? Do seznamu kandidátů pak určitě zařaďte RAVEMEN PR1200. Tenhle kousek totiž předvede solidní výkon za přiměřenou cenu.
Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
keyboard_arrow_up