Unboxing: GT Aggressor 29 Comp - triple triangle už v základu

Unboxing: GT Aggressor 29 Comp - triple triangle už v základu

Model Aggressor je jakousi pomyslnou vstupní branou do nabídky horských kol. V nabídce značky GT najdeme hned tři modely Aggressor, kdy ten základní je označen jako Sport, prostřední Comp a nejvyšší z Aggressorů je pojmenován Expert. Dnes se podíváme na ten prostřední, a to právě Comp.

Specifikace


Unboxing

Stejně jako někteří další výrobci, ani GT nepoužívá přehnaně velké krabice, což uvítají nejen koncoví zákazníci, ale věřím, že i prodejci. To je rozhodně fajn i z pohledu, že nevzniká až tolik odpadu.


Jenže při pohledu na to, jak je kolo zabalené, mě domněnka o úspoře odpadu velmi rychle přejde. Kolo je obaleno kartony, papíry a igelitovými sáčky tak pečlivě, že při představě, kolik bude pod montážním stojanem odpadu, na mě přicházejí mrákoty. Má to ale i své výhody, mám jistotu, že kolo nebude hned při vybalení poškozené. Sami víte, jak dokáže mnohdy jen drobný škrábanec naštvat.


Samozřejmě nechybí ani krabice s manuály, odrazkami, nebo dokonce pedály. Mnoho kol se prodává bez pedálů, takže u tohoto Aggressora je o starost míň.


Nachystat kolo k provozu není až tak těžké, každopádně trošku té zručnosti to přece jen vyžaduje. Už je zvykem, že se na většině kol nasazují řídítka do představce, nejinak je tomu u Aggressora. Vedle toho je tady ale potřeba i přichytit přední lanko kotoučové brzdy a toto náležitě zkrátit a opatřit koncovkou a taky přichytit bowdeny ke spodní rámové trubce. Pak už jen stačí nasadit přední kolo a samozřejmě nasadit pedály a sundat z výpletů odrazky


Rám

Jak je tomu u GT zvykem, i rám modelu Aggressor Comp je konstruován ve znamení technologie triple triangle. Tento prvek je doslova již legendární a hlavním poznávacím znamením kol GT. Najdete ho nejen u horských kol, ale i u silničních či gravelů. A o co že vlastně jde? Nejmenší rámový trojúhelník je zkonstruován tak, aby snižoval nechtěnou rámovou flexi, zlepšil akceleraci a navýšil komfort. Sedlová trubka má zdvojený spoj s horní rámovou trubkou a sedlové vzpěry tvoří tužší a menší zadní trojúhelník zadní stavby, která navyšuje přesnost ovládání kola. Konstrukce triple triangle má vzpěry zadní stavby dále od sebe a tím navyšuje tuhost při bočním zatížení rámu. Toto řešení také přináší větší prostor pro pláště a lepší přenos sil na zadní kolo.


Rám působí velmi stroze a nebýt triple trianglu, tak by působil až nudně, což podtrhuje i samotné lakování. To je velmi jednoduché. Na celé kolo výrobce použil jen jeden odstín černé a nepřeháněl to ani s nálepkami. To, jestli je kolo na pohled pěkné či ne, je na zvážení každého. Já mám rád jednoduchost, proto se vzhledem tohoto konkrétního modelu nemám problém.

Stejně jako u barvy a vzhledu je tomu i u geometrie. Někdo má rád prostě to, druhý zase ono. Proto je na každém, jestli chce hlavu položenou, nebo trošku vzpřímenou, jestli chce zadní trojúhelník kratší, nebo delší, jestli chce sedlovou trubku tak či onak, a dalo by se pokračovat. Pro zjednodušení všechny informace o geometrii najdete v tabulce.


A ještě pro doplnění - u rámu budete jen marně hledat vnitřní vedení nebo pevné osy. Veškeré bowdeny jsou nataženy po rámu a namísto pevných os najdete rychloupínáky.

Osazení kola

Po rámu přejdu logicky na vidlici. Ta je na Aggressoru pružinová, se zdvihem 80 mm, z produkce SR Suntour, označená jako XCT. Je potřeba nějaký komentář k této vidlici? Funkčnost vidlice odpovídá ceně, takže vidlice zastává funkci jakéhosi pružícího elementu, který nějakou tu nerovnost pohltí, ale nečekejte až tak citlivý a plynulý chod ani možnost uzamčení vidlice. Vyměnit se ale dá kdykoliv.


O pohon a řazení se kromě klik od Prowheel a kazety Sunrace stará microSHIFT. Aggressor je osazen třemi převodníky vpředu a sedmi pastorky vzadu, máte tak k dispozici až 21 rychlostí. Vpředu jsou to převodníky se 42, 34, resp. 24 zuby, vzadu pak “sedmikolečko” od Sunrace s rozsahem 14-34.


Přehazovačka, přesmyk i samotné řadicí páky jsou tedy od microSHIFT, konkrétně je to přehazka RD-M26C, přesmyk FD-M20M a řazení TS39-8, 3x7. V minulosti jsme o microSHIFT už psali, nejen kvůli tomu, že se nabízí jako alternativa ke komponentům jiných známých značek, ale i kvůli tomu, že tato značka je vidět čím dál častěji.


Bezpochyby velmi důležitou součástí kola jsou i brzdy. Aggressor vsadil na mechanické kotoučové brzdy Tektro, které svírají jak vpředu, tak vzadu, kotouče o průměru 160 mm.


Aby nebylo toho mixu značek málo, zapletená kola jsou na ráfcích WTB, konkrétně řady SX19. Již z názvu je patrné, že jde o ráfky o šířce 19 mm. Tyto jsou obuty do plášťů WTB Ranger Comp o šířce 2,25”. A teď je správná chvíle na to, abych prozradil, že se nabízejí i pláště, resp. kola o průměru 27,5”, takže Aggressora máte k dispozici jak s koly o průměru 27,5”, tak 29”. Má to ale jedno ale - velikost XS je jen s koly o průměru 27,5”, a naopak velikost XL jen s koly o průměru 29”.


Na to hlavní jsme se podívali, přesto nám zbývají ještě další komponenty, jako je sedlo, sedlovka nebo kokpit. Veškeré tyto komponenty jsou přímo z produkce GT a samozřejmě jsou např. sedlovka nebo řídítka z hliníku.


Opět na závěr unboxingu ještě kolo zvážíme a zjišťujeme, že jeho hmotnost ve velikosti L i s pedály je rovných 15 kg.


Závěr

Na závěr už jen doplníme cenu, a to 16 799 Kč, což odpovídá osazení i váze, a pokud bychom měli určit, pro koho takové kolo je, pak já sám si toto kolo dovedu představit pro dospívajícího syna, který se rád s kluky sveze po obci, ale klidně i někam dál na výlet, ale nebudu od něj očekávat nijak svižné vyjížďky, nebo dokonce účast na závodech.


Toto kolo je skutečně základním modelem, a tedy jakousi pomyslnou branou do světa horských kol a věřím a doufám v to, že mnohým udělá dobrou službu. Více informací najdete i na e-shopu MTBIKER.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Hledáš nekompromisní kolo do přicházející maratonské sezóny, se kterým si užiješ výlet hřebenem i moderní cross-country tratě? Máme pro tebe skvělý tip.
Od základu: XC, TR, AM, EN, DH – kde je rozdíl?

Od základu: XC, TR, AM, EN, DH – kde je rozdíl?

Horská cyklistika se dělí na několik disciplín – od běžného lesního/asfaltového ježdění do kopců až po extrémně náročné sjezdy. Které disciplíny známe a jak se jmenují?
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE - na traily i maratony

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE - na traily i maratony

Moderní XC kolo by mělo nabídnout víc, než jen rychlost. Technicky náročné tratě vyžadují moderní geometrii i vyšší zdvih. Splňuje tohle všechno Fourstroke LT ONE?
keyboard_arrow_up