Unboxing: Giant Talon 3 GE - různé průměry, různé zdvihy

Unboxing: Giant Talon 3 GE - různé průměry, různé zdvihy

Giant dokáže nabídnout “nářadí” pro vítěze i překonání rekordů, ale zároveň i cenově dostupná kola. Jedním z takových je i horské kolo s pevným rámem, Giant Talon.

A právě díky tomu, že je cenově dostupným kolem, své místo v nabídce této značky už má hezkou řádku let. A stejně jako tomu bylo u jiných modelů, i Talon si prošel řadou změn, mj. i tím, zdali byl v nabídce s koly o průměru 27,5, nebo 29 palců.

Jak je to u modelu Talon 3 GE pro rok 2022 a co vlastně za cenu 21 490 Kč nabízí? TO zjistíte na dalších řádcích.

Specifikace


Unboxing

Na Giantu se mi líbí, že jeho krabice nejsou nijak přehnané. Pamatuji si, když jsem svoji silničku TCR před rokem z krabice rozbaloval, potěšilo mě, že krabice není nějak extra rozměrná, a stejně tak je tomu u Talona. Oproti mé silničce mě navíc potěšilo, že Talon je zabalen opravdu pečlivě, a navíc velmi chytře. Je totiž “obalen”, resp. olepen páskou, která tak nezabere nijak extra moc místa v koši. To se mi líbí. Naopak ale na ochraně řidítek ani kotoučů Giant nešetřil.


Byť je Talon zabalený v relativně malé krabici, jeho smontování nezabere až tolik času. Stačí totiž jen nasadit přední kolo, zasunout sedlovou trubku se sedlem do rámu a samozřejmě nasadit řidítka do představce a natáhnout zamykání vidlice. Jak jednoduché. Toto prostě zvládne každý.


Rám

Základem Talonu je hliníkový rám ALUXX, který ale nemá geometrii společnou pro všechny velikosti. Nabízí se totiž pro některé velikosti s možností rozdílných průměrů kol či zdvihy přední vidlice. Že je to zmatečné? No dobře, rozumím. Takže to napíšu srozumitelněji. Velikost XS se nabízí jen s koly o průměru 27,5”, velikosti S, M a L se nabízí jak s koly o průměru 27,5, tak i s koly o průměru 29” a velikosti XL a XXL se nabízí jen s koly o průměru 29”. Tím to ale nekončí.

Velikosti XS a S s koly o průměru 27,5” se nabízí s vidlicí o zdvihu 80 mm a velikosti S s koly o průměru 29” a všechny ostatní velikosti s vidlicí o zdvihu 100 mm. Troufám si říct, že na výběr mají všichni, Giant míří na velkou masu zákazníků a byl to od něj chytrý tah. Giant tvrdí, že jde o lehký, ale zároveň dostatečně tuhý rám. Tento výrok ale může zčásti zpochybnit absence pevných os, které byste marně hledali nejen u rámu samotného, ale i u vidlice. Giant tady spoléhá “jen” na rychloupínáky.


Kolo je nabízeno ve dvou barvách, a to buď Metallic Black nebo Sapphire. Jak už tomu je u Giantu zvykem, dílenské zpracování je kvalitní, a byť např. sváry nejsou zabroušeny, působí na první pohled hezky. Nechybí ani vnitřní vedení nebo možnost montáže až dvou košíků na bidony.


Ale zpět ke geometrii. Tak například úhel hlavy je 67,5°, resp. 68,5° (27,5, resp. 29”), délka řetězové vzpěry 440, resp. 455 mm a propad středu oproti osám 45, resp. 55 mm. Ostatně všechny údaje o geometriích jednotlivých velikostí i variant najdete na obrázku.


Osazení

Další důležitou součástí je samozřejmě vidlice. Na Talonu 3 GE je to vidlice SR Suntour XCM RL, která nabízí buď 80, nebo 100 mm zdvihu a nechybí ani lockout z řídítek. O tom, jestli tato vidlice zvládne i nějaké traily, jak sám Giant uvádí, ale raději nechci polemizovat. Co ale čekat od kola, resp. vidlice na kole v této cenové kategorii.


A stejně jako u vidlice je tomu i u pohonu, řazení nebo brzd. Kolo je prostě logicky osazeno nižšími řadami, jako např. přehazkou a přesmykem Shimano Alivio, řazením Altus, nebo kazetou Deore HG200. Samozřejmě nesmím zapomenout na počet převodů. Pohon, resp. řazení je 2 x 9, kdy vepředu máte na výběr mezi převodníky o 22 nebo 36 zubech a vzadu máte k dispozici devítirychlostní kazetu s rozsahem 11 - 36 zubů.


Úkol zabrzdit kolo leží na bedrech Tektra. Tektro na toto kolo nabídlo hydraulické kotoučové brzdy HDC M275 s kotouči o průměru 180, resp. 160 mm.


Od brzdových kotoučů se dostávám na kola. Ráfky Giant o šířce 21 mm jsou napleteny na no name nábojích a bohužel se mi nepodařilo zjistit, zdali jsou to opět náboje Formula, stejně jako u jiných nábojů “obrandovaných” logem Giant. Ať je to, jak je to, tyto náboje a zároveň i ráfky jsou nabízeny pro obě varianty, a tedy s průměrem 27,5 nebo 29”. Obě varianty mají i společné obutí. To je od Kendy, konkrétně pláště Booster o šířce 2,2”.


A když už jsou na kole ráfky Giant, pak s logem Giant jsou na kole i ostatní komponenty, jako např. řidítka, představec, gripy a samozřejmě i sedlo nebo sedlovka. Řidítka, představec nebo sedlovka jsou dlouhé či široké v závislosti na velikosti kola. Tak například představec se nabízí o délce 40 mm pro velikost XS a o délce 90 mm pro velikost XXL. Veškeré délky či šířky najdete v tabulce geometrie.


Nikdy jsem nepochopil, proč Giant tak úzkostlivě tají hmotnosti svých kol. Jasně, nechtějí si nabíhat na “trojky vidle”, přece jen jinší hmotnost má kolo ve velikosti XS a jinší ve velikosti XXL, ale přece jen by bylo fajn, kdyby uváděli alespoň orientační váhu. Ale s tím my asi nic neuděláme. A proto raději kolo zvážíme sami. Hmotnost kola ve velikosti L je 14,58 kg. Není to nejmíň, ale zažil jsem už i větší “kovadliny” na kolech.


Závěr

Výrobce uvádí, že Talon dokáže být příjemným společníkem na zpevněných i nezpevněných cestách a je za rozumnou cenu, s čímž souhlasím. Už bych ale byl opatrný s tím, kdybych se měl podepsat pod výrok, že bude dobrým společníkem i na singletracku. Tím neříkám, že si singletrack nemůžete projet, jen nabádám k opatrnosti. Každopádně ať tak či tak, rozhodně jde o kolo, které dokáže uspokojit širokou masu zákazníků a rozhodně neudělá až tak velkou díru do kapsy.

report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Zažijte rychlost ve stoupáních a úsměv na tváři cestou dolů. Klidně i několikrát po sobě. Dostatek výkonu a jízda plná zábavy jsou hlavními rysy modelu Trance X E+ 3.
Unboxing: Giant XTC Advanced 29 3 - seriózní XC hardtail

Unboxing: Giant XTC Advanced 29 3 - seriózní XC hardtail

S přicházejícím jarem přichází i nová maratonská sezóna. Pokud hledáte vhodné lehké kolo, se kterým si můžete dopřát seriózní trénink i závodní nasazení v kopcích, čtěte dál.
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Hledáš nekompromisní kolo do přicházející maratonské sezóny, se kterým si užiješ výlet hřebenem i moderní cross-country tratě? Máme pro tebe skvělý tip.
keyboard_arrow_up