Zdroj: Giant Trance X E+

Další z řady novinek Giantu je tentokrát zástupce elektrokol, Trance X E+, který slibuje 29palcová kola, vyšší integraci a lepší ovladatelnost.

Možná se vám toto kolo bude zdát povědomé a je to tak. Dražšího bratříčka v karbonovém provedení jsme vám představovali již na konci listopadu minulého roku. Hliníková verze by měla být dostupnější, ale i tu lze koupit dobře osazenou bez větších kompromisů. Novinky, které jsme si představili v listopadu, zůstávají, ale pojďme si je zopakovat.

Nejvyšší model v celé své kráse.

Na co se můžeme těšit

U Giantu měli jasno, čeho chtějí dosáhnout. Nízká hmotnost, dobrá ergonomie ovládání a co nejlepší ovladatelnost kola. Jak se jim toho podařilo dosáhnout?
Hliníkový rám ze slitiny Aluxx SL vychází z velice povedeného modelu Trance X, který je opěvovaný napříč světem. Ani zde nechybí Flip Chip pro změnu geometrie, kterou zvolíte na základě terénu, kterým pojedete. Samozřejmostí je odpružení Maestro při zdvihu zadní stavby 140 milimetrů a vidlice 150 milimetrů.

Přehled geometrií napříč velikostmi.
Další novinkou je nový motor SyncDrive Yamaha, který nabídne 85 Nm při menších rozměrech a také váze, která se zastavila na 2,7 kilogramu. U Yamahy se také snažili o co největší redukci hlučnosti motoru, až test ukáže, jak se jim to podařilo.

Flip Chip nesmí chybět.Integrace v horní rámové trubce.

Tím u motoru nekončíme, dále motor využívá takzvaného Smart Assist, který na základě šesti senzorů vyhodnocuje, kolik hnací síly zrovna potřebujete pro co nejlepší efektivitu jízdy. Yamaha také slibuje v podstatě okamžitou reakci při šlápnutí do pedálu a nastavení dopomoci až do nejvýkonnějšího módu, který nám nabídne 85 Nm a 400 procent poměru podpory.

Ridecontrol Ergo 3

Giant zde využil upraveného systému k ovládání elektropohonu. Úkol zněl jasně, co možná nejčistší a nejergonomičtější provedení. Sami se podívejte, jak se to Giantu povedlo. Ovládání je integrováno do gripů, které můžete mít jak na levé, tak na pravé straně. Zároveň můžete přidat druhé ovládání, a mít jej tak po obou stranách. K tomuto ovládání se váže aplikace, kde můžete nakonfigurovat své vlastní nastavení tlačítek.

Ride Control Ergo 3, integrace do gripu.

Ridecontrol Go

Kompletní integrace multifunkčního ovládání do horní rámové trubky. Najdeme zde zapínací a vypínací tlačítko elektropohonu, indikaci stavu baterie a také režimu dopomoci. Giant se tak vyvaroval použití nevzhledného displeje na řidítkách.

Trance X E+3

Tento základní model bude k dostání za cenu 127 999 Kč. Kolo je osazeno baterií o menší kapacitě, a to konkrétně 625 Wh. Odpružení je zde od Rock Shox v kombinaci vidlice 35 Gold, u které najdeme lockout a nastavení odskoku a tlumiče Deluxe R. Kokpit je celý v režii Giantu, řidítka o průměru 35 milimetrů, gripy s integrovaným ovládání elektropohonu a sedlo Giant Romero. Také teleskopickou sedlovku zde najdeme Giant, a to různého zdvihu na základě velikosti (S: 125, M: 150, L/XL: 170). Pohon je v režii dvanáctirychlostního Shimana Deore, brzdí čtyřpístkové Deore s 203milimetrovými kotouči a základnějšími pákami. Zapletená kola od Giantu se otáčejí na nábojích Shimano. Obutí bylo zvoleno celkem nekompromisně - Maxxis Assegai v rozměru 29x2,6 v provedení EXO a vzadu pak Dissector o stejném rozměru ale ve verzi EXO+, která je odolnější proti defektu. Samozřejmě, jak je u Giantu zvykem, nechybí kolům příprava na bezdušový systém.

Tmavá barva novému Trance X E+ sluší.

Trance X E+2

Prostřední model ze tří nabízených bude k dostání za 140 999 Kč a i na něm najdeme baterii o menší kapacitě. U odpružení si však polepšíme, to zde dodává firma Fox. Vidlice 36 Float Rhytm a tlumič Float DPS Performance se zvětšenou expanzní komorou a třemi možnostmi nastavení komprese. O pohon se stará Shimano v kombinaci řad SLX a XT, brzdy jsou zde také čtyřpístové vyšší řady Deore, zbytek zůstává jako u předešlého modelu.

Prostřední model na Fox odpružení v tradiční Giant modré.

Trance X E+1

Poslední z nabídky je nejdražší hliníková verze za 159 999 Kč. Tady si pro nás Giant připravil baterii o kapacitě 750 Wh, odpružení Fox 36 Float Performance a Fox Float X Performance. Sada a brzdy jsou v režii Shimano XT a použity jsou tentokrát kotouče o průměru 220 mm. Zapletená kola zůstávají stejná jako u předešlých modelů, rovněž i volba plášťů.

Nejvyšší model, který vás podrží v každé situaci.

Závěr

Giant pro tento rok přišel s mnoha novými modely a my se těšíme, až je budeme moct všechny otestovat, včetně těchto elektrických krasavců. Předešlý model jsme měli možnost vyzkoušet a vy ho můžete najít pod odkazem na našem webu. Nové modely Trance X E+ najdete na stránkách Giant bicycles.

[Úvodní foto: Giant Trance X E+]

report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Zažijte rychlost ve stoupáních a úsměv na tváři cestou dolů. Klidně i několikrát po sobě. Dostatek výkonu a jízda plná zábavy jsou hlavními rysy modelu Trance X E+ 3.
Představení: Orbea Wild - esence úspěchu

Představení: Orbea Wild - esence úspěchu

Ve světě e-biků se můžete vypravit buď cestou těžkých a výkonných strojů, nebo kvůli hravosti a nižší hmotnosti musíte obětovat kapacitu baterie a nějaký ten točivý moment. Nebo že by přece jen ne?
Nový Giant Trance 29 - moderní trail bike

Nový Giant Trance 29 - moderní trail bike

Mezi nejoblíbenější kola současnosti rozhodně patří trail biky. Jsou to kola, která skloubí to nejlepší z endura i cross country. Pro rok 2022 přichází i Giant s novým modelem Trance 29.
keyboard_arrow_up