Giant Revolt 2022 – gravel s pódiovými ambicemi

Poté, co UCI rozhodla, že gravel bude oficiálně novou cyklistickou disciplínou, přicházejí velcí výrobci jeden po druhém s modely připravenými na nadcházející závodní gravel sezónu. Stejně tak je tomu u Giantu, který svůj model Revolt náležitě upravil a vylepšil.

Nejspíše právě i příchod seriózního gravel závodění přiměl Giant k úpravě geometrie, kdy je hlavový úhel nyní ostřejší (71,5 stupně) a níže je i středové složení, a tedy i těžiště soustavy kolo a jezdec. Delší je i reach (vzdálenost horizontálně od středového složení k řidítkům) a tedy celkově kolo bude drobně nataženější, klidnější a řízení přitom agilnější. Nejvyšší model Revolt Advanced Pro navíc zhubnul proti předchozí generaci na kompletním rámovém setu 200 g.
Trochu překvapující je téměř u všech modelů přítomnost přesmykače. Není na tom nic špatného, naopak přináší to podstatně větší rozsah převodů (pro turistiku) nebo menší skoky na kazetě (pro závody a udržení optimální kadence). Giant se tak neveze na gravelové módní vlně jednoplacek. Pouze model Revolt Advanced 1 je vybaven Rival eTap AXR XPLR. Všechny ostatní modely jsou na 2x11 nebo 2x12 sadě v podání Sramu či Shimana.

Nejvyšší model na Rivalu AXS

Průchodnost pro pláště a úpravy geometrie

Flip chip na zadní stavbě umožňuje změnu délky zadní stavby prostým prohozením vložky v uchycení zadní osy. Celkově tak můžete prodloužit rozvor o 10 mm. Nezdá se to moc, ale posun přidá další prostor v zadní stavbě a tím pádem můžete obout plášť šířky až 53 mm, tedy krásný bajkový 2,1“ široký balón. Model 2021 přitom nabízel vlastně standardních 45 mm jako maximální možnou šíři plášťů. Není to ovšem tak jednoduché generační porovnání, protože s flip chipem nastaveným pro kratší rozvor, a tedy i zadní stavbu, je průchodnost pro modely Advanced jen 42 mm a u „obyčejných“ Revoltů pak 45 mm.

Flip chip na levé ...... a pravé straně

Univerzální stroj

Jako krok správným směrem vidím velké množství montážních bodů. Ať už je to možnost namontovat celkem až 6 košíků na bidon, případně místo některých horní rámovou brašničku nebo na přední vidlici brašny. Potěší i možnost namontovat dlouhé blatníky do připravených závitů. Navíc je na sedlovku možné připevnit speciálním adaptérem nosič.
Možné je také vyměnit standardně dodávanou sedlovku průřezu tvaru D pomocí dodávaného adaptéru za standardní kulatou o průměru 30,9 mm, takže je možná i montáž teleskopické sedlovky.
Pokud se tedy rozhodnete, že kolo budete využívat pro závody, dojíždění do práce, turistiku nebo bikepack, nabízí Revolt opravdu rozsáhlé možnosti.

Možnost montáže teleskopky začíná být i u gravel kol důležitá.Stejně tak i dostatek montážních bodů pro brašny, kapsičky a košíky.

Pohodlí

Giant říká, že je možné chytře využít vlastností karbonu a možností geometrie k tomu, že pro svůj gravel nepotřebují žádné čepy nebo pružící prvky v podobě elastomerů. Z praktického hlediska to má i význam v nulové údržbě a jistotě, že nebudete nikdy řešit žádné pazvuky linoucí se z těchto řešení. Revolt pro pohodlí namísto toho využívá tenké dlouhé karbonové sedlovky, která pruží i o několik centimetrů. Stejně tak využívá měkčích pružnějších řídítek. Oba tyto pro jezdce hlavní styčné body s kolem tak více pruží při jízdě terénem a pohlcují drobné či větší nárazy a vibrace. Giant si je zároveň vědom, že svou sedlovkou tvarovanou průřezem do tvaru D omezuje jezdcům úpravy posedu výměnou za jinou sedlovku, takže umožňuje prohozením mechanismu zámku změnu ofsetu v rozmezí -5 až +15 mm (u modelu D-Fuse SLR)
K pohodlí přispívají i bezdušové pláště, které jsou obuty na široké TLR ráfky. S použitím insertů tak dostane opravdu všeho terénu schopné, a přitom rychlé kolo.

Tady bude Revolt ve svém živlu.

Cenovky pro karbonové modely:

  • Revolt Advanced Pro 1 (Carbon) = 124 999 Kč / 4 799 EUR
  • Revolt Advanced 1 (Phantom Green) = 90 999 Kč / 3 499 EUR
  • Revolt Advanced 2 (Starry Night) = 67 999 Kč / 2 649 EUR
  • Revolt Advanced 3 (Carbon) = 57 999 Kč / 2 249 EUR

Cenovky pro modely s duralovým rámem:

  • Revolt 0 (Black) = 44 499 Kč / 1 729 EUR
  • Revolt 1 (Grenadine, Deep Lake) = 39 999 Kč / 1 549 EUR
  • Revolt 2 (Black Diamond, Sapphire) = 32 499 Kč / 1 249 EUR

Posun k lepšímu?

Nezbývá než konstatovat, že Giant nového Revolta lehce přiostřil a ten se tak dostal na úroveň nejlepších závodních modelů konkurence. Zachoval si však relativně standardní tvar rámu a vyvaroval se nejrůznějších pružících prvků zvyšujících komplexnost jinak stále jednoduchého kola, jakým gravel bezesporu je. Zachoval si také značnou univerzálnost použití a přitom příznivé ceny. Za sebe dávám palec nahoru.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Lehký rám, možnost přizpůsobení rozvoru kol a mnoho dalšího. Pokud se neumíš rozhodnout, zda chceš na cestu nebo do terénu, Revolt „bere“ obojí stejně dobře.
For Bikes 2024 - výkladní skříň cyklistiky s rozbitou výlohou

For Bikes 2024 - výkladní skříň cyklistiky s rozbitou výlohou

Praha - Letňany, výstaviště, konec března, kola a vše co k nim patří …
Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
keyboard_arrow_up