Test: Superior X-Road Team Comp GR – gravel, který podrží

Superior jen pár dnů před největším gravelovým svátkem v České republice představil světu svůj nový lehký gravel bike a my jsme ho hned mohli krátce otestovat v tvrdých podmínkách, které na Gravel Blinduru letos panovaly.

V rámci Gravel Blindura jsem měla jedinečnou možnost otestovat v náročných podmínkách zcela nový gravel značky Superior. X-Road Team Comp dostal během dvou dnů závodění v České Kanadě pěkně zabrat. V sobotu jsme startovali do silného lijáku a trať následně připomínala spíše bahenní lázeň, kde se v kalužích skrývaly kameny, které prověřily zručnost nejednoho závodníka. Na trati se ale objevila i jiná překvapení, jako byl sjezdový flow trail nebo rychlostní zkouška, která byla jako dělaná spíše pro enduro kolo. Díky této pestrosti jsem měla skvělou možnost otestovat X-Roada na různém povrchu i terénu.

Vyzvednout a jdeme testovat.

Rám a design

Nadčasový minimalistický design, přírodou inspirované barvy a minimum log. Geometrie rámu se neliší od silniční verze X-Road Gran Fondo. Změnila se barva rámu a osazen je komponenty vhodnějšími pro offroad ježdění. Pozorně však prozkoumejte tabulku velikostí. Se svými 185 cm se pohybuji povětšinou na hraně velikostí M a L a jinak tomu nebylo ani zde. Bohužel jsem neměla moc na vybranou, a tak jsem zkusila zvolit velikost M, která mi sice velmi dobře seděla na závod, ale kdybych si měla gravelíka kupovat na pohodové ježdění, zvolila bych větší velikost.

Stejný rám jako u již známého X-Roada, který se liší pouze designem.

Kola

DT Swiss G1800 provedená v hliníku nejsou vůbec špatnou volbou, vzhledem k podmínkám, ve kterých na gravelech většina lidí jezdí. Já jsem měla možnost testovat kolo s klasickými dušemi, ale určitě vhodnější pro gravel ježdění jsou bezdušové pláště, se kterými se ovšem počítá, DT Swiss G1800 totiž mají tubeless ready ráfky.

Gravel X-Road je osazen koly DT Swiss G1800 s tubeless ready ráfky.

Osazení

Žádná elektrika, ale klasické mechanické Shimano GRX s jednopřevodníkem o 40 zubech vepředu, díky kterému nemusíte plýtvat silami přemýšlením o vhodné kombinaci převodů do kopce, ale jen si řadíte převody na kazetě. Kazeta značky SunRace začíná 11 pastorky pro rychlý přesun po silnici a končí 42 pastorky pro vyjetí jakéhokoliv kopce.

Populární Shimano GRX se 40 zuby vpředu. Kazeta o rozsahu 11-42 zaručuje dostatečný rozsah převodů.

Pláště

X-Road je vybaven plášti Schwalbe G-One Allround RaceGuard s béžovými boky o šířce 40 mm, které z něj dělají univerzální kolo, které projede skoro vše, a přitom slušně sviští i po silnici. Mazlavé blátíčko, mokré kořeny či sjezd na asfaltu jim nedělají žádný problém. Ze začátku jsem se trošku bála těmto “špuntíkovým” plášťům věřit, ale hned v prvních kilometrech nám počasí na Gravel Blinduru připravilo blátivý klouzavý sjezd, který jsem projela bez ztráty kytičky. Ani hluboké písčité úseky mi nedělaly problém a projížděla jsem je, jako kdyby tam byl asfalt.

Osvědčené pláště Schwalbe G-One Race v šíři 40 mm.

Posed a řidítka

Vidíte někde bowdeny? Superioru se povedlo kompletně integrovat veškerá lanka, takže vzniklo designově čisté kolo, kterému nikde netrčí jediné lanko. I šroub na utáhnutí sedlovky je elegantně schován a nekazí minimalistický dojem. Sedlovka je vyvedena z karbonu, pro lepší jízdní pohodlí a v kombinaci se sedlem Fizik Aliante R5, které je samo o sobě měkčí, tato kombinace jezdci aspoň částečně uleví od drncání.

Designově čisté provedení uchycení sedlovky.Fizik Aliante R5 pro pohodlí.

Držáky na blatníky, brašny a nosič

Na novém X-Roadu najdeme u převodníku 3 úchytné body, které lze použít na vodítko řetězu, nebo pokud byste chtěli namontovat přesmykač a mít dvojpřevodníkovou variantu pohonu. Bohužel zde nenajdeme více úchytných bodů pro brašny na bikepack, které bych na gravel biku ocenila pro pohodlnější upínání brašen a snížení rizika odření laku. Pro košíky na bidony jsou zde jen 2 montážní místa. Montážní body pro blatníky jsou téměř neviditelné, na rámu je prozradí pouze miniaturní kryté otvory, které díky příslušenství z příbalu umožní montáž dlouhých blatníků.

Výhody:

  • Lehký, pevný rám.
  • Čistý nadčasový rám v přírodních pastelových barvách.
  • Lze namontovat přesmykač a dvojpřevodník.
  • Ochrana spodní rámové trubky.


Nevýhody:

  • U zámku sedlovky chybí krytka.
  • Pro někoho nevzhledné díry na šrouby pro montáž přesmykače.
  • Absence montážních bodů pro bikepackové brašny


Suma sumárum

Z druhého místa na Gravel Blinduru je asi jasné, že toto kolo mi učarovalo. Skvělý parťák na rychlejší ježdění mimo cesty i rychlé přesuny po silnici. Za doporučenou baťovskou cenu 64 990,- dostanete praktické rychlé karbonové kolo od českého výrobce. Celkem mě mrzí, že jsem stroj mohla testovat jen dva dny na závodě, a navíc v přísných podmínkách deště a bahna a neužila si s ním i nějaký slunečný bikepack. Zajímalo by mě také, jak by se kolo popasovalo třeba s flow trailem či s rovinatým Polabím a zdejším všudypřítomným větrem nebo s delším bikepackovým dobrodružstvím. Doufám, že nám ho Superior zase brzy půjčí na nějaké další dobrodružství, kde X-Roada budeme moc otestovat i za příjemnějších podmínek, než je déšť, bahno a voda, které mu sice očividně svědčí, ale u mě je to už horší.

Test proběhl úspěšně <i class='fa fa-smile-o'></i>

Související odkazy a linky:

info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
mtbiker-komunitaCZ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Sram XPLR AXS - vstup do gravelov&eacute;ho 21. stolet&iacute; na vlastn&iacute; kůži

Sram XPLR AXS - vstup do gravelového 21. století na vlastní kůži

Mnozí ho už dlouho vozí, mnozí o něm už dávno slyšeli a mnozí o něm do nedávna nevěděli. Já se řadím do té poslední skupiny a řeč je o elektrickém bezdrátovém řazení Sram XPLR AXS určeném přímo na gravel biky, cyklistické 21. století v přímém přenosu.
Do pr&aacute;ce na kole &ndash; jde to cel&yacute; rok?

Do práce na kole – jde to celý rok?

Vyhnout se ranním zácpám, projet se před prací a šetřit peníze za pohonné hmoty jsou pouze ukázky výhod, které cesta do práce na kole nabízí. Pokud jste ještě nepřišli na chuť této výzvě, možná vám tyto tipy pomohou.
Když cyklistu bol&iacute; kř&iacute;že a z&aacute;da &ndash; jak&eacute; jsou možn&eacute; př&iacute;činy?

Když cyklistu bolí kříže a záda – jaké jsou možné příčiny?

Napočítal jsem 23 možných příčin, které mohou stát za bolestmi zad – a někdy nepomůže ani dokonalý posed.
keyboard_arrow_up