Test: Přední blikačka Knog Plus - magnetický drobek

Na trhu je nepřeberné množství všemožných blikaček a v tomto testu jsem se zaměřil na přední blikačku Knog Plus, která se od většiny konkurence lehce odlišuje - díky svému tvaru slibuje všestrannější využití i při jiných sportovních aktivitách.

A to není jediná odlišnost. Taky má integrovaný nabíjecí USB konektor, což je věc ryze praktická. A poslední odlišností je způsob uchycení blikačky do držáku, který zajišťují dva magnety. Knog mezi svými výrobky nabízí i konstrukčně úplně totožnou červenou zadní blikačku, případě se dá zakoupit sada přední a zadní blikačky Knog Plus za zvýhodněnou cenu.

Obsah balení

Balení je v případě Knogu Plus velice skromné, možná až příliš. Blikačku dostanete nacvaknutou na papírové kartě, jejíž potisk informuje o všech přednostech zakoupeného výrobku. Kromě samotné blikačky a magnetického držáku jsou na kartě drátkem přichyceny dva gumové O kroužky menšího a většího průměru. Na řidítka průměru 31,8 mm skvěle sedí větší z O kroužků. Toto minimalistické balení však přináší i jedno úskalí - blikačka během převozu z obchodu k zákazníkovi není nijak chráněna proti poškrábání. Hned po koupi jsem se tedy snažil sloupnout ochrannou fólii z krycího sklíčka, ale byl to marný pokus, protože ani tento standardní ochranný prvek na blikačce není přítomen. Asi se shodneme na tom, že drobné škrábanečky na blikačce funkčně ničemu nevadí, ale přece jen většinu lidí potěší, když zakoupený výrobek dostanou v perfektním stavu. Za tento způsob balení tedy Knog dostává drobný minusový bod.

Minimalistický způsob balení není úplně ideální, hrozí riziko poškrábání blikačky během přepravy z obchodu k zákazníkovi.

První dojmy a zpracování

Po prvním pohledu na blikačku vás překvapí její velikost, protože je opravdu drobná. Bez držáku měří na délku pouhých 66 mm. Po vybalení vás čeká další překvapení, blikačka je i velice lehká. Gramaři se mohou začít radovat, protože kontrolní převážení potvrdilo údaj výrobce. Blikačka váží pouhých 12 g (včetně držáku a O kroužku pak 17 g). Ještě dodám, že kromě černé barvy se blikačka dá koupit i v atraktivní variantě z kompletně čirého plastu, u které vidíte všechny vnitřní komponenty. Z praktického hlediska se ale této barevné variantě v případě koupě přední blikačky doporučuji vyhnout, protože čirým plastem světlo krásně propluje a blikání oslňuje i samotného jezdce. Ale rovněž přispívá k boční viditelnosti, která je u černé varianty takřka nulová.

Knog Plus je opravdu lehkou blikačkou, kterou v ruce sotva cítíte.
I když vezmu na vědomí, že se jedná o jednu z nejlevnějších blikaček v nabídce výrobce, není zpracování bohužel úplně takové, jaké bych si představoval. Plasty působí tak nějak ne úplně kvalitně a i poměrně křehce. Při bližším pohledu mě nepotěšila ani kvalita svaru mezi průhledným krycím sklíčkem a černým tělem. V oblasti nápisu Knog není svar provařen po celé své ploše, projevuje se to bílými linkami v oblasti svařovacího žebra. Knog sice slibuje 100 % vodotěsnost blikačky, ale toto místo vidím jako kritický bod a jsem sám zvědavý, zda se bude prasklina ve svaru dále rozšiřovat.

V průhledné části u loga Knog si nahoře a dole všimněte dvou bílých míst indikujících nekvalitně provařený svar průhledné a černé části.
Knog Plus oproti konkurenci dělá unikátní zejména její tvar. Celá blikačka tvoří jakýsi jeden velký klip, můžete ji tedy zaháknout, kam vás napadne. Pokud doma zapomenete držák na řidítka a během vyjížďky vás zastihne šero, nabízí se pro uchycení blikačky poutko na ramenním popruhu batohu. Pokud se blikačku rozhodnete používat i při běhání, můžete ji zaháknout na lem ponožky, díky své nízké hmotnosti vám ji zcela jistě nebude stahovat a ani ji na noze neucítíte. Prostě představivosti se meze nekladou a tvar blikačky ji bude jen podporovat.

Celá blikačka má tvar jakéhosi klipu, zde je zacvaknuta v držáku na řidítkách.Zapomněli jste na řidítka připevnit držák blikačky? U Knogu to není problém, zahákněte ji třeba za poutko na batohu.

Přichycením blikačky se dostáváme k další ne zrovna obvyklé konstrukční vlastnosti a tou je magnetické uchycení blikačky do držáku. Na blikačce i držáku jsou silné magnety, které se vzájemně přitahují a v kombinaci s drobným žebírkem na blikačce zajíždějícího do vybrání v držáku zajišťují více než dostatečnou pevnost spojení blikačky a držáku. Zkušebně jsem držák upevnil na řidítka, zacvaknul blikačku a snažil se prstem “vyšprtnout” blikačku z držáku. Nepovedlo se, dříve by snad praskl O kroužek, takže o vypadnutí blikačky během jízdy nemusíte mít strach, a to ani v terénu. Zvolený způsob spojení držáku a blikačky je spolehlivý, a z uživatelského pohledu navíc velice příjemný. Jako bonus nehrozí zlomení nějakého jistícího zobáčku, jako známe z některých z některých konkurenčních blikaček.

Samotný držák blikačky je drobný a na řidítkách nijak nepřekáží. Na fotce je vidět i jeden z magnetů zajišťujících spolehlivé spojení blikačky a držáku, ztráty blikačky během jízdy se nemusíte bát.
Nabíjení blikačky probíhá pomocí běžného USB konektoru. Výhodou u Knogu je fakt, že konektor je integrován do těla blikačky, nemusíte tedy myslet na přibalení nabíjecího kabelu. Nabíjení probíhá prostým zastrčením blikačky do libovolného USB konektoru v nabíječce, v notebooku, v powerbance a podobně.

Nabíjecí USB konektor je součástí těla blikačky.Nabíjení je signalizováno svícením červené LED, po plném nabití LED zhasne.

Proces nabíjení je indikován svícením červené LED, po plném nabití červená LED zhasne. Během nabíjení blikačku bohužel nejde rozsvítit, ale to u výrobku tohoto typu snad ani není potřeba.

Vzhledem ke konstrukčnímu řešení nabíjení musíte počítat se škrábanci na protilehlé straně USB konektoru (v oblasti s logem Knog).

Režimy, výdrž baterie a ovládání

Knog Plus se pyšní celkově čtyřmi režimy blikání a jedním režimem svícení. Blikání i svícení obstarává COB čip se dvanácti LED (+ jedna červená indikační LED), přičemž tato kombinace zaručuje poměrně solidní svítivost 40 lm. Vzhledem k rozměrům blikačky a především k její hmotnosti pro mě byla překvapením výdrž integrovaného akumulátoru. Na stálé svícení výrobce udává výdrž 2:00 h, ale reálně jsem naměřil dokonce o kousek více - 2:20 h. Po 2:00 h svícení se rozsvítila červená LED indikující nízkou kapacitu akumulátoru. Tato výdrž se může zdát ne zrovna velká, ale když se podíváme na výdrž v jednotlivých blikacích režimech, ve kterých bude Knog Plus převážně provozován, uvidíme už přívětivější čísla. Ve stále použitelném režimu Eco Flash se dostáváme až na 40 h, což znamená, že při každodenním dvouhodinovém dojíždění do práce vydrží Knog Plus bez nabíjení celý měsíc. A to už je na takového drobka velice zajímavý údaj.

Výdrž na jednotlivé režimy si můžete prohlédnout v tabulce níže. Jak jsme si ukázali na příkladu stálého svícení, není důvod údajům uvedeným výrobcem nevěřit.

Výdrž akumulátoru při jednotlivých režimech blikání.
Zhruba posledních 15 % zbývající kapacity akumulátoru oznamuje rozsvícená červená LED (stejná jako při nabíjení), která ale při stálém svícení není příliš dobře vidět. Při blikání ale tento problém zmizí.
Přikládám rovněž odkaz na video, ve kterém můžete vidět, jak blikání jednotlivých režimů vypadá reálně.


Přepínání mezi jednotlivými režimy zajišťuje měkké gumové tlačítko umístěné na čelní straně. Tlačítko má bohužel nulovou odezvu a nejde zřetelně cítit, zda jste ho zmáčkli. K dobru mu budiž aspoň to, že je dostatečně vystouplé nad povrch, a proto nečiní problém ho zmáčknout například i v tlustších zimních rukavicích. Delším, zhruba sekundovým, stiskem blikačku zapnete a stejně tak i vypnete. Přepínání mezi jednotlivými režimy pak už probíhá klasickým krátkým zmáčknutím tlačítka. Dobrou zprávou je, že blikačka si pamatuje poslední spuštěný režim. Ovšem při nabíjení se tato paměť vynuluje a vy se ke svému oblíbenému režimu musíte proklikat. Výrobce asi nechtěl, ať zapomenete na to, že blikačka má více blikacích režimů než jen jeden váš oblíbený, jinak si tuto funkci nedokážu vysvětlit. Ještě dodám, že nabití plně vybité blikačky trvá necelé 4 hodiny, což je hodnota spíše horší.

Klady

  • variabilita uchycení
  • nízká hmotnost
  • integrovaný nabíjecí USB konektor

Zápory

  • ne nejlepší způsob balení
  • použité plasty působí lacině
  • kvalita zpracování
  • doba nabíjení

Pohled na celá řidítka zvýrazní malé rozměry blikačky.

Závěr

Knog Plus je z mého pohledu poměrně rozporuplnou blikačkou. Na jednu stranu kupujete blikačku renomovaného výrobce známého spolehlivostí svých výrobků, na druhou stranu dostanete blikačku ne úplně bezchybně zpracovanou. Na jednu stranu blikačka vydrží svítit 2 hodiny, na druhou stranu vydrží blikat 40 hodin. Na jednu stranu dostanete perfektní magnetický držák, ve kterém blikačka drží bez hnutí, na druhou stranu je tento držák na řidítka přichycen pouze tenkým gumovým O kroužkem. Na jednu stranu integrovaný nabíjecí USB konektor, na druhou stranu poškrábání těla vznikající zastrčením USB konektoru do nabíječky. Popravdě si nejsem úplně jistý, zda bych si tuto blikačku koupil znovu, zvlášť když přihlédnu k ne úplně nízké ceně, která se v době psaní recenze pohybovala kolem 450 Kč. Jednoznačnou výhodou je nízká hmotnost a variabilita uchycení, naopak nejvíce zklamán jsem byl z celkového zpracování, které působí lacině a dokázal bych si ho představit lepší.

Testovaný set blikaček si můžete koupit na e-shopu MTBIKER.cz, případně můžete zakoupit přední i zadní blikačku zvlášť.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
mtbiker-komunitaCZ 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Test: Alé Riparo - když nechcete mrznout

Zimní cyklistické oblečení je pro ježdění v nižších teplotách nezbytnost. Pokud nechcete mrznout, jsou zimní kalhoty a bunda kousky výbavy, do kterých se určitě vyplatí investovat. Jak se osvědčila Alé Riparo R-EV1?
keyboard_arrow_up