Unboxing: Giant TCR Advanced Pro 1 Disc - lovec KOMů

Ačkoliv může nadpis vypadat jakkoliv nadneseně, přehnaně, skoro až drze, Giant TCR Advanced Pro 1 Disc vás přesvědčí o tom, že je skutečně určen pro lov KOMů.

Už samotný Giant na svých webových stránkách sebevědomě tvrdí, že modelová řada TCR Advanced nabízí takové jízdní vlastnosti, které vaše zážitky z jízdy na kole i vaše výkony v závodech posunou na vyšší úroveň. A o tom, že silničku od Giantu vozí i ti nejlepší, svědčí mj. fakt, že na modelu TCR jezdil i mistr České republiky Josef Černý, mimochodem v roce 2020 i vítěz 19. etapy slavného závodu Giro d´Italia.

Specifikace


Unboxing

Už při prvním pohledu na krabici je jasné, o jakou značku jde. A že v krabici čeká překvapení pro cyklistu, podtrhuje malůvka cyklisty na spodní straně krabice. Jak milé


Ihned po otevření krabice je jasné, že sestavení kola nebude nijak náročné a první cesta tak nebude směřovat do cykloservisu. Vše je pečlivě zabaleno přesně tak, jak lze očekávat, a já osobně se setkávám poprvé s tím, že např. řídítka jsou k rámu přichycena měkkými páskami ze suchého zipu a ne tvrdými stahovačkami.


V krabici kromě kola samotného najdeme několik balíčků, ve dvou z nich spoustu dokumentů od jednotlivých komponentů a samozřejmě i manuál. V dalších baleních pak potřebné součástky jako zámek sedlovky, vložky do třmenů či přechodové gumičky nebo zvonek. Mě však nejvíce zajímají poslední dva balíčky, a to balíček s dobíjecím kabelem a držákem na Garmin a GoPro. Toto není často k vidění.


Dát kolo do funkčního celku nezabere více než půl hodiny. Stačí jen nalít “mléko” do bezdušáků, nahodit kola do rámu, připevnit brzdové třmeny a nasadit řídítka do představce, stejně tak nasadit sedlovku se sedlem. Ještě než máznete sedlovku “déčkového” profilu a do rámu vložíte zámek, navlečte na sedlovku pryžovou ochranu zámku. Co chce trošku více času a trpělivosti, je upevnění řadicích lanek do přehazovačky a přesmykače. Není to však nijak náročné a i pro ty, kteří toto nikdy nedělali, je na webu spousta návodů či videotutoriálů. Nezapomeňte používat správné nářadí, minimálně při dotahování sedlovky či řídítek použijte nejlépe momenťák.


Rám

Kolo je vybaleno, smontováno a to je ideální čas podívat se na kolo jako celek. TCR Advanced se pyšní velmi lehkým, avšak tuhým karbonovým rámem a konkrétně modelová řada TCR Advanced PRO 1 Disc perleťovou barvou s názvem Matte Rosewood / Matte Carbon / Gloss Unicorn White. Jak už tomu u moderních rámů je zvykem, i zde je vnitřní vedení řazení a brzd.


Verze KOM

Řada Advanced Pro 1 Disc, stejně jako vyšší řada Advanced Pro 0 Disc, je rozdělena do dvou variant, a to buď klasika s pohonem Ultegra 2x11 52/36 x 11-30, nebo edice KOM (King of Mountain) s pohonem Ultegra 2x11, 50/34 x 11-34. Advanced Pro 0 Disc je osazen elektronickou Ultegrou Di2. Je tak zřejmé, že v nabídce je varianta speciálně poskládaná na lov KOMů. Přiznám se, že nejsem do kopců nejrychlejší, má výkonnost je stejně jako mé FTP velmi nízká, avšak i přesto jezdím do kopců rád, a právě edice KOM tak pro mě bude vhodné řešení. Je jasné, že našlapaným borcům i do nejprudších pasáží postačí klasická varianta, ale já když mám možnost vybírat, jdu právě do varianty KOM. Opakuji se, moje výkonnost není nějak slavná a tak není potřeba se obávat, že bych někomu nějaký KOM sebral. Od mé výkonnosti a KOMů pojďme ale zpět ke kolu.

Power meter v základu

Nedílnou součástí modelové řady Advanced označenou zkratkou Pro je oboustranný powermeter označený jako Giant PowerPro. Co se mi podařilo zjistit, tak tento powermeter je schopen změřit výkon v rozsahu 0 - 3.000 W, v kadenci 20 - 180 otáček, s přesností +/- 2 %, a to vše při váze 16 a 16 gramů. Samozřejmostí je široká kompatibilita pomocí Bluetooth/ANT+ a dále automatická kalibrace teploty (ATC), ochrana před vodou a prachem (voděodolnost IPX7), dlouhá výdrž nebo LED indikátor nabití.


Osazení a kola

Už jsem prozradil, že je na kole powermeter, řazení v režii Ultegry, ale co zbytek? Co brzdy, výplety a ostatní komponenty? Pojďme se na to podívat popořadě. Brzdy jsou na kole kotoučové, hydraulické, taktéž z řady Ultegra, s kotouči o průměru 160 mm vpředu a 140 mm vzadu. Zapletená kola jsou kompletně v režii Giantu, označená jako SLR 1 42 Disc s hookless (bezháčkovými) karbonovými ráfky o výšce 42 mm, dráty Sapim CX Ray (24 drátů vpředu i vzadu) a náboji Giant Low Friction Hub s pevnými osami 100x12 mm vpředu a 142x12 mm vzadu a centerlockem. Výplety by měly mít dle výrobce váhu sympatických 1.452 gramů. Obuté jsou do bezdušových plášťů Giant Gavia Course v rozměru 700x28 (25c).


V režii značky Giant

Vše ostatní, jako jsou řídítka, představec, sedlovka a sedlo jsou opět v režii Giantu. Řídítka jsou stejně jako představec hliníková, široká 420 mm (u velikosti M/L), představec dlouhý 110 mm (opět u velikosti M/L). Už při montáži jsem vzpomněl, že je sedlovka “déčkového” profilu, nyní doplňuji, že je karbonová, proto ta pasta při montáži. O pohodlí zadních partií se pak stará sedlo Fleet SL. Velmi praktickou součástí je držák cyklocomputeru s uchycením přímo do představce, včetně držáku na GoPro kameru.


Geometrie a velikosti

No a když už jsem popsal výbavu a vzpomenul jsem i nějaké údaje, jako např. šířku řídítek či délku představce, je na čase podívat se i na další údaje, jako je geometrie. Giant TCR Advanced Pro se nabízí celkem v šesti velikostech, a to XS, S, M, M/L, L a XL a pro příklad při mé výšce 183 cm a výšce rozkroku cca 82 cm jsem zvolil velikost M/L. Jediným společným údajem pro všechny velikosti rámu je délka řetězové vzpěry, a to 405 mm. Vše ostatní, jako např. úhly hlavové či sedlové trubky, reach, stack, délka klik, představce či šířka řídítek se liší. To ale ostatně najdete v tabulce geometrie. Pokud jde o váhu, nemám doma profi váhu, a tak jsem kolo vážil jen osobní váhou. Hodnota ve velikosti M/L byla cca 7.5 kg.


Pro koho

Byť na úvod mohlo slovní spojení lovec KOMů vypadat přehnaně až drze, troufám si říct, že Giant Advanced Pro 1 Disc KOM je skutečně ideální zbraní pro lov KOMů. Veškeré předpoklady, jako je lehký a pevný rám, pevné a lehké výplety, ideální převody a silné brzdy či powermeter, splňuje, a tak jediným limitem pro lov KOMů i nadále zůstává ta “součástka” mezi pedály a řídítky, já. Tak a je hotovo. Já už nasedám na Gianta a jdu se snažit posunout své FTP.

A ještě něco na závěr: v budoucnu se chystám na lehký tuning v podobě oválných převodníků. O tom ale až někdy příště. A někdy příště třeba i o dojmech z jízdy a o tom, jestli se přece jen podařil ulovit nějaký KOM.

Cenovka tohoto kola je 105.999 Kč.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
PetrMazura 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Zrozen v horách, stvořen pro zdolávání horských prémií a připravený pro rychlý sjezd, s ovládáním přesným jako švýcarské hodinky. Co nabízí výbava tohoto BMC?
Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
keyboard_arrow_up