Rozhovor: Administrátor Bike-fora Tomáš Vitvar - cyklista tělem i (bez)duší

Tomáš Vitvar (jecnak) nám dovolil nahlédnout pod pokličku Bike-fora, ale i svého soukromého i pracovního života.

Přinášíme první ze série rozhovorů se zajímavými osobnostmi Bike-fora, největšího cyklistického diskusního serveru v ČR. Volba na Tomáše Vitvara padla jednak kvůli jeho roli administrátora v posledních letech, ale i kvůli aktivní práci pro komunitu v podobě organizování vyjížděk, závodů či jiných akcí a jeho aktivní roli v mnoha diskusních vláknech. Život ovšem netráví jen přilepený k monitoru svého počítače, Tomáš je zároveň aktivním cyklistou a účastní se mnoha závodů v různých disciplínách.



Na začátku se nám zkus představit a říct nám něco o sobě.
Je mi 38 let. Pracuji v IT. Na kole jezdím dobrých 15 let a z toho cca 10 se snažím trochu závodit a věnovat se systematicky přípravě a zlepšování se. Jsem svobodný, moje FTP je... Ne, vážně, asi to tak stačí :-). Jezdím na silnici, na bajku i cyklokrosce a baví mě vlastně asi všechno, co s tím, co jede jednou stopou, souvisí. Takže teď trochu i motorky. Nejvíc si užívám dlouhé trasy ideálně i přes nějaké kopce. Třeba Alpy.

Jak ses dostal k Bike-foru?
Jako k většině věci v životě. Roli hrála náhoda, připravenost, a hlavně to, že mě v tu chvíli cyklistika zajímala. Hledal jsem zkušenosti, trasy, kamarády na ježdění, možnost s někým jezdit na závody, prostě dobrou partu lidí. To vše a mnohem víc jsem na Bike-foru našel.



Jakým vývojem Bike-forum prošlo a od kdy tam jsi?
Bike-forum.cz je cyklistické fórum, které existuje od konce 90. let. Vlastně přebralo funkci diskuse a chatu po Potlachu. Původně Bikeforum.cz (bez pomlčky) se postupně přerodilo v Bike-forum.cz a vystřídalo několik majitelů. Na Bikeforum.cz jsem byl jako běžný uživatel a díky náhodě jsem se seznámil s programátorem a majitelem Bike-fora. To pak po čase změnilo majitele a s těmi jsem se zas potkal přes kamaráda a pomáhali jsme trochu s rozjezdem nového enginu, odlaďováním, běžným provozem, a nakonec se to nějak sešlo a začali jsme pomáhat s administrací a moderováním, až vlastně to druhé spadlo komplet na nás.



Co na Bike-foru děláš a jaká je tvá nejčastější činnost?
Nejvíce řešíme spam a reklamu. Občas se jedná o obyčejné BOTy, občas ale narazíme na docela tuhého protivníka v podobě skutečného člověka, který spamuje reklamou. To bývá výzva. Občas nějaké to uražené ego, které nerozdýchá diskusi a ban. Občas skutečně vynalézavého uražence, který obchází internetové kavárny v celé Bratislavě, když mu zablokujeme IP adresu domova i zaměstnání. Občas se bohužel řeší i dost osobní útoky, výhrůžky a někdy dojde i na soudní tahanice, udávání na policii, ČOI a podobně. Prostě je to průřez společností. Naštěstí značnou část práce zabírá pouhá oprava překlepů, mazání duplicit, směrování diskuse nebo jen obecná rada, co a jak na fóru funguje.



Co tě nejvíc baví na administraci fóra?
Osobní rovina a vůbec tok informací na pozadí diskuse. S velkou částí aktivních lidí se znám osobně, nebo je alespoň znám z doslechu. Takže už mnohdy čteme mezi řádky. Dost lidí mě vnímá jako bajkera a ne jen jako anonymní nick. Líbí se mi, že můžu tu a tam drobně postrčit diskusi k vyřešení dotazu nebo problému, případně poradit, kdo by mohl vědět.



Prozraď nějaké zajímavosti ze života Bike-fora.
Za dobu co vidím do zákulisí, tu máme minimálně desítku svateb, dvojnásobek dětí, spoustu odrostlých legend. Dohodlo se zde mnoho akcí, které vypadaly nemožně - třeba Praha - Balt, Brno - Ještěd nebo Praha - Großglockner. Uspořádaly se závody, existuje více než desetiletá tradice vánočních večírků nebo třeba pravidelné vyjížďky. Už se zadařila i vyjížďka, kde nás jelo přes 50, hospody jsme při ní opouštěli až po zkonzumování a vypití veškerých zásob a za jízdy vysvětlovali, že opravdu nejsme cyklistický závod.

Čemu tě naučila administrace B-F?
Asi hlavně trpělivosti a respektu k jiným názorům. Kdybych to mohl rozvést, tak na fóru se pohybuje spousta velmi chytrých lidí s technickým či vědeckým zázemím schopných analytického myšlení i řešení problémů out of box. Občas se může takové řešení či názor zdát mimo, ale po čase se mnohdy ukáže, že vede k správnému cíli.



Co říkáš na novou sekci magazín a na jaké články se nejvíce těšíš?
Opravdu se na sekci magazín těším. Hlavně na možnosti, které spojení Mtbiker.cz s Bike-forum.cz přinese. Chceme do psaní článků a testů zapojit uživatele fóra, což by mělo zkvalitnit obsah fóra i článků.

Jak se budeš podílet na tvorbě článků? Na jaké téma budou a proč zrovna tato témata?
Rád bych se znovu vrátil k psaní technických článků a občas přidal nějaký zajímavý test. Mám přístup k různým přístrojům na měření, takže zkusím reálné testy s měřením a ne jen hodnocení na základě pocitů.

Co pro tebe Bike-forum znamená?
Kamarády, známé, dobrou partu.



Pojďme zpět k tobě, jaká cyklistika tě baví nejvíc?
Jak už jsem zmínil, baví mě téměř všechny disciplíny. Teď zrovna je sezóna cyklokrosu, takže se znovu přeučuju do vysokých intenzit.

Jaké jsou tvoje největší nebo nejzajímavější zážitky na kole?
Paradoxně asi moje první dvoustovka. Tedy ujetí 200 km za den. Ráno jsem vyrazil na vyjížďku s jednou lahví, dvěma tyčinkami a banánem v kapse. Na prvním horizontu jsem uviděl Ještěd a řekl jsem si, že bych se tam mohl podívat. Cestou jsem jel po paměti, ptal se místních, kde jsem to neznal, jel po turistických značkách, protože na silnici nebyly ukazatele, a dojel jsem. Nebyly žádné gpsky, neměl jsem nejmenší představu, jak dlouho mi to bude trvat. Podcenil jsem pití, jídlo i oblečení, ale zvládl jsem to. Vlastně mě to dodnes hřeje u srdce víc než mnohem zajímavější sportovnější výkony z pozdějších let.



A co oblíbené závody?
Poslední roky hlavně dálkové jízdy. Ať už bajkové “čtyřiadvácy”, silniční brevety, nebo jen “ultravyjížďky” s nějakým zajímavým cílem. Líbila se mi třeba MTB 24hours ve Finale Ligure, kde se jezdilo po enduro tratích. Z těch silničních hromadných akcí je nezapomenutelný výlet z Prahy na Großglockner nebo z Prahy k Baltu. Ze sólo jízd brevet kolem Rakouska a Paris - Brest - Paris.



Máš nějaký cyklistický sen?
Přijde mi, že jsem měl docela štěstí a vše, o čem jsem snil, jsem si splnil. Takže asi bych to nenazval snem, ale spíš bych rád, abych mohl u cyklistiky zůstat a dál bavila mě, moje blízké a třeba děti.



Co kromě cyklistiky děláš ve volném čase?
Jsem docela solitér a romantik, takže mě naplňuje třeba toulání se po lese a objevování zajímavých míst nezakreslených v mapách, nebo z jiných sportů, než je cyklistika, nordické bruslení. Vyvažuju to pak hrabáním se v motorce a opatrnou jízdou na ní. Občas si něco přečtu nebo poslechnu jako audioknihu, bohužel ale není moc času, takže spíš nějaký lehčí žánr.



Doufáme, že se Vám rozhovor s Tomášem líbil a přinesl Vám pohled do zákulisí Bike-fora a třeba i nějakou cyklistickou inspiraci. Určitě budeme rádi, když čtenáři na Bike-forum přispějí svými články do nové sekce magazín. Zájemci se mohou ozvat na této adrese.

Související téma ve fóru

Téma reakcí autor poslední
Rozhovor s Ernestem Colnagem 16/16 ruinin 14.1.18 23:44

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Peslezedirou
Peslezedirou

7.11.20 18:50

Hezký rozhovor Tome :-)

Reagovat
Romancero
Romancero

7.11.20 07:52

jo dík..až teď jsem si všiml:-)

Reagovat
venkovan
venkovan

6.11.20 19:42

@Romancero v magazínu éčka jsou, mají tam své oprávněné místo.

Reagovat
Romancero
Romancero

6.11.20 11:34

…jo a ještě by to chtělo foto na nějakém e-biku!

Aby bylo učiněno současným trendům zadost! :-)

Jsem zvědav, kdy se do magazínu éčka nacpou…

Reagovat
hmm
hmm

5.11.20 23:44

Čekal jsem ženáče co má dvě děti a co už má něco za sebou. Ale počtení pěkné. Ta pasáž o společných akcích je přímo legrační na to kolik nás tu je.

Reagovat
PAM
PAM

5.11.20 23:26

adam30: to je fajn nápad. Já jako jeden z redaktorů klidně něčím o sobě přispěju, jen dopředu říkám, že nějaké úchvatné výsledky ze závodů nečekej 

Reagovat
venkovan
venkovan

5.11.20 23:26

Je mi líto, ze Tr35 nestačí, znemožňovat se ve fóru, ale že musí svou jízlivostí, a osobními ataky kazit i komentáře pod články v magazínu. To si čtenáři pomyslí. :( Ten člověk by se měl léčit.

Reagovat
adam320
adam320

5.11.20 22:26

Orm: A co to ma spolecnyho s timto clankem, navic Ty jsi u toho byl a vis jak to presne bylo? Pochybuji

Jinak k tematu: Proc je ten rozhovor tak kratkej? Nerikejte ze se z toho nedalo vyzdimat vic. Ja se teda obavam ze ani to malo co jste ukazali moc lidi nezajima, nejspise jsem i ja jeden z nich:) Ale kdyz uz je tu tedy ten prevrat a predstaveni zakulisi tak bych cekal ze se clovek neco dozvi. Nemyslim ze soukromi, ale treba nejaky vysledky z tech zavodu? Zazitky z tech zavodu? Z jakych konkretne zavodu, rocniku, kdy ten kluk zacal jezdit a na cem. Na cem zacinal a co ho k tomu vedlo atd. Tohle to je mrtvy promo.. Preci se neni za co stydet, otazek co by se daly polozit je mraky. Takhle to pusobi ze se snazite rychle na prvni pohled vyplnit ten prostor co jste vytvorili, aniz by o nej nekdo stal… Ja Vam drzim palce kazdopadne, jen si myslim ze timhle nedozenete ani pulku toho co se da precist na dolekopu nebo tady ve fotkach z vyletu. Doufam ze se to podari, stalo by to za to aby to nebyl jen podnikatelskej za­mer

Reagovat
orm
orm

5.11.20 21:55

@rasto: Par let zpet tu byl prispevek, jak nekdo popisoval, jak mu dva motorkari dali po hube na silnici mezi Lipuvkou a Blanskem (Brno region), jen protoze jim rekl, ze jezdi nebezpecne, takze ne vzdy je to v CR ruzove :-).

Reagovat
blue
blue

5.11.20 20:16

Rasto: škoda, že taky nemůžu o českých motorkářích mluvit tak hezky jako ty

Reagovat
Barak
Barak

5.11.20 18:50

Tr35: myslim ze z b-f a z jezdeni na kole delas zbytecne raketovou vedu.

Reagovat
crom
crom

5.11.20 18:13

cyklista jak se patri,at ti to dal jezdi!

Reagovat
Tr35
Tr35

5.11.20 17:37

Barak, asi ti to neumim vysvetlit at to zkusi nekdo jiný. Nebo asi ano ale bylo by to zrejme na dyl. No a to taxikarske hovado co mekota z cesty nad tebou raději nebudu komentovat aby mu v jeho veku a fyzickem stavu nelupla cevka.

Reagovat
Crazym
Crazym

5.11.20 17:00

Barak: Jsi zbytečně korektní :DD „Zapáleně vystupovat“ je krásný eufemizmus pro teplem změklý mozek zřejmě ze špatných pracovních podmínek které byly v posledních horkých letech naprosto běžné na střechách v našich zeměpisných šířkách. To já mám pocit, že ten debil jednoho krásného dne z nějaké té střechy spadl a ten radikální obrat byl následek velkého úderu do hlavy přičemž debilem zůstal a jen se mu přehodila orientace :DD

Omlouvám se za můj smích, já vím, nemá se to ve vztahu k postiženým ale když tenhle člověk je opravdu už k smíchu.

Reagovat
Barak
Barak

5.11.20 14:34

Tr35: rozdíl samozřejmě chápu. Co nechápu je, proč z tvého pohledu někomu snižuje důvěryhodnost, při moderování a přispívání na cyklistické fórum, samotný fakt, že jezdí zároveň na kole i na motorce.

Reagovat
Tr35
Tr35

5.11.20 14:23

Barak, jestli nechapes rozdil mezi klasickou motorkou ridicak A, a mezi elektrokolem, tak chapu, ze nechapes :).

Reagovat
Tr35
Tr35

5.11.20 14:21

Rasto, tak to žiješ na jine planetě.

Reagovat
rasto
rasto

5.11.20 14:06

Tr35: jezdíš na kole vůbec v Česku? jestli mě někdo hezky, bezpečně předjede, je to motorkář! navíc, při předjíždění málokdy jezdí za horizont, v případě, že není za něj vidět. to se o všech řidičích aut říct nedá!

Reagovat
Barak
Barak

5.11.20 13:54

Tr35: chápu, že někdo může mít dva a více koníčků, přičemž tento samotný fakt nemusí snižovat zapálení dotyčného pro každého z oněch zálib. Co však nechápu je, že někdo, kdo nejdříve tak zapáleně vystupuje proti e-bikům, udělá následně takový názorový kotrmelec, jaký jsi předvedl ty a má ke všemu tak hroší kůži, že sem pak píše takové slinty.

Reagovat
Tr35
Tr35

5.11.20 13:32

Barák, jestli nechapes, resp necitis diametralni mentalni rozdil mezi cyklisty a motorkari v CZ obvzlášť, neni se o cem bavit, zaplatbuh ;).

Reagovat
Barak
Barak

5.11.20 13:00

Marně přemýšlím, jakou váhu má názor někoho, kdo evidentně poukazuje na neslučitelnost cyklistiky a motorsportu, přičemž sám v minulosti nejprve intenzivně odsuzoval elektrokola, aby si vzápětí jedno sám pořídil. Trochu na palici, né…?

Jinak, zajímavý rozhovor, díky redakci za bližší přiblížení někoho, koho osobně neznám, ale již dlouho virtuálně potkávám.

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

5.11.20 12:34

Tr35: To mi vysvětli, proč by se cyklista nemohl svézt na motorce, případně motorkář svézt na kole. Nebo dokonce bejt obojí dohromady.

(místo motorkáře si dosaď třeba autaře, fotbalistu, keramika nebo třeba policajta, místo motorky auto, loď, koně nebo třeba rogalo)

Reagovat
jardalee
jardalee

5.11.20 12:30

zajimavej rozhovor,no taky uplne nevim cemu vadi mototrky kdyz skoro kazdej kdo jezdi na kole jezdi a ted pozor AUTEM :D

Reagovat
rasto
rasto

5.11.20 11:43

hezké, poutavé povídání! @Tr35 nerozumím, co řešíš? závist?

mimochodem, i hokejista Chára (brankář Čech) jezdil rád na kole. nabíral sílu přes léto. dva neslučitelné sporty. taky mimoň dle Tvé logiky? :-/

Reagovat
mastihuba
mastihuba

5.11.20 11:18

vojtechposmourny
vojtechposmourny

5.11.20 09:31

Máš krásnou motorku.

Reagovat
smallbrother
smallbrother

5.11.20 09:20

tvl, taky pamatuju bikeforum.cz. To je let. :)

Ať se daří!

Reagovat
Chose76
Chose76

5.11.20 08:47

mě se to líbí …super

Reagovat
kycis
kycis

5.11.20 07:28

jIrI_ : to je v Livignu, na startu bikeparku Motollino.

Reagovat
Romancero
Romancero

5.11.20 07:24

Tak díky za odhalení!

Reagovat
jIrI___
jIrI___

5.11.20 07:02

Kde je focená hned ta třetí fotka s vrakem letadla?

Reagovat
kycis
kycis

4.11.20 23:11

Tr35: mas to nejaky pomotany. Videl jsem Wibmera jezdit na motorce i na kole a prislo mi, ze na obojim byl uplne stejne mentální :-)

Reagovat
Pessinger
Pessinger

4.11.20 22:42

Pěknej článek dík

Reagovat
kerim
kerim

4.11.20 21:16

Tvl Zdendyš, nechtěl už bys zase na vlastní žádost odejít ? A už se nevracet!

Reagovat
Heatly
Heatly

4.11.20 20:38

Tr35: musím se smát a směju se i nahlas :-D spousta profesionálních jezdců například z MotoGP mám v tréninkovém plánu silniční kolo a někteří to kolo i milují. Například před pár lety na kole zemřel mistr světa Nicky Hayden #69.

Reagovat
rk1
rk1

4.11.20 20:32

A kolik ze teda je to FTP? :D

Reagovat
krabica
krabica

4.11.20 20:19

Stačí mrknout dolů do kontaktů, je tam komplet redakce včetně nicků…

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.11.20 20:14

Tvoje přirovnání ohně a vody je úplně mimo mísu…To nemá hlavu ani patu :)

Reagovat
Tr35
Tr35

4.11.20 19:48

Vim, ze je to Jecnak …

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.11.20 19:45

To snad ví každý že je to jecnak ne? Už jen podle té aktuální fotky z TBC krosu :)))

Reagovat
Crazym
Crazym

4.11.20 19:44

No, tak pokud si to někdo nespojí, tak je na úrovni toho kašpárka dole co se vrátil oknem po té co ho vykopli dveřmi.

Reagovat
Tr35
Tr35

4.11.20 19:44

Motorka a kolo je jako ohen a voda. Jedno druhe mentálně vylučuje.

Reagovat
nomecz
nomecz

4.11.20 19:38

Mozna by stalo za to napsat nick pod kterym tu funguje :) aby si to dokazali lide spojit dohromady

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.11.20 19:37

Tr35:?????????

Reagovat
adam320
adam320

4.11.20 18:40

Na motorce neni nic spatnyho:)

Reagovat
Tr35
Tr35

4.11.20 18:02

Osobne po precteni mu neverim nos mezi očima. Ta motorka to dorazila …

Reagovat