Všechno začalo jednou náhodnou návštěvou testovacího dne místního prodejce kol. K naší „smůle“ manžel dostal do ruky od prodejce karbonový hardtail, aby si ho taky vyzkoušel.
Naše ambice sice cenově mířily níž, ale tak co by ne. Po krátké jízdě bylo rozhodnuto a zatnuli jsme sekyrku do našeho bankovního účtu. Průběžně jsme lehce ladili posed a nakonec po pár letech přišli na hořkou pravdu. Univerzální kolo pro nás neexistuje.Téma | reakcí | autor | poslední | kategorie |
---|---|---|---|---|
Gravel rám | 119/119 | roupik | 28.11.20 19:09 | Ostatní |
Jízda na gravel kole | 224/224 | Jenda82 | 26.10.20 16:30 | Ostatní |
Gravel okolo 40tis | 116/116 | V0jtisek | 7.4.20 18:24 | Ostatní |
Z Fulla na Gravel | 250/250 | exBURN | 19.6.19 20:43 | Ostatní |
Sotky, sterk a lesni cesty - gravel | 223/223 | jecnak | 29.4.16 10:31 | Ostatní |
Článek je jaký je, OK. Může mi však někdo (ideálně pisatelka, popř. redaktor) vysvětlit, jaký je důvod k tomu vytrhávání částí textu tučným písmem? Tomu nerozumím, není to příjemné na čtení a vlastně to křičí…Děkuji. Pište dál, za pár let to půjde číst.
jandoo: Já bych se na to poskládal, ale moje peněženka na tento model v patřičné výbavě nikoliv, :-).
Singl: myslím, že na Diverge v 64 bychom se jakžtakž poskládat mohli :))
Zirecek:Hardtail to být nemůže už podle názvu, nemá to tvrdý jen zadek, ale i předek :-)
TK75: Ale pak už to je HT s beranama a s pevnou vidlí, kruh se uzavírá, :-).
Zirecek: no jasně že trpí, díky debatám na netu totiž věří, že pneumatiky 42–50 mm jedou hůř a tak se holt kodrcaj na 38 mm „užovce“
Navrch s duší a pořádně natlakované
To je pravda. Já si až úchylně užívám čtení článku s bajkovou tématikou zde v magazínu s normální češtinou a logickou skladbou myšlenek a vět. Člověk to čte úplně s radostí.
ufoncz: Správný postřeh. Jde vidět, že se redaktoři magazínu B-F snaží a přistupují ke své práci odpovědně. Na rozdíl od kluků z mtbs.cz, kteří na to serou, články neskutečně odbývají a čtenáře mají hluboko v análu. Podivná to skupina.
Já bych to dal příště tučný celý a mezinadpisy mezi úplně každou větu :-D
Jinak to kromě těch brzd není nějak pohoršující. Oproti MTBS tam aspoň není hrubek jako máku.
U zirecka je to jednoduché. I kdyby chtěl, tak gravelbike odpovídajících proporcí na něj prostě neexistuje. Vypadal by na něm jako na odrážedle pro děti, to už dávno víme :-).
Jak píše autorka článku, že časem dospěli k variantě full a gravel namísto HT.
To je na české podmínky skoro ideální řešení pro velkou část bajkerů, kteří postupně na toto logiky přecházejí, :-).
Zirecek: :-D já na Favoritu nikdy neseděl, ale moje TC50 mělo pevnou vidlici a tak mi to ten gravel asi nějak připomíná :-)
TK75: Nezklamal jsi, :-). Ano, máš pravdu, každému dle chuti. Máme možnost většího výběru typů kol, což je jenom dobře pro náš koníček.
Připadá mi, že díky módní vlně gravelů, která je hodně podporována marketingem velkých výrobců kol, si koupí hodně cyklistů nadšeně nového gravela a pak to drtí na kostitřasu až nesmyslně. Člověk vidí ty urputné, zoufalé výrazy v obličeji jezdců, když potkám gravelistu někde v hlubině hor, jak hrdinsky a spokojeně trpí, :-). Ale v ČR to navazuje na éru favoritek, lidé se vrací do dětských let a znovu si užívají ten pocit na výrazně bytelnějším, modernějším kole. K tomu ten pocit hrdinství, že na tom zvládnu lokálně i těžší terén.
Já taky občas blbnu na HT kus na asfaltu a jindy na freeride trati, takže to pojetí máme podobné.
Dokonce uvažuji o gravelu, ale trochu mne odrazuje malá šíře beranů. Ale mám tu výhodu velmi vysoké postavy, což zesložiťuje rychlé změny a nákupy kol.
@Zirecek: Toto bývá argument lidí, co gravel/cx nikdy pořádně nezkusili. Naopak musím říct, že silnička i bajk mi zahálí většinu času. Samozřejmě je třeba vybírat obezřetněji trasu aby byla drncavá akorát, respektive aby byla na gravelu zábavná.
Zirecek: to jsou jen tvé domněnky, nebo gravel máš?
Tohle škatulkování na co a k čemu je gravel určený je nesmysl.To že někdo na grevlu rád zkouší co zvládne v terénu, neznamená, že to dělá pořád.Jeden den to vezmeš jen po silnicích, příště třeba objevuješ nová místa, kde jsi ještě nebyl.No a nebo je venku hnusně, tak jdeš blbnout za barák do lesa na trail.To je na tom to nejlepší
Pánové, děkujem za komentáře. Jen dík tomu, že má redakce tajnou zbraň, po které pátrají generace sloupkařů, je schopna vás donutit číst články proti vaší vůli.
No a pakliže budeme hodnotit články čistě podle čtenosti, tak se to tu bude netechnickými články jen hemžit, protože suverénně vedou.
Leda by to snad bylo jak s tím bulvárem, který přeci taky nikdo nečte.
Lidi, co blbnete? Nikdo vás nenutí takový článek číst. Prostě autorka napsala svůj dojem z gravelu, má na to právo. Napsala to poutavě, krásnou češtinou a v čistém slohu. Mnoho kritiků zde by to nesvedlo. Já o gravelu neuvažuji, ale zajímá mne, jak lidi tuto novou módu hodnotí, tak jsem si jej se zájmem přečetl. Příště zas nějaký jiný článek ani neotevřu, protože mne téma zajímat nebude. Ale rozhodně nebudu hledat na článku hnidy, abych se pak mohl vytasit s nějakou ubohou kritikou za každou cenu. Kritizovat barvu, brašnu, názor na brzdy, pozici auta na parkingu…Prostě cokoli, co vyčtete z fotky nebo vytrhnete z textu, to je ubohost.
BF není určen jen pro cyklomaniaky, kteří si přizvukují jen o jednom. Členy BF jsou majitelé různých kol, s různou úrovní znalostí, s různým přístupem ke kolu a jeho použití a to je třeba respektovat. Díky tomu je diskuze v BF pestrá. BF je pro všechny, kdo prezentují slušný názor nebo slušnou vážně míněnou otázku. Tohle bych chtěl všem těm nadlidem přede mnou sdělit.
Většina využije gravela jako trekingové kolo s beranama, kde to má správné opodstatnění stejně jako u vícedenního putování. Ti, kteří z toho dělají HT s beranama, se časem vrátí na HT a budou zase objevovat pohodlnou jízdu, kterou dobrovolně opustili. Je malá část hardcore jezdců ála cyklokros, kterým nevadí drncání v terénu na úzkých gumách. Je to určitý masochizmus. Za mne je problém šířky beranů, které se dodávají. Dle mne je tam ještě prostor na úpravy geometrie a zlepšení posed, úchopu.
tak díky za osobní zpověď-respektuji váš osobní náhled na cyklistiku a gravel.
…taky jsem „ožil“ , když jsem si pořídil gravela :-)
Ještě bych si s prominutím kopnul do polopravdy ohledně brzd: Tvrdit, že tvůj manžel má bolestnou zkušenost bez dalšího kontextu je fakt mimo : /
Ta brašna na řidítkách, to je skutečné peklo. To nene. Jinak mně článek neuráží, jako některé, tučné písmo bych asi vypustil. Jo a barva jede!
@Luca14: barva je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ! Fejeton je obvykle bez fotek ne? Toto patří spíš na dámičkovej web, ještě přidej cool foto s vegasnídaní, nemlékem a bude to teprve lifestyle článek, tohle je slabá z nouze ctnost. Plácačku na beranech … co tam za jízdy sleduješ – fcb, nebo yutubko? Škoda, že ty články hned za dva – tři dny zapadnou : )
náhodou, mě článek zaujal. jde o vhodnou agitku ve prospěch gravela pro někoho, koho by koupě gravela (např. pro manželku) nenapadla. souzním s Lucy, já jsem u manželky prošel podobnou genezí. nepřecházela na gravela z fit biku, ale z trekingového.
za mě za jedna!
Za mě docela dobrý motivační článek ke gravelům.
Zkuste to třeba vzít tak že je plno lidí ,(včetně mě), kteří o gravelu neví nic a ani se jim na první pohled vůbec nelíbí (pevná vidle,berany atd.).
No a po přečtení této reportáže se třeba začnou zajímat.
Myslím že to je taková svěží reportáž proč gravel pro někoho ano.
Je jasné že o technických řešeních u gravelů by se dalo popsat mraky stránek a určitě by to leckoho také zajímalo.
Takže asi tak
Bezduše jsou základ proto, aby se z kostitřasu stalo použitelné kolo :-)
Tak já se hejtu vyhnu, nijak mě to mírně laické podání nepobouřilo. Jediné co mě zaujalo jsou ty pláště… tohle že jede po silnici a není vhodné do bláta? A co potom je? To už pak skutečně vzniká xc stroj s berany, snad už jen doplnit disk na zadním a jsme o 30 let zpět u Johnyho T. :-)
Barva kola je sakra důležitá.
Jinak podle mě článek překračuje obvyklou kvalitu článků magazínu. Kéž by si ho přečetla Monika nadřená jako kůň než si koupila 2,4 balóny ;)
Luco dobře za „běžně“ se teda omlouvám, ale pokud napíšeš že máš převody na „dostatečnou“ rychlost 45km/h, tak mi to teda nepříjde, že je to pro tebe něco extrémního :-)
Tak nevím, já psala, že běžně? To slovo tam nemůžu najít. Naopak je tam uvedeno, že nesprintuji. Vyzkoušela jsem si při testu nového převodníku, že i tohle ušlapu, ale byl to test do extrému na chvilinku, jestli jsem zvolila dobrý počet zubů.
Berany jsem měl odmalička spojené s nepraktickým držením při brzdění a malé účinnosti lankových ráfkových brzd. Několik havárek bylo díky nedobrždění. Ale hydraulické kotoučové brzdy umožňují všem bezpečně zabrzdit. To samé přezkáče a nášlapy SPD. Na přeskáčích jsem si opakovaně rozbíjel hubu. To samé pneumatiky. Těch defektů co jsem měl na pneu s TPI cca 24 díky mojí blbosti bylo hromada. Dnešní kola jsou dokonalá a tak na nich může jezdit kdokoliv i když jede z prudkého kopce a na silnici jsou díry. Takže článek nic neříkající o beranech. My si dávali rovná řídítka i na favorita totiž…
Já teda smekám ;-) Jezdit s těma pláštěma po rovině běžně 45 km/h :-O No nic, jdu potrénovat ;-)
Ahoj, barva mě na kole nezajímá, na ni to nejezdí, ale chápu, že může být pro Vás důležité. Příště tam o ní odstavec přidám, když chcete.
Bylo by prosim mozne ty dulezite zvyraznene pasaze jeste ozlutit a PSAT CAPSEM? Spatne si jich vsimam. I WON THE ELECTION!
je to marný, je to marný, je to marný…
Vlamování se do otevřených dveří, tučné písmo se snad školí při nástupu pisatelů do BF redakce, genderová – pardon pohlavně podkreslená – otázka či odpověď a doporučení nesmí být opomenuta, chybí už jen odstavec volby barvy k odstínu pleti. Jo a radost na závěr. Ale pozitivní je, že píše bez evidentních pravopisných chyb a nesrozumitelných souvětí.
Ne, nebudu číst první stranu BF.
Silexy jsou hodně dlouhé s krátkou sedlovou trubkou, takže vybírat klasicky podle délky sedlové trubky, jak to většina prodejců stále dělá, v tomto případě moc nejde. Takže souhlasím, kolo má velikost dobrou, jen Ty jsi na něj moc malá.
koko0925: Ahoj, je to trošku dílem náhody a dílem výprodejů, ale ano, máme je stejná. Je to trapné :-), ale fakt to nebyl záměr. Ale záměrem určitě je, že jsou na stejné úrovni, i cenové. Jezdíme drtivou většinu kilometrů společně.
Ahoj, tak nadsázka nejen v názvu někomu uniká, ale to nevadí, každý máme jiný vyjadřovací styl. Kolo má velikost dobrou, XS už by bylo fakt malé…
Zaujalo mně, že máte s manželem vždycky stejný kola. To je zajímavá rovnoprávnost ve vztahu, nebo spíše vyváženost.
Chapu, ze je blby, aby pres 2/3 uvodni stranky webu smrdel tejden jeden prispevek, kdyz v galeriich a foru, ktere byly upozadeny, se toho deje daleko vic a daleko zajimavejsiho.
Tak holt se nas redakce snazi zasobovat novym obsahem, ale casto neni, kde brat “vatu” :-)
Nechcete zavest hodnoceni clanku? Aby se oddelily objektivni a subjektivni dojmy?
Lůco, jestli to zpověď, co to zkusit tady: https://www.zpovednice.cz/ ?
Ale jinak to je vlastně docela fajn. Jen bych příště nezapínal tak často generátor floskulí, nepouštěl se do technických závěrů a zakázal si používat tučný text – to jste prosím viděli kde?
A nemohu se ubránit pocitu, že sis podle fotek pořídila minimálně o velikost větší kolo – nebo Ti podstrčil manžel své staré, aby sis ho vyzkoušela, než se bude utrácet za nové?
Je to dobré, Luca to nevzdává a bojuje, tak to mám být ale co Maky, emigrovala?
Ahoj, díky za komentáře. Do rozboru techniky jsem se nepouštěla záměrně, proto je v názvu slovo zpověď – to samo o sobě naprosto jasně naznačuje, že půjde o subjektivní pohled.
Z mého pohledu není odstupňování převodů žádný problém, shodou okolností mám i kolo s pohonem 2×11, takže srovnání mám. Brzdy ve specifikaci tohoto kola opravdu, nejen pocitově, nebrzdí, manžel si to vyzkoušel dost bolestně. Mně osobně kolo jakoby nedobržďuje, ale dnes dorazily nové kotouče, tak uvidím :-).
Proč by vlastně v magazínu měly být jen technicky odborné články? Stejně hodnotná je i inspirace, snaha nadchnout, fejetonistické podání tématu. Publicistika je poměrně široká… Myslím, že se nikoho nedotknu, když napíšu, že jsou tu i méně technicky zdatní uživatelé, vždyť jinak by tu nebylo tolik proseb o rady, i třeba ne příliš odborné.
Snad textem někoho nadchnu pro gravel, je to fakt moc příjemné kolo.
P.S. Auto neparkovalo, manžel už vyjížděl k odjezdu a já ho zarazila a ještě rychle vyběhla fotnout auto, tak mi jen zajel, aby byl hezky v záběru. Ale díky za genderově korektní komentář, bez něho by to tu ani nešlo, že?
Ach jo
Hatt … Wanastowi Vjecy. Neznáš nebo co ! ;). Sem by se sedly clanky, takovy snad cestopisny viz Miťoa a pod turisti ale tohle neodborne zvatlani je trapny, aspon za mne.
Z toho tučného písma mám pocit, jako by na mě každou druhou větu křičela.
Tr35: Vás ten článek musel hodně vytočit, že jste napsal takové VJECY . Dobrá práce :))
38C plaste, ted chce dat 42 pro vetsi pohodli a od toho neni daleko k 52, a pak zjistim ze sedim na horaku s beranama. :-)) Ja se neumim narovnat po vyjizdce na full, nevim jak bych to dal po tom gravelu a nejake lesni cesty a nerovnosti.
jIrI___: Vtip je v tom, že si nedokážu představit redaktora, který by uspokojil průměrného člena b-f. Současní majitelé b-f jakoby nevidí, jací jsou zde uživatelé a že tyhle „povrchní“ články sice mají myšlenku, ale pro zdejší náročné publikum jsou spíše k pousmání. Jejich informační hodnota je adekvátní Idnes či FB. Například tipy na výlet v magazínu jsou nesmysl, protože série fotek s popisem textu v sekci foto na b-f udělá více služby než „článek“ v magazínu. Tak snad to někdy pochopí nebo někdo založí znovu b-f bez pomlčky a ryzí jádro se přesune jinam.
Článek plný polopravd :(
Třeba odstaveček s brzdami: s větou „Pokud jste nižší váhová kategorie, bát se jich nemusíte, ovšem jejich brzdný účinek není nijak valný, na to se připravte.“ zcela nesouhlasím. Vážím 90 kg, vozil jsem mechanické Spyre, BB7, hydraulické RS505 a zakotvil jsem na RS685 a troufám si tvrdit, že brzdný účinek obou mechanik je s hydraulikou naprosto srovnatelný. Zcela odlišné to je ovšem z hlediska dávkování a především síly na páce potřebné k brzdění (zejména v delších rozbitých sjezdech), tam mají hydrauliky samozřejmě jasně navrch. Možná to tak autor myslel, ale ve stylu, jakým to je podané, to nezkušenému člověku může připadat, že mechaniky nebrzdí, což je holý nesmysl.
Podobně je to v odstavečku s pohonem. Snad každý člověk si dokáže spočítat převodový poměr a zjistit, že mezi 1×11 a 2×11 není v dnešní době žádný velký rozdíl v nejlehčím převodu, ale obrovský rozdíl je v odstupňování jednotlivých převodů. Skoky mezi převody jsou pro hodně lidí věc zcela zásadní, která navíc dokáže vyjížďku lehce otrávit, a v textu o skocích ani zmínka.
Jako jo, článek super na idnes apod., ale na BIKE-forum by to na něm chtělo trochu zapracovat a pokud už nakousnu techniku, tak jít více do detailů.
Nová záložka „Magazín“ je fajn pro zvýšení tlaku, klik na ni doporučuji všem jedincům s hypotenzí :D
Proboha ! Proc musim cist takove vjecy … s cyklistikou jako takovou ty subkektivni, amaterske a nekompetentni zvasty nemaji nic spolecneho.
Čte si někdo z redakce vůbec ty připomínky co se tu psali k obsahu článků?
Tesim se na komentare, asi bude zase veselo :)
Podle parkování se hned pozná že jde o odpůrkyni.