Vivat gravel: Zpověď bývalé zavilé odpůrkyně beranů a módních trendů

Všechno začalo jednou náhodnou návštěvou testovacího dne místního prodejce kol. K naší „smůle“ manžel dostal do ruky od prodejce karbonový hardtail, aby si ho taky vyzkoušel.

Naše ambice sice cenově mířily níž, ale tak co by ne. Po krátké jízdě bylo rozhodnuto a zatnuli jsme sekyrku do našeho bankovního účtu. Průběžně jsme lehce ladili posed a nakonec po pár letech přišli na hořkou pravdu. Univerzální kolo pro nás neexistuje.



Vývoj nezastavíš


Na terény přišlo celopéro, HT šly se slzou v oku o dům dál a my opět začali pokukovat také po kole, se kterým bychom mohli i cykloturistikovat a brázdit silnice. Začalo to levnou fitnesskou – zimákem. Ježdění v terénu je úchvatné, ale ty hladší cesty mají taky něco do sebe. A tak jsme začali pokukovat po lépe vybavené fitnessce. Teď se dostáváme k jádru pudla. Jediné, čím jsem si byla jistá, byl fakt, že nechci berany. Neustále jsem prohlašovala, že se na tom tak maximálně zabiju, že se nenaučím brzdit a že já nevím co.



Velké překvapení


Odříkaného chleba největší krajíc. Nechtěla jsem nikdy fulla jako módní výstřelek a stojí mi v garáži a já ho zbožňuju. Nechtěla jsem gravel jako módní výstřelek a najednou jsem na něm seděla a kroužila zkušební kolečko na parkovišti za prodejnou. A ono to šlo. A ono mě to bavilo a překvapivě jsem ani nespadla, ani se nezabila. Berany mi nedělaly problém, brzdy jsem zvládla a jednoduchý pohon 1x11 mě nadchl.

Co si budeme povídat. Kola jsou náš život, trávíme na nich většinu svého volného času a dělají nám radost. Takže po rychlém rozmyšlení, který model a kterou výbavu si vybrat (a jaké kusy vůbec ještě jsou k dostání), jsme si gravely odváželi domů.

Poprvé na vyjížďce


První vyjížďka začala jako totální katastrofa. Berany nesedly do ruky, divně se zatáčelo, seděla jsem nějak natažená, no hrůza. A skoro přesně po pěti minutách jízdy to najednou všechno do sebe zapadlo a já se cítila, jako kdybych měla gravel doma už měsíce.



Nikdy neříkej nikdy


Dost často jsem se v poslední době setkala s názorem, hlavně od žen zvyklých na krosové či horské kolo, že na beranech nezvládnou jezdit. Že gravel není pro ně. Může být, ale za sebe bych rozhodně všem odpůrkyním beranů minimálně doporučila, ať si na nějaký gravel sednou a projedou se.

To hlavní: velikost a geometrie


Výběr je veliký, značek nepřeberně. Jak si tedy pro sebe vybrat ten správný? Předně si vyhledejte podle tabulek či doporučení prodejce správnou velikost. Osobně si myslím, že odpor žen k jakémukoli typu kol pramení často z toho, že jim nějaký muž strčí svoje staré kolo (minimálně o velikost větší), ať si to vyzkouší, než se bude utrácet za nové. Bolí záda, bolí ruce, bolí zadek. K nechuti jezdit je jen krůček. Já si svou ideální velikost vyladila ještě zkrácením představce.

Dále se samozřejmě podívejte na geometrii kola. U gravelů je rozptyl opravdu veliký. Mně osobně vyhovuje rám s vysokou hlavou. Posez je tím laděný více do horského kola, vzpřímenější a pohodlnější. Dovoluje mi tak vydržet v sedle celý den bez bolesti zad.



Správný úchop


Ony proklínané berany taky hrají velkou roli. Šířka 40 cm se hodí pro drobnější postavy s užšími rameny, ale možná bych do budoucna uvítala výraznější vybočení oblouků více typické pro gravelová kola. Pokud máte jako já krátké dlaně, nezapomeňte si přitáhnout řadicí a brzdové páky blíže k řídítkům.



Které brzdy?


Samostatnou kapitolou jsou brzdy. Tady opravdu platí, že cena rozhoduje, takže u levnějších modelů čekejte většinově mechanické kotoučové brzdy. Pokud jste nižší váhová kategorie, bát se jich nemusíte, ovšem jejich brzdný účinek není nijak valný, na to se připravte. Těžší jezdci by je opravdu měli na daném kole otestovat a zvážit, zda jim budou stačit. Prodejce nás ujišťoval, že jsou vynikající, manželova osobní zkušenost hovoří bolestně proti.

Jednoduchý pohon


Naopak od pohonu 1x11 mě jeden z prodejců naprosto odrazoval, že alpské kopce s nimi nevyšlapu. No, pravdu měl jen částečně. Kombinace 44z vepředu a 11-42 vzadu nebyla ideální, ovšem vyměnit jednoplacku (v mém případě za 38z, pozor, musí jít o typ NW pro jednopřevodníky) byla záležitost jednoduchá a finančně nenáročná. Nesprintuji, převody do těžka mi nechybí (45 km/h po rovině je myslím dostatečná rychlost), naopak díky novému převodníku vyšlápnu i dlouhá alpská stoupání. A také jsem konečně pochopila, co znamená, že se dá stoupání urvat. Když se chytím ve spodním úchopu a jdu ze sedla, nepotřebuji nejlehčí převod ani na slušně strmé kopce, ovšem nejde to samozřejmě vydržet kilometry.

Vhodné obutí


Pokud vám kolo jako celek sedne, máte vyhráno. Nezbývá než vyrazit a vyzkoušet si, do jakého terénu se budete se svým kolem pouštět. Můj gravel je obutý do plášťu Maxxis Rambler 700x38. Pláště na silnici výborně odvalují, na šotolinové cestě ožívají a v terénu se statečně drží, ovšem do bahna bych se s nimi pouštěla spíše opatrněji. Pokud ovšem máte alespoň přibližnou představu, jak vypadají na jižní Moravě lesní i polní cesty, určitě chápete, že se poohlížíme po kapku širších pláštích. Přinést by měly větší pohodlí (sice možná na úkor odvalování po asfaltu, ale nejsem žádná závodnice). Zatím se mi jako nejlepší kompromis jeví rozměr 42, ale uvidíme. Ani na bezduše jsme se zatím nerozhoupali, takže to rozhodování bude delší.



Šlápněte do pedálů


Vyladili jste celkový posez, sedí Vám řídítka, máte ideální obutí na své cesty, takže už zbývá jen pohodlné sedlo (pohodlné neznamená vždy měkké, ale to je opravdu velmi individuální) a investice do pedálů. Já používám systém SPD typ Shimano PD-M520, a přestože se jedná o velmi levný typ MTB pedálů, vydržely už najet asi 10 000 km, zacvakávají spolehlivě i celé zabahněné a až nedávno v nich začalo lehce lupat. To však na funkci nemá vliv, takže klobouk dolů. Navíc jejich přínos k efektivnějšímu šlapání a jistějšímu pocitu je neoddiskutovatelný.

Vivat gravel


To je tedy ta špatná zpráva. Koupí kola investice nekončí, to ví každý zkušený cyklista. Vždyť přece ještě musíte koupit barevně ladící košík či košíky na lahve! ? Ta dobrá zpráva je, že se pak třeba do svého gravelu zamilujete stejně tak, jako se to stalo mně. Moje kolo pode mnou letí, na štěrku je jako doma a poradí si i s lehčím terénem. Velká zábava s ním byla i na červeném trailu v Mariánském údolí v Brně. A v neposlední řadě mi vrátilo radost z jízdy po silnici a hladkých cestách.

Úspěšný lov základem


Držím tedy i vám palce, ať si vyberete kolo, které vám přesně sedne. A pokud to nebude jen jedno, nic si z toho nedělejte, člověk musí umět udělat si radost.

Související téma ve fóru

Téma reakcí autor poslední
Gravel rám 119/119 roupik 28.11.20 19:09
Jízda na gravel kole 224/224 Jenda82 26.10.20 16:30
Gravel okolo 40tis 116/116 V0jtisek 7.4.20 18:24
Z Fulla na Gravel 250/250 exBURN 19.6.19 20:43
Sotky, sterk a lesni cesty - gravel 223/223 jecnak 29.4.16 10:31

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Pe-pig1
Pe-pig1

27.11.20 10:43

Článek je jaký je, OK. Může mi však někdo (ideálně pisatelka, popř. redaktor) vysvětlit, jaký je důvod k tomu vytrhávání částí textu tučným písmem? Tomu nerozumím, není to příjemné na čtení a vlastně to křičí…Děkuji. Pište dál, za pár let to půjde číst.

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 18:19

jandoo: Já bych se na to poskládal, ale moje peněženka na tento model v patřičné výbavě nikoliv, :-).

Reagovat
jandoo
jandoo

26.11.20 18:02

Singl: myslím, že na Diverge v 64 bychom se jakžtakž poskládat mohli :))

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 15:08

Zirecek:Hardtail to být nemůže už podle názvu, nemá to tvrdý jen zadek, ale i předek :-)

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 15:02

Berany, pevná vidlice a hlavně jiná geometrie.

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 14:52

TK75: Ale pak už to je HT s beranama a s pevnou vidlí, kruh se uzavírá, :-).

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 14:50

Zirecek: no jasně že trpí, díky debatám na netu totiž věří, že pneumatiky 42–50 mm jedou hůř a tak se holt kodrcaj na 38 mm „užovce“

Navrch s duší a pořádně natlakované

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 14:46

To je pravda. Já si až úchylně užívám čtení článku s bajkovou tématikou zde v magazínu s normální češtinou a logickou skladbou myšlenek a vět. Člověk to čte úplně s radostí.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

26.11.20 14:13

ufoncz: Správný postřeh. Jde vidět, že se redaktoři magazínu B-F snaží a přistupují ke své práci odpovědně. Na rozdíl od kluků z mtbs.cz, kteří na to serou, články neskutečně odbývají a čtenáře mají hluboko v análu. Podivná to skupina.

Reagovat
ufoncz
ufoncz

26.11.20 14:06

Já bych to dal příště tučný celý a mezinadpisy mezi úplně každou větu :-D

Jinak to kromě těch brzd není nějak pohoršující. Oproti MTBS tam aspoň není hrubek jako máku.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

26.11.20 14:02

U zirecka je to jednoduché. I kdyby chtěl, tak gravelbike odpovídajících proporcí na něj prostě neexistuje. Vypadal by na něm jako na odrážedle pro děti, to už dávno víme :-).

https://www.bike-forum.cz/…ilnicni-kolo

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 14:00

Jak píše autorka článku, že časem dospěli k variantě full a gravel namísto HT.

To je na české podmínky skoro ideální řešení pro velkou část bajkerů, kteří postupně na toto logiky přecházejí, :-).

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 13:54

Zirecek: :-D já na Favoritu nikdy neseděl, ale moje TC50 mělo pevnou vidlici a tak mi to ten gravel asi nějak připomíná :-)

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 13:38

TK75: Nezklamal jsi, :-). Ano, máš pravdu, každému dle chuti. Máme možnost většího výběru typů kol, což je jenom dobře pro náš koníček.

Připadá mi, že díky módní vlně gravelů, která je hodně podporována marketingem velkých výrobců kol, si koupí hodně cyklistů nadšeně nového gravela a pak to drtí na kostitřasu až nesmyslně. Člověk vidí ty urputné, zoufalé výrazy v obličeji jezdců, když potkám gravelistu někde v hlubině hor, jak hrdinsky a spokojeně trpí, :-). Ale v ČR to navazuje na éru favoritek, lidé se vrací do dětských let a znovu si užívají ten pocit na výrazně bytelnějším, modernějším kole. K tomu ten pocit hrdinství, že na tom zvládnu lokálně i těžší terén.

Já taky občas blbnu na HT kus na asfaltu a jindy na freeride trati, takže to pojetí máme podobné.

Dokonce uvažuji o gravelu, ale trochu mne odrazuje malá šíře beranů. Ale mám tu výhodu velmi vysoké postavy, což zesložiťuje rychlé změny a nákupy kol.

Reagovat
jecnak
jecnak

26.11.20 13:33

@Zirecek: Toto bývá argument lidí, co gravel/cx nikdy pořádně nezkusili. Naopak musím říct, že silnička i bajk mi zahálí většinu času. Samozřejmě je třeba vybírat obezřetněji trasu aby byla drncavá akorát, respektive aby byla na gravelu zábavná.

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 13:18

Zirecek: to jsou jen tvé domněnky, nebo gravel máš?

Tohle škatulkování na co a k čemu je gravel určený je nesmysl.To že někdo na grevlu rád zkouší co zvládne v terénu, neznamená, že to dělá pořád.Jeden den to vezmeš jen po silnicích, příště třeba objevuješ nová místa, kde jsi ještě nebyl.No a nebo je venku hnusně, tak jdeš blbnout za barák do lesa na trail.To je na tom to nejlepší

Reagovat
jecnak
jecnak

26.11.20 12:59

Pánové, děkujem za komentáře. Jen dík tomu, že má redakce tajnou zbraň, po které pátrají generace sloupkařů, je schopna vás donutit číst články proti vaší vůli.

No a pakliže budeme hodnotit články čistě podle čtenosti, tak se to tu bude netechnickými články jen hemžit, protože suverénně vedou.

Leda by to snad bylo jak s tím bulvárem, který přeci taky nikdo nečte.

Reagovat
VZa
VZa

26.11.20 12:45

Lidi, co blbnete? Nikdo vás nenutí takový článek číst. Prostě autorka napsala svůj dojem z gravelu, má na to právo. Napsala to poutavě, krásnou češtinou a v čistém slohu. Mnoho kritiků zde by to nesvedlo. Já o gravelu neuvažuji, ale zajímá mne, jak lidi tuto novou módu hodnotí, tak jsem si jej se zájmem přečetl. Příště zas nějaký jiný článek ani neotevřu, protože mne téma zajímat nebude. Ale rozhodně nebudu hledat na článku hnidy, abych se pak mohl vytasit s nějakou ubohou kritikou za každou cenu. Kritizovat barvu, brašnu, názor na brzdy, pozici auta na parkingu…Prostě cokoli, co vyčtete z fotky nebo vytrhnete z textu, to je ubohost.

BF není určen jen pro cyklomaniaky, kteří si přizvukují jen o jednom. Členy BF jsou majitelé různých kol, s různou úrovní znalostí, s různým přístupem ke kolu a jeho použití a to je třeba respektovat. Díky tomu je diskuze v BF pestrá. BF je pro všechny, kdo prezentují slušný názor nebo slušnou vážně míněnou otázku. Tohle bych chtěl všem těm nadlidem přede mnou sdělit.

Reagovat
zirecek
zirecek

26.11.20 11:30

Většina využije gravela jako trekingové kolo s beranama, kde to má správné opodstatnění stejně jako u vícedenního putování. Ti, kteří z toho dělají HT s beranama, se časem vrátí na HT a budou zase objevovat pohodlnou jízdu, kterou dobrovolně opustili. Je malá část hardcore jezdců ála cyklokros, kterým nevadí drncání v terénu na úzkých gumách. Je to určitý masochizmus. Za mne je problém šířky beranů, které se dodávají. Dle mne je tam ještě prostor na úpravy geometrie a zlepšení posed, úchopu.

Reagovat
Romancero
Romancero

26.11.20 09:48

tak díky za osobní zpověď-respektuji váš osobní náhled na cyklistiku a gravel.

…taky jsem „ožil“ , když jsem si pořídil gravela :-)

Reagovat
grafik
grafik

26.11.20 09:42

Ještě bych si s prominutím kopnul do polopravdy ohledně brzd: Tvrdit, že tvůj manžel má bolestnou zkušenost bez dalšího kontextu je fakt mimo : /

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

26.11.20 09:37

Ta brašna na řidítkách, to je skutečné peklo. To nene. Jinak mně článek neuráží, jako některé, tučné písmo bych asi vypustil. Jo a barva jede!

Reagovat
grafik
grafik

26.11.20 09:35

@Luca14: barva je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ! Fejeton je obvykle bez fotek ne? Toto patří spíš na dámičkovej web, ještě přidej cool foto s vegasnídaní, nemlékem a bude to teprve lifestyle článek, tohle je slabá z nouze ctnost. Plácačku na beranech … co tam za jízdy sleduješ – fcb, nebo yutubko? Škoda, že ty články hned za dva – tři dny zapadnou : )

Reagovat
rasto
rasto

26.11.20 09:32

náhodou, mě článek zaujal. jde o vhodnou agitku ve prospěch gravela pro někoho, koho by koupě gravela (např. pro manželku) nenapadla. souzním s Lucy, já jsem u manželky prošel podobnou genezí. nepřecházela na gravela z fit biku, ale z trekingového.

za mě za jedna!

Reagovat
MilanT
MilanT

26.11.20 09:08

Za mě docela dobrý motivační článek ke gravelům.

Zkuste to třeba vzít tak že je plno lidí ,(včetně mě), kteří o gravelu neví nic a ani se jim na první pohled vůbec nelíbí (pevná vidle,berany atd.).

No a po přečtení této reportáže se třeba začnou zajímat.

Myslím že to je taková svěží reportáž proč gravel pro někoho ano.

Je jasné že o technických řešeních u gravelů by se dalo popsat mraky stránek a určitě by to leckoho také zajímalo.

Takže asi tak

Reagovat
TK75
TK75

26.11.20 08:55

Bezduše jsou základ proto, aby se z kostitřasu stalo použitelné kolo :-)

Reagovat
midlander
midlander

26.11.20 08:47

Tak já se hejtu vyhnu, nijak mě to mírně laické podání nepobouřilo. Jediné co mě zaujalo jsou ty pláště… tohle že jede po silnici a není vhodné do bláta? A co potom je? To už pak skutečně vzniká xc stroj s berany, snad už jen doplnit disk na zadním a jsme o 30 let zpět u Johnyho T. :-)

Reagovat
mantis
mantis

26.11.20 08:07

Sakra tady je hejtu, jak kdyby to byl článek o elektrokolech :D

Reagovat
JachymP
JachymP

25.11.20 23:00

Barva kola je sakra důležitá.

Jinak podle mě článek překračuje obvyklou kvalitu článků magazínu. Kéž by si ho přečetla Monika nadřená jako kůň než si koupila 2,4 balóny ;)

Reagovat
dolomiti
dolomiti

25.11.20 22:15

Luco dobře za „běžně“ se teda omlouvám, ale pokud napíšeš že máš převody na „dostatečnou“ rychlost 45km/h, tak mi to teda nepříjde, že je to pro tebe něco extrémního :-)

Reagovat
Alexru
Alexru

25.11.20 22:03

Jo! My uz vsechno vime

Reagovat
Luca14
Luca14

25.11.20 21:44

Tak nevím, já psala, že běžně? To slovo tam nemůžu najít. Naopak je tam uvedeno, že nesprintuji. Vyzkoušela jsem si při testu nového převodníku, že i tohle ušlapu, ale byl to test do extrému na chvilinku, jestli jsem zvolila dobrý počet zubů.

Reagovat
hmm
hmm

25.11.20 21:42

Berany jsem měl odmalička spojené s nepraktickým držením při brzdění a malé účinnosti lankových ráfkových brzd. Několik havárek bylo díky nedobrždění. Ale hydraulické kotoučové brzdy umožňují všem bezpečně zabrzdit. To samé přezkáče a nášlapy SPD. Na přeskáčích jsem si opakovaně rozbíjel hubu. To samé pneumatiky. Těch defektů co jsem měl na pneu s TPI cca 24 díky mojí blbosti bylo hromada. Dnešní kola jsou dokonalá a tak na nich může jezdit kdokoliv i když jede z prudkého kopce a na silnici jsou díry. Takže článek nic neříkající o beranech. My si dávali rovná řídítka i na favorita totiž…

Reagovat
dolomiti
dolomiti

25.11.20 21:38

Já teda smekám ;-) Jezdit s těma pláštěma po rovině běžně 45 km/h :-O No nic, jdu potrénovat ;-)

Reagovat
Luca14
Luca14

25.11.20 21:32

Ahoj, barva mě na kole nezajímá, na ni to nejezdí, ale chápu, že může být pro Vás důležité. Příště tam o ní odstavec přidám, když chcete.

Reagovat
rask
rask

25.11.20 21:30

Bylo by prosim mozne ty dulezite zvyraznene pasaze jeste ozlutit a PSAT CAPSEM? Spatne si jich vsimam. I WON THE ELECTION!

Reagovat
ratel
ratel

25.11.20 20:44

je to marný, je to marný, je to marný…

Vlamování se do otevřených dveří, tučné písmo se snad školí při nástupu pisatelů do BF redakce, genderová – pardon pohlavně podkreslená – otázka či odpověď a doporučení nesmí být opomenuta, chybí už jen odstavec volby barvy k odstínu pleti. Jo a radost na závěr. Ale pozitivní je, že píše bez evidentních pravopisných chyb a nesrozumitelných souvětí.

Ne, nebudu číst první stranu BF.

Reagovat
Tom-T45
Tom-T45

25.11.20 20:39

Silexy jsou hodně dlouhé s krátkou sedlovou trubkou, takže vybírat klasicky podle délky sedlové trubky, jak to většina prodejců stále dělá, v tomto případě moc nejde. Takže souhlasím, kolo má velikost dobrou, jen Ty jsi na něj moc malá.

Reagovat
Luca14
Luca14

25.11.20 20:09

koko0925: Ahoj, je to trošku dílem náhody a dílem výprodejů, ale ano, máme je stejná. Je to trapné :-), ale fakt to nebyl záměr. Ale záměrem určitě je, že jsou na stejné úrovni, i cenové. Jezdíme drtivou většinu kilometrů společně.

Reagovat
Luca14
Luca14

25.11.20 20:06

Ahoj, tak nadsázka nejen v názvu někomu uniká, ale to nevadí, každý máme jiný vyjadřovací styl. Kolo má velikost dobrou, XS už by bylo fakt malé…

Reagovat
koko0925
koko0925

25.11.20 20:02

Zaujalo mně, že máte s manželem vždycky stejný kola. To je zajímavá rovnoprávnost ve vztahu, nebo spíše vyváženost.

Reagovat
plzakj
plzakj

25.11.20 19:52

Chapu, ze je blby, aby pres 2/3 uvodni stranky webu smrdel tejden jeden prispevek, kdyz v galeriich a foru, ktere byly upozadeny, se toho deje daleko vic a daleko zajimavejsiho.

Tak holt se nas redakce snazi zasobovat novym obsahem, ale casto neni, kde brat “vatu” :-)

Nechcete zavest hodnoceni clanku? Aby se oddelily objektivni a subjektivni dojmy?

Reagovat
Tom-T45
Tom-T45

25.11.20 19:50

Lůco, jestli to zpověď, co to zkusit tady: https://www.zpovednice.cz/ ?

Ale jinak to je vlastně docela fajn. Jen bych příště nezapínal tak často generátor floskulí, nepouštěl se do technických závěrů a zakázal si používat tučný text – to jste prosím viděli kde?

A nemohu se ubránit pocitu, že sis podle fotek pořídila minimálně o velikost větší kolo – nebo Ti podstrčil manžel své staré, aby sis ho vyzkoušela, než se bude utrácet za nové?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.11.20 19:28

Je to dobré, Luca to nevzdává a bojuje, tak to mám být ale co Maky, emigrovala?

Reagovat
Luca14
Luca14

25.11.20 19:16

Ahoj, díky za komentáře. Do rozboru techniky jsem se nepouštěla záměrně, proto je v názvu slovo zpověď – to samo o sobě naprosto jasně naznačuje, že půjde o subjektivní pohled.

Z mého pohledu není odstupňování převodů žádný problém, shodou okolností mám i kolo s pohonem 2×11, takže srovnání mám. Brzdy ve specifikaci tohoto kola opravdu, nejen pocitově, nebrzdí, manžel si to vyzkoušel dost bolestně. Mně osobně kolo jakoby nedobržďuje, ale dnes dorazily nové kotouče, tak uvidím :-).

Proč by vlastně v magazínu měly být jen technicky odborné články? Stejně hodnotná je i inspirace, snaha nadchnout, fejetonistické podání tématu. Publicistika je poměrně široká… Myslím, že se nikoho nedotknu, když napíšu, že jsou tu i méně technicky zdatní uživatelé, vždyť jinak by tu nebylo tolik proseb o rady, i třeba ne příliš odborné.

Snad textem někoho nadchnu pro gravel, je to fakt moc příjemné kolo.

P.S. Auto neparkovalo, manžel už vyjížděl k odjezdu a já ho zarazila a ještě rychle vyběhla fotnout auto, tak mi jen zajel, aby byl hezky v záběru. Ale díky za genderově korektní komentář, bez něho by to tu ani nešlo, že?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.11.20 19:15

Ach jo

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.11.20 19:05

Hatt … Wanastowi Vjecy. Neznáš nebo co ! ;). Sem by se sedly clanky, takovy snad cestopisny viz Miťoa a pod turisti ale tohle neodborne zvatlani je trapny, aspon za mne.

Reagovat
sparrow_cz
sparrow_cz

25.11.20 18:57

Z toho tučného písma mám pocit, jako by na mě každou druhou větu křičela.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.11.20 18:42

Tr35: Vás ten článek musel hodně vytočit, že jste napsal takové VJECY . Dobrá práce :))

Reagovat
mirage
mirage

25.11.20 18:36

38C plaste, ted chce dat 42 pro vetsi pohodli a od toho neni daleko k 52, a pak zjistim ze sedim na horaku s beranama. :-)) Ja se neumim narovnat po vyjizdce na full, nevim jak bych to dal po tom gravelu a nejake lesni cesty a nerovnosti.

Reagovat
zirecek
zirecek

25.11.20 18:34

jIrI___: Vtip je v tom, že si nedokážu představit redaktora, který by uspokojil průměrného člena b-f. Současní majitelé b-f jakoby nevidí, jací jsou zde uživatelé a že tyhle „povrchní“ články sice mají myšlenku, ale pro zdejší náročné publikum jsou spíše k pousmání. Jejich informační hodnota je adekvátní Idnes či FB. Například tipy na výlet v magazínu jsou nesmysl, protože série fotek s popisem textu v sekci foto na b-f udělá více služby než „článek“ v magazínu. Tak snad to někdy pochopí nebo někdo založí znovu b-f bez pomlčky a ryzí jádro se přesune jinam.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

25.11.20 18:21

Článek plný polopravd :(

Třeba odstaveček s brzdami: s větou „Pokud jste nižší váhová kategorie, bát se jich nemusíte, ovšem jejich brzdný účinek není nijak valný, na to se připravte.“ zcela nesouhlasím. Vážím 90 kg, vozil jsem mechanické Spyre, BB7, hydraulické RS505 a zakotvil jsem na RS685 a troufám si tvrdit, že brzdný účinek obou mechanik je s hydraulikou naprosto srovnatelný. Zcela odlišné to je ovšem z hlediska dávkování a především síly na páce potřebné k brzdění (zejména v delších rozbitých sjezdech), tam mají hydrauliky samozřejmě jasně navrch. Možná to tak autor myslel, ale ve stylu, jakým to je podané, to nezkušenému člověku může připadat, že mechaniky nebrzdí, což je holý nesmysl.

Podobně je to v odstavečku s pohonem. Snad každý člověk si dokáže spočítat převodový poměr a zjistit, že mezi 1×11 a 2×11 není v dnešní době žádný velký rozdíl v nejlehčím převodu, ale obrovský rozdíl je v odstupňování jednotlivých převodů. Skoky mezi převody jsou pro hodně lidí věc zcela zásadní, která navíc dokáže vyjížďku lehce otrávit, a v textu o skocích ani zmínka.

Jako jo, článek super na idnes apod., ale na BIKE-forum by to na něm chtělo trochu zapracovat a pokud už nakousnu techniku, tak jít více do detailů.

Nová záložka „Magazín“ je fajn pro zvýšení tlaku, klik na ni doporučuji všem jedincům s hypotenzí :D

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.11.20 18:07

Proboha ! Proc musim cist takove vjecy … s cyklistikou jako takovou ty subkektivni, amaterske a nekompetentni zvasty nemaji nic spolecneho.

Reagovat
mrazik01
mrazik01

25.11.20 17:58

Čte si někdo z redakce vůbec ty připomínky co se tu psali k obsahu článků?

Reagovat
plzakj
plzakj

25.11.20 17:56

Ten magazin, co tady zabira vetsinu plochy, to je fakt kvalitka…

Reagovat
zirecek
zirecek

25.11.20 17:31

Ano, komentáře průměrného člena b-f budou opět výživné, :o).

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

25.11.20 17:27

Tesim se na komentare, asi bude zase veselo :)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

25.11.20 17:16

Podle parkování se hned pozná že jde o odpůrkyni.

Reagovat