Zkušenosti s výměnou BOA utahování -  milé překvapení

Cyklistické tretry si prošly dlouholetým vývojem, než se na trhu místo zipů a klasického způsobu vázání objevila populární utahovací kolečka. Dnešní článek bude věnován právě vázání, respektive utahovacím kolečkům.

Začneme turistickými tretrami, které upřednostňují klasické tkaničky. Je to z toho důvodu, aby celkový outfit vypadal urbanisticky. To je samozřejmě v naprostém pořádku. Pokud cyklista využívá kolo jen jako dopravní prostředek, je zbytečné, aby měl tretry s nejmodernějšími vychytávkami. U těchto treter zkrátka není potřeba přistupovat k pokročilým řešením v podobě karbonových podrážek nebo utahovacích koleček.


Kde to ovšem začíná dávat smysl, je vyšší třída treter pro horská a silniční kola. Levnější varianty nabízí kombinaci zipu pro oblast nártu a kolečka v oblasti jazyku tretry. Součástí nejdražších a technologicky nejpokročilejších modelů jsou pouze kolečka. Na těchto tretrách už ani zip nemá své místo. Největší zastoupení, co se týče utahovacích koleček, má společnost BOA. Ta má široké spektrum koleček, jež se využívají nejen v cyklistice.

Historie společnosti BOA

Historie této společnosti se datuje do roku 2001, kdy zakladatel společnosti Gary Hammerslag hledal způsob zjednodušení vázání pro snowboardisty. Tento systém se velmi brzy začal šířit napříč různými sporty. Najdeme jej v zimních sportech, na běžeckých botách a samozřejmě v cyklistické sféře. Posledním trendem je potom běžná městská obuv, přičemž BOA samotné boty nevyrábí. Jen poskytuje platformu svým partnerům, kteří BOA utahování implementují na své produkty.


Jak tento systém funguje?

Kolečko slouží jako naviják nylonového lanka. Otáčením přes háčky dosahujeme kýženého efektu utažení boty podobně, jako je tomu u tkaniček. Odpadá nutnost uzlů a přečnívajících šňůrek. V opačném směru se lanko povoluje. U novějších typů pak stačí kolečko pouze nadzvednout, čímž dojde k okamžitému uvolnění.

BOA svému produktu skutečně věří. Věří mu dokonce natolik, že poskytuje doživotní záruku bezplatné výměny, a to nezávisle na typu boty a výrobci. Ačkoliv tento systém prochází důkladným testováním, stále může docházet k problémům, obzvláště u starších typů. Sám jsem se potýkal s problémem uvolňování, kdy se lanko povolovalo takzvaně za pochodu. Přišlo mi líto reklamovat drahé tretry, a proto jsem se o problému mezi řečí zmínil v mém servisu, kde mě odkázali na reklamační stránku společnosti BOA.

Získání náhradního kusu

Byl jsem velmi mile překvapen, když jsem se dozvěděl, že nová sada koleček je zdarma. Nemusíte složitě hledat prokazatelný doklad o koupi. Rychlost dodání je navíc doslova bleskurychlá. Pro začátek musíte vyplnit informace o typu tretry a kolečka, přičemž budete požádání o specifikaci závady. Tento filtr vám poradí s výběrem správného typu kolečka pro vaši tretru. Následně doplníte osobní údaje s adresou a během pár dní můžete provést výměnu. Doručení je rychlé díky logistickému centru v Rakousku. A aby toho nebylo málo, neplatíte ani za dopravu. Společnost vám tímto gestem zkrátka chce ukázat, jak moc je fér. Sečteno a podtrženo, jde o zcela bezplatnou výměnu.


Nová kolečka jsou v servisním kitu umístěna v sáčku, jehož součástí je i jednoduchý návod výměnu. Na internetu je rovněž spousta videí, jak postupovat. Je to ovšem tak jednoduché, že nemá cenu se tím zdržovat. U mé tretry stačí šroubovák, vycvaknutí starého kolečka z pouzdra a umístění nového. Toť vše!

Výměna vám zabere sotva několik vteřin. Na stránkách podpory můžete požádat o dva kusy těchto servisních kitů, abyste měli na obou tretrách stejnou verzi koleček. Na některých tretrách se mohou objevovat podobná řešení vázání, která však nejsou BOA. Bohužel nevím, jak proces reklamace a zaslání nových koleček funguje v případě konkurence.

Nebylo to tak složité, co říkáte? Myslím, že společnost BOA to se zákazníky umí a já jsem si to potvrdil i vlastní zkušeností.

Autor článku a fotografií: Lukáš Vaculík
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Tuning kola - když všechno ostatní už máme PR článek

Tuning kola - když všechno ostatní už máme

Kolo není pouze dopravní prostředek. Je to vášeň, relax, svoboda či únik z reality a zaslouží si „hýčkání a péči“. Například v podobě prémiových komponent.
Výbava do náročných podmínek - bez problémů ve sněhu i blátě PR článek

Výbava do náročných podmínek - bez problémů ve sněhu i blátě

Počasí si z nás dělá poslední týdny dobrý den a zažíváme bláznivé podmínky - sníh, déšť i bláto. Jakou výbavu zvolit do takového počasí?
Pohon a řazení – očisti, namaž, upgradni PR článek

Pohon a řazení – očisti, namaž, upgradni

Mezi „spotřebáky“ na kole patří i různé části pohonu, některé vydrží kratší dobu, jiné déle. Přinášíme několik tipů, po kterých můžete sáhnout.
keyboard_arrow_up