Top trendy v silniční cyklistice

Minulý týden jsme se podívali na to, co můžeme očekávat v roce 2020 ve světě horské cyklistiky z pohledů nadcházejících trendů. Dnes si posvítíme na silnice...

Silniční cyklistika jako taková, je vždy trochu více než MTB svázaná s tradicemi. Trvá delší dobu, než se novinky prosadí a ujmou a to hlavně v případě pokud se bavíme o světě profipelotonu, který má však zásadní vliv na udávání směru v celé této oblasti. Tak jako tak, právě nové trendy budou celý tento rok nosné téma a budeme se s nimi setkávat.

Indoor jako plnohodnotná alternativa

Začneme možná trochu netradičně, z určitého pohledu tento trend nespadá jen do kategorie silniční cyklistiky. Jedná se spíše o možný a výrazný tréninkový prvek, než pevný základ komunity. Právě indoor cyklistika, používání trenažérů, zažívá skutečný boom a tento trend bude nadále pokračovat. Nejen díky vývoji, širší cenové dostupnosti tzv. smart řešení, které umožňují přeměnit a povýšit nudný trénink na interaktivní zábavu. Velkou oblibu si získaly platformy jako například Zwift, kde ve virtuálním světě můžete nejednou natrefit i na „profíky“, samozřejmostí jsou i skupinové výjezdy, tréninky a taky i závody. Pokud tedy nemáme zrovna chuť jezdit ve tmě, mrazu či dešti, je tu alternativa, díky které se můžete stejně dobře udržet ve formě. Více se můžete dočíst i v tomto článku.


Spojování modelů

Zřejmě máte ještě stále zažité klasické dělení silniček. První kategorie jsou pohodlné, na dlouhé výjezdy, další jsou univerzálně sportovní na závody a samozřejmě aero na roviny, sprinty atd. Aero modely byly poměrně velký trend minulých let, teď už se dostávají do pozadí. Není to tím, že by se kladl menší důraz na aerodynamiku, spíše to, že ta samotná proniká čím dál tím více i do prvních dvou zmiňovaných kategorií. Dnes už není problém najít pohodlnou silničku, která má aerodynamiku na úrovni „aero“ speciálů z minulých let. Všimnout si toho můžete i v profipelotonu, kdy jsou velmi často vidět týmy, které mají jedno kolo na všechno (vyjímkou jsou extrémy typu Paříž-Roubaix a samozřejmě časovky). Klasické dělení tak dostává postupně stále větší trhliny a jinak tomu nebude ani tento rok.


Důraz na pohodlí

Před pár lety se v první řadě koukalo jen na výkon, vše ostatní šlo stranou. Jakmile přišla na řadu otázka pohodlí, odpověď byla typická, že silniční cyklistika není nic pro „bábovky“ a je třeba něco vytrpět. To už se postupně mění a i u kol určených výhradně na závody nejdete prvky, které zajišťují větší pohodlí, ať už profilaci trubek, speciální materiál jako Countervail u Bianchi nebo dokonce čep (Isospeed) v případě značky Trek. Nemůžeme opomenout šířku plášťů, kdy už i v TOP úrovni se nejčastěji používá šířka plášťů 25 mm. Pro hobby segment je čím dál více používaný a v oblibě rozměr 28 mm. Tyto pláště mají velmi často moderní „aera“. A proč ne? Můžete mít rychlý stroj bez omezení, na kterém je navíc radost (dlouho) jezdit, ať už závody, trénink nebo celodenní švih s partou.

Tubeless se dere dopředu

Z hlediska nasazení v závodech si galusky drží svoje pevné místo jako volba No.1 už dlouhá léta. I zde však dochází ke změně, pomalé, ale přece. Na svědomí ji mají právě bezdušáky. Jen co ovládly MTB segment, začínají se jejich výhody (valivý odpor, odolnost, jednoduchost) uplatňovat i v silniční cyklistice. Pokud se bavíme opět o profi scéně, tak to ještě chvíli potrvá. Přesto i tento rok je zase o něco více týmů, které budou bezdušáky preferovat. Z pohledu výrobců a jejich nabídky je to jasné, s nápisy „tubeless ready“ se budete potkávat častěji.


Gravel není zdaleka jen marketing

Tento trend můžeme zařadit i mezi MTB, protože právě zde se obě disciplíny prolínají jako nikdy předtím. Gravel se stává čím dál tím více populárnějším a to i mezi „konzervativními“ příznivci silniční cyklistiky. Stále si zachovává rozměr i tvář, i když ji více posouvá mimo hlavní cesty a do ticha přírody. Navíc výhody gravel biku se projeví v náročných podmínkách (zima) a pro někoho je právě toto to jediné kolo, které potřebuje. S rychlými plášti můžete zvesela nabíhat kilometry a ani v balíků se neztratíte. S větším objemem a vzorem můžete vyrazit na lesní cesty a chodníčky. Uniknout šílenému provozu tedy bude mnohem snadnější a tomu lze jen fandit. Navíc si nemyslíme, že se bude jednat jen o chvilkou záležitost, jako tomu bylo například u fatbiků.


Samozřejmě v detailech je toho ještě o mnoho více a určitě jsme nezmínili vše...
Top trendy v horské cyklistice naleznete zde.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
redakcia 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Giro Aries Spherical: nejbezpečnější přilba na světě podle Virginia Tech PR článek

Giro Aries Spherical: nejbezpečnější přilba na světě podle Virginia Tech

Virginia Tech sestavila na základě nezávislého hodnocení žebříček nejbezpečnějších přileb. Na prvním místě skončila Giro Aries Spherical.
Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Unboxing: BMC Teammachine SLR Three - aero je vše

Zrozen v horách, stvořen pro zdolávání horských prémií a připravený pro rychlý sjezd, s ovládáním přesným jako švýcarské hodinky. Co nabízí výbava tohoto BMC?
Dámská kola do 60.000 - na cestu i do terénu PR článek

Dámská kola do 60.000 - na cestu i do terénu

Pohyb na dvou kolech je skvělá a zdravá aktivita spojená s dobrodružstvím. Přinášíme výběr dámských kol z naší nabídky pro různé kategorie.
keyboard_arrow_up