Z F-B
Když jsem na malou chvíli zvažoval, že bych novou Madonu zařadil do svého výběru aero kola, napadlo mě, že toto může být slabší místo rámu…
(vloženo 6.6.23)
Siglespeed: to samé jsem zkusil u karbonové silničky Van Rysel. Stisk mezi palcem a ukazovákem zboku. Rámová trubka propružovala. U Giantu ani prd.
Pamatuji si na Spešl Venge S-works. Zmáčkl jsem dolní rámovku cvičně zboku (po letech cvičení mám trošku nestandardní stisk) a bylo vymalováno…
Je to tady samej odborník :-D Takováhle drobnost mě od nákupu nemůže odradit ;-)
Proste kolo ktere je delane na maximalni tuhost v jednom smeru, ale jak to zmacknes z boku palcem, tak do toho udelas diru. Takove kolo za 300 klacku at si strci za klobouk..
Opravdu byl/je někdo, kdo přesně toto neočekával? Mimo inženýrů v Treku, samozřejmě.
Ono je rozdíl vyprojektovat závodní rám pro „králíčky stažený z kůže“ a pro „běžného občana“. Ta část u sedlovky se mi nelíbila už od začátku.
v miste sedlovky praskaji i zcela konvencni ramy, jen sedlovka zpravidla prochazi skrz, takze to neulitne hned cely. ramy praskaji obecne ve spojich – kolem hlavy, stredu, patek, sedlovky. pokud ma tento ram prasknout u sedlovky, nezbyva mu nic jineho nez prasknout takhle, i pro laika predvidatelne, a toho pak tesi, ze mel spravny usudek. ;-)
Takže realita je opět trochu jiná, než rychlé úsudky diskutérů na první dobrou z fotky.
Dle popisu měl borec metrák živé váhy, asi na to poněkud nešikovně hupsl a bylo vymalováno.
No tak dle popisku to zlomil asi stehnama do boku když vyrovnával co mu uchcalo. Tam jsou slušný síly, já mám po náročnějším ježdění na MTB klidne modrák na vnitřní straně stehna od sedla. O silničkách vím kule ale tipoval bych že laterální zatížení je to poslední na co sedlovku a rám konstruovali :)
cyklista86: ty si vazne myslis, ze by nejaky vetsi vyrobce pustil do sveta kolo, kde by se clovek mel bat sedet na sedle rovne?
K té fotce byl nějaký komentář, vysvětlení, popis nebo nějaký výsledek reklamace?
Fotka vypadá celkem jednoznačně, ale víme, co vše koluje na internetu.
sorry libily…
BikerM souhlas jak se me Madony vzdycky libili, tak toto uz je fakt hnus.. Jinak zajimalo by me jak se to stalo. Nejvetsi naloz dostava ta sedlovka a trubka ramu kdyz se narovnas a jedes bez drzeni riditek ne? To jsem nikdy na zadne ziletce nedelal, protoze s mou vahou jsem mel fakt obavy, ze bych skoncil stejne. Zajimalo by me jestli to vyrobci i testujou na tuhle vec, ze se jezdec narovna a celou vahu tak prenese na tu sedlovku/ram..
At to praska ci nikoliv, tak jako tak se tohle kolo radi dle meho nazoru mezi nejosklivejsi silnicni kola soucasnosti. :)
Tak prakticky stejně tu sedlovku měla i předešlá generace a nebyl s tím problém.
Mě by jen zajímalo, kde udělali soudruzi z USA chybu…:-)
maxtor: ano Řehula a bylo to díky aero sedlovce v rámu Duratec. Prý kdyby ho nenašli kluci jedoucí hned za ním, hrozilo mu rychlé vykrvácení.
Tady u té Madony si sedneš na zadní kolo. To je ta lepší varianta.
JST: Cycleball / Radball = česky kolová :-) jo tohle by šlo.. akorát si myslím že by se to rozložilo na prvočísla při první střele :-D
Podle me to neni “samosato”…. I kdyz jo: ten vymotany retez muze byt az nasledek padu, ktery nastal po ulomeni sedlovky. Ale spis bych to videl opacne: crash, krovky, zvednes se, prohlizis nasledky a ejhle!
Kdyz vidim jakykoliv podobny defekt, je mi ponekud mdlo, protoze si vzpomenu na toho ceskeho triatlonistu, co si pahyl zarazil tam kam slunce nezapada…. Uz ani nevim kdo to byl…
Já jsem to říkal hned, že je to blbě vyřešený.
esmo: Rovněž ta urvaná sedlovka mohla být příčinou pádu. Takhle bez kontextu těžko soudit.