musel jsem rozleštit převlečnou matku do stříbrna, pač jsem jí měl nějakou odřenou Ve výsledku to tam celkem sedlo
RF dokonce s originální osou 136 mm.Stačilo jen pár menších podložek a pasuje to nármaně. Rozdíl jen jen v řetězové lince, tady je převodník blíž k zadní stavbě...
celkem zklamání byl stav laku na foxce po 2 sezonách. .Po odstranění původních polepů jsem musel celou vidlici přeleštit. Jinak je to unikát. Dle ID je to prototyp a asi byla první v ČR
užovky místo ližin
DiY systém uchycení prkotin. Tsačí provlíknout pásek pod krytkou. Funkční, lehké...
Protože v Čr tehdy nebyl menší kit na 130 mm vidlice, tak jsem si poradil sám. Stačí jen říznout trubku a posunout pístek...hrdej na to nejsem, ale funkční to je..
řežeme ze 140 na 130 mm, pak následovalo zabroušení a vrtání díry pro závlačku...:D
No co k tomu říct? Nové kolo jsem neplánoval, ale delší dobu jsem si říkal, že na to moje blbnutí mi stačí prostě nějaký to DC kolo. Tak nějak jsem občas surfoval po netu, hledal, koukal…můj problém jsou dlouhé nohy a já se tím pádem tak trochu vyhýbám utlramoderním geo, kde sedlovka končí ve výšce 440 nebo 460 mm v XL. To mi prostě přijde málo. Nechci na tom vypadat jako vosa na bonboně a už vůbec nechci, aby mých 90 kg lomcovalo s nízkým rámem. Tak jsem hledal tak dlouho, až jsem našel Scalpel SE2. Ideální geo dle tabulek, dost podobná původní Carmě. Navíc to kolo bylo na fotkách strašně nudný a fádní a to prostě byla výzva. V aspire měli skladem jedno XL a už to jelo… Už od začátku jsem věděl, že z kola zase zbude jen rám a tlumič, pač na Carmě bylo dost lehkých dílů, které jsem prostě chtěl jen přehodit (třeba u vidle jsem ale váhu úplně neřešil a dal jsem přednsot většímu zdvihu oproti původnímu SIDu). Jenže to bych se nesměl znát s Roudem a TJK a Kubadem, kteří mi lehce nakopli myšlení a pomohli i s výběrem některých dílů (hlavně ty kliky Kubade:D). No, prostě nakonec jsem do dalších dílů ještě nastrkal celkem raketu, ale myslím, že takto je to ideál. Váha nebyla prioritní, ale chtěl jsem se dostat někam k 11 kg. Tento rám je ,,nižší varianta" , takže reálná váha rámu v XL je někde kolem 2,2 kg.
Jinak musím říct, že rám má na světle neskutečnou barvu a v katalogu ani zdaleka není vidět reálný lesk. Já tomu říkám tmavý chameleon, protože venku na sluníčku se barva mění od šedé po tmavě fialovou. Takže obrovský překvapení…
(vloženo 4.12.22)
Značka | Cannondale |
Model | Scalpel SE |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,1 (včetně pedálů) |
Rám | 120mm travel, Carbon, Proportional Response Tuned, FlexPivot Chainstay, PF30-83, Tapered Headtube, Speed Release 12mm thru axle, Ai Offset, Stash compatible |
Vidlice | Fox Float Performance Elite Fit 4 130 mm |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Select+, 2-Pos mode adjust, adjustable rebound, 190x45 |
Hlavové složení | OEM |
Kliky | Race Face Next R |
Středové složení | Cannondale Si |
Měnič | Shimano XT M8100 |
Řazení | Shimano XT M8100 |
Převodník | Race face 32 z. NW |
Kazeta | Garbaruk |
Řetěz | KMC X12 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Shimano XTR M9100 |
Brzda zadní | Shimano XTR M9100 |
Ráfek přední | Mavic Crossmax SLS |
Ráfek zadní | Mavic Crossmax SLS |
Dráty | Mavic |
Pedály | Zeray |
Řídítka | Reverse Tracer |
Představec | Race Face Turbine 60 mm |
Sedlovka | One Up V2 150 mm |
Sedlo | Tune Speedleneedle |
Pláště | Tufo |
Zdravím, mám se1 a uvažuji o fox 34 130mm místo Sid select+.
Akorát se dívám že je konstrukčně delší než jen o cm zdvihu.
A také je o pár mm delší než doporučená délka vidlice výrobcem.
Poznavaš to nějak při výjezdu?
Díky za info.
Každopádně krasavec ;)
@jarous zdat se ti nemusi… Ale je to holy fakt. Nemam potrebu si vymyslet, uz mam par set veci odvazeno:D
Pěkné, ale ta váha se mi nějak nezdá.. mám XL Hi-mod, bez teleskopu na XX1/XTR a jsem s pedály na 11,1kg.
Pěkně vyladěný! Joo, ani nevíš jak Ti rozumím. Mám to na chlup stejně 184cm/79,5 – 80cm
Ted v řijnu jsem taky bral XL, i když jsem si šel pro L… Raději bych vzal SE s 120/120, ale neumím se přenést přes chybějící dalkový lockout a následná předělávka by byl voprus.
Geom fajn. Oproti mýmu předchozímu Scarpu v „L“ sem prodloužil rozvor + 5cm a to už je fakt znát. Pouští mě to z kopce na trailu bez zaváhání. Ted jsem i já přidal OneUp V2 150mm, kratší už moc nevycházela a váhová úspora zanedbatelná. v KrabBike měli –10% hodí se :D
Po přepletení karbonovýho setu 622–27 na Ai+Lefty to bude zas drobet jezdivější.
Tak at slouží!
Hodně dlouhé nohy a kliky si necháš jen 175mm… Antone Pavloviči není to málo ???
@vpa007, ja zas dumal nad to tvou vidlou, hkavne kvuli barve… :D No kazdopadne ja bral kliky primo od dovozce, ale pokud je ted dobra cenovka na koloshopu, tak bych asi moc nepremyslel…
Ach jo, ty kliky mi nasadily brouka do hlavy! Kukám, že jsou na koloshopu teď lehce pod deset (bez převodníků, což mám doma), tak nad nima dumám, že bych si je naježil… daj se sehnat někde levněji? :D
Hm.. tak jakoby na jednu stranu tohle je přesně důvod, proč nerad kupuju komplet kolo, páč jej potřebuju přeskládat, ale tohle jako jo… jo, tohle je mi sympatický! A ty kliky, o těch jsem na RBéčko taky dumal, ale pak mi to přišel moc velkej nesmysl! :D
@Orm, diky, jsem rad, ze se mi povedlo skloubit rozumnou vahu, pocitove dobrou geo a zaroven trochu neco neokoukanyho.
Jinak merim jen 184, ale ty nohy, no… Kalhoty kupuju na delku 34–36
@antuch: Kolik meris? Mne pri 190cm vychzelo L jen u canyonu, jinak beru vzdy XL. Kola mas fakt super. Neco takoveho bych si take predstavoval.
@Orm, tak to by bylo jasny Lko… Jeden kamos si ho tady byl taky zkusit a nakonec bral L…
@antuch: Diky. Ja mam 74.5cm, takze to by ta sedlovka vysla akorat do ramu :-).
Hezký to máš Jindro, to teda jo. Mohl jsem Ti dát klíče od garáže, máme č.31, určitě by se tam vešlo a nedělalo by tam vůbec žádnou ostudu :-)
@antuch: Mohl bych te poprosit, jaka je delka stred vrsek sedla tak jak je to na fotce?
@Anatol šířka těch plášťů je 59,6 mm na ráfku s vnitřní šířkou 25 mm při talku 1,8 bar. Takto stačí?:D
Ty gumy jsem bral právě kvůli poměru šířky a váhy…
Přidám se k tématu, mohu poprosit o změření jak široké ty gumy v reálu jsou? Docela mě tato kombinace zaujala, díky.
Moc pěkný kolo, žádný kolotoče, můj šálek kávy, dávám 5. Jediný, co mi na oko přijde, uzkej ráfek vs široké pneu, nevím, kolik má tento crossmax sls vnitřkem, ale opticky hádám max do 25mm? Tohle kolo si zaslouží id 30mm :)
Hele tohle se fakt moc povedlo! Luxusní, oproti Carmě tohle za mě stokrát lepší! Tohle mi dává smysl a je to parádně poskládaný! Super.
Je to hodně vymazlené… k tomu uhlazené dizajnu by se hodilo dát telskop řazeí na společnou objímku
Není ta duše a pumpička pořád špinavá? Mě to nepřijde moc praktický. Cpát do pláště duši od bahna a písku…
@JachymP patrim k lidem, co vypijou 4 litry vody denne v normalnim rezimu bez fyzicke zateze, takze nejaka sedmicka lahev v ramu mi vubec nic neresi. Na kole pravidelne stridam dle potreby batohy a ledvinki s vakem a je pro me lepsi mit naradi a dusi na kolo, protoze to porad zapominam prehazovat
Moc hezký, jen nerozumím kam dáváš pití? Jestli do batohu, tak to bych tam radší měl tu duši a pumpu než vodu ;)
Pekne poskladyny kolo,mix komponentu ktere jako celek vypada paradne..5*
Vypada to super. Co se mne nelibi, tak ty zlate srouby. Bud bych je mel vsude nebo nikde, takhle je to nekonzistetni. Na ali se da sehnat sada, kde do zlate muzes oblect uplne vsechny srouby v xt sade, vcetne brzd, prehazky.
ps: Poznavam misto kde jsi to fotil :-).
paradni, klasicka Antuchovina jak ma byt! libi se mi ta vsehochut a mix, ktery ve finale tvori luxusni celek a sem tam maly detail jako sroubky atd… velmi velmi povedene!
5*
Často to neventiluji, ale i když je to Cannon, tak je opravdu parádní. A i ta úprava vidle je dost dobrý počin:) Jen toho sedla Tune bude asi škoda, až s tím šlehneš v terénu o šutry..
Parádní bajk.
Na tomhle je nejlepší asi to, že tam nejsou žádné ulítlé nesmysly a přitom je to krásná a lehká raketa.