Hola, před nějakou dobou jsem si po vyjížďce všiml zdeformovaného ráfku Roval SL. Trochu jsem nechápal, protože to nebyla prasklina, ale jakoby vlnka od tlaku. Nechal jsem to opravit v servise pro karbonové komponenty (spraveno k nepoznání). Nechtěl jsem, ať mi to při jízdě v 70ce prdne někde. Onehda mi kamarád ze Specialized ukazoval stejný problém, ale daleko větší poškození. Prý je to běžná praxe, když se kolo vozí za autem na nosiči v blízkosti výfuku. Ráfek se horkýmy plnyny upeče! :O Slyším o tom prvně, že teplo za autem deformuje karbonové ráfky, mno byl jsem vyškolen… tak bacha na to.
(vloženo 1.8.21)
DaD: Možná šáhli po špatný pixle pryskyřice… neví někdo jak je na tom s teplotní odolností pryskyřice co se používá do karbonu? My nedávno řešili lepený karb. lamely co se používaj na zesílení betonových konstrukcí. Tam ta pryskyřice měkne tuším při 80°C.
Tohle je proti tomu, co mi tam přinesl jeden klient, kosmetická vada. Ten měl vlny po celé ploše ráfku. Něco jako čokoláda z nanuku na slunci. Doporučil jsem mu reklamaci a dostal nové ráfky. Dokonce lepší než měl doposud. Šlo taktéž o bikové Rovaly. Kupoval to jako tesťáka někde v Praze a tak je možné, že to také někdo upekl za autem. Zajímavé bylo, že to přivezl a měl tam pár malých vlnek. Když přijel po dvou týdnech, tak už jsem mu na férovku zakázal na kole jezdit jak byl ráfek zničený. Za autem to prý nevezl. Možná se to jen klukům ze Spešlu trochu nepovedlo při výrobě. Jakoby pojivo vláken šlo do kopru a ráfek se začal doslova hroutit do sebe kvůli tahu drátů.
tomxxx – to obcas zkouší lidi reklamovat. Na krev dotažená páska umí docela dokurvit kolo.
Spíš bych si myslel, že to je od přesky nosiče. Kolo třeba není celé schované za autem a v rychlosti může být docela velká síla, co rve kolo.
To je docela divny. Asi zalezi na blby kombinaci auta a nosice a proudeni vzduchu. Ja i kamardi to vozime vzadu a presuny pres Nemecko 180–200 dlouhy useky a nikdo nic neupekl.
To jako vazne? Jednak vyfuky miri dolu, pak jsou splodiny ochlazovany proudicim vzduchem a v neposledni rade karbon se teplem deformuje drive nez plast ze ktereho je naraznik? To same plati o plastech na nosicich. Zajimave, schvalne v praci zmerim teplotu. Jedine cemu bych veril je ze se to stane pri vypalovani filtru castic ale jinak se mi to nezda. Zajimava zalezitost ke zkoumani.
Ja bych dal bramboru do vyfuku. Bude pekne upecena a kolo uchranene.
Anebo nevymyslet a dat kolo na strechu :D
To je dost podivný. Pochopil bych u sporťáku, ale u většiny aut to jde dost mimo a naředí se vzduchem. To bys pak nesměl karbonové ráfky nechat stát na slunku.
Mám Kia SW a výfuk míří do země, navíc nosič je dost vysoko a přesto se to stalo.. :(
To jsou ty rovné výfuky :) u všech aut je mám nasměrované dolů, seříznuté směrem k silnici a jestli schované pod nárazníkem
Zkusil bych na nosič přidělat šikovně natvarovaný plech aby dělal takový „tepelný štít“ a usměrňoval spaliny mimo ráfky dolů.
ochrana? Dávat na vzdálenější kolejnicu, pokud má člověk na 3 kolca a nebo tam dát kus nějaké pěny/izolace
esmo: Můžeš zkusit ráfek obalit alobalem, ať je rovnoměrně propečený na větší ploše :-D
Novas 752 jasný, to bude jiný, ale i tak bych si myslel, že to spíš nedá plášť než ráfek..
Ano, další z nevýhod nosiče na tažné, o které se moc nemluví. Naštěstí nás EU ale spasí nesmyslnými elektromobily a tím uchrání naše karbonové ráfky :)
Je to tak, obvykle teda bývá poškození daleko většího rozsahu, ráfek v jednom místě zkroucený jak kus hadru, tady to asi bylo těsně mimo proud plynů z výfuku.
To bych si myslel, že se dřív upeče a zničí plášť než ráfek, zkuste si dát ruku k výfuku při nastartovaném autě, měla by se tam dát udržet. Vždyť největší teploty jsou v katalyzátoru nebo filtru pevných částic, ale na konci výfukové soustavy už ne.