Specialized Status 2021

Přidat foto

Bikecheck

Bike & Rider check

No jak jen ZAČÍT? Opravdu hodně dlouho jsem hledal enduro bajk, ale takový u kterého si nemusím lámat hlavu s tím co budu muset upgradovat. Něco, co koupím, upravím pár základních věcí a nemusím skřípat zuby, protože to nebrzdí, nebo nefunguje a pak se s*** s výměnou akor v dnešní době.

Hodně dlouho jsem POKUKOVAL po našich značkách a hodně dlouho jsem chtěl Qayrona, ale věčné čekání, pár nedoladěností s jejich endurovým M a fakt, že se konečně otevřely obchody nahrálo tomu, že jsem v obchodě narazil na tohoto krátce jetého a kosmeticky dotknutého statuse. Nejsem fanda sramu, ale přece jen jsem si udělal průzkum, dohledal informace a párkrát se vrátil a bajk vyzkoušel než jsem ho nakonec za sníženou cenu vzal.

Kosmetické věci se spravily jedním nákupem v Obi a druhým v dámské drogérii za pár kaček. Nicméně jizvy jdou zblízka vidět a další určitě přibudou na trailech – to k tomu prostě patří. Řetěz NX šel do háje a místo něj dal KMCx12. Zbytek OSAZENÍ je opravdu vyvážený ikdyž třeba to NX je poznatelně lenivější než SLX na které jsem byl zvyklý. Nu což FOX podvozek žehlí fakt dobře. Code R mě mile překvapily a jejich modulace je něco, co jsem hodně rychle ocenil. Postupně jsem akorát vyměnil spešl gripy za Ergony GE1, protože netlumily tak, jak by si moje dlaně zasloužily. Oproti sériovce je zde trailové kombo od maxxisu na bezduších.

Minimální branding od spešlu a spousta volného místa na rámu si přímo říká o nějaké vlastní dostylizování. Kolo jsem DOPLNIL kultovní fólií dyedbro. Za tu cenu bych čekal víc… grafika dobrá, fólie rubustní ale je bledá a spíš bude pasovat na světlejší kola s širšími sedlovými vzpěrami nebo křivkami na karbonových rámech. Na horní rámovce luxus. Na spodní rámovce se na to nedalo dívat. Takže na spodní rámovku šel zefal a z Německa pořízený chránič spodní rámové trubky na modely Stumpjumper za pětikilo i s doručením (věřte mi u Statuse bude potřeba).

Kolo jsem chtěl hlavně kvůli GEOMETRII. No jasně má to rozvor a hlavový úhel pomalu jak sjezďák a z kopce je to opravdu nářez, přitom díky brutálně krátké zadní stavbě to jde do zatáček opravdu hodně ochotně. Přidejme k tomu fakt, že je to mullet a párty může začít. Naprosto boží tu je sériově 170mm teleskopka (měřím 175 cm). Za zmíňku stojí určitě i vidle s kratším offsetem, který tomu taky dost přidává.

Do kopce to ale už taková sranda není a zde je třeba především trpělivost jako na ostatních endurech. Ruka na tlumiči je tu docela často… Díky umístění tlumiče to ale není problém. Ideálním výšlapem se tím pádem stávají lesní cesty a ne technické stoupací traily. Za pedálem to jde dobře, ale efektivita co by chtěl primárně závodní endurista tu tak úplně není. Nakonec jsem kolo hodil do high, protože v low byl podvozek až moc nízko – celkově mi to takhle dává mnohem větší smysl. Kolo neskutečně BAVÍ.

DO BUDOUCNA? Chtěl jsem s tím ven až budu mít za sebou Špičák pro nějaké ty šťavnaté fotky, ale momentálně to bude muset počkat. Určitě jsme se dobře zkámošili a věřím, že mě bude můj nový parťák od velkého S dlouhé roky bavit. Letos dám párkrát Špičák, Sušici a určitě aspoň jednou TT. Příští rok se hecnu na nějaký ten první enduro závod.

(vloženo 19.6.21)

Arzen Arzen
Ohodnoť bajk: (4.3  / 41 hlasujících)
Značka Specialized
Model Status
Modelový rok 2021
Velikost S3 (M/L)
Hmotnost cca 15,7 bez pedálů
Rám M5 alloy chassis and rear-end, Mixed wheel Trail Geometry, threaded BB,12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel
Vidlice FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, 160mm of travel
Tlumič FOX FLOAT DPX2 Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 3-position, (230 x 60mm)
Kliky NX Eagle, DUB, 170mm
Středové složení SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded
Měnič SRAM NX Eagle, 12-speed
Řazení SRAM NX Eagle, 12-speed
Převodník 32T NX Eagle
Kazeta SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
Řetěz KMC x12 poniklovaný
Náboj přední Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h
Náboj zadní Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
Brzda přední SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Brzda zadní SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Ráfek přední Roval Traverse, (29) front, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
Ráfek zadní Roval Traverse, (27,5) rear, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
Dráty DT Swiss Industry
Pedály HT-ANS10 Supreme
Řídítka Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, zkrácené na 780 mm
Představec Specialized Trail, délka 40 mm, úchyt pro 35mm řídítka
Sedlovka X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, 170mm
Sedlo Specialized Body Geometry Bridge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Pláště Maxxis DHF(29), DHRII(27,5) obojí EXO Trail 2,4" bezduše + Tire insert v zadním kole

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kali222
kali222

19.6.21 22:13

5/5 :)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

19.6.21 13:16

Další galerie z kategorie

myreczech 45
kocers 7
Nimrod 32
miram57 7
Kubánec 21
jirzem 0