Tarmac 2019

Přidat foto

Po Looku 585, BMC RM01 a Tarmacu S-Works SL4 je tohle můj čtvrtý karbonový silniční rám, první na kotoučích. Look byl tuhý, ale relativně nepohodlný; BMC neméně tuhé, ale pohodlnější; Tarmac SL4 tužší, pohodlnější vzadu, na předku méně pohodlný a měl jsem špatnou velikost; aktuální Tarmac je sice o půl kila těžší cca, ale jinak v tuhosti, pohodlí, aerodynamičnosti a celkové vyváženosti o krok vepředu.Tuhost a pohodlí jsou jistě subjektivně vnímané veličiny; změřit ale lze, že mám určitě horší kondici a vyšší váhu než před deseti lety, jakož i za sebou nějaké zdravotní obtíže, jízdní průměry zůstávají víceméně stejné. Připisuji to jedině a výlučně pokroku:-)

K výbavě: mix Dury a Ultegry funguje výborně, nechal jsem si kliky z předchozí generace Dury, neb se mi velice líbí. Původní Rovaly C38 jsem vyměnil za C50, jsou lehčí a líp jedou a jsou dnes za ještě relativně normální cenu, takže to byla poměrně snadná volba. Alu řídítka Giant D-Fuse se mi osvědčily tvarem i mixem tuhosti a pohodlí na gravelu, dal jsem jen tedy i na Tarmaca. Pláště Turbo Cotton v šíři 28mm mám několik set km, lepší co do pocitu pohodlí/rychlosti jsem nejezdil doposud, uvidím, jak na tom budou s odolností.

V popisu ještě chybí karbonové košíky Arundel a omotávka Gecko téhož výrobce.

(vloženo 29.3.21)

jfk
Ohodnoť bajk: (4.8  / 38 hlasujících)
Značka Specialized
Model Tarmac SL6 Disc Expert
Modelový rok 2019
Velikost 56
Rám FACT 10r carbon
Vidlice FACT 10r carbon
Kliky Shimano Dura Ace 9000 175mm
Středové složení Shimano
Přesmykač Shimano Dura Ace 9100
Měnič Shimano Dura Ace 9100
Řazení Shimano Ultegra 8020
Převodník Shimano Dura Ace 50/34
Kazeta Shimano Ultegra 11-30
Řetěz KMC X11
Náboj přední Roval CL50
Náboj zadní Roval CL50
Brzda přední Shimano Ultegra 8020
Brzda zadní Shimano Ultegra 8020
Brzdové páky Shimano Ultegra 8020
Ráfek přední Roval CL50
Ráfek zadní Roval CL50
Pedály Shimano Ultegra
Řídítka Giant Contact SL D-Fuse
Představec Thomson Elite X2
Sedlovka S-Works FACT carbon
Sedlo S-Works Power 143mm
Pláště Specialized Turbo Cotton 28mm. latex duše Michelin

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Voj01
Voj01

6.10.22 12:39

tahle SL6 je stale super!specialne v tyhle bily je to pecka!5* …akorat bych na to dal 60mm kola :)a asi by se na to hodily vic 9100 kliky,ale zas tohle je funkcni v pohode tak proc ne:)

Reagovat
jfk
jfk

30.3.21 12:12

Vitzero: díky, ty ale máš také pěkný stroj, což o to

Coural: a to si představ, že mám ještě stejně bílý hardtail, až to se nafotím, to bude povyku:-). Některá alu řídítky jsou pohodlná a některá karbonová zase ne, není to univerzální pravidlo

Reagovat
vitzero
vitzero

30.3.21 11:24

Mně se ten komínek líbí. Sedí to k těm podseknutym vzpěrám zadní stavby. Takového tarmaca bych chtěl jezdit, rozhodne je co ukazovat 

Reagovat
jfk
jfk

30.3.21 08:43

Koko0925: optika neoptika, rozměry rámu a má tělesná stavba jsou danosti, se kterými lze těžko hýbat. Po voperované náhradě kyčle mám rozdíl sedlo/řídítka cca 9,5 cm a to je myslím fajn. Možná někdy pozděj na jaře to půjde ještě dolů, uvidím. Měl jsem předtím vel. 54 a musel jsem mít drop max 8cm a tak tam krom komína byl i představec s nulovým sklonem, to bych to býval schytal :-)

Petr Ch: děkuji, na vkusnosti omotávky se neshodneme:-). Shodu můžeme ale nalézt na tom, že lze s barevností jit i dál https://www.arundelbike.com/…t/art-gecko/

Reagovat
koko0925
koko0925

29.3.21 22:50

Vadí my tam opticky ten komínek. Podle mně by tomu slušel stav bez podložek.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

29.3.21 20:24

Pěkný univerzál, tento rám je hodně dobrý. Podseklé zadní vzpěry se mně též nelíbí, ale dnes se to běžně dělá, stavěl jsem si vloni novou silnici a též je tak mám. Akorát rychle dát černou omotávku a zátky obě černé, tohle je síla.

Reagovat
Coural
Coural

29.3.21 17:02

Výhoda bílého rámu je vidět hned na první fotce :-) . Měl jsem částečně bílý rám také a už nikdy více. Překvapuje mě , že si pochvaluješ hliníková řidítka. Zkusil jsem je před pár lety na půjčeném kole a byl to děs, ale to byl jiný typ.

Reagovat
bara2
bara2

29.3.21 13:47

jfk: „přeražený v bedrech“ nebo u dámskejch tomu říkám „vystrčená prdel“. Klasický tvar je klasický tvar, ale je fakt, že zrovna pro mě je nepoužitelnej, já musím mít „slooping“, tomu zas říkají, že „sere pes“ :-D

Dnes už jsou ty tvary takové různorodé, ale já mám prostě v oku bráchovo kolo (Favorit) z mýho dětství, na kterým se mě, zcela marně, pokoušel učit jezdit. Až teprve na mé osmnácté narozeniny mě po obědě roztlačil a já jsem s tím odjela na druhej konec Brna (neuměla jsem z těch klipsen vyndat nohy) a vrátila se domů až večer. To byla moje jediná jízda na kole až skoro do padesáti, ale tvar toho kola mám furt v oku…

Reagovat
jfk
jfk

29.3.21 11:54

Děkuji za reakce:-).

Bara2: jsem na stavbu „přeraženou v bedrech“ zvyklý už od BMC, nevadí mi…

vt: vím, že je vícebarevná omotávka trochu proti kánonu, ale mě tato konkrétní přijde vkusná a navíc jsem měl pocit, že je tu uhlazenost třeba trochu rozbít:-). Pokud by byl rám barevně výraznější, pak by naopak omotávka měla být jednobarevná

DVLR: to je doufám jen špinavý:-). Můj slábnoucí zrak to zachytil až na velkém monitoru, snad mi bude odpuštěno…

JachymP: váha cca 7,5kg

vpa007: je to radost! díky

Reagovat
vpa007
vpa007

29.3.21 10:49

Hezký, tohle je vážně moc hezký! Čistý, přehledný, úhledný… tohle se vážně povedlo, to musí být čistá radost jezdit! ;-)

Reagovat
JachymP
JachymP

29.3.21 10:39

Je to moc krásný. Narozdíl od Báry, napojení zadní stavby se mi líbí moc.

Jaká je teda váha?

Reagovat
D3VL3R
D3VL3R

29.3.21 09:51

Krásné, co ten krk je zrezlý? :D Příště jdu taky do Tarmaca, už mám vyhlídnutého. :)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

29.3.21 09:33

Jako majitel sociální verze můžu jen chválit, je to krasavec.

Reagovat
vt
vt

29.3.21 09:32

Pekne. Ale dal bych jednobarevnou omotavku :-)

Reagovat
bara2
bara2

29.3.21 09:28

Mrzí mě, že se začaly dělat rámy, kde zadní stavba nejde do stejného bodu, jak horní rámová trubka. Přijde mi to, jak kdyby to bylo přeražené/ochrnuté v bedrech. Jak dámskej rám v obráceném gardu :-)

Možná se pak lépe sériově dělají různé velikostní varianty, nebo je to jednodušší takto dělat vzhledem k pevnosti spoje, nevím, ale klasika je hezčí.

Ale i tak je to pěkné kolo a dobře pojede.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Zucco 4
kycerjaska 7
PDean 23
Ray Tarkin 9
p0spec 13
filipes 18