Po Looku 585, BMC RM01 a Tarmacu S-Works SL4 je tohle můj čtvrtý karbonový silniční rám, první na kotoučích. Look byl tuhý, ale relativně nepohodlný; BMC neméně tuhé, ale pohodlnější; Tarmac SL4 tužší, pohodlnější vzadu, na předku méně pohodlný a měl jsem špatnou velikost; aktuální Tarmac je sice o půl kila těžší cca, ale jinak v tuhosti, pohodlí, aerodynamičnosti a celkové vyváženosti o krok vepředu.Tuhost a pohodlí jsou jistě subjektivně vnímané veličiny; změřit ale lze, že mám určitě horší kondici a vyšší váhu než před deseti lety, jakož i za sebou nějaké zdravotní obtíže, jízdní průměry zůstávají víceméně stejné. Připisuji to jedině a výlučně pokroku:-)
K výbavě: mix Dury a Ultegry funguje výborně, nechal jsem si kliky z předchozí generace Dury, neb se mi velice líbí. Původní Rovaly C38 jsem vyměnil za C50, jsou lehčí a líp jedou a jsou dnes za ještě relativně normální cenu, takže to byla poměrně snadná volba. Alu řídítka Giant D-Fuse se mi osvědčily tvarem i mixem tuhosti a pohodlí na gravelu, dal jsem jen tedy i na Tarmaca. Pláště Turbo Cotton v šíři 28mm mám několik set km, lepší co do pocitu pohodlí/rychlosti jsem nejezdil doposud, uvidím, jak na tom budou s odolností.
V popisu ještě chybí karbonové košíky Arundel a omotávka Gecko téhož výrobce.
(vloženo 29.3.21)
Značka | Specialized |
Model | Tarmac SL6 Disc Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 56 |
Rám | FACT 10r carbon |
Vidlice | FACT 10r carbon |
Kliky | Shimano Dura Ace 9000 175mm |
Středové složení | Shimano |
Přesmykač | Shimano Dura Ace 9100 |
Měnič | Shimano Dura Ace 9100 |
Řazení | Shimano Ultegra 8020 |
Převodník | Shimano Dura Ace 50/34 |
Kazeta | Shimano Ultegra 11-30 |
Řetěz | KMC X11 |
Náboj přední | Roval CL50 |
Náboj zadní | Roval CL50 |
Brzda přední | Shimano Ultegra 8020 |
Brzda zadní | Shimano Ultegra 8020 |
Brzdové páky | Shimano Ultegra 8020 |
Ráfek přední | Roval CL50 |
Ráfek zadní | Roval CL50 |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | Giant Contact SL D-Fuse |
Představec | Thomson Elite X2 |
Sedlovka | S-Works FACT carbon |
Sedlo | S-Works Power 143mm |
Pláště | Specialized Turbo Cotton 28mm. latex duše Michelin |
tahle SL6 je stale super!specialne v tyhle bily je to pecka!5* …akorat bych na to dal 60mm kola :)a asi by se na to hodily vic 9100 kliky,ale zas tohle je funkcni v pohode tak proc ne:)
Vitzero: díky, ty ale máš také pěkný stroj, což o to
Coural: a to si představ, že mám ještě stejně bílý hardtail, až to se nafotím, to bude povyku:-). Některá alu řídítky jsou pohodlná a některá karbonová zase ne, není to univerzální pravidlo
Mně se ten komínek líbí. Sedí to k těm podseknutym vzpěrám zadní stavby. Takového tarmaca bych chtěl jezdit, rozhodne je co ukazovat
Koko0925: optika neoptika, rozměry rámu a má tělesná stavba jsou danosti, se kterými lze těžko hýbat. Po voperované náhradě kyčle mám rozdíl sedlo/řídítka cca 9,5 cm a to je myslím fajn. Možná někdy pozděj na jaře to půjde ještě dolů, uvidím. Měl jsem předtím vel. 54 a musel jsem mít drop max 8cm a tak tam krom komína byl i představec s nulovým sklonem, to bych to býval schytal :-)
Petr Ch: děkuji, na vkusnosti omotávky se neshodneme:-). Shodu můžeme ale nalézt na tom, že lze s barevností jit i dál https://www.arundelbike.com/…t/art-gecko/
Vadí my tam opticky ten komínek. Podle mně by tomu slušel stav bez podložek.
Pěkný univerzál, tento rám je hodně dobrý. Podseklé zadní vzpěry se mně též nelíbí, ale dnes se to běžně dělá, stavěl jsem si vloni novou silnici a též je tak mám. Akorát rychle dát černou omotávku a zátky obě černé, tohle je síla.
Výhoda bílého rámu je vidět hned na první fotce :-) . Měl jsem částečně bílý rám také a už nikdy více. Překvapuje mě , že si pochvaluješ hliníková řidítka. Zkusil jsem je před pár lety na půjčeném kole a byl to děs, ale to byl jiný typ.
jfk: „přeražený v bedrech“ nebo u dámskejch tomu říkám „vystrčená prdel“. Klasický tvar je klasický tvar, ale je fakt, že zrovna pro mě je nepoužitelnej, já musím mít „slooping“, tomu zas říkají, že „sere pes“ :-D
Dnes už jsou ty tvary takové různorodé, ale já mám prostě v oku bráchovo kolo (Favorit) z mýho dětství, na kterým se mě, zcela marně, pokoušel učit jezdit. Až teprve na mé osmnácté narozeniny mě po obědě roztlačil a já jsem s tím odjela na druhej konec Brna (neuměla jsem z těch klipsen vyndat nohy) a vrátila se domů až večer. To byla moje jediná jízda na kole až skoro do padesáti, ale tvar toho kola mám furt v oku…
Děkuji za reakce:-).
Bara2: jsem na stavbu „přeraženou v bedrech“ zvyklý už od BMC, nevadí mi…
vt: vím, že je vícebarevná omotávka trochu proti kánonu, ale mě tato konkrétní přijde vkusná a navíc jsem měl pocit, že je tu uhlazenost třeba trochu rozbít:-). Pokud by byl rám barevně výraznější, pak by naopak omotávka měla být jednobarevná
DVLR: to je doufám jen špinavý:-). Můj slábnoucí zrak to zachytil až na velkém monitoru, snad mi bude odpuštěno…
JachymP: váha cca 7,5kg
vpa007: je to radost! díky
Hezký, tohle je vážně moc hezký! Čistý, přehledný, úhledný… tohle se vážně povedlo, to musí být čistá radost jezdit! ;-)
Je to moc krásný. Narozdíl od Báry, napojení zadní stavby se mi líbí moc.
Jaká je teda váha?
Krásné, co ten krk je zrezlý? :D Příště jdu taky do Tarmaca, už mám vyhlídnutého. :)
Jako majitel sociální verze můžu jen chválit, je to krasavec.
Mrzí mě, že se začaly dělat rámy, kde zadní stavba nejde do stejného bodu, jak horní rámová trubka. Přijde mi to, jak kdyby to bylo přeražené/ochrnuté v bedrech. Jak dámskej rám v obráceném gardu :-)
Možná se pak lépe sériově dělají různé velikostní varianty, nebo je to jednodušší takto dělat vzhledem k pevnosti spoje, nevím, ale klasika je hezčí.
Ale i tak je to pěkné kolo a dobře pojede.