Richard Sachs

Přidat foto

Aneb, oproti všem dnešním gravelům, jedna stará železná kroska.

(vloženo 27.2.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
easyrider
easyrider

3.3.21 12:07

Myslím si, že rozporovat cokoliv na tvorbě RS je rouhání :) Komu se to zdá nepoužitelné, by si měl uvědomit, že na těchto kolech jeho XC tým závodí. Mě osobně by hodně zajímala funkce tý vidlice. Ta, co mám na svym starym fáčku, je jízdně taková příjemná, ale na nový kolo už bych si to asi nedal. RS je však zarytý odpůrce karbonovejch vidlic. :) Nicméně četl jsem od něj nějaký příspěvky a ohromně se mi na něm líbí, že, byť legenda, je stále hodně lidskej (např. otevřeně přiznává, že stále při stavbách dělá chyby, tak jako všichni).

Reagovat
deekay
deekay

28.2.21 19:22

Hodne se mi to libi. Ale fakt tak povesit na stenu. Canti bych uz asi funkcne nedal. Co nechapu je na te fotce „v rozsypu“ ten turbotrainer?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

28.2.21 08:33

Jinak Richard Sachs je dnes už starší pán, bude mu, nepletu-li se, za chvíli k sedmdesáti. Někde jsem četl, že na objednaný rám od něj se čekalo také pět až osm let. Bezpochyby však jeho práce (spolu s rámy daleko méně známého J.P. Weigla) patří k tomu vůbec nejlepšimu a nejkrásnějšímu, co se kdy v oceli vůbec na světě udělalo.

S tím Weiglem je to zajímavé – oni dělali se Sachsem v mládí spolu (myslím, že snad oba už v Anglii, každopádně alespoň JPW v Anglii začínal) u malé firmy Witcomb; každopádně však poté pracovali spolu a snad i s Chrise Chancem u její americké pobočky Witcomb USA. Pak každý z nich začal pracovat sám a všichni patří ke skutečným legendam ve stavbě ocelových kol. (Jak to dnes zprofanované slovo nesnáším, tak tady je asi úplně na místě).

No , dám sem tedy ještě jednu hodně barevnou silničku z osmdesátých let od J.P. Weigla.

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

28.2.21 06:47

Boží. Na to se dá koukat donekonečna.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

28.2.21 05:34

cioran-m: i ta vidlice je lehčí o zhruba 100–150 gramů než bych čekal. u rámu to může být tím, že jde o malé velikosti, ale zas je fakt, že spirit for lugs není nejlehčí sada trubek od columbusu… nevím, jestli takové zázraky dělaj ty mufny s patkama, nebo jde opravdu s nějaké spešl trubky

Reagovat
nooski
nooski

27.2.21 22:52

vt: jak mikrokazeta? Je to cyklokros a jsou tam dokonce 2 převodníky. Velký rozsah není potřeba. Sám jsem na krosce vozil 53/39 a 11/23

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.2.21 21:49

Nimrod: To tedy (patrně ty poslední) byly opravdu hodně lehké; to jsem ani nečekal. Koneckonců, i hmotnost toho rámu.

Já mám třeba jednu silniční DeRosu z Geniusu a tam ten rám vážil, pokud se nepletu, v děvětapadesátce (střed-střed) asi 1760 g. Ovšem kolo je z roku 96.

Reagovat
vt
vt

27.2.21 21:41

nooski: mikrokazeta … ale mozna je to jen setup na nejaky kriterium :-)

Reagovat
vrazdit
vrazdit

27.2.21 21:37

Moc pěkné, to bych snesl :) kooperace s House industries (tuším dělali RS logo?), to byla i celá řada kol a doplňků na výstavě VELO s Rapha a spol. samý pěkný retrodesign na ocákách…

Reagovat
Nimrod
Nimrod

27.2.21 21:18

nějaké hmotnosti jsou pro představu uvedeny zde . je to hooodně lehoučký

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.2.21 21:10

Ale ten nahoře se mi osobně líbí víc.

Snad je dobré připomenout, že ještě před pár lety Richard Sachs sponzoroval v Americe jeden cyklokrosový tým a s těmito koly se závodilo v americkém mistrovství; snad je dokonce i párkrát vyhráli.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.2.21 21:06

Kubula: váhu fakt nevím; odhaduju to tak na devět a půl až deset kilo.

Tady je ještě jeden, trochu novější.

Reagovat
nooski
nooski

27.2.21 20:41

vt: jak si představuješ nefunkční převody?

Reagovat
vt
vt

27.2.21 20:17

Nefunkcni brzdy a prevody … jinak pekne.

Reagovat
p@X
p@X

27.2.21 19:54

Rám samotný se mi líbí, vrchní vedení vypadá super, vidla a rodla moderní optikou nikoli.

Reagovat
jkcz
jkcz

27.2.21 19:39

No prostě jo.

Reagovat
Hanys kuryr
Hanys kuryr

27.2.21 19:23

to je do galerie moderního umění :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.2.21 19:21

Tohle je ale mocli pekna záležitost, na bezne pouzivani je to sice trochu staromilske a odmita to moderni funkcni prvky, ale je to krasne. Opravdu krasne. Nevis nahodou vahu? Neni to dulezite ale zajalo by me to.

Reagovat
Hogy
Hogy

27.2.21 19:14

Beru hned

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.2.21 19:13

Ale jo, pohonil sem…

Reagovat
kamaro
kamaro

27.2.21 19:12

Moc pěkné, děkuji.

Reagovat
miťo
miťo

27.2.21 18:58

Cio tohle je paráda!

Reagovat

Další galerie z kategorie

DaD 16
Pikaču 6
pumpy 10
vencacampa 27
cioran-m 41
MadMaf 15