Apeagle road 1x12

Přidat foto

Pomocí Ratiotechnology kitu jsem naučil řazení Apex řadit na Eagle kazetě 10–50 12 speed. Dle návodu by tam měla být přehazovačka Eagle GX např, ale já použil jen její vodítko na stávající Rival šaltr. Zatím vyzkoušeno jen na stojanu a jde jako po másle. Pokud bude problém při provozu, což nepředpokládám, tak tam šoupnu to GX ;)

(vloženo 18.2.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
gargamel
gargamel

21.2.21 07:39

Tak řazení odzkoušeno a je to bombice :). Maká to i s rivalem.

Reagovat
TK75
TK75

21.2.21 06:25

Orm:Rozdíl mezi 42 a 2,1"

Riddler 45 je ještě širší tím pádem bys měl všem těm kdo ho maj psát že to je mtb s beranama

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 21:46

Pointa je, že stejně jako může být gravel nastaven víc na rychlou jízdu po silnici, nebo naopak třeba jako trekové kolo s odolnou gumou a bagáží, tak stejně tak může být nastaven víc na jízdu terénem

Toť vše a nikdo ty ostatní nekritizuje ani nic podobného.Rejpe se tu jen do jednoho

A i když si dáš super silniční kola na gravel tak ti nebudu říkat, že teď už ale máš silničku.. nemáš, má to taky trochu jinak geo

Prostě má gravel široký spektrum využití, nevím proč zrovna jen to jedno vede lidi k takové nenávistné reakci

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 21:13

TK75: No nepochopils pointu, asi to neumim vysvetlit, takze uz na to seru. To je asi stejny, jako kdyz se tu resi elektrokola, kdy pro nekoho je to stale kolo, pro jineho moped :)

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 21:08

Deekay a copak já ti tvoje preference beru?

Obvinuju tě snad z toho že chceš něco používat někde?A že to je nesmysl?

Stojím si za tím že gravel je gravel ať už se používá kdekoliv a s jakoukoliv pneumatikou

To že je to paskvil geometrii někde mezi to je jasné, ale je to prostě jinak

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 20:58

Orm: a zase, já to nepoužil tak jak si to ty pochopil…ty jsi mi napsal že na těch gumach mám špatný kolo, proto jsem ti napsal že ty gumy nejsou špatný na použití v „gravel“ prostředí

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 20:58

TK75: Ono te geometrie po silnicnim kolu na diverge moc nezbylo. A pokud se chces vozit na tom, ze je kratsi nez hardtail, tak to je samo kvuli beranum a reach bude podobny. Takze specialne tou geo bych se v tvem pripade neohanel ale ani malinko, protoze tam jsou tak brutalni presahy a rozdily ze to cos napsal proste pravda neni.

A kdyz si vezmu ciste to, co tu pises, jak to kolo pouzivas, tak je to presne presah toho na co ja jsem pouzival celopevnou 29 a prislo mi to ideal. Berany me prijdou fajn na silnici, pokud na tom jako na silnici sedim a jako silnici to ridim.

Reagovat
orm
orm

20.2.21 20:50

@TK75: Nekde nize pises o cloveku (JFtryall), ktery vyhral nejaky zavod na tlustych gumach. Kdybys trosku zapatral, tak bys zjistil, ze to jeho kolo melo mtb ram, takze to vlastne, podle toho co pises, nebyl gravel a tvuj argument je vlastne nesmyslny :-).

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 20:42

A o tom to není třeba z tvé strany…

Začlo to tím že Ghost nahoře a moje kolo je hardtail s beranama…tak to tu bylo řečeno a to je prostě nesmysl a tím končím tuto nesmyslnou debatu

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 20:40

Prosím tě přečti si co mi tu píše ORM.Že mám mtb s beranama a jakej je teda v tom rozdíl…

Přidáním tlustý gumy na kolo s geometrií odvozenou ze silničního kola ti mtb s beranama nevznikne.Stejne tak když na moderní hardtail dáš berany tak z toho nemáš gravel.Je to nadále hardtail s beranama, se svou geometrií

Mám pocit že naopak ty ses do toho přidal, aniž by si věděl o co jde a jak to začlo.

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 20:31

TK75: mi prijde ze pouzivas naky vzorce ktery jsi asi nepochopil :) Upnul ses jen na sirku gum ale o tom to ve vysledku vubec neni. Ted se snazis z toho delat prdel abys odvedl pozornost :D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

20.2.21 20:14

Ale já tam mám relativně úzky hladký Schwalbe Kojaky. Takže bych to vlastně moh s trochou fantazie nazvat silničkou (ve smyslu jakože závodní) bez beranů! A obhajovat to následně v plamenné diskusi.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

20.2.21 20:10

TK: Jojo! :D

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 20:08

Prosím tě co ohýbám?Jen používám ty nesmyslný vzorce co se dole píšou, pak si totiž lze uvědomit (možná) že je to opravdu mimo..

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 20:06

TK75 ty ses mi poslys hroznej ohybac a prevracec ;) Skoro bych te nekdy poslal do politiky :D

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 19:30

Cio ty si hlavně pohlídej, jestli nemá Brompton moc široký pneumatiky, jinak by se z tebe mohl stát třeba ještě bajker

Reagovat
cioran-m
cioran-m

20.2.21 19:16

To je prdel…!

(Ad TK75): Ještě, žes mne upozornil na tohle vlákno, za nic na světě bych o tuto diskusi nechtěl přijít!

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 19:13

Hele ona ta šířka pneu je přece pochopitelná.Všude na světě nejsou kilometry a kilometry štěrku jako v USA, takže logicky se to v každé zemi vyvine trochu jinak.Tady u nás je to úplně ideální na gravel, jsou tu miliony lesních stezek, cest,rozbitejch silniček a tam všude je zbytečný tahat dnes už fakt megaschopný horský kolo.Takze gravel je na to ideální stroj a navíc s minimem údržby.A tak jezdíš, ale pak zjistíš že vlastně s kousek širší pneumatikou je to sice horší na silnici ale všude jinde to má jen plusy.Proto je to dnes tak, že se používá širší než před pár lety.Pochopitelně jestliže někdo má smůlu a ve svém okolí má jen silnice a pole no tak tomu opravdu stačí 38 mm plášť

Reagovat
p@X
p@X

20.2.21 19:13

Co je tedy CX na silničních gumách?

Pokud vím, grevlmánie v ČR začala s GT Grade, který měl méně průchodnou vidlu jak CX.

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 18:56

Geometrie vycházející ze silničních kol, geometrie moderních mtb kol je jiná

Nebo mi snad chces říct že když si někdo dá na cyklokrosku silniční plášť tak má najednou silničku?Má to dal geo cx a určitě tomu neříká monstersilnicka

Reagovat
orm
orm

20.2.21 18:46

@TK75: Jaky je podle tebe ten rozhodovaci parametr, podle ktereho je kolo gravel a ne uz mtb?

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 12:07

A prodejci nic necpou.. např BmC unrestricted vznikal ta že se kolo dalo několika jezdcům na grevlech s rozdílným stylem a pojetím gravelu a pak podle jejich připomínek vznikal model Bmc Urs

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 11:58

Orm to kam něco patřilo je opět nesmysl, není nikde daný že gravel někam přesně patří…a tvoje představa o kole jak za první republiky je taky jen tvoje pojetí.

Dokonce ani to 90's horské pevné kolo nebylo tak schopný jako je moderní gravel, který je na větších a mnohdy taky širších pláštích, má pevným osy, bezduše atd atd

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 11:00

Orm: dík za odkaz, to jsem nezaregistroval, rád si přečtu… teď jedu :-)

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 10:47

TK: A presne kvuli takovymhle prohlasenim, jak jsi napsal nize „Pneumatiky 42–52 mm jsou prostě nejideálnější pro jízdu na grevlu“ do toho reju. je to alternativa toho, kdyz nekdo napise „Pneumatiky 29×2.5–2.7WT jsou prostě nejideálnější pro jízdu na MTB“ A ja osobne zacinam bejt na celou skatulku „gravel“ pomerne alergickej .) Je to snad jeste horsi nez „hustokrutoprisne Enduro pyco“ :)

Ale jinak mas pravdu, slo to tam, kam to jit muselo. To pod cim puvodne vznikla kategorie gravel vlastne dnes mame endurance silnice, takze to pujde presne oklikou zpet k MTB .) Ono uz jen snaha co nejvic narovnat berany pro jizdu v terenu… :)

Reagovat
orm
orm

20.2.21 10:38

@TK75: Kdyz uz se tu ohanis Authorem, tak co tenhle gravel – https://cykl.cz/…-gravel-aura Je videt, ze marketingove jde pod slovo gravel schovat ledacos, protoze je to cool a lidi si radi myslej jezdi na gravelu, ikdyz je to vlastne trek nebo mtb s beranama :-). Do sirsich gum a vetsi terenu, kam to kolo puvodne nepatrilo, to tlaci marketing, protoze potrebuji z puvodniho pojmu gravel vytezit co nejvice. On se drive nebo pozdeji kruh zase uzavre az se na to daji rovna riditka, viz. prvni vlastovka z odkazu jsem ti poslal.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

20.2.21 10:24

Zdá se, že od té doby, kdy z původního označení „horské kolo“ začaly rašit a rozvíjet se všechny ty nejrůznejší kategorie, jsou bajkeři tím názvoslovím jaksi posedlí.

Trochu to připomíná situaci v biologii v sedmnáctém a osmnáctém století. :)

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 09:41

A osobně?Bylo mi napsáno že „cpu“ své kolo mezi gravel biky

Vždyť je to směšný, se podívej na to jak vypadají modely poslední roky..jde to přesně tam, kam to jít muselo.Pneumatiky 42–52 mm jsou prostě nejideálnější pro jízdu na grevlu

Takovej Riddler 45 je v poslední době snad jedna z nejvíce osazovaných pláštů.Optickej rozdíl proti 2" je sakra malej..

Ale zase, každý má možnost si najít to svoje, nebo třeba použít cyklokrosku

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 09:33

Deekay a jak chceš dělit gravel na základě pneumatik, když 2" hladká roadplus pneumatika jede stejně dobře po silnici jako 40 (přesněji nezaznamenal jsem rozdíl)?A pocho­pitelně lépe než například trekingové pláště s duší?

Co třeba novej Topstone?Roadpluska 1,9", odpružení atd

To teda není gravel podle vzorce co zde zazněl..a oni ho tam přesto cpou, asi chtěj být cool :-D

Je to nesmysl

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 09:24

TK75: Kdyby sis to nebral tak osobne, tak zjistis, ze to bylo psano jako nejmenny priklad :)

gargamel: Bohuzel, populace je cim dal tim pohodlnejsi a to s sebou nese presne takovyhle vyvoj.

Reagovat
gargamel
gargamel

20.2.21 08:51

deekey: elektromotoru se nevyhne asi žádná z kategorií:(

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 08:40

Deekay: kdybys sis to tu přečetl, tak zjistíš, že ten co má terénní hovado nikomu nic necpe ani nekritizuje… naopak to dělá ta druhá strana

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 08:30

gargamel: Tlusty gumy a elektromotor, jsi zapomnel dodat ;)

Reagovat
deekay
deekay

20.2.21 08:29

TK75: Tak me sedi Supersix :) A to co pises s geo prave taky neni uplne pravda. Bohuzel uz i nektery kola psany jako gravel nepouzivaji silnicni kliky a jejich geometrie je mene urcena k efektivnimu slapani nez u nekterych 29 mtb.

filipsimek: Gravel je prave bohuzel nekterymi vnimana jako a prilis siroka kategorie a je proto treba ji delit, stejne jako kategorii MTB, aby nedochazelo presne k tomu co tady, kdy jeden ma terreni hovado s 1×12 a bude tvrdit druhemu ktery to ma postavene na 2×11 s uzsima gumama, ze to jeho je „lepsi gravel“ protoze blbablabla ;) Anebo naopak.

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 08:27

Gargamel: taky mám 1,8–2,0 vychází to koukám stejně.

Reagovat
gargamel
gargamel

20.2.21 08:20

Tlustý gumy, jsou hoši, budoucnost gravelu. Tímhle směrem se bude tahle disciplína čím dál víc ubirat. Můžeme o tom vést spory, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co se s tim dá dělat:))

Reagovat
gargamel
gargamel

20.2.21 08:14

Tyjo, tady to jede :)

Kubula: k tvému dotazu dole – vozim cca 1,8–2 bar, samozrejme bezduse

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 07:47

Kubula: tlak mám tak nízko aby to bylo ok při jízdě po nerovnostech, ale zese na moc, aby se pneumatika v zatáčkách nebo i při jízdě ze sedla nežvejkala.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.2.21 07:18

Ty jo a ja si tady jen rypnul do 50z pastorku vzadu. Husty, takhle nejak funguje lavina v Krkonosich.

Jo a jen tak mimochodem, kdyby se na Divergenta dala dopredu lyze a dozadu prestavba na pas, tak je z to slusnej eco sneznej skutr a horska by byla u lavin rychleji.

Reagovat
p@X
p@X

20.2.21 07:10

Co já si už přečet článků, jak jsou bezvadný pluska, Lauf, řemen s převodovkou, … :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

20.2.21 07:03

Jetě štěsti, hoši, že existuje něco jako Once… :)

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 07:01

Jinak zde novej článek

https://mtbs.cz/…hor-ronin-xc?…

Kola 2" alias 650b a gravel který pochopitelne není ht s beranama ani jinej nesmysl…

Reagovat
TK75
TK75

20.2.21 00:32

Filip: a sakra, já už jsem si plánoval jak dám na gravel pneumatiky Michelin Wild Enduro a budu si v klidu užívat po lese né jen nějaký xc, ale rovnou enduro s beranama…a teď mám teda zase jen gravel? :-D

Reagovat
Filipsimek
Filipsimek

19.2.21 23:07

Bike-forum je kouzelne misto, kde se vymenou plastu stane z gravelu xc kolo :-)

Gravel je za me strasne siroky pojem, stejne tak si pod pojmem gravel kolo kazdy predstavi neco trochu jineho. Ale rikat, ze gravel kolo neni gravel, protoze si na nej clovek da sirsi plaste nebo na nem jezdi vetsi silenosti, je blbost. Jak uz nekdo rikal, je to jak tvrdit, ze kdyz jezdis na horskem kole po silnici, tak je to silnicka.

K tem prevodum, i tady na rovine znam dost kopcu (se zcela “gravel friendly“ povrchem), kde ma clovek problem i s mtb prevody, natoz to rvat na 1:1. Takze za me naprosto pochopitelne.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 22:31

Deekay: to je škoda že ti to nesedlo, najít svoje kolo je celkem loterie :-)

Já to pochopil u Diverge, který mi sedl perfektně

Reagovat
deekay
deekay

19.2.21 22:10

Snih, blato, tam se me obecne to nastaveni zkopirovane ze silnice neosvedcilo. Chce to sirsi riditka a bliz, teziste vic dozadu a to je pro me zase voser na silnici. Takze CX budu muset posedove prenastavit, cimz pro me ztrati cenu jakozto nahrada silnice na vylety. Takze asi zustane jen jako zimni stroj do marastu. A volny sutry bych klidne objel, pokud bych na to nemel nastavene kolo a rozhodne bych kvuli par vyjimkam setup kola neupravoval :)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 22:04

Nahoře za páky mám 46 a dole 52.

A ano kdybych měl velký kola už by to byl problém.Je to cítit teď při jízdě na sněhu, že je to na ty 27,5×2" jen tak tak na hraně (v úchopu nahoře za páky)Jinak bez sněhu ok

No a volný šutry tu jsou no tak to nebudu objíždět přece

Reagovat
deekay
deekay

19.2.21 21:53

TK: No ja si myslim, zes to nastartoval tou hlaskou s volnyma sutrama no .) Ja mam treba vyzkouseny, ze cca 40mm je hranicni sirka plaste, kterej dokazu ovladat riditkama (beranama) tak sirokyma (nahore 420, na silnici vozim 400), ze se u nich muzu relativne pouzitelne drzet nahore za paky. To same s vyskou riditek – pokud jsou moc vysoko, jsou pro me pouzitelne jen dropy, protoze jinak musim mit bud divne vytocene ruce, potazmo ramena, nebo vytocit nahoru paky a to se pak zase napicu ovlada a z dropu nemam brzdy kde ptorebuju :)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 21:44

No tak jasně, o to tady nejde

Si to tady přečti až dolů, prostě jakmile dá někdo na gravel trochu širší plášť hned se tu vyrojí teorie k čemu to je atd a že to teda je náhrada něčeho.

S tím se prostě nedá souhlasit, možná kdybych to sám neměl vyzkoušený, tak jim to odkejvu.

Třeba teleskopku jsem si dal na Diverge jen proto, abych nekritizoval něco o čem vim velký prd.

Vyzkouším a buď zůstane nebo půjde, stejně tak to bylo s širším plášťem.Ovšem někdo nevyzkouší nic, ale hned se ohání teoriema

Reagovat
deekay
deekay

19.2.21 21:33

TK: tak vzhledem ke geometrii diverge se nedivim ze ti vic sedi jak to zataci se 650b, ale nejde to brat proste jako univerzal pravidlo. Tlustej slick mozna „jede jak svina“, ale jen kdyz se rozjede. Proste kdyz mi na silnici vazi sada rafek plus galuska 630g a na CX rafek plus guma plus mliko 900g, tak to muze mit valivej odpor jak nizkej chce, ale bude to vzdy pusobit line. A tim padem kdykoliv to pocasi dovoli, vzdy saham radeji po silnici. Stejne jako bych radeji sedl do 911 nez Cayenne .)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 21:25

Deekay: no jo, proto jsem si držel tu hladkou zadní gumu.Sám jsem zvědavej co v létě…asi dám na obě kola Thunder buřty a když nic, tak nějaké 2" slicky

Závislosti na 650b se nezbavím, zkouším to jednou týdně a 700c mi vadí jak líně zatáčí

Monstercross teda beru, ale podotýkám že 2" pneumatika typu slick jede po silnicích jako svině :-D

Reagovat
deekay
deekay

19.2.21 21:19

TK: Ja to nechci zaskatulkovat, naopak odskatulkovat z gravelu (jak tomu rikas) pryc :D Kdyz uz tak monstercros ti uznam :))

To ze se ti na tom jezdi dobre i po silnici je tvoje vec. Jsou lidi, kterycm se po meste jezdi nejlip s dvouapultunovym SUV, taky jejich vec ;) Ja mam na silnici rad silnicni kolo. Jak jsem doufam, ze me ta CX se silnicnim posedem pres zimu tu silnici nahradi, tak fakt ne :( A to jsem mel skoro na milimetry presne nastavene jak na silnici, ale proste je to jine kolo, chova se to uplne jinak a proti sinici to diky hmotnosti kol a pneumatik plus zubatym gumam je totalne line.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 21:03

To je prostě furt dokola

Jirko jezdím úplně stejně jako ty po silnici, polňačky a v lese po stezkách.Je to tam všude lepší na pneumatikách co mám a taky než když jsem tam jezdil s hardtailem.Máš to svoje rozdělení na způsob použití trochu mimo.Odolná silnička nebo náhrada mtb…

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 21:03

Je to prostě komedie bludného kruhu, viz. S s grevlem s rovnýma rodlama a PR kecama o flanelkách :)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:59

To rozhodně, proto se tam taky používá a proto jsem ho tam také já používal.

Já ale v takovém terénu s gravelem nejezdím…

Nevím proč si myslíš že 5 cm guma s prd vzorkem je zákonitě používaná někde v mtb terénu

Reagovat
jIrI___
jIrI___

19.2.21 20:55

TK75: S tím se dá souhlasit, MTB bude mít v terénu na danou situaci geometrii daleko příjemnější :)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:43

Škatulka mtb ne z jediného důvodu a to je geometrie kola.Staci si sednout na mtb nebo na gravel.Rozdil je velký

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:42

Orm: necejtim se cool, cejtim se pohodlně a o to přece jde.Nic nikam necpu, mám normální gravel a také ho tak používám.

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 20:37

Ono stačí na tom G jednou vyjet se silničářama nebo naopak bajkerama :)

Reagovat
orm
orm

19.2.21 20:29

@TK75: Ja myslim, ze tu skatulkujes ty. Skatulka MTB ne, ale skatulka gravel ok ;-). Nevim proc ty tak lpis na skatulce. Tvoje kolo ti nikdo nebere ani ho nikdo nekritizuje. Jen proste nechapu tvoji snahu ho cpat mezi gravel kola, kdyz k tomu spise sedne oznaceni mtb s beranama. Jestli se ti na tom jezdi dobre nebo mas potrebu byt jako cool, kdyz jezdis v terenu s beranama, tak to je ciste tva vec.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:19

P@x: děkuji, ano, pojedu se pořádně projet na svém mtb s beranama :,–)

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 20:16

TK75: zkus si dát pár dní bez BF :) Jenže po návratu je do pěti minut vše ve starých kolejích :/

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:13

Prostě mám rád na grevlu posed, jak se mi šlape, vyhovujou mi berany, ale mám radši širší pneumatiky a to i na silnici.A co?To přece neznamená že je to mtb, akorát jak je vidět si to někdo potřebuje zaškatulkovat… jenže je to nesmysl

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 20:05

Deekay: jenže tu představu o tom, že s kolem jak mám jezdím bůhví co, tu cpou ty co potřebujou zaškatulkovat a svázat pravidlama všechno.

To že po cestě někde chvilku jedu přes nějakej kořen neznamená vůbec nic.Jezdim hlavně po cestách a jezdil jsem tam i s užším pláštěm a k tomuhle jsem prostě časem došel.Gravel nemá pravidla, je jedno jakou gumu tam dám, nikdy z toho mtb nebude.

Maximálně to je schopnější gravel tam nebo tam.

Reagovat
deekay
deekay

19.2.21 19:57

TK75: Hele ruku na srdce, to co mas ty proste uz neni gravel ale regulerni celopevne MTB s beranama :) Procpak se asi gravel jmenuje gravel? :) Urcite ne aby se na tom jezdily prudke vyjezdy do kopce s volnyma sutrama :) A ze mistni borec vyhral gravel zavody na sirokych gumach? na lehkem XC fullu by byl pravdepodobne jeste rychlejsi ;)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 19:52

Orm:A vlastně jsem si vzpomněl, že na těch pro gravel špatných širokých pneumatikách co mám, vyhrál místní borec před pár lety gravel závody.Tak to asi tak na houby nebude..

Kalimero: už jsem byl :-)

Reagovat
kalimero
kalimero

19.2.21 19:45

Nechcete se jít projet na kole ven? Každý na svém, pochopitelně. ;-)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 19:26

Možná by si měl napsat všem těm co na štěrkové cesty používají kola 650bx2" (a že jich je po celém světě habaděj) že je to špatné, že je lepší mít 35 mm úzký treking plášť s duší.To je totiž určitě na té polní cestě mňamka :-)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 19:15

Orm: a ty to víš, protože to máš vyzkoušené co?

Jak už jsem psal níž, ty kola mám dvě a jsou rozdílné.Já přece nejezdím jen někde přes kořeny, jezdím po silnici, šotkách, polní cestě, lesní stezce a ano i v lehkém terénu.Můžu posoudit jestli je lepší kolo takové jako mám Diverge nebo takové co mám na fotce.Upřímně nedovolil bych si někomu říkat že má špatné kolo pakliže bych se na něm nikdy nesvezl

Reagovat
orm
orm

19.2.21 18:52

@TK75: Ale na to co je na videu uz bylo vymysleno lepsi kolo a to kolo horske, ktere je ve vsech ohledech v takovem terenu lepsi. Gravel znamena v prekladu sterk. Originalne je to navrat k tomu co se jezdilo v predvalecnem obdobi, kdy nebyly asfaltove cesty. Rozhodne to neni jizda po kamenech, korenech, kde potrebujes teleskopku a 2.3" gumy. V takovem terenu ti jsou berany spise na skodu. Vsak uz to lidi chapu a davaj si „berany“ 50+cm, cimz zase zabijou jine vlastnosti, treba tu tvoji rychlou jizdu. Proste mas kolo, ktere neni dobre nikde :-).

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

19.2.21 17:11

Ta mega široká guma, která do toho vejde není jen o rychlosti, ale taky o pohodlí. Kdyby mi doma zůstal dlouhodoběji, tak tam jde nějaká hladká dvoupalcovka ve stylu g one a byl bych spokojený. Navíc je na kole miliarda úchytek na všechny možné nosiče. Jakmile kolo nalozis brasnama, je to taky výhoda mít velké gumy. V období, kdy jsem přemýšlel jestli chci nechat gravela nebo mít ht, tak jsem jeden víkend s brasnama na tomhle a druhý víkend na HT. A na 150 km trase na rovných řidítkach jsem myslel že mi upadnou ruce. Zlaté berany. Tohle kolo má milion využití a to je super. Přítelkyně ho třeba měla na 42mm gumach, kámoš nechal ty originál wtb protože má asi sto kilo a rychlejší by stejně nebyl a neměl alespoň defektyl, já bych dával hladké… A nemusíš řešit jestli to tam vejde nebo ne.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 15:40

Kubula: ale venku je nádherně, tak by mohl být konečně pořádnej víkend na kole, že jó :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.2.21 15:23

Klucí, klucí, nějak se to zvrhlo.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 15:10

P@x: a co myslíš, že mě to po silnici nejede? Když sem dá někdo relativně lehké ht s Thunder buřtama, tak je to většinou označeno za „raketu“

No a když máš gravel, s posedem kdy se do toho můžeš opřít ještě víc než u ht, sedíš víc aero a navrch ty rychlé TB nebo cokoliv širokého, tak je to líná mrcha?

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 15:01

Mně teda víc vyhovuje mít pseudosilnici/CX/zi­máka v jednom.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 14:53

V ČR ne…všude jinde píšu

Zde bohužel je to trochu mimo

https://youtu.be/Bhn9Zg1Nxeo

Klasická gravel jízda

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 14:50

Tak to bych se hádal, že použití gevlu převážně na silnice je v ČR menšinové ;)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 14:48

Orm: určitě to neznamená silnice

Kdyby ses o to zajímal a sledoval, kde a jak se gravel používá, tak naopak použití na silnice a sem tam polní cesta je všude jinde menšinové.Gravel patří na lesní cesty, stezky, polňačky atd atd A jestli někdo chce a dělá si z něj kolo na silnici tak je mi to šumák

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.2.21 14:40

Já to kolo nijak nehaním a ani se tu nechci dohadovat co je a není gravel, protože každý si tuto kategorii evidentně škatulkuje sám.

TK75: úplně bych se nepouštěl do diskuse co kde jede lépe protože to závisí na podmínkách a na jezdci. Co se škatulky silniční převody týká tak tam asi máme každý jinou představu. Na silnici vozím 52/36 a 12/25 takže to co mám na cx mi přijde vyvážené. S nejlehčím převodem vyjedu vše co potřebuji a nejtěžší po silnici upaluje.

gargamel: Na delší vyjížďky oblouky kvůli úchopu chápu. V zimě jezdím hlavně na MTB a už po 20km nevím jak se držet. Na druhou stranu to co jezdím na MTB se silničním úchopem nedal. Je to ale dané tím že volím trasu podle kola.

Nakonec ještě otázka, na kolik se takové kolo s nejširšími plášti fouká. Volíte nějakou střední cestu mezi pohodlím v terénu a odvalováním na rychlých úsecích?

Reagovat
gargamel
gargamel

19.2.21 14:22

Kluci a na MTB tedy jezdíte jen v horách:)

Nebuďte takoví gravel náckové :)

Reagovat
jIrI___
jIrI___

19.2.21 14:06

orm: Tak nějak :)

Reagovat
orm
orm

19.2.21 14:02

@TK75: Chtelo by si to prelozit co to znamena gravel :-). Vy jste si udelali ht mtb s beranama a rikate tomu, asi kvuli tem beranum, gravel. Pokud ti to vyhovuje, tak ok, nikdo nemuze mit nic proti.

Reagovat
p@X
p@X

19.2.21 13:31

Evidentně je třeba vytvořit nové škaulky: roagr a mtgr.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 13:27

Gargamel: já bych ti to zařadil do škatulky 100% funkční gravel :-)

Nebo teda jsem tu škatulku už opustil taky…

Reagovat
gargamel
gargamel

19.2.21 13:09

KUBULA: po většinu roku vozím hladší, rychlejší gumy, např WTB Venture v šíři 50c.

Kolo používám jako ten nejuniverzálnější univerzál:), na vyjížďky po práci, turistiku, bikepacking. V podstatě asi všude, kde bych jel i na HT. Jinak ten gravel je lehoučkej, takže to není nějaký těžkopádný tank. Rychlosti moc neřeším, ale průměry mám na tom gravelu tak o 2–3 km/hod rychlejší než na HT, na dlouhý trasy mi sedí ergonomie posedu a úchopu na beranech.

Z kol co mám aktuálně doma, tak na tomhle grevlu jezdím mnohonásobně nejvíc;)

Přiznávám, že to používám mimo škatulku gravel:)

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 13:04

Kubula: ono to pochopitelně zvládne větší terén, ale ve skutečnosti to i po tý normální stezce nebo polní cestě jede lépe než pneumatiky 33 (ty si naopak já neumím představit k čemu kromě silnice to může být dobrý:-) navrch ještě silniční převody..

A vím o čem píšu, mám doma taky jako ty kolo ocel/karbon, převody 50/36 a kazeta 11–32, pneumatiky 38 mm a upřímně je to míň schopný všude, vyjma silnice a to ještě hladký + posuzuji s Divergem tak jak ho mám postaven já.Zde netuším :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.2.21 12:21

TK75: Vzal, proto se taky ptám jak to používá. A převodový poměr 4,55:1 a 3,8:1 mi přijde docela rozdílný, ale nedokáži zohlednit ta kola, proto se ptám. A co se toho terénu týká tak chápu že to je na větší terén ale pak už postrádám smysl u oblouků.

Reagovat
TK75
TK75

19.2.21 11:01

Kubulo a vzal jsi v potaz, že ten jeho nejtěžší převod nejspíš není tak daleko od tvého, vzhledem k tomu, že ty máš 50:11 s pneu 33 mm a on 38:10 ale s pneu 50 mm která je o dost objemnější a větší obvodově než ty tvoje?

On to moc velký rozdíl nebude a to si ještě připočti, že se pohybuje určitě v hrubším terénu :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

19.2.21 10:33

gargamel: jak se s takovým převodem dá jet rychle? Respektive k čemu používáš takto postavené kolo? Jak často a v jakých situacích jdeš do spodního úchopu?

Pista: Tak kazeta je zajímavá a cena ujde. Co plánuješ za převodník? Pořád si myslím že na silničku 1×12 je rozsahově horší než 2×11 a když koukám na odstupňování té kazety tak stejné má kdejaká 11 jen s tím že končí třeba u 28z. Do kopce asi bude takovýto převod lepší ale z kopce? Při předpokladu že použiješ 42z převodník mi nepřijde adekvátní 42–10 ku 52–12

Reagovat
gargamel
gargamel

18.2.21 21:15

Jo, dlouhy raminko je kvuli 50z. Pokud budeš mit silnicni kazetu, myslim, ze by to zvladla origo hazka.

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

18.2.21 21:10

Mohu jen upravit paku na chod 12s a nechat stejnou hazku? Dejme tomu rival jako ty? Tys pouzil mtb raminko jen kvuli rozsahu, ne?

Reagovat
jeniiiik
jeniiiik

18.2.21 21:07

Já to zatím neprojel. Nějak jsou furt sracky a do toho bordelu se mi nějak nechce. Ohledně montáže pohodička. Podle videa to musí zvládnout i lama.

Reagovat
gargamel
gargamel

18.2.21 20:51

Pista: zatim velmi sporadicky vyzkouseno a pocitove mi to prijde o trochu “lehci” razeni nez origo. Až to vic projedu, tak ti kdyztak napisu.

Reagovat
gargamel
gargamel

18.2.21 20:48

Kubula: Mám 38z oval, jak pise TK75. Nejtezsi prevod 38–10 mi staci, jeste tu mam v zaloze 42z.

Ohledne jinych prevodniku, tak Garbaruk myslim dela 12s 10–48 a e13 9–48. Ale to je taky mtb.

TK75: na ten Thunder Burt jsem tu od tebe cetl chvalu, tak me laka vyzkouset. Mam ted zanovni wtb Venture, ale casem toho TB zkusim ;)

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

18.2.21 20:20

Kubulo, cenove jeste OK je sram force 10–33, 12 speed.

Reagovat
TK75
TK75

18.2.21 20:18

Kubulo já bych řekl že má 38 převodník, tedy 38:10 nejtěžší

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

18.2.21 20:15

Zajimaji me hlavne zkusenosti tech, co to maji. Video a stranky jsem uz prolezl.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

18.2.21 20:15

Navazuma dotaz Pisty: dela se nejaka rozumna 12 sp kazeta? Protoze treba 10–50 na silnici neni uplne idealni.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

18.2.21 20:13

Sorry panove, ja si neuvedomil ze je to MTB s obloukama, moje chyba a omlouvam se. Porad beru gravel jako neco mezi CX a MTB a tady to uplne neplati. Paradoxne ale mame stejne prevody jen opacne. Ja mam 50×32 a tady je 32?x50. Jen by me tedy zajimalo jestli 32?x10 staci i na jizdu po rovine a z kopce protoze treba 50×11 je tak akorat.

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

18.2.21 20:13

Hele to me zaujalo. Jsem asi sto let za opicema, ale budu v budpucnu stavet silnici na 1× systemu od sramu a nechci bezdrat ci di2. No ale mit moznost 1×12 je na silnici co se odstupnovani prevpdu tyce daleko lepsi nez 1×11, muzete mi o tom kitu napsat neco vice? Dekuji

Reagovat

Další galerie z kategorie

Tofifee 0
cioran-m 3
Bonebiker1 1
cioran-m 20
dannyonemind 4
metr-x 4