Na vzdory studeným a tvrdým drátům se dnes v rachotě dařilo. Proudy proudily správným směrem, napětí bylo hlavně před obědem (co asi bude?), práce utíkala a kolem 14té bylo hotovo.
Vyrazit na bike byla jasná volba!
Zvolil jsem standardní evakuační okruh, ale již za kravínem na Hoděšovce jsem to vzdal. Pod silnou vrstvou břečky byl led a živ a zdráv bych nedojel ani k lesu. Přemýšlel jsem nad výměnou za silničku, když už jsem na ni oblékl blatníky, ale chtěl jsem vyzkoušet nového Gacirona a trochu se bál stavu silnic v lesních úsecích.
Plán byl tedy najet nějaký kolečko přes Borohrádek a Holice a domů to vzít přes Chvojenec, abych se podíval, jak mi to tam potmě svítí. Jelo se krásně, skoro pořád velká placka, trochu táhla pravá kyčel, ale co už, v tomhle věku.
Ze Chvojence se mi nechtělo šlapat domů kolem hřbitova, tak jsem to vzal zpátky do Býště a přes Bělečko domů. Ten zákaz vjezdu má svoje kouzlo, místy břečka, ale většina úseku křupavým zmrzlým sněhem, prostě krása.
(vloženo 21.1.21)
Kalimero: je to obecný problém. Respekt se vytrácí, společně s lidskostí. Za volantem silných aut, věčně spěchající „manažeři“ s telefonem na uchu a pak mladí, nevyježdění řidiči s mokrým řidičákem. Jen se mi zdá, že těch řidičů, kteří vás respektují, velice zvolna přibývá, možná taky proto, že i oni jsou někdy „ti naši“ takže nedělají to, co se jim samotným nelíbí.
Hezké taky je, když při předjíždění má auto vrchol předjížděcího oblouku tak 10m přede mnou.
Andre: jo máš pravdu, asi jsem to přehnal, ale těch řidičů s respektem, je jako šafránu… Mimochodem, zkoušel si někdy počítat auta, která vyhodí blinkr při předjíždění tebe? Já jo, několikrát a vychází to tak jeden z deseti, někdy to číslo je i horší…
..ale jo, taky na stezky nelezu právě z důvodů, co uvádíš. Já spíš reagoval na to „protijedoucí auta, ať si vylížou“.. :)
Andre: mám taky Garcirona V9D, je fakt, že auta o mě asi vědí, ale to s těma cyklostezkama to platí, nevím jak u vás, ale u nás chodci jdoucí chaoticky všude, pejskaři s nataženými vodítky a samostatná kapitola běžci a maminy s kočárky, se sluchátky v uších, nereagující na nic z povelů, kolo, či uhni… tak proto raději silnice mimo jedniček a dvojek…
Gaciron V9 mám taky a přeně jako Catcomp-nikdo neprudí, že bych oslňoval, ale každý dá nohu z plynu a míjí mě dost obezřetně :)
Mikeši, Mikeši, to se ti jednou nevyplatí :)
Catkomp: nejde o tu militantnost, ale o vzájemný respekt a jak si správně napsal, tak to je opravdu na generace. Řidiči mají bohužel obecně představu o tom, že cyklisté mají cyklostezky, ale opak je pravdou. Ti kdo ví, co se po cyklostezkách pohybuje, tak tudy radši nejezdí a to včetně mě.
Kocoure, já to neberu zase tak militantně :o) Dálkový nedal nikdo a boční odstup… To je na generace :o(
Catcomp: protijedoucí auta, ať si vylížou, až na morkovou kost, to že ti oni svítí do ksichtu a nedodržují boční odstup, taky nikdo neřeší! Patrně si ještě nezvykli na to, že i cyklista může být „vyzbrojen“ podobným kalibrem, jako oni v autě…
Dobrá práce!
Miťo – díky!
Nakonec jsem vzal tu limitku Gaciron V9D Limited Edition kvůli výdrži těchto dvou režimů – 900 lumenů / 4hod 30min a 500 lumenů / 6hod 25min. Spokojen jsem, o tom žádná, jsem rád, že jste mne tu do něj uvrtali :o) Jen nevím, jestli ho mám správně nastaveno, nikdo na mě neblikal, ale protijedoucí auta zpomalovala a to bez výjimky všechna (z Bělečka na Chvojno v lese). A to jsem jel jen na 500 lumenů.
Pepa – také díky! Cesta byla v pohodě, zdá se to jako ledová dráha, ale na vrchu to bylo povolené a zmrzlé, tak jsem jel skoro jako po slabým čerstvým :o)
Pěkné . Cesta na fotce vypadá dost uklouzaná.