No prostě, skvost.

Přidat foto

Nejlíp se mi metalicky povedla vidlice, s tou se dobře manipulovalo ve světle

1. stříbrná - antirez a základ

2.stříbrná vrstva - podklad pro metalízu Po této vrstvě jsem zauvažovala, zda to nenechat stříbrné, ale to by se k tomu rámu nehodilo.

Testovací trubka

3.vrstva - višňová červená ČSN 8300

Růženka se dočkala nových šatů. Určitě jsou na tom mouchy, ale mě se to líbí a mám z toho radost. Nechám lak nějaký týden vyzrát, do jara to nastrojím a s prvními jarními dny může Růženka vyrazit do svého třetího života v plném lesku.

Ne, nikdy to nebude veterán, je to moje výcvikové kolo. Touto akcí mě zase posunulo dál. Růženka mě znovu přesvěčila, že je kolem pro potěšení, je to prostě úžasně skromný a vděčný stroj.

Velké poděkování patří všem, kteří preferovali nový lak a do díla mě podpořili. Speciální poděkování patří Learitovi za metalickou radu, funguje to, chce to víc cviku, a aby to bylo dokonalé, je nutné mít na práci lepší světlo, než jsem měla. Ale i tak je to krásné :-)

PS: omlouvám se Learitovi, jsem původně uvedla, že mi tak dobře s metalízou poradil JardaLee. Nějak jsem si to špatně pamatovala.

(vloženo 20.1.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Smazaný účet
Smazaný účet

25.1.21 09:42

Teda, smekám, jsem totiž vyučený natěrač a vypěstoval jsem si k takové práci odpor :-) Naposledy jsem něco takového dělal někdy před cca 39 lety kdy jsem si nastříkal kolo tepaným lakem ukradeným z učňovských dílen :-)

Každopádně včil máš moc pěknou Růženku a testovací trubku, tak ať obě dobře jezdí :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

24.1.21 08:24

learita: jasny, chapu, jsi na starsi :-D, daval jsem to hlavne jako upozorneni, kdyby byl zajem mohu nafotit na porovnani.

Reagovat
learita
learita

23.1.21 08:43

Kubula – když já tech 81+ nikdy moc nedělal…

Petr Ch – beru u Nakladala, ale poslední dobou už nemá moc skladem.

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

22.1.21 19:20

learita: Také si momentálně důkladně renovuji F-12, na kterém jsem jezdil v 80. letech. Kde teda bereš polepy? Jde to vše přes Štěrbu, Nakládala, nebo jak to ve skutečnosti máš?

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.1.21 19:14

learita: je to presne tak, ale sterba ma v tech F1 81+ chyby

Reagovat
tromboonen
tromboonen

22.1.21 18:30

Pěkná práce, klobouček, já jsem lakoval/natíral kde co, pistolí, štětcem, válečkem, i na pár štuků jsem si trouf, ale tohle… to je fakt úctyhodné.

A kluci maj pravdu, moje žena třeba nerozlišuje mezi slovy ředidlo a kyselina, nebo líh, jo i lihové barvy jsou… fakt??? Syntetika vs Nitro rozpoznávací schopnost nula, todle nebo tamto, šroub nebo vrut, matice že existuje ví, podložka max pod květináč… Filda, no…

Reagovat
learita
learita

22.1.21 18:18

Co já vím, tak Štěrba měl vždy dobré nálepky a Nakládal v Brně zrovna tak.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.1.21 10:56

Nakolenakole: Podle popisu v průvodci je to nejzápadnější část asijského impéria. Dobré polepy na netu nebudou, ale email a pošta jsou mocná zbraň i v online době.

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

22.1.21 10:41

Myslel jsem na netu,Brno to je nějaká zapadlá vesnice?

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.1.21 09:48

Nakolenakole: třeba v Brně :-D

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

22.1.21 08:41

Learita a kde se dají sehnat kvalitnější samolepky?

Reagovat
bara2
bara2

22.1.21 00:12

Learita, tu tvoji ikonku jsem měla před očima jasně, ale nevím proč se mi tam připletl JardaLee :-)

Já jsem do pískování ani nešla a udělala jsem to chemicky. Odbarvovačem jsem rozleptala lak, seškrábla ho ožem a zbytky odčistila dráťákem, rezavější místa šmirglem a finále drátěnkou na nádobí. Zabralo mi to na Silvestra celý podvečer, ale šlo to dočista dočista :-)

To bylo to, čeho jsem se nejvíc bála, teď už vím, že tu barvu můžu kdykoliv zas dát dolů bez poničení oceli.

Reagovat
learita
learita

21.1.21 23:36

Ještě jeden poznatek k pískování. Dříve jsem vozil rámy napiskovani po Pardubic. Povrch byl pak hrubší, chtělo to zjemnit smirkem a pak více nalít plnicem. Jenže to se ztratí kresba železa především na mufnach kde se ostré hrany ztupi.

Později jsem vozil na pískování sklem, výsledek je hladší a jako podklad pod nový lak super.

Ovšem dnes vše řeším doma ručně. Nemám totiž čas a peníze vozit rámy do Pardubic na pískování. Jde o to, že taková otocka autem do Pce a zpět mě přijde na 40km (120,– nafta) . Čas tak 1,5 hodiny( 300,– mohl jsem být v práci déle) Pískování 250,– To máme 670,– a to tam musím za pár dní zpět vyzvednout hotový rám. Takže dohromady 1090,–. Starý Favorit rám se dá bezvadně vypucovat za 1,5 hodiny i s vidlicí ocelovým kartáčem určeným do flexy. Zůstanou stejně hladké trubky, jako šli tehdy z výroby bez úbytku materiálu.

Reagovat
learita
learita

21.1.21 23:16

To je vidět, na koho myslíš :-)

Každopádně výsledek super! Jsem vážně nečekal, že se do laku pustis sama.

Polepy na Favority je třeba brát jinde, pokud vím, tak tyto nejsou nejlepší.

Ale zde nejde o věrnou renovaci, takže ať dělá radost a mnoho fajnových kilometrů v sedle.

Reagovat
Pepa Hrabačov
Pepa Hrabačov

21.1.21 21:42

Nádherné . Jsi moc šikovná .

Reagovat
bara2
bara2

21.1.21 10:52

A hlavně se omlouvám LEARITOVI, ten mi poradil, jak na metalízu. Už jsem to nahoře opravila.

Reagovat
bara2
bara2

21.1.21 10:48

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
bara2
bara2

21.1.21 10:48

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
bara2
bara2

21.1.21 10:48

midlander: obyčejný molitanový. Tenké trubky jsem pořešila tak, že jsem je trochu potřela štětcem, a pak rozválcovala, abych se nemusela třema kapkama barvy na válečku trefovat na trubku :-) . Prostě je potřeba něco barvy nato dostat, a pak to válečkem roztaháš kam potřebuješ. Molitan je měkký a můžeš určovat sílu přítlaku, čistší částí válečku barvu můžeš odebrat. Tyto barvy jsou určené pro ruční natírání, tam je dokonce žádoucí je víckrát roztahovat štětcem nebo válečkem, se to očekává, zvýší se tím viskozita barvy, jakoby zřídne a dobře se slije. Navíc se s tím dá pracovat dost dlouhou dobu a můžeš si s tím vyhrát. To s nitrolakem dělat nejde, ten můžeš akorát stříknout pistolí,. a když to přeženeš, je to poteklý. Navíc, stříkat centimetrovou trubku se dost blbě dělá, se nato blbě trefuje a máš barvu všude jinde, jak na té trubce, musíš to nějak otáčet… na takovouto konstrukci je asi nejvhodnější technologie máčením, ale to toho musíš dělat stovky, aby se ta vana vyplatila.

Reagovat
midlander
midlander

21.1.21 09:20

Báro, simtě, jaký váleček jsi na to použila? Nějaký měkčí? Muselo to být hrozně pracné na těch trubkách, ne?

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

21.1.21 08:27

Kubula já myslel ty dnešní repliky,já taky dělal renovaci fáva (turista)a samolepky jsem kupoval tam kde Bára,rám jsem nechal tryskat a komaxitovat,a samolepky jsem po nalepení oblepil el.páskou asi dva milimetry od okraje, zbytek rámu zakryl a stříkal jsem to bezbarvým lakem,ty samolepky jsou jinak děsný šunt za ty prachy.

Reagovat
miťo
miťo

21.1.21 06:24

Moc pěkná práce Báro! Další radost bude skládat Růźenku dohromady.

Reagovat
Vilém
Vilém

21.1.21 00:44

kamaro: O tom zadna. Zalezi co od toho clovek ceka, v tomto pripade asi o odolnost nslo.

Reagovat
kamaro
kamaro

21.1.21 00:35

Vilém: komaxit je hodně odolná povrchová úprava. Ale nikdo si nebude hrát s více barvama, neuděláš tak pěknou metalízu (jestli vůbec nějakou) a celkově je ta barva moc silná. Rám je potom takový jakoby zalepený tou barvou.

Přirovnal bych to k terasám: můžeš použít ty plastová terasová prkna, která vypadají jako dřevěná. Může to být i odolné a nejspíš to bude celkem dlouho vypadat stejně. Ale už z dálky poznáš, že to není dřevo a to si na to nemusíš ani sáhnout. A u plastových/dře­věných oken je to to samé.

Reagovat
Vilém
Vilém

21.1.21 00:25

Klobouk dolu. Ale je usmevne jak neveris komaxitu a pak to nalakujes valeckem, Komax na oceli, pokud je to dobre provedeny, je neznicitelnej lak.

Reagovat
couffy
couffy

20.1.21 22:47

No a místo Růženky máš Karkulku :-D

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 22:06

Petře, štětcem jsem dělala mufny, jako první, potom jsem je ještě přejela válečkem, aby z nich nestíkala barva. Při natírání trubek jsem na polovinu válečku štětcem případně špejlí nakapala po obvodu trochu barvy a tu pak válečkem nanesla na trubku. Čistější polovina válečku sloužila k sebrání přebytečné barvy, prostě aby tam toho bylo minimum a pěkně rozválcované. Spotřeba barvy touto technologií byla nula nula nic, jsem brala taky ohled na váhu, ne? Nejtěžší jsou ty samolepky…

Midlander, ta barva se strašně špatně fotí. Nejblíž je asi šestý obrázek, červeně to moc nevypadá,spíš to má nádech, jak taková ta klasická základovka trochu do vínova… Prostě to není jasná červená, to akorát ten foťák to vidí červeně… Růženka není červená jak Arab. Růženka se jmenuje proto, že někde dlouho spala, ale přemýšlím, že bych jí mohla obtisk šípkové růžičky na horní trubku dát… :-)

Reagovat
midlander
midlander

20.1.21 21:32

Tak to je velká paráda. Jenom mě napadá, neni to spíš Karkulka?

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

20.1.21 21:31

Hm, tohle je zajímavé. Jestli dobře chápu, tak se molitanový(tex­tilní) váleček ponořil do barvy(laku) a následně byla barva nanesena na rám. Nepřístupná místa se pak dodělala štětcem. Vidím, že oproti stávajícímu stavu chybí ‚zobáčky‘ pro brzdu.

Budu muset v sezoně, jak se budem míjet, trochu zpomalit a naživo vše důkladně prohlédnout.:)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

20.1.21 21:27

Teda Báro, fakt krásná práce! Růžence ta červená moc sluší, dobře, že sis to s tou bílou rozmyslela :-)

Reagovat
vpa007
vpa007

20.1.21 21:24

Tak to je teda veliká paráda!!! Se těším až to na jaře uvidím na sluníčku v plný kráse!! Moc šikovná ty jsi! ;-)

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 21:11

kamaro, děkuji. Jsem si tady při té debatě vzpomněla na pořekadlo: „Se*eš se s tím, jak s malovaným vajíčkem“. No dyťjá to vlastně dělala jak kraslici :-D

Reagovat
kamaro
kamaro

20.1.21 20:58

Báro, gratuluji! Líbí se mi, že se s tím hlavně ne.ereš, tak to má být. Růženka má nový kabátek a chlapi tady obdivují Tvou šikovnost.

Takže už jen nastrojit a přeju spoustu příjemných kilometrů! Když koukneš pod sebe, tak to bude hřát u srdce, to mi věř!

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 20:16

To je delané štětcem a válečkem. Váleček udělá strukturu jak stříkání (viz obrázek s cvičnou trubkou, tam je to pěkně vidět) a dá se s tím udělat úplně tenounká vrstvička. Žádnej bordel při práci, stačí jedny noviny pod plechovku s barvou.

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 20:13

Na ty samolepky jsem lak dala, se z toho barva snadno ošoupe, to by dlouho nevydrželo a v návodu u toho píšou, že přelakovat. Kupovala jsem je v retro-cyklo, nejspíš existuje více různých druhů, tohle je fakt obyčejná samolepka.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 20:13

To je „stetkovy“ lak? To neni strikane?

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 20:07

Nakolenakole. Ta stříbrná je barva 3v1 (antirez, základ a vrchní), dávaji se 2–3 vrstvy, dala jsem 2 a na to jako třetí červenou. Stříbrná i červená jsou na stejné bázi (syntetika, ředidlo S6006), stejně jako bezbarvý lak, který je daný přes polepy a jenom na ty části trubek s polepama. Přesto jsem pro jistotu vždy zkoušela novou vrstvu na cvičné trubce, abych viděla, co to s daným podkladem udělá.

Spotřeba minimální, bych s těma nejmenšíma plechovkama co měli natřela těch kol aspoň pět. V létě budu natárat na zahradě lavečky, co s tím …

Jedině, že by si někdo chtěl natřít kolo na červeno, bychom mohli tu krabici posílat jako putovní :-D

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 20:02

Bara: mas pravdu zijeme. A chlapu co to nezvladnou znam take dost. Tak to neber urazlive, ja to myslel jako pochvalu.

Reagovat
la-da
la-da

20.1.21 19:59

Paráda, těším se, až to bude nastrojené!

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 19:58

Nakolenakole: antikorozni barva se dela ruzna. Puvodni samolepky spatne nebyly, na spouste kol jsou dodnes.

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

20.1.21 19:51

Jasně to chápu ale nevěděl jsem že existuje antikorozní stříbrná barva,já samolepky stříkal neboť jejich odolnost mi připadala mizerná.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 19:47

Nakolenakole: Bara dodrzela v podstate technologicky postup. Stribrny zaklad, barevny final = metaliza dob hlubokeho miru. Favorit nikdy nemel samolepky pod lakem.

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

20.1.21 19:34

Pěkné, ten základ je stříbrný?to je tenká vrstva a né takový ten plnič?a proč ta druhá vrstva stříbřenky?

A ty samolepky nejsou pod lakem?

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 18:53

KUBULO, každej žijem v jiným světě. Já takových holek znám dost. Naopak znám dost chlapů, co spoustu těch věcí, co ty holky zvládnou, nedokážou a čučí jak špuci. To asi bude tím, že jsem stihla dva životy, jeden tam, kde co sis neudělal, tos neměl a druhej v softwerhausu jako jediná holka mezi klukama, co by Tatru cementu nesložili a několik kilometrů ohrad nenatřeli.

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 18:49

couffy, o tom byla debata v příspěvku, zda lakovat. Ono to práškové lakování (komaxit?) byl taky ve hře, ale to je jednovrstvá technologie pro hliník a POZINKOVANOU ocel. Já jsem k tomu rychlolaku práškováním nedůvěřivá, asi jsem stará struktůra. Tu lakovnu tu máme taky a byla jsem v pokušení už před čtyřmi lety, stejně jako teď a pokaždé jsem od toho upustila.

Přímo na ocel je jedna vrstva, dle toho, co jsem se kdysi učila a vnitřně tomu i věřím, málo. V té jedné vrstvě se udělá trhlinka (to nemusí být mechanické poškození, stačí třeba tepelné pnutí…) a už oxiduje přímo ta ocel pod tím a rez se rozlízá pod lakem. Vícevrstvé laky a navíc dlouhoschnoucí (ne nitro) mají tu vlastnost, že i když se udělá trhlinka v nějaké vrstvě, tak je pravděpodobné, že se na stejném místě neudělá ve všech vrstvách současně a tudíž je takový lak odolnější a lépe chrání.

Na ocel patří více vrstev, zvolila jsem barvy syntetické s intervalem mezi vrstvama 24 – 48 hodin. Tyto laky schnou až 5 dní a ještě několik týdnů vyzrávají. Prostě laky na ocelové konstrukce v exteriéru.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 18:48

Baro, uprime, kolik znas zenskych co by tohle zvladli? Ja zadnou.

Reagovat
couffy
couffy

20.1.21 18:22

Báro fakt pěkná práce,ale osobně už dávám rámy lakovat do práškové lakovny,odstro­jím,našroubuju staré stř. složení,kousek narazím staré hlávko a vezu do lakovny(2km).O­pískování,práš­ková barva 600Kč,samo záleží na barvě,posledně jsem si nechal barvit zimáka silnici a za komplet 500,–,barva nějaká co tam měl.

Máš můj obdiv za pěknou práci a trpělivost.

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 18:02

KUBULO, myslíš, že ženský maj gramlavější ruce? Nebo si neumí přečíst v návodu na použití, jaký ředidlo k té barvě patří? Šovinictickej, máš pravdu :-)

Reagovat
TK75
TK75

20.1.21 17:34

Pěknou barvu si zvolila, šikula :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

20.1.21 17:23

Tleskám, hezká práce a smekám klobouk. Pár kol už jsem renovoval takže vím co to obnáší. Navíc ještě když to děláš poprvé a v domácích podmínkách. A i když to bude znít šovinisticky tak na ženskou je to sakra dobrý, snad tě tím nijak nepohorším.

Reagovat
bara2
bara2

20.1.21 17:08

Děkuji, děkuji, děkuji.

Kalimero pěkné.

Ano mám z toho radost.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

20.1.21 17:01

Super palec nahoru!

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

20.1.21 16:55

To bude modelka ;-)

Reagovat
kalimero
kalimero

20.1.21 16:52

perceptio
perceptio

20.1.21 16:51

Pecka. Je to paráda. A je vidět, že dělá radost. A tak to má být :-)

Reagovat
couffy
couffy

20.1.21 16:51

Další galerie z kategorie

hawrda 19
miťo 6
hmm 14
scottscott 11
Pepa Hrabačov 14
Cavendish 52