Zas jeden starší Victoire

Přidat foto

(vloženo 14.1.21)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Flip1111
Flip1111

16.1.21 11:51

Pěkné kolo…pro holku

Reagovat
nooski
nooski

16.1.21 09:00

DaD: tož když to neumíš seřídit, tak to chodit nebude, to je jasná věc :-)

Reagovat
DaD
DaD

15.1.21 20:33

Až na tu bílou omotávku a Campu je to moc pěkné kolo. Omotávka je sranda, ale ta Campa? Je hnusná a ještě k tomu chodí na hovno! Viď, že jo nooski:) Tak a teď mi vyper žrádlo!

Reagovat
TK75
TK75

15.1.21 11:37

No je pravda, že kolo mi taky připadá krásný tím jak je to prostě čistě mechanický „strojek“. Ještě v dnešní době, kdy je všude ekektronika

Nedá se dát na diagnostiku :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

15.1.21 11:20

TK: Nejčistčí jízdní kolo dneška je jednoduchá elektrická koloběžka! :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

15.1.21 11:08

TK75: Tak u elektriky je to jaksi jasný – bylo by peklo mít omotaný kolo nějakýma elektrickýma kabelama. V tomhle to ostatně už zvládá Sram.

Otázkou pro mne trochu zůstává to, zda jakákoli elektrika (kromě komplu teda, který však neberu jako součast kola, ale něco jako telefon) na jízdní kolo vůbec patří.

Já osobně jsem v tomhle purista, myslím si, že kolo (a zvlášť opravdická silnička) by melo být čistě mechanickým strojem.

Ale jeho přiznané, viditelné mechanické časti mi naprosto nevadí.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

15.1.21 10:58

petr: Je úplně jedno, na jaké značce slopingových kol dnes kdo jede. Koneckonců, stejně se většina z nich dělá někde u Giantu. :)

Možná, že u časovkářských kol to jakousi roli ještě hraje; alespoň v tom ohledu, že je třeba si na kolo trochu víc zvyknout.

Pokud se pamatuji, tak poslední kolo, na kterém cyklisté v etapácích závodit moc nechtěli, bylo před deseti či kolika lety BMC Impec, protože bylo strašně tvrdý.

Reagovat
petr_bd
petr_bd

15.1.21 09:21

kdyz se tu bavime o vsech tech pokrokovejch technologiich a v cem je jaka znacka lepsi..

mysli si snad nekdo.. pokud by si treba na letosni Tour vsichni zavodnici v top10 navzajem prohazeli kola, ze by celkovy poradi bylo jiny? sotva..

Reagovat
TK75
TK75

15.1.21 09:19

Chtělo by to elektriku, žádný bowden, čisto :-)

Reagovat
BikerM
BikerM

14.1.21 17:56

nooski: Mám na svém gravelu vedení vnitřkem a chodí to naprosto parádně. Nesouhlasím s tím, že to nefunguje pořádně. Většinou každý rok bowdeny a lanka měním, takže i tím je provoz v pohodě. :)

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 14:55

A ještě perlička k vnitřnímu vedení, když je mechanik kopyto. U Eva se musí řadící lanko vést do řetězové vzpěry nad osou klik. Samozřejmě jsem viděl dva případy, kdy to mechanik natáhl spodem a ocelové lanko pak přeřízlo hliníkovou osu skrz :-)

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 14:52

K tomu vedení venkem. Na každém kole, kde byla lanka vnitřkem, to vždycky chodilo hůř. Jak brzdy, tak řazení. Něco jiného jsou hydraulické hadice a elektrické řazení, tam to jednoznačně beru. Mechaniku jedině venkem, pokud mi jde o pořádnou funkci.

Reagovat
BikerM
BikerM

14.1.21 14:47

Kolo pekne. Memu oku na krase jen trochu hyzdi ty kliky a vedeni lanek vnejskem. Kliky se mi mnohem vic libily modely, ktere byly v roce 2009, 2010 a mozna i par roku dale, presne nevim do kdy se delaly. Tyhle kliky se mi proste neladi k zadnemu kolu. Jinak souhlas k nazoru, co uz je napsany niz. U takoveho kola si vedeni lanek v ramu predstavuji jako standard. Tata ma v garazi silnicku z osmdesatek, mozna vyroba cca 1985–1995? Je to nejaka italska garazovka v oceli, naprosto dokonaly ram a uz tenrat mel kanka vedena ramem.

Nevite co je to za sedlovku na tom kole??

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 14:30

cio: Caty zbožňuju a kdybych měl groše a garáž, tak bych ho jako druhé auto bral hned a vůbec bych neřešil ty super výkonné verze. 100 kobyl a 450 kg v autě bez dveří bohatě stačí :-)

kamaro: klííd, neber to tak vážně, každopádně tohle kolo i bez kotoučů bude fungovat naprosto skvěle i za 20 let. Až budu řešit zimáka nebo nový gravel, tak jsou kotouče jasná volba. Kolo na obrázku bych ale kotoučema nehyzdil :-) Mě třeba na silničních kotoučích vytáčí to, že každé kolo, které jsem vyzkoušel, mělo tendenci při silnějším záběru škrtat a cinkat. To je věc co nesnesu. Dále pak hydro páky mi absolutně nesedly do ruky (výjimka jsou Di2 a hydro Campu jsem nevyzkoušel). Naštěstí máme pořád možnost volby a i špičková zapletená kola na ráfky se sehnat dají, což je zde ostatně vidět ;-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 14:16

kamaro: Já moc nevím, co si představuješ pod termínem „čistota kola“. A i když mám Kleina, který dělal v takové míře vedení dobnitř jako jeden z prvních (ne-li vůbec první) a spoustu jiných, později běžných běcí taky, s žádnou čistotou si to, když se něco někam schová a nepřizná, nespojuji.

A proč myslíš, že mne „kotouče dokáží zvednout ze židle“? To snad spíš tebe, pokud je člověk dnes nebere jako naprostej diktát, ne? U silniček vždycky půjde především o fyziku ve styku šířka gumy- vozovka. A o ostatních věcech jako karbonové ráfky, mokro, sucho a horko, přehřiívání ráfků na jedné straně a kotoučů na druhé atd. tady byla opakovaně řeč.

Mně je tohle opravdu dost fuk, akorát jsem prostě viděl jen málo silničnich kol, která by nevypadala bez kotoučů podstatně líp; ostatně právě ta Victoire, na niž jsi sem odkaz dal, tohle jen dokazuje. A existují také čelisťové brzdy, které jsou konstrukcíi, úcinkem (a teda cenou taky) pozoruhodné a úžasné, kdežto ty kotouče vypadaj jen některé o něco hůř, než jiné.

Podívej, já opravdu obdivuji tvoji práci, připadá mi pozoruhodné, co děláš, ale o estetice obecně a o nutnosti mít na silničce krz čistotu schovaná lanka a místo čelistí kotouče a pevnou osu místo vyhazováků se s tebou přít nehodlám. :)

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 13:36

cioran-m: To mě třeba překvapuje, že jako cyklistickej snob dbající na čistotu kola jsi ochotný se přenést přes vnější lankovody. Esteticky to moc vznešeně nevypadá, z hlediska konstrukce rámu je to nejobyčejnější a nejlevnější provedení. Ale přitom ti to nevadí. Zato kotouče Tě dokáží zvednou ze židle.

Když se na to dívám z pohledu rámaře, tak je mi celkem jedno jestli dělám rám s kotoučema nebo klasickýma brzdama. Klasické brzdy jsou spíše jednodušší na provedení, ale není to až tak velký rozdíl. V tomto ohledu udělat dobře vnitřní vedení je daleko pracnější a pokud to někdo dokáže vymyslet a realizovat nepřerušeně i skrz větší část rámu (např. zadní brzda a řazení procházející skrz střed do zadních řetězových vzpěr), tak má u mě plusové body za dobře odvedenou práci. Není to totiž vůbec jednoduché to vymyslet a poté tam i nějak dostat. Takové práce si i poté více cením. Ale to je můj názor z pohledu člověka, který si na to i šáhnul a vím o čem to je. Často se mi totiž stává, že si vymyslím celkem šílené věci, které třeba nedokážu ani zrealizovat. Potom to třeba u někoho vidím zrealizované a nezbývá mi nic jiného než smeknout…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 12:49

Kamaro – inu, hodnotíme často jaksi ten – obrázek.

Každý má tohle jinak. Já nejsem inženýr, ale cyklistickej snob a kolo musí vypadat dobře, abych na něm jezdit chtěl. Těch škaredých věcí kolem je opravdu dost. To máme každý jinak – někdo se víc stará o vzhled, někdo o strojařinu. A mně osobně také nebaví jakkoli manipulovat s kolem, které je zbytečně těžké.

Nicméně: nepřipadá mi zcela adekvátní srovnávat přímo, pokud se týče kotoučů a pevné osy horská kola se silničními. Ta první udělla ve své konstrukci obrovský a zásadní pokrok – a asi není možné srovnávat mého starého Cannondala M1000 s pevnou přední vidlicí s dnešními debětadvacítkovými fully s „chytrými“ tlumičemi a bůhvíčím ještě.

Zda se ješte budou za pár let dělat nová silniční kola jinak, zež s kotouči a pevnou osou, nevím. Ale na funkci silničních kol zrovna tyto dvě věci rozhodně nikterak zásadní vliv nemají. Totéž se asi týká všelijakých středů kol oproti závitovejm, vedení lanek resp. bovdenů, aerodynamiky rámů (ne tedy samotných zapletených kol) a plno dalších věcí.

Reagovat
vt
vt

14.1.21 12:46

kamaro: u tohohle kola na funkcnosti moc nezalezi, na zavodeni to neni. V nedeli ho vyndas, oprášíš, objedes mesto a zpatky do vitriny :-)

Ale libi se mi.

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 12:31

cioran-m: Řeším převážně funkci, ne vzhled. I na tu funkci máme jiné požadavky, stále více tíhnu k silnici s 1× převodama. Prostě mi to subjektivně vzhledem ke stylu mého ježdění stále více dává smysl. Vzhled je ještě více subjektivní záležitost než funkce. A mě ani ty kotouče neuráží. Navíc tak nějak tuším, že v budoucnu s nimi nebudu mít tolik problémů.

Stejně mám ve výsledku na B-F nejraději ty komentáře, kdy se začne hodnotit kolo podle barvy omotávky, sedla, plášťů a jak to k sobě ladí… Stále více mám pocit, jako by většina zdejších uživatelů byly naše drahé polovičky, které si vybírají kabátek, kabelku a boty a u auta řeší především jeho barvu a jaké má „očička“ – zbytek je nezajímá.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 12:15

Deekay: Tak.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 12:14

Kamaro: Při vší úctě, nedomnívám se, že kolo z tvého odkazu by – tedy napohled – s tím v záhlaví vycházelo lépe. Naopak, tedy.

Já osobně bych na tom archaickém jen vyměnil představec za černej a omotávku za třeba nějaký pěkný odstín šedé, šedomodré nebo snad „přírodni“ světle hnědé barvy nebo tak. (Viz obr)

Reagovat
deekay
deekay

14.1.21 12:06

nooski, cio :) Kdyz jsme u tech fakt obrovskych sum… :)

http://www.speedhunters.com/…e-930-turbo/

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 12:00

nooski: :)

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 11:27

Juro, teď si představ, že lidi jsou schopni platit obrovské sumy za auta, která mají manuální převodovku, okna na kličku a jsou bez klimatizace a rádia…

Reagovat
jIrI___
jIrI___

14.1.21 11:12

Překvapuje mě, že na kole v téhle cenovce nejsou kotouče.

Reagovat
Jason Voorhees
Jason Voorhees

14.1.21 10:48

Mám černý sedlo a bílý řídítka, špátně skončíš, říkala mi maminka. Pěkný kolo.

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 10:47

petr_bd: Já u silničky půjdu spíše tímto směrem. Stejná značka, kolo ze stejného období… https://www.victoire-cycles.com/…outes-de-tom

Reagovat
Georrge
Georrge

14.1.21 10:35

petr_bd: hnusne kliky, divna vidle, bily predstavec… kotouce by tomu jen pomohly :)

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 10:32

nooski: To samé se řešilo před 15 lety u MTB. Dnes na MTB neseženeš lepší ráfky jiné než na kotouče. Co se silnice týče, také už začíná být lepší výběr v diskových ráfcích. Resp. když jsou na ráfkové brzdy, bývají i ve variantě na kotouče, opačně mnohdy ne.

Dávám dokupy krosku na kantíkách a ten výběr ráfků v požadavku 32 drátů, bezdušáky a šířka cca 23mm vnějškem je celkem tragický. Být to na kotoučích, klidně můžu sáhnout po spoustě 29er ráfků.

Reagovat
petr_bd
petr_bd

14.1.21 10:23

kamaro: at je to zastarala technologie jak dlouho chce, na vsech silnickach to vypada hrozne :)

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 10:21

kamaro: a proč by do toho měl hrabat? Jaká zastaralá technologie? To kolo není mobil a nepřestane fungovat bez updatu, navíc je to silnice, tak proč tam cpát hnusné kotouče :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 10:16

petr-bd: Pohledově možná ano, ale stavěj nové kolo za čtvrt mega na zastaralé technologii :-) Za dva roky Tě toto rozhodnutí může začít mrzet. Naštěstí tady nebude problém do toho hrábnout, vyměnit patky za pevné osy, dodělat kotouče a vyměnit vidlici :-)

Reagovat
nooski
nooski

14.1.21 10:13

Hezké, jen to černé sedlo a bílá omotávka se bijí.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

14.1.21 10:11

Cav: Aha – postupující demence. Moje.

https://www.bike-forum.cz/…te-z-francie

Reagovat
petr_bd
petr_bd

14.1.21 10:08

kamaro: kotouce by tu celkovou jemnost podle me uplne zabily

Reagovat
petr_bd
petr_bd

14.1.21 10:06

pekny kolo teda

jen ten design predni vidlice mi k tomu nejak nesedi.. sama o sobe je pekna

cernej predstavec by tomu mozna taky slusej o neco vic.. ale jinak zajimavy kolo

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.1.21 10:04

Už tu jednou byla, ale je to krasně čistý kolo. Víc by tomu ale slušel Record 2014

Reagovat
kamaro
kamaro

14.1.21 10:04

Jo, tuto znám, je to z limitované sady Cento. Celkem se mi to líbí, i barevně. Ta bílá je taková čistá, nevinná. ST by se mi líbila více v nerezi než lakovaná. Ta DT je už celkem dost macatá a u nového kola bych už šel do kotoučovek. Ale oproti běžné konfekci je to prostě někde jinde, do garáže by mi to mohlo :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

WACANT 1
maverick82 15
Olda Suk 2
miťo 50
Mr.Duck 13
mirorek2 51