Jenom předběžná fotka – až celý kolo bude, tak bude a pokud nebude jeho majitel nic namítat, tak jej sem pak třeba dám.
(vloženo 8.1.21)
Jo na vebovky mi zaútočili hackeři z velké Číny a tak jsem se rozhodl že těm k…m šikmookým neprodám ani jeden rám.
Jsem potěšen, že stále dělá, neb jsem si všimnul, že jeho webovky již neexistují, a myslel jsem, že ho korona skolila.
Chceš říct, že měl asi těžkej průbeh, když " chytil galoviča".
No, už je z toho venku.
Závitovej střed je v kurzu.Za poslední tři roky jsem jinej na kolech co jsem vlastnil neměl :-)
p@x: sak tak to dela skodovka. alu drahovku bez laku mam vod nej z kontysu. za ty love super svezeni. :-P
JSt: ke vnější kabeláži jsem už psal. Závit uprostřed je naopak momentálně mnohem chtěnější věc i u nejnovějších kol viz. Trek a T47 nebo Spešl u Aethosu nebo Tarmacu. A bude lépe, i doposud nepředstavená kola budou taky ve velké míře využívat závitové středy.
Přitom stačí objednat čajna kontyš a prodejce a většina zákošů jsou spokojeni ;)
cioran-m: skoda je bezpochyby velka cyklisticka osobnost. v dobe sve top vykonnosti jeho generace jezdila na oceli v mufnach, ctyrhranu, palcove vidlici a razenim na ramu. vpodstate jakekoliv soucasne kolo je oproti tomu z jineho sveta. tvuj kamarad, stejne jako ten nejlepsi amatersky cyklista, tento ram budou pravdepodobne provozovat na vyjizdkach s prateli, ktere by naprosto stejne objeli i na tom vyse zminenem ocelovem kole a ja souhlasim s tim, ze ten ram urcite bude vynikajici. jen se podivuju nad pouzitim jiz zastaralych standardu. a tim nemyslim gable venkem a zavit uprostred. ;-)
Tak: mne vždycky poněkud dojmou ta docela autoritativní psaní hochů, kteří se ve stavbě rámů kol vyznají nezpochyby lépe, než třeba J. Hrubý (a možná i v cyklistice lépe, než svého času nejlepší amatérský cyklista světa). A mají na to ten podstatný názor. :)
Ty jo, tady je zase cypovin… Vnější vedení je pro mechaniku prostě lepší, kor na silnici a s ráfkovýma brzdama. Upínáky jsou snad jasná věc u takových brzd. I ta vnější objímka kulaté sedlovky je prostě jednoduché, ale funkční a bezproblémové řešení. Prostě tohle kolo bude jezdit a vypadat skvěle i za dalších 20 let, což nelze říct o hromadě trendy moderních kol. Jo a vypadá to z fotky, že to nebude mít sloping, další bod k dobru :-)
Když už jsem tu byl trochu zmíněn, tak musím napsat že Jirka Škoda je stále pan cyklista a stavět pro něj rám byla čest a dělal jsem ho s velikým respektem, bylo to hlavně o tom že přesně věděl co chce, jako většina z těch „konzerv“.
Ty konzervy (ke kterým se hrdě hlásím) většinou vědí co je důležité nepotrpí si na kudrliny, vědí třeba že presfit začne časem vrzat,že vnitřní vedení sem tam rachotí a mechanici z něj bývají na prášky a klasická čelisťová brzda může být takový šperk na kole a že kvalitní lak něco váží (150 až 200g).
Tak – můžeš se s nim projet, švihá poměrně často – a modře mluvit až pak, když mu v jeho pětašedesáti na některém z těch svých strojků uvisíš. :)
A to přesto, že měl před asi třemi lety dost zavažné zdravotní obtíže.
JSt: Pojmenoval jsi cílovou skupinu rámu ještě trefněji než já :-).
skodovka je cyklista ve vysluzbe. takovymu na vyprdeni staci cokoliv. timto typem cyklistu bych neargumentoval. ;-)
Ten rám je naprosto boží, krásná práce!
Jasně rám je hodně retro nemá návařky na nesmyslné kotoučovky,nejde použít jako gravel neboť tam nevlezou gumy 50mm,je moc strakatý,neboť není odporně šedý nebo černý.a střed má na závit.
Singlespeed: No, to máš pravdu; aspoň v tom ohledu, že TY to teda rozhodně nejseš…! :))
Cioran-m: Mi to bylo hned jasné, kdo je cílová skupina takovýchto rámů :-).
Singlespeed: Ty seš holt takovej etalon. S těma stříkanýma fábama, vyhazovákama atd. A konstrukci rámů, kovovejch i karbonovejch samozřejmě rozumíš líp, než nějakej Jarda Hrubej.
A že tento rám je totálně (oproti dnešní konfekci) mimo, to je samozřejmě pravda: nikdo něco tak pracného a vyjímečného dělat nebude. I kdyby to vymyslel a uměl.
Koneckonců, Jirka Škoda, který si jej taky koupil, je přesně ten typ postaršiho konzervativního cyklisty, kteryho jsi měl, ty, jenž jsi mladej, znalej a progresivní, pattně na mysli. :)
Nemůžu si pomoct, ale pokaždý mi ta fotka připomene tu fotku, jak pán držel rám a druhej ho stříkal zelenožlutou barvou :-)
Jinak se mi rám líbí, takový klasický tvary jak před 30.lety, lak netuším – není z něho vidět nic. Logo mi nevadí.
JSt :Rám je na dnešní dobu už totálně mimo. Postarší konzervativní cyklista prostě potřeboval navěšet postarší konzervativní komponenty na nový rám, tak se mu vyhovělo.
Značka torzo ještě existuje?jednou jsem potěžkal nějaký železňák této značky a byl to ingot jak prase.
Např tohle logo je myslim decentní … Dovolim si vložit a alespoň dát do povědomí jedno ukradené Rozzo
Taky bych na takovém rámu proferoval jednobarevný nástřik a decentní logo.
Ten lak by měl být trošku speciální. Střibrnej hrubozrnej podklad, na to ta – magenta a na to pak bezbarvej. Prý to vypadá pěkně, dělá se to v podobným efektu i na autech. (Já o tom jinak nic nevím, píšu jen, co mi bylo o tom řečeno).
Single: přechody barev do ztracena má tento rok každé druhé kolo, co jsem si všiml.Mně se to líbí, jen teda spíš, když je tmavší barvou dělaná spodní část kola a světlejší cca od poloviny nahoru.
Kolem toho Jeseníku nechává kola lakovat, jinak to dělá sám. Svorada rámy byly nějaká katalogovka akorát s navoleným designem.
No, tak tento lak jste tedy na stará fáva nestřikali. Ani kdokoli jinej.
Desing rámu je tedy hrůza. Obří logo a přechody barev „do ztracena“ jako jsme si stříkali před 40 lety stará fáva. Předpokládám, že budoucí majitel bude „konzerva“ 50+ let :-).
Rozzo je akorát Hrubajz, pokud vím. Je to, mimochodem, překlad jeho příjmení do italštiny, skoro spíš až ve významu „surový“.
A že by dělal rámy pro Svoradku, o tom nevím. Mám dojem, že kola s nápisem „svorada“ byla spíš čistá Čína. A taky dost nudná, teda.
(Ale můžu se plést, že třeba pár rámů pro ně někdy H. udělal. Ostatně jsou tady lidi, co tohle budou vědět přesně).
Jó „koza Róza“… kamarád má od nich ocelák, cca 94–5, dodneška na sytičích, červenej celej a podobný odstín, ne-li stejný… mě u nich zařídil tu lahvovou zelenou na původně bleděmodrém italském CroMo rámu z Dánska. Rozzo je odněkud z okolí Jeseníku, ne? Koukám, že jim to vydrželo a pořád to maj pěkný. Cio to celé kolo sem uřčitě dej, jsem zvědavej, jak to dopadne, ale vypadá dost dobře.
Ano dříve s logem Favorit. Dřívější Svoradovy rámy taky byly tuším Rozzo a nevím co ještě…
Ted jsem koukal na cyklikros a Pavla Havlikova taky jezdi na Rozzo ramu?
Ten nápis tomu dává na prdel.
Font loga je v poho, jen spodní trubka nemá tmavší část špriclou na střed a logo není celý v tmavé části, mohlo mít barvu jako zbytek rámu.
skaj: Jak uz psal cio nize… holt tam proste je…pritom na nejakych ramech ma i decentni no :)
Pardon ze budu uprimny, protoze tohle se zas tak moc casto nevidi.
Nadherny ram, vypada krasne zpracovany (skoda ze neni vic fotek), perfektne vyladeny lak. Proste vsechno tip top, v podstate skoro sen klasickeho silnicare a pak je tam to logo… Sorry, ale to je naprosta prisera, ktera to cele zabiji. Skoda, tady by se nekdo, kdo tomu rozumi, hodil.
Tak se na rám znovu dívám na pořádném monitoru a vypadá to, že barvy (minimálně červená) jsou ve verzi – chrom efekt. Jestli ano, tak palec nahoru. Naživo to vypadá fantasticky.
Jo a ta váha, spíš 7,3. Záplety Dury, včetně verze tubular, jsou docela kovadliny. Dále rodla, forbec, sedlovka, vše alu – půjde to navrch.
Nevím. Asi tak. Možná trochu víc, ale ne o moc. Uvidíme. :)
A bude to hodně pevný.
Tak jsem narychlo spočítal, kolik by to mohlo celé vážit a vychází mně to okolo 6,9.
Z náhledu jsem si říkal, proč se Nick Cave fotí s rámem od J.Hrubého:-) Pěkný to bude Šťastňák mít…
Pokud se nejedná o skutečný tunning, tak sada a záplety od jedné firmy, je dobré řešení. Duru má již koupenou? Za cca dva tři měsíce, budou rybáři dávat do oběhu novou generaci.
Má rozzo nějaký stránky? Jinak pěkný kousek:-)
Ale jo. Taky se na to těším.
A to strašný Hrubajzovo logo se snažím nevnímat. Chce to tak, tak je to potřeba respektovat, no.
Cio: videl bych to klidne oveseny tema sperkama z ty 953kovy masiny! byla by to radost koukat
cio: V moji velikosti by to mohlo byt moc pekne kolo .))) Nebo jeste lepe ve velikosti „belle de jour“ ;)
deekay: Jo. Dotyčnej už jedno naprosto vyjímečný kolo má. Jeden z úplně prvnich rámů z 953 – a – me so mufen, ale vařenejch. Tenkrát to vyžadovalo – krom zkušeností a tak – taky hodně´odvahy.
Hrubajz preferuje lanka venkem. A ví proč. Ostatně tomu rozumím a aji mně je to blízký. Kolo za cvílu poskládaný bude. Rám kolem 1000g. Sem si myslel, že to krz tu jeho tříkomorovou stavbu šikmé a horní trubky a lisovanej zadek bude aji víc.
Pěkné, zajímavé, originální. Trochu nezvyk, že na dnešním karbonovém rámu je vedení lanek venkem. Předpokládám ale, že to tak chtěl objednatel a je také možnost vedení vnitřkem. Raději bych tam viděl jen jednu barvu a pokud ještě k červené černou, tak na vidlici. Takto zběžně na pohled tam vidím jako největší nedostatek, že otvory pro košík na sedlové trubce jsou hodně vysoko. Zase se mně líbí nezalakovaná plocha pro podsedlovou objímku. Tohle kluci v RPT ignorují.
Také bych rád viděl celé kolo.
Na Rozzo vzpomínám že dělaly rámy ocelové tohle vypadá jako slušná hlína i barva se povedla… Jsem zvědav na výsledek…