Tak ještě jednou z Tour. Rám pro Trepiho (kde je mu konec?)
Už kolo otestovali.
Rám+vidlice+řízení dohromady pod kilo. A ani ty změřený pevnostní hodnoty nejsou zas tak špatný.
(vloženo 8.1.21)
McBlacky: Sem si to myslel. Naznačoval, že má něco takovýho v úmyslu.
Reach 77 je na dnesni compact riditka standard :) Ono taky hlavne zalezi, kde a jak mas paky. A jaky. Nove Shimano paky jsou spis delsi. Ergosum jsou idealnejsi na kratoucke stare shimana, nebo campy.
Kolegova orbea, moje evo, oba jsme uplne stejne vysoci, on ma vys sedlo, ja delsi posed.
Reach 77 mm je dost málo, takové 3T Ergosum měly 89 mm ;-) Jinak já mám výšku sedla 73,5 při 175 cm a 175mm klikách.
nooski: 56 uz nemam (prave jsem na nem uz nemohl s rukama niz), mam to stejne 54 EVO I, jako mas ty :)
EVO II bych bral taky v 52. Vozim 120mm forbec a rodla s reach 77.
Zase na svoji vysku (179) vozim pry niz sedlo, nez prumer, cca 74.5.
deekay: já mám rám 54 a ten nový 52. Ty máš kvůli délce holt 56 a to i ta hlava je vyšší, musíš pokrátit ruce :-)
Pokud merim sedlo opravdu z mista, kde sedim, tak cca nejakych 120mm. Zadek sedla je vys.
deekay: kolik máš vlastně drop vrch sedla-vrch rodel? Já to mám kolem 10,5 cm.
nooski: A ted si predstav, ze ja potrebuju –17 i u EVO I v 54 plus riditka s dropem na paky :) Cervelo se mi teda jako kolo vzhledove nikdy moc nelibilo., prave kvuli proporcim. Ostatne i ten Aethos by se mi libol vic s mirnejsim slopingem,ale to by zase nedostali tu hmotnost a tuhost.
RCA a později California byly kousky, které ukazovaly co značky s know how dokážou udělat, když si rámy budou vyrábět doma a prachy nejsou problém. Kolik stála rámovka? 250 000 Kč?
To bylo EVO 1. generace, ta druhá je výrazně tužší (i díky 73mm asymetrickému středu BB30A), ale rámově přibrala (ale dohnalo se to na vidli).
Tenhle prototyp Eva II neznám, ale pokud byl tak pevnej, jak ten lehkej černej Cannondejl z té doby (už jsem zapomněl, jak se jmenoval), co jej právě kvůli tomu museli stáhnout z výroby a z prodeje…
Jo, Cervela té doby byla fajn. Možno připomenout, že také existovalo kolo jménem California…
Bohužel pak jaksi…
Tak Cervelo jsem taky zažil. R řada byla fajn, jen zase ta silueta psa… R3 i R5 byly fajn. Řada S byla hrozná vždycky :-) U eRek mě jen štval vyšší posed a v 54 bych tehdy potřeboval –17° představec, i to byl jeden z důvodů, proč jsem šel do Eva.
deekay: jojo, gramařina to není ten můj kus měl lehce pod kilo :-) Zase i základní vidle byla fakt lehoučká. HM 1. generace v prvotních sériích byly fakt lehoučké kolem 750 g v lehčích barvách. Ostatně v tomhle článku zmiňují https://www.velonews.com/…upersix-evo/ že prvotní prototyp někdy před 10 lety měl 570 g!
nooski: :)) Ten defekujíci pes je skvělej! Aby z toho kolegu Tatru nejebl- ech, aby se jej to nedotklo.
A jen pro úplnost podotýkám, že se běžně prodávala i v jedné prodejně „U Svoradky“ kdysi lehčí, hezčí a stejně pevná kola, jako Evo2 (byť pravda, tehdy ještě ne na kotoučích) už před devíti-deseti lety.
Uvidime az otestujou nejakou levnejsi, tezsi verzi.
EVO2 z ballistecu JE tezitko. Akorat Himod neni tezitko. A bohuzel diskova verze EVO2 trpi klasickym neduhem kol, ktery nebyly jako diskovy designovany odzacatku :)
A samozrejme existuje i neco jako moc tuhe kolo. Specialne pro mensi a lehci jezdce (dnes uz teda pri laypu berou vetsi vyrobci – spesl urcite- v uvahu velikost ramu). Kdyz si vezmu, ze tyhle hodnoty jsou pro 56 Aethose, tak pro 52, ktera by byla me, to bude na moji hmotnost vic nez dostatecne :)
Tak zrovna to EVO 2 těžítko není a navíc to kolo navrhoval stejný člověk, akorát bylo představeno před snad už 6 lety. Ale já Aethosu fandím a už jsem to tu psal, kéž by více výrobců pochopilo, že elegantní kulatá trubka bez aero nesmyslů (a samozřejmě bez siluety defekujícího psa) je to nejlepší :-)
Nooski: No ano, proč ne. Ale které z těch kol má šestisetgramovej rám a váží na kotoučích šest kilo? Myslel jsem si, že ty hodnoty budou podstatně horší.
Sám to píšeš – daň za extrémně nizkou hmotnost.
Bylo by tedy zajímavé to místo Dogmy, Eva /:)) / , Madony a podobných těžítek tu pevnost srovnávat s obdobně lehkými rámy. Co já vím – AX třeba?
ma to nejaky vahovy limity? predstava ze me krajinou veze konstrukce vazici setinu moji vahy me uprimne desi :)
No ty hodnoty tuhosti žádná hitparáda nejsou. Samozřejmě je to daň za extrémně nízkou hmotnost rámu a třeba i 68mm BSA střed. Mám tady uložený pěkný seznam testů kol a pro porovnání:
Aethos: Tuhost u hlavy: 96 Nm/°, Tuhost vidlice do strany: 52 Nm/° a tuhost středu 55 Nm/°
Evo disc 2 gen: 106/51/72
Dogma F10 Disc 83/57/59
Tarmac SL6 Disc Sworks:105/65/76
Madone SL7 Disc: 90/47/53
Ultimate CF SLX 8.0: 102/53/67