...ale projel jsem
tohle již spíše romantika
Tohle mě doufám cestou k Santiagu nečeká
(vloženo 8.1.21)
MIstře, když koukám na fotky, tak úchyty na ruce – tedy řídítka(nebo jak to nazvat) máte každé výrazně v jiné poloze. To vám vyhovuje nebo je to úmysl? Zkrátka proč?
Právě zváženo postupným sčítáním tří hodnot. Nevážená kola vypodložena do výšky použité osobní váhy. Celková hmotnost s aku 44,5kg. Aku mají necelých deset.
Myslím, že jsem ti vymyslel to vážení. Chce to tři osobní váhy a každou pod jedno kolo. Údaje na váhách sečíst a to by měla být výsledná hmotnost.
Taková ostuda, nechává se tlačit. To raději méně divoce, ale soběstačně. Neposmívám se, samozřejmě jsou situace. Ale tenhle sport není pro mne, kde bych vzal houf pomahačů?
Děkuji za tip na výlet. Samozřejmě jsem tam již dávno byl. Klidně ale zopakuji, ačkoli nejsem věřící. Katolické stavby, a vůbec organizaci jako takovou, obdivuji.
Onuce Onuce… tak si z těch prken stluč kříž co bude i pod obě zadní kola, když už se chystáš na kariéru světce… A Tvoje „není prase jako prase“, to je jen další pokus o vepřo knedlo teorii relativity, těžké jako prase je ustálená fráze a znamená „hodně těžké“. Takže: „Nad určitou váhu už je to celkem jedno“.
Mimochodem, Svatá hora nad Příbramí, to máš docela blízko z Brd i z působiště, je to poutní místo k uctění světice panenky Márie nějaké co se tam zjevila, přijedou kolikrát autobusy ze Slovenska a odjinud a staré babči líbaj asfalt už na parkovišti, jsem to viděl když jsem okolo jel, ten kopeček z parkoviště nahoru jestli na tomhle dáš bez přípomoci, tak dáš Santiago i přes Alpy nebo Pyreneje (možná). Jo a je to barokní, budovy fajn, klášter krása, kostel samotný interiér nic moc, je to nízký, ale galerie okolo zajímavá a vlevo od brány je ovocný sad, kde se dá po tom kopečku v létě fajn odpočívat a doplnit cukry. Někdy během a po WWI to tam docela prožívaly italské rodiny odsunuté odněkud ze severní Itálie kvůli frontě tuším, neuměli Čésky, ale kostel a latinu, to znali a měli tam s sebou i italské pátery, jinak dělali námezdníky na statcích v širokém okolí, ale tohle se jim líbilo stejně jako těm babčám co to tam líbaj dneska skvrny od oleje vyteklého z Karos, možná tu tradici těch poutí rozvinuli oni tenkrát. Ten klášter dělali naposled Dietzenhofferové, otec a syn, nebo dva synové, teď nevím, odskočili si z Práglu kde zrovna něco tvořili, a schody z kláštera do města, kryté a s okmana a podestama s obrazama a oltářema, ty taky stojí za to, ale to už bez kola, nebo s kolem na rameni (teda kolem co to umožní, s tímhle rozhodně nedoporučuju).
Dovolím si přispět troškou do mlýna ohledně váhy trojkolky. Stačí se procvičit v rozborce a sborce stroje a každou součástku zvážit samostatně a poté ve sčítání položek neudělat chybu.
No tak jasné že to nebude úplně přesný. Páč i ta cihla nebo váha by měla být v ideálním světě bod. Střed prkna si urcis a třeba by šlo na něj postavit nějaký „stojan“.
Jak dám na prkno trojkolku? To není mrtvola. Jak určím těžiště trojkolky? …
Vem si váhu a stejně vysokou cihlu. Přes to dej prkno (cihlu pod jedním koncem a váhu pod druhým) a na střed prkna pak umisti své kolo. Hmotnost kola je pak dvojnásobek naměřené hodnoty. Musíš samo odečíst hmotnost prkna.
Pane Tromboonene, to je k ničemu, prasata jsou různá.
Pane Plyšový Kožíšku, ano, olověné akumulátory, pohon v předním náboji. Nicméně jen pro trénink, na dalekou výpravu je to jednak k ničemu, a hlavně by mě to netěšilo. Již teď používám jen kde převod nestačí.
Onuce: vážit netřeba, vymýšlet nové teorie relativity taky nemá cenu, výsledek lze kvalifikovaně odhadnout: je to „těžké jako prase“.
Mistře, Vy jste ďábel, na tomto stroji do takových to podmínek! Ten Váš stroj má elektropohon?
Na Bělehrad!!! Držím palce, ať pouť klapne!
Osobní váha je velmi plochá. Co tedy vždy zbývající dvě kola podložit stejně vysokými podložkami?
Báro, to je trefa do černého.
Půjčit si další dvě váhy u sousedů jistě nebude problém!
Součet vah pod kolama by, myslím, byl správně, kdybys dal pod kola tři váhy a odečetl hodnoty. S jednou váhou postupně to nebude mít těžišně přesně stejně…
Uvázat to na kladkostroj, druhý konec lana vyvážit závažím a přepočítat to podle počtu kladek. Nebo někde najít funkční decimálku, na tu by se to mohlo po odpojení předku vejít, decimálku by mohli mít v nějaké prodejně krmiv…
Ohledně vážení,nejenom JZD mají,měly,velké váhy,dnes je mají i sběrné suroviny.Ty určitě najdete snadněji než funkční JZD.
Je to tedy záhada, zda stačí sečíst hmotnosti pod koly, nebo ne. Chtělo by to nějakého profesionálního matematika.
Děkuji! No, ono to takhle na sněhu vypadá hezky, ale po silnici… Mohl bych změnit nick na Osolsobě.
Klobouk dolů pane!
pripadne ak mate tu osobnu vahu, tak mozete niekoho silneho poprosit, nech to zdvihne miesto vas a odvazite ho
ok, tak sorry. Ale ten napad s postupnym odvazenim vsech 3 kol a nasledne secist, sa mi nezda ok. Mozno cez nejaky koeficient by to slo, ale len tak jednoducho secist urcite ne.
Mate osobnu vahu? Tak sa na nu postavte s tymto strojom v rukach, a nasledne bez neho
Defekt na předku by byl v této zimě fatální. Ale horolezec také musí spoléhat na lano a štěstí.
Jinak tedy vážně, jak s tím vážením? Mohu prostě sečíst tři hodnoty pod jednotlivými koly? Děkuji
Jsem zvědavej kdy si budeš volat odtahovku :-D
Jsem nedokončil veršování, telefon. Ztratil jsem nit. Ale mělo jít o to, že díky stopkám se dá zjistit vzdálenost id vybuchnuvší sopky
S tou metodikou vážení „per partes“ najížděním jednotlivých kol na váhu se mi to moc nezdá. Spíš bych vyhledal nejbližší (J)ZD a tam si najel na váhu používanou toliko k proměření hmotnosti úrody sklizené… ;-)
Na poprvé jsem (asi vzhledem k fotkám) četl Stalingradu. Tam by to byla dobrá příprava. Ale Vás mistře nezaskočí ani výbuch sopky.
To máte štěstí, že jdu zrovna kolem :) Dá se vzít dostatečně dlouhé a pevné bidlo a uprostřed podepřít. Na jednom konci uvázat „kolo“. Na druhém ve stejné vzdálenosti od středu zavěsit závaží a hledat rovnováhu – lze ověřit vodováhou. Bidlo musí být v dostatečné výšce, aby se kolo ani závaží nedotýkalo země. Závaží pak přezvážit na osobní váze. V případě závaží vodou spočítat litry + obal. Za předpokladu rovnováhy celé soustavy, hmotnost závaží = hmotnost kola.
Pane Onuce, před každým zemědělským družstvem byly dřív váhy pro zemědělskou techniku.
Zkuste někde v okolí:).
tezko na cvicisti lehko na bojisti
A ohledně zjištění hmotnosti soupravy… Mám osobní váhu. Když na ní postupně najedu všemi třemi koly, hmotnosti sečtu, bude výsledek relevantní? Přijde mi to podezřele jednoduché
Občas často podkluzuje, samozřejmě. Sibiř mě neláká, již zde mi mrznou ruce. Santiago je výzva, historicky, prostě vlastní silou dojet na konec světa. Kam dál, než na konec Světa?
capis: Těžko v Evropě najít známější a náročnější pouť pro očistu duše a zamyšlení se nad sebou samým.
No pane Onuce, vy jste bourák! Změnil jste plány a vydáte se na Sibiř? Nepodkluzuje to přední kolo?
Děkuji. No a zatím šlapu na rotopedu, tak snad… Ale bez bolesti již bohužel ne. No a vida, vůbec nevím, kolik to soustrojí celkem váží. Jak to zjistit?
Ty jsi se zbláznil ale co by byl svět bez takových bláznů :DD