Ghost ASX 4900

Přidat foto

2020

Krátce po koupi před sezonou 2018. Pozorný sledující uvidí i historickou B-F nálepku. :D

2019

2019

Prosinec 2020

Debadging

Nevešlo se…

  • Gripy: pěnové SRAM
  • Tubeless sealant: Stan's No Tubes
  • Držák na pití: Force :D

Jak jsem k němu přišel…

Ségra si tohle kolo koupila v roce 2015 jako výprodejový model. Já, do té doby vesměs spokojený se svým traktorovým all-mountain Mongoosem jsem zjistil, že bez odpruženého zadku vlastně trpím. Kolem roku 2017 jsem si, tehdy spíš jen tak pro zajímavost, nastavil notifikace na inzeráty s „ASX 4900“ a zapomněl jsem na to. Těch kol se moc neobjevovalo, většinou starší modely.

A na jaře 2018 se objevilo. Tehdy jsem si řekl, že už není na co čekat a jel jsem pro něj. Nechtělo se mi procházet celým výběrem kola úplně od nuly, protože na tomhle se mi celou dobu prostě jezdilo dobře, a co je potřeba víc? Navíc se mi to kolo celkově prostě vzhledově líbilo, což se nedalo říct o mnoha (mně cenově dostupných) fullech z té doby.

Prvotní úpravy

Kolo bylo ve stock stavu, téměř nejeté (ještě s chloupkama na původních Smart Samech). Po koupi jsem vyměnil řidítka za širší (740 mm), dal jsem větší kotouč dopředu, koupil dvoje Nobby Nic pláště od někoho tady z Bikefora (předtím jsem jezdil Hans Dampf vpředu, ale na fullu už mi to přišlo zbytečné), ze starého kola přendal gripy a jezdil jsem. Jediná větší vada byla, že předchozí majitel si z něj sundal uzamykání vidlice z řidítek, ale popravdě mně to nějak moc netrápilo. Díly na dodělání mám, ale ještě se k tomu nedostal.

Jezdím jinak spíš jen tak kolem komína, vesměs jen lehčí terén, pokud možno zcela mimo silnice (viz video); případně na singletraily, a s kolem jsem maximálně spokojený (až na zadní brzdu, viz níže).

Úpravy pro 2021

Na 2021 už jsem udělal, nebo mám díly na, tyto upgrady:

  • komplet brzdy (pending)
  • přestavba na bezduše (hotovo)
  • velký servis tlumičů (in progress)
  • odnálepkování

K brzdám jsem přišel takto: originální zadní Tektro prostě nikdy nebrzdila. Nový kotouč, nové destičky, odvzdušněno, perfektní brždění pár dní. A pak nic. Podezírám, že ze zadního třmenu vzlíná olej. V jeden moment jsem kapituloval, kolo dotlačil do servisu, kde udělali to stejný co já (odmaštění, odvzdušnění, nové díly), chvíli to jezdilo a pak znovu. Původně jsem chtěl vyměnit jen zadní brzdu, ale nakonec jsem upgradoval všechno (oboje brzdy a kotouče). Díly už mi nějakou dobu leží doma, jen čekám na servis vidlice a tlumiče. Na to už jsem si sám doma netroufl.

Když už jsem měl sundané tlumiče i obě kola, tak jsem rovnou ze všeho sundal nálepky. Akorát ještě nevím, jestli to nechám vše v černé, nebo je vrátím v minimalističtější podobě zpět (mám doma řezačku na vinyl, takže si můžu vymýšlet :D ). Vypadá to docela dobře bez ničeho (viz foto výše).

Bezduše jsem měl na wishlistu taky už mnoho let. Lepím až neúměrně často, a býval jsem schopný procvaknout zadní duši i dvakrát za vyjížďku (ačkoliv to bylo teda ještě na hardtailu, na Ghostu se mi to stalo snad jen jednou, když jsem píchl, ale trn zůstal v díře, takže se kolo nevyfouklo úplně). Ráfky sice nejsou tubeless-ready, ale jinak přestavba proběhla bez velkých dramat (zejména díky kompresoru a tedy faktu, že jsem těsnost pásky mohl pohodlně vyzkoušet nasucho). Zatím jsem na tom nejezdil, ale v obývaku pod stolem už tlak drží docela dlouho.

Dalších vylepšeních bych jinak vymyslel mraky, ale nemám už moc ani potřebu, navíc rám ani vidlice nemá pevnou osu, a tam se tak nějak zastavuje všechno. Z „velkých“ věcí plánuju už jenom teleskopickou sedlovku, a mooooooooožná ještě jednopřevodník.

(vloženo 25.12.20)

Wilderness Wilderness
Ohodnoť bajk: (3.1  / 11 hlasujících)
Značka Ghost
Model ASX 4900
Modelový rok 2014
Velikost 17,5" (M)
Hmotnost převážím na jaře, cca 15?
Rám Ghost ASX 650B (DB alloy)
Vidlice RST Aerial Air RLO (130 mm), tlak:
Tlumič X-Fusion E1 RL Air (120 mm), tlak:
Kliky Shimano Acera
Středové složení Shimano (BB-ES25 68x126)
Přesmykač Shimano SLX
Měnič Shimano Deore
Řazení Shimano Acera SL
Převodník Shimano Acera (44-32-22)
Kazeta Shimano Acera (11-32)
Řetěz SRAM (PC 971)
Náboj přední SRAM MTH-306
Náboj zadní SRAM MTH-306
Brzda přední Shimano XT BR-M8000 + kotouč 180 mm (SM-RT86)
Brzda zadní Shimano XT BR-M8000 + kotouč 160 mm (SM-RT86)
Brzdové páky Shimano XT
Ráfek přední Ryde Taurus 21 (XD 6560)
Ráfek zadní Ryde Taurus 21 (XD 6560)
Dráty plechové
Pedály CrankBrothers Stamp 1 (S)
Řídítka FORCE Basic (740 mm)
Představec GHOST AS-DC1 (80 mm?)
Sedlovka GHOST Light SP DC 1 (31.6 mm)
Sedlo GHOST 2055 Comfort
Pláště Schwalbe Nobby Nic (Speedgrip) - F 2,35" / R 2,25"

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Wilderness
Wilderness

27.12.20 11:19

Jaj, měl jsem na mysli jednopřevodník. :D

Reagovat
Lišák
Lišák

26.12.20 13:19

Z „velkých“ věcí plánuju už jenom teleskopickou sedlovku, a mooooooooožná ještě single speed.

Teleskopka je jasná, ale Ty z toho chceš udělat singla?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kejchal 12
kubasubaduba 0
sonorex 1
Etern1ty 15
Kouba_2005 15
dada 9