Lakovat či nelakovat?

Přidat foto

Růženku jsem celou rozdělala, všechny použitelné součástky opucovala dočista dočista, každý šroubek namazala, pečlivě všechno zabalila, označila a naskládala do krabice. Pořídila jsem potřebné nové součástky.

Už týden přemýšlím, zda ten rám nechat nalakovat (opískování + komaxit), když už je to odstrojené, či to jenom zpátky poskládat a rám nechat tak. Názor měním v průběhu každého dne několikrát, zatím jsem to nemusela řešit, pořád bylo co čistit.

Nastal čas rozhodnutí, buď to poskládám a budu s tím jezdit do lesa, nebo to nechám nalakovat, budu s tím jezdit do lesa, ale bude to vypadat líp. Barvu jsem zvolila bílou s nálepkami odpovídajícími původním, bílá je neutrální a originální barvy nikdy nedosáhnu. Nebyl by to žádný veterán, z původního kola je akorát ten rám, bez polepu by to ale bylo fádní a nálepky jsou pěkné, asi nejhezčí, jaké se na Favority dávaly, aspoň dle mého názoru.

Pokud budu lakovat, oddělám ještě sedlovku a střed Kinex, jinak je zbytečné to oddělávat, na tom není co čistit.

Tak co? Lakovat či nelakovat? :-)

(vloženo 22.12.20)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bara2
bara2

25.12.20 18:19

Zodpovědně jsem spočítala hlasy:

nelakovat: 6 + 1 odjinud = 7

lakovat: 7

zachovat patinu nebo lakovat klasicky: 4

kovošrot: 3 (beberu v potaz)

V kategorii „lakovat“ jsou některé hlasy s vyšší váhou a s přičtením klasiků mi vyšlo: LAKOVAT KLASICKY.

Bude to trvat dýl a abych si to nerozmyslela, tak jsem na viditelném místě s hodně rzí kus ojela šmirglem. Až to očistím (ručně včetně použití chemie), bude se to muset nalakovat. :

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

24.12.20 12:46

Musí se použít komaxit který je určený i na venek,také tryskání je věda jestli to nějaké prase veme hrubým pískem tak to nadělá díry jako od hloubkové koroze.

Reagovat
xtonda
xtonda

24.12.20 12:39

Je to starý rám prakticky bezcenný. Jako užitkové kolo fajn, ale vzhledem k tomu, že „parádní“ kolo už máš, bych do toho nestrkal ani korunu navíc než je nezbytné aby to sloužilo k tomu, k čemu to sloužit má, takže nechat to jak to je.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

24.12.20 08:58

learita ma pravdu, komaxit muze byt nachylny na loupani ale vetsinou je to kvuli spatnemu provedeni. Ja mam na lakovnu stersti. Jsou tam sikovni kluci, delaji mi ramy na kolobezky a tam to drzi a to spodni cast ramu dostava opravdu zabrat.

Kdyz uz se tu ake resi i paradnost kola tak tam komaxit prohrava, je to nuda. Takze za krasou se musi do lakovny klasicke.

Reagovat
bara2
bara2

24.12.20 08:55

Learita: děkuji za obsáhlý komentář, v podstatě souzní s mým názorem, že komaxit ne :-) Když se dívám, jak ten lak drží, tak žádnej novej už takto držet nebude. Vnitřky jsem před čtyřmi lety prohlížela a nepřijdou mi nějak zásadně špatné, odpovídají věku a zjevně to stálo ve slušném prostředí. Růženku mám v mých kolech i s fotkama vnitřku a výrobního čísla. Podle čísla je starší, jak ta její nálepka, asi ju dělali v prosinci :-) Něco s tím vymyslím. V životě jsem natřela kilometry železných ohrad několikrát dokola, tak nevidím důvod, proč by nešlo zvládnout.tři metry trubky v klidu a v teple. To půjde..

KUBULA: děkuji za zkušenost s tím škodováckým lakem, takhle na obrázku i na autě to vypadá pěkně. U komaxitu mám obavu z jedné vrstvy bez základu: jak vznikne trhlina či obuch, pojede koroze pod to. Jsem si to tak nějak myslela a Learita, zdá se, též. Koroze pod lakem je horší jak rezatej flek zvenku, ten osychá na vzfuchu rychle a můžeš ho přetřít mastným hadrem, pod lakem to má ideální pdmínky pro šíření.

kiwaf: černou určitě ne, to sluší pánským kolům, ale pro ženskou mi to přijde příliš smutné.

Reagovat
learita
learita

24.12.20 08:22

Co tě tak sleduji Báro:-), tak vidím, že k tomu kolu máš kladný vztah. Ten rám bude tak 55 let starý a po tolika letech je vlastně pouze opryskany. To není špatný výsledek na strikany lak. Lak tuknes a kolem barva drží dalších 50 let.

Za mě nechat jak je, ale já jsem ovlivněny Favoritak a věřím, že ty jako žena chceš jezdit na pěkném kole. Říkám tedy nový lak. Ovšem ať vypadá červeně metalicky jako tenkrát, jen nálepky pod lak.

S komaxiten na ocelový rám bych byl opatrný. Dle mého záleží na provedení komaxitu. Může držet, ovšem taky se může velmi rychle začít loupat kolem případného tukance. A to ti pak dalších 50 let nevydrží.

V žádném případě nepoužívej barvu ve spreji, bude to hnusný.

Vím, že komaxit je dostupný, ale nalakovat rám s vidlicí kvalitně jde také za pár korun pokud to člověk nedělá na byznys.

Jinak k té původní barvě. Tenkrát v ČSSR neuměli metalízu jako dnes a tak rámy postrikli stribrenkou a následně lehce červenou. Proto se po letech stává, že ta stribrenka vyleza. Hazelo to krásné odstíny na slunci. Někdo si s tím tenkrát dal dost práce :-)

Řeči typu že rám bude uvnitř sežrany neřeš, z 99% se to nezakládaji na pravdě.

Krásné Vánoce všem.

Reagovat
kiwaf
kiwaf

24.12.20 03:41

Sel bych do cerny bez nalepek :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

23.12.20 23:36

bara2: ta skodovacka je uplne mimo, ver mi vim o cem mluvim, je na slunicko hodne do ruzova. Je to krasna barva a Superb v ni vypada nadherne ale na toto kolo se nehodi. Navic chces-li to kolo nalokav opravdu odolne, tak tam dej komaxit. Je to velmi odolny a vdecny zpusob lakovani na „pracovni“ nastroj. Ale ja si porad myslim ze lakovani je naprosto zbytecne a zabijes tim dusi tohoto kola.

Reagovat
bara2
bara2

23.12.20 18:19

Cen da H: Mi se ekluje to nějak znicit, to radej ať to zůstane jak to je. Do jara to nějak pořeším. Co říkáš na tento odstín? Je to škodovácká metalíza 9892 – červená flamengo, prodávají to ve spreji. V podstatě, když bych to nechala jen očistit, můžu na to dát základovku, stříknout to autolakem ve spreji, to chvílu vydrží a vždycky s to bude dát očistit znovu.

Pište,pište, každý názor má svou váhu, akorát ty kovošroty vynechte, to není na pořadu dne a tak otázka nezní.

Reagovat
Lišák
Lišák

23.12.20 15:54

bara2: Noha se nepřehazuje přes štanglu, ale přes sedlo. Je to pohodlnější. A kdyby to nešlo, tak kolo položit, překročit a zvednout.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

23.12.20 15:54

Za mne bych bud nechal, ta patina neni zadna ostuda.

Pokud bych investoval do laku tak jedine do prelakovani do puvodni barvy (odstin) a nalepky jako byl original, tedy v duchu renovace jako veterana. Otazka kolik by to stalo a jestli to do toho ma cenu investovat.

Spis se priklanim k tomu to nastrojit a jezdit, maximalne osetrit orezla mista odrezovacem a bezbarvym lakem.

Reagovat
Marskatin
Marskatin

23.12.20 14:50

Jako rozum, říká nelakovat, je to kolo do lesa a objektivně to není žádný skvost a patina má taky něco do sebe.

Ale je to Růženka a pokud ji chceš dopřát nový kabát a nerešiš to finančně,tak mokrou cestou( ne komaxit) a do původního stavu. Jak psal Ječňák, co by tomu růženka řekla, kdyby z ní udělala bílou paní, nebo bílou kávu.

Reagovat
bara2
bara2

23.12.20 14:40

:-) :-)

Děkuji za názory. Je to pořád vyrovnané :-)

Hodně by mi pomohla zkušenost s komaxitm na ocelovým rámu.

Snad jen k těm nekompromisním kovošrotům: kdybych měla pocitově lepší kolo, tak to neřeším. Ale protože je to můj pocitový etalon, nechám ji v provozu. Z mých kol mám na ní naježděno nejvíc, ne proto, že bych její rez milovala, ale proto, že se na ní opravdu dobře jezdí. U Messnera mi trvalo celou sezónu, než jsem začala mít chuť si na něj sednout, ale přišla zima a ten dojem si chci ještě ověřit.

A taky nemládnu, se štanglou dole jezdí už leckterej starší chlap, co mě se týče, tak na Messnera ještě bez problému tu nohu přes šanglu zvednu, ale co je dnes, nemusí být zítra, a pak bych mohla zahozeného kusu litovat. Takže kovošrot neřešte, ne není to historické kolo, mám ji jenom čtyři roky, ale je to první kolo, na kterým mě to opravdu baví.

Reagovat
Jezevec70
Jezevec70

23.12.20 14:12

Kovošrot? Tohle fakt nemá cenu. Už to má něco za sebou a původní materiál nic moc. Může tam být i vnitřní koroze. Pořídil bych něco nového.

Reagovat
Vilém
Vilém

23.12.20 10:50

Nechal bych to tak. Ma to peknou patinu, aspon je videt, ze ma neco za sebou.

Reagovat
vpa007
vpa007

23.12.20 09:37

Hm, tak pravda je, že tu druhou stranu jsem neviděl a je krapet zničená… takže teď bych se asi i přiklonil k tomu přelakování, pokud k aktuálnímu stavu a vzhledu nemáš citový vztah… ;-)

Reagovat
jecnak
jecnak

23.12.20 08:54

Co na to Růženka říká, že se z ní má stát Bílá Paní?

Reagovat
RomanH
RomanH

23.12.20 08:00

Kdysi se mi na prodejne moc libil ram RB CRX v bile s tenkymi cernymi napisy. Pak jsem na bahnitych zavodech videl nestastnika s bilym ramem, jak to nemohl poradne umyt (moje tehdejsi cervdne kolo bylo umyte hned). No, tak jsem si to RB koupil v druhe nejmene prakticke barve – cerne.

Za me barvu neresit, a kdyz uz, tak surovej vzhled – ostranit ji, a pak to zakonzrrvovat bezbarvym lakem (ala RAW treba u SingleBe).

Reagovat
Jano86
Jano86

23.12.20 04:10

Je čas na zmenu.. LAKOVAT!

Reagovat
dodoslovensko
dodoslovensko

23.12.20 00:59

prelakujes a Ruzenka strati PATINU . A vznikne daco bezduse .

Reagovat
bara2
bara2

22.12.20 23:57

kanta: z druhé strany ten lak je vyšisivaný do bíla.

Reagovat
bara2
bara2

22.12.20 23:29

Mum, v té lakovně, co mám tady kousek, dělají jen RAL odstíny, tam si moc nevyberu, metalický barvy už vůbec ne. Z těch bílých bych brala asi tu 9003, taková normální bílá.

vpa007, bílou bych volila v případě komaxitu. V prvním kole, když jsem Růženku skládala poprvé a měla ji takhle komplet odstrojenou, jsem od toho cukla. Vnitřně v tom nevidím žádný kvalitativní přínos, jen kosmetika. Dokonce mám určité pochyby, zda to není kvalitativně spíš do mínusu – samotným tryskáním počínaje a tepelným zpracováním konče. Mě kdysi učili, že ochranný lak má mít co nejvíc tenkých vrstev, tohle je přímo na ocel napaplaný nějaký plast… A teplota 200°C… já už si to nepamatuju, jestli to už nemůže mít vliv na změny struktury :-( Ale zas to lidi dělají, doba pokročila, jsou nové technologie, že jo.. Taky je varianta nechat to jen odlakovat, otryskat a pak nanášet klasicky ve více vrstvách včetně podkladů. Pak by šlo uvažovat i o metalických odstínech. Klasické lakování mi přijde správnější, ten komaxit je spíš na hliník či pozinkovanou ocel, si myslím… Ale zase, drbat se s tím na kole do lesa?

Reagovat
kanta
kanta

22.12.20 23:14

ja by som nexal tak, nalestil lak unipolom, tempom. je docela zaxovaly lak. pôvodný je pôvodný. môj názor

Reagovat
vpa007
vpa007

22.12.20 22:41

Já ti nevím… bílá je nadčasová a slušivá, ale zase na ní bude všechno vidět, kolo ztratí letitou patinu a nebude to Růženka… já bych asi nechal! ;-)

Reagovat
perceptio
perceptio

22.12.20 22:40

Když je to takhle odstrojený a původní stav laku a samolepek stojí za nic, tak bych to láknul ;-)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

22.12.20 22:22

Tyjo Báro, podle toho vzorníku ti nevím… taky v mobilu ty barvy… Ale já bych spíš volila nějakou echt bílou, než ty bílý kávy. Koukni třeba na kamarovu vanilku tady v reportu s vánočním stromečkem, ta je krásná. Ale úplně nejvíc nejkrásnější tu byl nějaký veterán, zaboha ho nemůžu najít, může to být tak měsíc zpátky… metalízovaná bílá, nebo možná spíš perleťová, která mi přišlo, že trošku hází odlesky do modra. Psala jsem k tomu, že celé to kolo vypadá jako víla. Třeba někdo bude vědět a nasměruje…

Jinak, respekt, Báro. A nenech se otrávit :-)

Reagovat
jIrI___
jIrI___

22.12.20 21:15

Nelakovat, zanést do nejbližšího kovošrotu a pořídit něco, co dává smysl. Obdobím snahy o zprovoznění a využití starých kol jsem si kdysi prošel a jen mi to potvrdilo, že z hovna bič neupleteš.

Reagovat
vit.sklenar
vit.sklenar

22.12.20 21:12

Lakovat, bude to paradnice v te bile s nalepkami. Proste princezna ;-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.12.20 21:10

Je-li to tak, pak bych ram vycistil a nechal mu patinu

Reagovat
bara2
bara2

22.12.20 21:09

Mum, s dámou můžu probírat barvu :-)

Perlově bílá (1013) nebo některá z těch 9001,9002 a 9003 ?

https://cs.wikipedia.org/…Dk_barev_RAL

Reagovat
miťo
miťo

22.12.20 20:54

Lakovat, aby Růženka byla hezká z obou stran!

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

22.12.20 20:52

Báro, já bych lakovala. Je to holka, určitě bude ráda za nový ohoz :-)

Reagovat
Nakolenakole
Nakolenakole

22.12.20 20:49

Kubala:Ta stříbrná z vidlice je nejspíš podklad toho červeného laku.

Reagovat
bara2
bara2

22.12.20 20:48

KUBULO, to není stříbrná, to je původní lak vybělený sluncem, jak to někde roky stálo…

Jinak na fotce ten lak vypadá líp, jak ve skutečnost a je to foceno z té lepší strany. Je tam dost obouchaných míst.

Ostatním děkuj za reakce a budu čekat na další. Je to dilema, to je jasné :-D

Reagovat
scalar
scalar

22.12.20 20:29

Nelakovat, na něčem takovém můzeš jezdit jen z nějakého sentimentu, když to nalakuješ, už to nebude Tvoje Růženka, ale nějaká plečka

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

22.12.20 20:27

Báro pokud máš pocit, že rám potřebuje nový kabát dej mu ho. Kdy to kolo zase tak pečlivě odstrojíš? Když už tak už! Určitě ti bude sloužit dalších několik let tak potěš sebe i Růženku…

Reagovat
KUBULA
KUBULA

22.12.20 20:20

Nelakovat a hlavne tam nedavej samoleply od Sterby, nejsou dobre. Pokus se vycistit tu stribrnou z vydlice, navlhceny hadr acetonem by mohl byt ok, nemel by poskodit puvodni lak.

Reagovat
Infidel
Infidel

22.12.20 19:58

Ja jsem si takhle hrál před dvěma měsíci, hrubá piskovna a na to dvě vrstvy matné černé montany na grafity a zalakovat matem. Vypadá to překvapivě dobře, zůstala i ta hrubost po brocích pískovačky, tak nemám strach, že barva sleze. Ale šlo spíše o zábavu a pokus, než nějakou designovou pecku.

Reagovat

Další galerie z kategorie

bara2 1
hawrda 5
waters 11
hawrda 23
miťo 6
hmm 15