Ježíšek se rozhodl, že nadělí synkovi bajk. Začal jsem procházet všechny možné 24ky a našel jsem 3 kategorie – nepoužitelné (většina), drahé a třetí kategorii bych nazval „potřebuje doladit“ → drahé. Možná mám jiné nároky, ale prirorita byla dodat malému bajkerovi funkční kolo na skoky v bikeparku, skoky schodů a všeho možného ve městě i mimo něj, ježdějí v Rychlebách a Dolní Moravě a taky kolem komína. Doma zbyl po dcerce Forkys, jeho příběh a historie je shrnutá zde, také spousta dalších komponent, které by se daly použít či přeskládat z jiného kola. A tak to vše začalo s vidinou zrecyklovat co jde, pokud možno ušetřit na správném místě a dodat co nejvetší přidanou hodnotu. Váha je malinko vyšší, než je zde zvykem – po letošním progresu klučiny v BMX jsem si nemohl dovolit postavit odlehčený štěrkolet na hltání kilometrů (druhé záplety a pevná vidlice jsou stále doma), ale naopak pořádnej stroj na zdolávání všeho, co mu přijde pod kola a to ať už směrem nahoru nebo spíše směrem dolů :-)
(vloženo 22.12.20)
Značka | Trailrider |
Velikost | 24 |
Hmotnost | 11,6 komplet jak je na fotkách |
Rám | Force Forkys |
Vidlice | RST First Air 24 |
Hlavové složení | FSA Orbit No. 10, 16mm |
Kliky | Force C5.3 140mm by @matbiker |
Měnič | SLX RD-M7000 10sp. |
Řazení | Deore SL-M6000 |
Převodník | 30 zoubků NW z PRC |
Kazeta | CS-HG50-10 |
Řetěz | HG-54 |
Náboj přední | TX-505 |
Náboj zadní | TX-505 |
Brzda přední | Deore BR-M6000 160mm |
Brzda zadní | Deore BR-M6000 160mm |
Brzdové páky | Deore BR-M6000 |
Ráfek přední | Mach1 Klixx 23c |
Ráfek zadní | Mach1 Klixx 23c |
Pedály | M-WAVE Freedom SL |
Řídítka | Race face next 620mm carbon z PRC |
Představec | UNO 35mm |
Sedlovka | Ritchey Carbon 27,2 mm z PRC |
Sedlo | Dětské Socialized |
Pláště | Schwalbe Hans Dampf 24x2,35 tubeless |
Jako vleze, ale obalený bahnem už to není ono, místa je tam samozřejmě méně, prst mezi vzpěru a plášť nedám. Smart sam 2,35 je také menší než Hans Dampf 2,35. Horší je předek, tam je místa míň, sneslo by 26ku vidli, ale v pevné Force 24 by bylo místo i pro větší.
mám otázku, do toho rámu se ty pláště 2,35 hezky vlezly ? Budu stavět kolo na stejném rámu a tato inspirace, je víc než vynikající. Určení kola přesně sedí – traily a lesní terén.
RST řekl bych funguje, ale pláště víc. Na pevné vidli nebyl problém s průchodností plášťů, tady jsem musel štípat boční figury, je to škoda. Kamarád má na dětském SR XCR a řekl bych pocitově je malinko tvrdší s prudším odtrhem, ta RST je taková měkká a vydává zvuky když je ze zdvihu. Zatím jsme toho moc nenajezdili, jen postrehy z cca 20km vyjížďky:
Ja vim, proto se prave na to ptám. Taky to mam v planu takto resit, ale vidim to tu poprve. A co ta vidlice RST F1RST? na B-F jsem se docetl ze je to jedina v teto kategorii co opravdu funguje. Jinak kolo opravdu paradni. Jsi me timto opravdu navnadil, ze po novem roce asi pomalu zacnu skladat. :-).
Gru: originálně na Forkysu ne. Provrtal jsem ty oka na rámu tak, abych tam dostal bowden v jednom kuse.
Vypada to opravdu perfektne. Taky bych chtel stavet za rok na stejnem ramu, pravdepodobne taky prelakovanym, zatim se zde inspiruji a schanim informace. Chci se zeptat, ten bowden k prehazce je z jednoho kusu bez preruseni?
Pěkný :)
No bowden jsem objednal zelenej, tohle přišlo a večer už jsem nic lepšího nesehnal. Naživo to ale nevypadá tak výrazně díky tomu, jak se rozjasní lak. Gumy byly problém, mám doma ještě Smart Sam (ty bočně kloužou na vlhkém podkladu) a Kenda block eight na lehčích zapletech. Hans Dampf je pokus alá pluskové pláště na 24 a pro trénink odklopených zatáček. Zatím to vypadá, že bude jezdit 0,8 baru, při testech s jeho váhou se guma ani nehne a už mi to připadá jako hodně malej tlak
Moc hezký! Trošku mi neladí odstín bovdenu, ale to je kosmetika. Ať dělá prckoj radost.
@LRRTM1: MountainKing je zuppa guma, akorát teda nevím, jestli je i v průměru 24"… Ale když se koukám, co je k dispozici v „trail“ verzi na dětská kola, tak už leda mohl nazout DHF a DHRko… ;-)
to Luen: 11–36 stačit nebude :-( mladej měl doteď převodník 32z a kazetu 11–46 a musel jsem mu teď nahodit převodník 30z. S těma 32z vyjel dost, ale po celém dni toho měl vždy plné zuby.
Konečně po čase zas bike spíš na blbnutí, než na gramaření. Osobně bych nedával takový drapáky. Docela mě překvapilo, jak dceru udrží i obyčejný MountainKing. Je pravda, že v nějakým extrémním terénu nejezdíme, ale i tak vidím, že na místech, kde už slyším, jak jde můj Michelin do smyku, se její pneu ani nehnou. Holt rozdíl ve váze je značný.
PatRyck: má 10sp / 11–36. Uvidíme jak to pošlape, nahoru by to mělo stačit a dolů se přece nešlape :-)
Parádní kolečko na divočení! Sice hmotnostně dvojnásobek toho co jezdila naše dcera, ale dá se na tom i lítat. :-)