Konečně začínají být silniční modely Meridy 2021 skladem v Česku :-)
Původní plán byl vzít 7000-E s Di2 v základu, ale jak jsem uviděl, že je tento krásný stroj skladem, rozhodl jsem se, že Di2 počká a kolo si postupně přestavím k obrazu svému.
Po skvělých zkušenostech s Equatory, které mám na Cubu, jsem neměl důvod brát dražší kola.
Uvidíme jak dál, ale zatím jsem s výbavou spokojený, už jen čekám na 4iiii kliku, která by měla brzy dorazit :-)
(vloženo 16.12.20)
Značka | Merida |
Model | Scultura 5000 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | 56 (L) |
Hmotnost | 8.5 (váženo) |
Rám | SCULTURA DISC CF2 |
Vidlice | SCULTURA CF2 disc |
Hlavové složení | MERIDA M2331 Neck |
Kliky | Shimano Ultegra FC-R8000 4iiii |
Středové složení | SM-BB71-41B, Pressfit 86.5 |
Přesmykač | Shimano Ultegra FD-R8000 |
Měnič | Shimano Ultegra, RD-R8000 |
Řazení | SHIMANO Ultegra ST-R8020 Disc |
Převodník | 52/36z |
Kazeta | 11-30 |
Řetěz | KMC X11 |
Náboj přední | součást sady kol |
Náboj zadní | součást sady kol |
Brzda přední | SHIMANO Ultegra ST-R8020 Disc |
Brzda zadní | SHIMANO Ultegra ST-R8020 Disc |
Brzdové páky | SHIMANO Ultegra ST-R8020 Disc |
Ráfek přední | Equator 45 disk |
Ráfek zadní | Equator 45 disk |
Dráty | Sapim |
Pedály | Shimano Ultegra PD-R8000 |
Řídítka | MERIDA EXPERT SL |
Představec | MERIDA EXPERT CC |
Sedlovka | MERIDA EXPERT CC |
Sedlo | MERIDA EXPERT CC |
Pláště | Galuska Tufo Elite Ride 25 mm |
:D :D to už je poslední stádium kdy je dojezd na autopilota
No nevím. V maximální zátěži při závodu (místní hnoják) jsem řešil jediný, jestli chcípnu už teď, nebo až za další zatáčkou.
Fazzy: Přesně tak, chce to něco odjezdit a pak doladit detaily.
Polopol: Tak tak v maximální zátěži to jde poznat každý detail co je špatně :-)
No právě, pokud jsi daného jezdce na tom kole neviděl jet, nemůžeš tvrdit, že posed je špatně. Ale souhlasím s tím, že posed se s najetymi km mění, k lepšímu většinou. Já posaz na novém kole vždycky ještě doladuju po prvních závodech, protože až v té maximální zátěži pocítil nějaký detail, kterého si v tréninku třeba ani nevsimnu.
Ono, kdyz budes hodne tocit obloukama, nevyhnes se ani posouvani pak, coz se pri vetsim posunu nevyhne premotavani omotavky. Ale to nema cenu resit podle fotek, to uvidis az na tom budes vic litat.
Polopol: Jak jsem aktualizoval včera foto tak to je aktuální nastavení, zkoušel jsem ty řídítka vytočit i ještě víc dolů, ale pak už jsem cítil tlak v zápěstí, takto jak to mám teď mi to prostě vyhovuje i v dolním úchopu. Co se týče snižování řídítek, to se ještě uvidí – vzhledem k mojí NEflexibilitě.
Zadne tabulky jsem nikdy neviděl a uvadet priklad jednoho ze sta neni moc vypovidajici, krom toho Fabian byl po operaci krční páteře.
Jedná věc je nějaký tabulkový teoreticky správný posaz a druhá věc je realita. Jistý Fabian ze Švýcar taky vozil vytocene páky nahoru a zbytečně si lámal zápěstí dolů. Škoda, kdyby četl tohle fórum, mohl něco vyhrát.
Nějakej Vena: Díky. No ona ta oranžová omotávka se mi tam celkem líbí, jde spíše o praktičnost černé barvy. Ta oranžová brzo nebude oranžová :D
Máš to pěkný. Ty barvy se mi líbí a omotávka mi k tomu pasuje líp než černá, jek tu někdo navrhoval. Kola to krásně doplňujou. Bez těch nápisů bych se obešel, ale stejně ti je závidim.
Cio, alias Zdendyš a mistni silnickovy nastenkar ;) Ty jsi zase ojinely brzdovou kapalinou nebo co ! ;)).
Já si semtam něco během roku vždycky zajedu a na pár závodů jsem se byl podívat letos
Bez nekdy mrknout na nejake zavody…
Já to beru, nechám si poradit od zkušenějších :) Ono totiž napsat, že je něco špatně je jedna věc, ale když si mi k tomu napsal, co konkrétně to je, tak to beru úplně jinak, než jsem poprvé tvůj komentář četl. Takže díky za rady, cením si toho :)
Posed se ti bude menit s mnozstvim najetych stovek, resp tisicu km. Tzn, delka predstavce, vyska rodel, naklon a sedlo je kapitola sama pro sebe. Potom taky omotavka, nastaveni prilby atd. Nic ve zlem ale trochu jsem sesel ze sve cesty a pisu vážně. No nic, kolo super a to dalsi je na tobě. ;).
Taky nevylučuju nějaký bike fitting…
Díky za rozepsání. Tohle jsem právě dneska zkoušel i například to, když budu mít spodní uchop a ze sedla zda se nebudu dotýkat rukou horní hrany řídítek. Přijde mi to tak v pohodě, ale to se uvidí nejlépe po nějaké stovečce :-)
Uf.. kdyz se zvednes ze sedla tak ti horni uchop musi lehce tlacit dlane do pak dopredu a ne pacit zapesti dolu. Pri uchopu za dolni cast oblouku ti pro jizde ze sedla nesmi dlane mit tendenci skouzavat vzad a opáčně. Je potreba najit optimalni kompromis mezi sedlem a ze sedla. Receno hoodne stručně. Tohle co tam mas ty je bantlochoidni posez ale pokud ti vyhovuje ;).
Mám to nastavené dle starého kola a je to nastavení, které mi tak vyhovuje tak nevím co bych na to napsal..
Vyrazne špatně uz na letmy pohled. Tak snad jedine ze bys mel na brise batoh cca tricet kg a vykloubenou bederku. Jak to ma byt optimalne na tebe nastavene hledej v jinych kanalech nez na internetovych forech.
Upravena fotka dle aktuálního setupu (pootočená řídítka)
:D :D :D
Pikaču: Borec neutáhl asi tu barevnou kombinaci kola dohromady tak si smazal účet na BF :D :D
Pikaču – mohl by jsi laskavě táhnout do hajzlu a nesvinit diskuze „dospělých“. Dík.
Každému ta kombinace nesedne já to plně chápu :-)
Díky moc! :)
pavel – já jsem v klidu:-). Jen jsem se podělil o názor. Kolo super, ať to lítá:-!
Pikaču: ta barva se mi taky líbí moc, jsem rád, že jsem to nakonec vzal místo 7000-E, kterou bych měl celou černou.
Do Reacta jsem nešel z toho důvodu, že jsem chtěl kompromis mezi aero a endurance což mi v podstatě daly tyto záplety. Navíc jsem si říkal, že nejezdím na úplné rovině tak proto nakonec zvolena Scultura. Uznávám, že tyto barvy vypadají na Reactu mnohem lépe a že Scultura za posledních pár let nemá takový velký posun jako například u Reacta integrovaný kokpit atd.
Co se týče řídítek, je to nejspíš v plánu jak budu dělat Di2. Po tvých zkušenostech na silnici zásadně Di2, žádný AXS :D
Ten vstup do spodní rámovky vypadá teď nějak divně když je to z obou stran ty bovdeny. Jak bude Di2 tak to půjde jen z jedné strany ten kabel a už to bude vypadat líp. Na vyšší třídě rámu tento vstup vůbec není a mají to tam pěkně z boku, no každopádně to jsou další peníze navíc :-)
Díky, snad bude vše OK :-)
ale jo taky jsem tam původně viděl neměcko. na německu taky není nic špatného, krasné barvy to jsou. ale ku*va je to oranžova a ne žlutá.
Marušák: Klídek o nic nejde :-)
Polopol: Já mám na nich cca 6000km a na náboj sem ani nešáhl, kamarád má ještě na starším modelu 20 000 km a taky bez šáhnutí. Za mě poměr ceny/výkon super a kdyby naaahodou to zlobilo, přepletu na DT náboje :-)
Pikaču: No každopádně není jediný, kdo v tom vidí Německo :D
jinak me hodnoceni, nebyl driv cas psat:
barevne se mi kolo strasne libi ( obzvlast ta barva na tom jejich top reactu).
Jakto že jsi nešel do reacta nakonec?
kolo je moc hezke ale nevidim v tom zadny posun z drivejska.
equatory udelaji svoje, o tom jsme uz psali. akorat by to chtelo i nejake hezci aeroriditka z jednoho kusu.
akorat co se mi nelibi je ten vstup bowdenu do spodni ramovky.
at kolo slouzi, za me 5*
Marusaku- bud jsi barvoslepy nebo neznas jake barvy ma nemecko.
Nebo zkus novější monitor :)))
Mi se to celkem líbí. Možná by to vylepšila černá omotavka. Jaká je výdrž nábojů u těch kol? Asi dobrý, když jsi je koupil podruhé.
Hele, mě to je jedno. Moje kolo to není. Když jsem před rokem vybíral novou silnici Scultura byla ve finále, takže kolo jako takové se mi líbí. Mé vyjádření se týkalo pouze barevného provedení, které by bylo fajn, nebýt toho násilného rozložení předek – zadek jako by to bylo slepené ze dvou zbořených rámů dohromady. Navíc německá trikolora s nápisem Bahrain působí taky zvláštně. Ale to je osud rádoby teamových kol. Merida je na to celkem expert – i na děcáky za desítku dávali logo VW – Multivan…
Marušák: To chce koupit nějaké brýle se sloupkem ať to nevidíš dohromady :D
Fazzy: To je taky varianta pro Marušáka :D
Zadní půlka pěkná, přední taky, ale dohromady ne:-(. Jako příznivec Meridy musím říct, že tohle nee…
Co jsem to napsal za plácaninu :D nedotknu se špiček noh rukama
zarkow: Divil jsem se proč když sedám na tuto Meridu tak necítím rozdíl oproti Cubu a už jsem objevil Ameriku. Geometrie této Meridy oproti mému Cubu je agresivnější, ale právě ten komínek dělá to, že ve finále mám stejný posed jako na Cubu, tedy tu pohodlnější variantu. Myslím si, že to tak bude pro mě lepší, vždyť já se nedotknu rukou špiček noh :D
Predstavec v negativu je. Pro snížení posedu může začít podložkama pod představcem, tam je dostatečná rezerva.
siky83: Díky, ještě jsem neměl možnost to pořádně projet, takže nevím jak to bude vyhovovat po této stránce. Nikdy jsem vidlici neřezal takže netuším ani jak se to správně nastavuje výška řídítek.
zarkow: Díky, jo o tom vím, CF4 má agresivnější geometrii.
Osobně sice nejsem zastánce kotoučů na silnici ale jinak to máš moc pěkné, Merida kola umí. Rám CF4 má jinou geometrii s nižší hlavou o 2 cm což bys při současném nastavení dle fotek musel dohánět nepěkným komínem. Přeji spoustu spokojených km.
Moc pekny kolo, jak se mi meridy moc nelibi, tak tohle vypada fakt dobre. Neni to zadna nuda. Predstavec bych vymenil za nejaky do negativu, ale tak hlavne aby ti to vyhovovalo. At to lita :)
jkcz: Díky :-)
petr_bd: Dřív jsem byl taky zastánce ráfkových brzd, ale pokrok nezastavíš :D
je fakt ze jak ty kotouce na silnickach vizualne nesnesu, tak na tohle kolo sedej perfektne
Jj, toto bych klidně snesl, rám bez podsazených zadních vzpěr, barevně jim to moc pěkně vyšlo. A s koutoučema na silnici bych se asi časem taky srovnal. Máš to pěkné.
Kadel x road: Díky!
petr_bd: Přesně tak. Jak jsem psal, kdybych řešil hmotnost kola, tak jdu do CF4 rámu…
taky jsem tu vahu nikdy moc neresil.. dostat se ze 7.4 na 6.8kg by me stalo 140k :D to se mi asi spis vyplati nejakej ten burger semtam oželet
Moc hezky tahle barevná varianta je super:-)
DaD: Omotávka bude brzo špinavá tam není o čem a půjde tam potom černá. Řídítka jsem dal dolů a úchop je o moc lepší, díky za rady :-)
Kolo je opravdu fajn. Mám rád oranžovou:) Tak ještě černou omotávku a není co řešit. Ty rodla máš opravdu dost nahoru, chce to zkoušet a ano si to časem sedne.
Katalogová váha byla 8.45 kg (M-L velikost) s klikami RS510 a těmi záplety. Ultegra kliky váží minimálně o 200g míň. Kola váží o 450 g míň. Takže asi bude rám těžší :-) ale důležitá je rotační hmotnost a ty karbonové kola to tak trochu kompenzují.
No ten vyssi ram nebude jen o vaze.. Tam bude ukryto jen treba 200g.. mam lapierra na hlíně a 105ce a taky kolem 8.5kg
MrtweyUbrus: Já tu váhu nějak neřeším. Kdybych ji řešil tak jdu do vyšší specifikace rámu CF4.
bara2: Už jsem to trochu potočil, ale na fotce to dělá stejný dojem jako kdybych s tím nehnul :D
kubad: Nejsem fotograf no :D
Pěkné kolo, se mi líbí. Nafotit slušně řidítka je téměř nemožné, neřeším to :-)
Zajímavý že to na Ultegře a karbonových kolech váží stejně jak moje kolo na 105 a hliníkách.
Díky těm co mi psali s řídítkami, natočil jsem je směrem dolů o něco málo :-)
DejfSejf, Fazzy: Díky moc borci, jdu to zkusit ty úchopy a nastavím to :-) spodní uchop jsem ještě nezkoušel :-)
mykovec: na OEM kolech to vážilo 8.9 kg no…
kotew CZE JIHLAVA: Díky!
Super, za 5*
Na muj vkus mas ty riditka hrozne vytoceny nahoru. Kdyz se budes drzet v obloukach v dosahu brzd, tak pocitam ze mas zapesti prakticky opreny o horni cast riditek. Nedejboze, kdybys jel vestoje a drzel to za spodky. Jinak se mi tohle kolo moc libi. Napis Equator me taky zrovna dvakrat nebere, ale prej je pod lakem a nejde sloupnout co sem slysel..
Kolo pěkné barevné provedení super ty řidítka zkus pootočit dolů dávám 5*
Prasopes: Díky, mrkni na tuhle fotku, fotil jsem to zespodu takže to tak působí divně. Každopádně budu tomu věnovat pozornost při delší vyjížďce jestli mi to bude pasovat.
AussigBiker: Jsem rád, že se líbí i tobě díky!
To se ti vůbec nedivím, barva jezdí a tohle se dost povedlo.
Kolo je krásný. Na můj vkus jsou berany nějak divně nahoru, ale to není vlastnost kola, takže i tak za 5:-)
Někdo tady z uživatelů BF dělá tyto držáky na 3D tiskárně i pro šišaté sedlovky :-) zkus si to najít :-)
diky uz vidim.. ale ty mas kruhovou sedlovku.. ja mam nejakej šišoid..
petr_bd: Je to originální pevný držák na radar od Garminu.
https://www.garmin.cz/…r-tail/78041
Mám ho radši, než ten na gumičky :-)
jj je potreba to brat vic zeshora.. jinak jsou ty berany hrozne divny :)
co to mas za drzak na ten radar? mne se ten muj porad posouva do strany.. ikdyz jsem tam dal oboustranku
Myslím si, že to je něco co už jsem s někým řešil u fotky na mém Cubu. Je to foceno zespodu, takže to dělá pocit jak kdyby byly řídítka moc posunuté nahoru, ale není tomu tak.
Rybí oko je pryč, ale pořád to vypadá, že to má nějak divně nastavenej kokpit. Ovšem pokud ti to takhle vyhovuje…
Díky :-) Rybí oko je pryč :-)
midlander: Působí to tak :-) za to ohnisko se omlouvám, fotek bude ještě dost tak je pak přehodím, fakt jsem se bál, že to kolo spadne (viz foto)
Čipera: Toto není TOP model. Ten váží 6.9 kg v Mku (dle výrobce), reálně tak 7.3 kg v Lku.
prosím normální ohnisko… jinak věřím že to je pecka kolo a že naživo to je oranžová, ale furt se nemůžu zbavit dojmu, že koukám na kolo německé repre. :-)
petr_bd: Je to váženo, jedině, že by váha blbnula, ale myslím si, že to odpovídá realitě :-) ta velikost 56 u Meridy, je něco jako 58 u ostatních značek podle geometrie…
Peknej stroj.. s tema kolama to jde dobre dohromady. 8,5kg se mi zda nejak moc
Ehmmm :D Dal jsem na mobilu ultraširokoúhlý, chtěl jsem být v dosahu kola, kdyby náhodou chtělo padat :D