Růženka

Přidat foto

Stav částí rámu při demontáži starého kola. Pravá miska odolávala a musela jsem si na její povolení vyžádat asistenci

Stav ložisek při demontáži starého kola.

Původní výplety: Přední kolo jsem musela přeplést (dráty 2mm pozink, délku si už nepamatuju, vzala jsem si jeden originál jako vzor do obchodu), na zadním kole stačilo dráty přeleštit torem.

Pořízené nové části: Měla jsem připravenou i variantu s rovnýma řidítkama, ale zvolila jsem berany. Později došlo k výměně sedla za jiné, než je na snímku, a k výměně velkého talíře (42 za 48). Řetěz jsem už měnila.

Představec s beranama i s brzdovýma pákama s logem jsem dostala. Brzdové páky jsem na kolo nedala, mám je uložené v bedně spolu s původními díly.

Verze hned po přestavbě a původní stav.

Dokonalý stroj :-)

Doplnila jsem fotografie ze stavby Růženky.

(vloženo 21.7.20)

bara2 bara2
Ohodnoť bajk: (4.3  / 50 hlasujících)
Značka Favorit
Model dámské kolo
Modelový rok 1964
Velikost akorát pro mě
Hmotnost 13,5 kg aji s taštičkou plnou klíčů, náhradní duší a s pumpičkou
Rám ocel, číslo 64 f 38413
Vidlice pružná ocel
Hlavové složení původní
Kliky MIGHTY 175 mm
Středové složení 4H 107 mm
Přesmykač Shimano Tourney
Měnič Shimano Tourney
Řazení páčky na řidítkách
Převodník 48-32-22
Kazeta šestikolečko 14, 16, 18, 21, 24, 34
Řetěz HG71
Náboj přední SOVOS
Brzda přední čelist, Favorit
Brzda zadní čelist, Favorit
Brzdové páky 4RACE
Dráty 2 mm pozink
Pedály s plastovýma klipsnama
Řídítka Favorit
Představec Favorit
Sedlovka původní, ocel
Sedlo Author Lady Gell
Pláště Schwalbe Lugano 23mm, drát

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bara2
bara2

4.8.20 23:26

Vpa007, děkuji za pochvalu. Ten bowden fakt jinudy dát nejde, taky se ni nezdál a ne, že bych se nad tím nezamyslela :-))

Reagovat
bara2
bara2

4.8.20 23:26

Vpa007, děkuji za pochvalu. Ten bowden fakt jinudy dát nejde, taky se ni nezdál a ne, že bych se nad tím nezamyslela :-))

Reagovat
vpa007
vpa007

4.8.20 13:06

Super! Tady je vidět poctivá a praktická strojařka, žádný blbosti, jen praktická stránka. Takže chválím a dávám plnej… ale teda ten oblouk bowdenu k zadní brzdě je šílenej (jo, vím, že to tak je i v originále, že to tak prostě je ;-)).

Jinak oceňuji přestavbu za účelem zprovoznění, taky jsem to kdysi udělal s krapet mladším Fávem (´75), ale při jízdě to dělalo takový psí kusy, že jsem měl trochu strach a pak poskládal opravdovou silnicu… takže milý Fávo teď čeká, jestli jej neposkládám do původního historického stavu… ale to se ještě uvidí. ;-)

Reagovat
bara2
bara2

3.8.20 16:57

Romaskov: Děkuji za pochvalu :-)

Jardalee: V pohodě se tam vejdou 35mm pláště a úplně první jízdu jsem na nějakých sjetých 35mm pláštích absolvovala. Přikládám fotku mezistavu s těma širšíma pláštěma. Jo, s takovejma gumama vypadá víc „gravelovsky“. Ale jízdní vlastnosti jsou dost odlišné. Na těch tenkých je čipernější a lehčeji ovladatelná, má rychlejší reakce jak předozadní, tak stranové, to mi vyhovuje. Hmotu prostě neokecáš, ta setrvačnost tam je. Jak se to roztočí, je to v přímém směru fuk, ale ta čipernost v reakcích se mi moc líbí. A je to o kilo lehčí, to taky není k zahození.. Přirovnala bych to k chůzi v galoších a v tanečních střevíčkách, nebo k jízdě na plnokrevníkovi a českém teplokrevníkovi, prostě je tam jiná jiskra :-))

Reagovat
bara2
bara2

3.8.20 16:40

Sergo, no vidíš, model zůstane zachován pro budoucí generace a v mnohem lepším stavu :-)

Ten rám je krásný!

Reagovat
sergo
sergo

3.8.20 16:13

až budu mít čas.. :)

Reagovat
sergo
sergo

3.8.20 16:05

bara2, zase ruku na srdce, kdy se Vám poštěsí vyhodit několik tisíc za repasi, které se Vám nikdy nevrátí? :)

Ale chápu, není to Vaše kolo od rodičů k x tým narozeninám…Dala jste ji ještě pár let, lepší než kovošrot.

M.

Reagovat
bara2
bara2

3.8.20 06:43

Sergo, takových kusů ještě je, a mnohem zachovalejších s originálníma dílama… Zrovna tento za rekonstrukci na veterána nestojí. Růženka se jmenuje poprávu, spala někde ve stodole celý roky, lak z druhé strany je skoro bílý, vyšisovaný, jak na to šlo světlo jen z jedné strany. A spouta dílů určitě byla už nepůvodních, řidítkama z nějaké Esky počínaje a šestikolečkem nekonče. Ani to potrhané sedlo na tom určitě původně nebylo, tehdy se dávala kůže, vikslajvant ne. Dostala druhý život, nový, jiný :-)

Reagovat
Romaskov
Romaskov

2.8.20 21:24

jardalee: já mám 96 kg, jsem postarší štíhloun… :-), ale když jsem dal na horala místo 55mm 40mm tak to kolo jede hned neskutečně líp. Ano, a foukám na 80 psíků.

Tak jsem si vzpoměl, že naposled jsem na silničce vozil 23mm, a foukání na 100psi mě nikdy nevadilo. :-) Ale pravda je, že co jsem se v květnu začal zaobírat po 40 letech Favoritama, tak zvažuju „tlusté“ 25mm galusky/pláště… ;-)

Reagovat
sergo
sergo

31.7.20 21:54

Zdravím Vás bara2,

v indexu má podobné razítko, jen místo FS mám FE, takže jsme se možná potkávali v menze „U TOMa“.

Až jednou dospějete, tak prosím vraťte kolo do původního stavu..

M.

Reagovat
jardalee
jardalee

31.7.20 12:37

Romaskov:no pro me ve vsem :) podle me i na silnicni kolo v dnesni dobe pokud clovek vylozene nezavodi nebo nehoni kazdej wat :) tak jsou idealni plaste 32mm a pokud mu nevadi cena tak gp5000 az uz dusove nebo bezdusove,dalsi vec je hmotnost jezdce pokud ma nekdo jako ja 95kg tak proste 25mm plaste jsou o nicem protoze aby neznicil rafek tak do zadniho to chce aspon 100psi a to je beton,ty 32mm ja tedka jezdim 36mm proste jsou prijemnejsi a vim ze i kdyz mam 50psi tak na nejake rozbite silnici neznicim rafek,dalsi veci je ze i pro kolo je to lepsi protoze se tolik neprenaseji vibrace a narazy do naboju a ruznych dalsich lozisek ,a spickovy plaste jako ty GP5000 podle ruznych mereni nejedou ani vyrazne hur kdyz jsou sirsi :)

Reagovat
Romaskov
Romaskov

30.7.20 21:18

Překrásný favorit, nádherná práce, smekám.

jardalee – …výhoda jsou i širší pláště… – a v čem?

Reagovat
jardalee
jardalee

29.7.20 16:33

bohuzel ta koroze to je taky problem,ja to vetsinou poradne umyju horkou vodou pak na slunku necham proschnout a vnitrek striknu WD40 ale jsou i specialni antikorozni tekutiny a zvenku bud ten uplne novej komax nebo pokud je to jenom lehce podreny tak bezbarvej lak a zakonzervovat :) prave zase ty porevolucni ocelovy trekingy se daji sehnat ve slusnym stavu,protoze byvali z lepsiho materialu a obcas i z CR-MO 4130 :)

Reagovat
bara2
bara2

29.7.20 16:24

To červené je pěkné. Kdybych nechala nakomaxitovat Růženku, vypadala by stejně. Mi ale přijde, že by vypadla akorát zvrchu, o opískování a ochranné vrstvě zevnitř mám vážné pochyby, takže z hlediska ochrany rámu mi přijde jakýkoliv takový zásah zbytečný. To občas otřu mastným hadrem a vyjde to nastejno, zevnitř to pořád ještě jde.

Reagovat
jardalee
jardalee

29.7.20 16:15

no ja myslel ocelovy krosovy kola,favorit neni uplne spatnej ale bohuzel co kus to original a vetsinou byvaj krive svareny,a kantilever nebo v-brzdy jsou ucinejsi a lip brzdi,vyhoda jsou i sirsi plaste ale ty se vejdou i do vetsiny favoritu :) damsky kola samozrejme uplne nevyhledavam ale stejne sem jedno jen tak postavil protoze ram byl zdarma :) ale zase furtslap :D takze to neni zrovna vrchol technologie :) ale treba mam i ocelovou RETU prestavenou s modernejsima dilama,vypada uz teda zase jinak,ale jsou tu i zajimavejsi RETY :)

Reagovat
bara2
bara2

29.7.20 15:09

Takhle vypadá Favoritka vedle crossovýho kola, jak plnokrevník vedle pivovarskýho valacha. A to je ten hliníkovej kros ještě o dvě a půl kila těžší. Jo, má stojník, nosič a tlustší gumy. Růženka zas má taštičku plnou klíčů a pumpičku.

Reagovat
bara2
bara2

29.7.20 14:28

„favoritum se uz vyhybam“

Na Favority dost lidí nadává. Nevím, já na kole nikdy nejezdila, snad jednou na bráchovým Favoritovi, ale to bylo fakt je jednou: Zapnul mi nohy do klipsen a roztlačil… neuměla jsem z toho slézt, tak jsem dojela přes celý Brno z Kr.Pole až do Moravan, tam mě odchytli na dvoře a na zpáteční cestu mě zas roztlačili… spadla jsem až u benzínky na Královopolské, ten kopec jsem nevyšlapala, řadit jsem neuměla… Dalších třicet let jsem na kolo nesedla, až na treka Author Vista s odpruženou vidlicí. Jezdit se na tom dá, ale nějak jsem měla pocit, že to není ono a chce to něco lehčího… Mě ta Favoritka uchvátila, proti tomu těžkýmu krámu krásný elegantní štíhlý kolo! A neviděla jsem tak štíhlé kolo z kovu z doby po Plyši…

Jo, asi to není na větší váhy, já moc nevážím, bagáž na tom nevozím, tak mi přijde, že to pruží tak akorát. Prej se to pod váhou kroutí, je to možný. Koupila jsem si tu spešl silničku, jako zálohu, kdyby se Favoritka polámala, ale zatím pocitově Favoritka pořád vede :-)

A ono taky není kolo jako kolo, rozměrově mi to musí pasovat, velkejch rámů je plnej svět, malý pěkný rámy na normální kola (27,5") abys pohledal. A těžký gumy jak od traktoru fakt nepotřebuju, klidně přes hrb zvednu zadek, ale ať to moc neváží.

Reagovat
jardalee
jardalee

29.7.20 14:08

jo zajimavy taky obcas rozdelavam stary kolo ale favoritum se uz vyhybam,zajimavejsi jsou ruzny porevolucni crosovy kola ktery maji pivoty na cantilever v-brzdy ,jinak bych asi vypletl koupil i novy kola a teda jezdit na 23mm plastich to je celkem extrem :) to uz snad nejezdi ani na draze :D

Reagovat
miťo
miťo

29.7.20 13:18

Tedy slušný fotoreport ze stavby. Palec nahoru!

Reagovat
bara2
bara2

24.7.20 09:02

No, loni to určitě nebylo, to bych si musela pamatovat :-)

Reagovat
babicak
babicak

23.7.20 22:58

Taky mám fotku s razítkem VUT FS a už se skoro nepoznávám, drzá otázka, ale který rok Bára měla tuto fotku v indexu?

Reagovat
Janes
Janes

23.7.20 08:01

Klobouček, milá dámo :-)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

21.7.20 23:30

Pánové, VUT Strojní, tamní absolventky by si kolikrát postavily kdoví co… jinak ročník 64 dokáže být mladší než bakelitová silnička, jak se tady s oblibou říká, teď nevím, jak to vysvětlit… ale prostě data někdy matou…leda že by… třeba je to převlečenej Onuce, přišel konečně ke štěstí, rozjel google a dělá si z Vás srandu, že mu tady pomlouváte kolena, na jeho starý kolena :) Jen nvím, kam se poděla jistá „přispěvatel/ka“ ta by tady jinak byla už dávno, ne? Že by se konečně vypařil/a? Ne že by chyběla, ale kolorit a tak…

Reagovat
TK75
TK75

21.7.20 21:36

Krista spasitele

Minimálně

Reagovat
makimaki
makimaki

21.7.20 21:36

Někdy je potřeba ocenit i to, když jde člověk s kůží na trh. Solidní profil. A komentářů taky hojně.

Reagovat
Crazym
Crazym

21.7.20 21:33

No vidíš, tak jsi mi to jen potvrdil, jen přemýšlím čí Ty jsi reinkarnace :-)

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 21:29

Ja o tobe uz nepochybuji :)).

Reagovat
Crazym
Crazym

21.7.20 21:24

Tr35: Ty se nesměj, o Tobě taky pochybuji :-)

plysovykozisek: Nic takového jsem neřekl a pár ženských co si složí nejen kolo znám ale jsem od přírody pochybovačný a nejednou se mi to vyplatilo :-)

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 21:20

:)).

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

21.7.20 21:19

Crazym: proč by si ženská nemohla postavit kolo. Já jsem třeba v Brně viděl ženskou, jak si SAMA vyměnuje kola u auta tím klíčem. Čuměl jsem na to jak blbej.

Reagovat
midlander
midlander

21.7.20 21:12

Crazyma chápu, taková ženská je zjev srovnatelný s pozorováním komety. Máš můj obdiv.

Reagovat
bernie
bernie

21.7.20 21:11

Tady fičí pohádky :) Třeba jak z hnusu za půl litru se proměnila na dámskou silnici ( sice rázovitou, ale účel světí). Skoro jak o té polibené žábě.

Reagovat
waters
waters

21.7.20 21:09

super profil (oba dva;)

komenty na bf. klasika:)

Reagovat
Crazym
Crazym

21.7.20 21:03

No o Růžence ne :DD

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 21:01

Musis nazoomuvat :)).

Reagovat
Vilém
Vilém

21.7.20 20:59

Kolo me nebere, ale ta postava je dokonala.

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 20:57

Ja jsem prejici a snazim se byt tolerantni ke vsem lidskym odbockam :).

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 20:54

O čem? O Růžence nebo o mě?

Jo, bývala jsem docela hezké děvče, kdysi…

Růžence to vydrželo dodneška :-))

Reagovat
Crazym
Crazym

21.7.20 20:37

Začínám pochybovat :-)

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 20:32

Tak dělat z toho veterána, na to nemám. Ani znalosti, ani grif. Ale co mi dali Favorití (představec, berany) jsem na to dala. Mám i brzdy s logem a vývodem nahoře, ale zvolila jsem raději nové. Berany na dámskej rám je moje inovace, mně se s tím lepší jede a nebrní mně ruce. Jsem se na ní naučila to do posledního šroubku rozebrat (a při tom ocenit perfektní jednoduchost a krásný materiál) a poskládat to, na něčem se člověk musí nacvičit. Že se na tom bude tak dobře jezdit jsem ani netušila, na rozbitý silnice a po šiškách je lepší jak Messner, hliník nepruží a ta karbonová vidla taky ne. Messner je oproti Růžence vytřasadlo nejhrubšího zrna, na něm se dobře jede akorát po hladkým asfaltě. Růženka je pružná a zvládne projet všude, kde se na těch úzkejch gumách dá, do bláta či písku by musela dostat tlustý pneu, ale to by zas byla váha navíc a já se bez ježdění v blatě ráda obejdu. Beztak jí voda nesvědčí, by rezavěla.

Reagovat
miťo
miťo

21.7.20 20:11

Souhlas, je to aristokrat. Ukončení zadní vidle u sedlovky „na salám“ to jasně dokazuje. Netušil jsem, že ženu může bavit skládání kola. Je tam spousta originálních prvků, řazení nahoře na beranech, světla. Nevšední věci, nad kterýma se přemýšlelo. Za mě dobrý.

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 19:55

Miťo,

„Jinak pardon, myslel jsem, že si píšu s chlapem, který to kolo stavěl.“

To kolo jsem si postavila já! Pro sebe.

Byla za 500 a vypadala takto:

Brácha mi ju ani nechtěl dovézt, mi volal, že je to strašnej šrot… Ale hned, jak jsem ji uviděla, bylo mi jasné, že je to „aristokrat v nesnázích“ :-)

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 15:56

Bara2, tou rukou na foto bych teda pohonkat nechtěl:)).

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

21.7.20 15:26

Za tu pěknou paní/ slečnu dávám 3*, kolo samotné se mi nelíbí. To vážně nejsou peníze na nové kolo za 10–15k? Dejte sem nějakou fotku, jak na tom jezdíte.

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 15:13

á věděla, že s něčím prostě neprojdu :-))

A to jsem si musela k Růžence stoupnout, jinak by si tady ani neškrtla :-))

Reagovat
myreczech
myreczech

21.7.20 14:54

Báro, respekt…palec hore…

Jen asi na ty klipsny bych se vykašlal, a třeba vzal nějaké ladící platformy s piny…drží to pak parádně botu…nicméně to nebude štimovat s tím celkovým pojetím…:)

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 14:35

Jaká fotomontáž? Samospoušť a musíš si dobře stoupnout. Pod patu dáš dlažební kostku, vypneš hruď, natočíš se decentně bokem a máš model jak z partesu.

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 14:12

Je to pjoste fotomontaz a Mito na prisel promptně ;)).

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.7.20 14:05

miťo: jsi vtipálek nebo lichotník :-D, tady bych spíš typnul že kolo byl dárek k 10 tým narozeninám :-D

Reagovat
miťo
miťo

21.7.20 14:01

Jinak pardon, myslel jsem, že si píšu s chlapem, který to kolo stavěl. Má omluva paní.

Reagovat
miťo
miťo

21.7.20 14:00

Nene, nevěrím. Držení těla napovídá na gymnastiku či modeling.

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 13:59

Tu pani tipuju… na dobrej rocnik… ;).

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 13:54

Je to blbý, ale su starší jak to kolo.

Ale se říká, že jak se cítíme,ne, jak je to podle kalendáře :-)

Reagovat
miťo
miťo

21.7.20 13:50

Tr35: já myslel kolo, tu paní tipuji na ročník 73–77.

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 13:49

:-)))

Záš to o tom Lyceu a muzeu…

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 13:46

… letmem pohledu … ;).

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 13:46

Mito, taky jsem pri prvnim letmem pohybu lehce zavibroval :).

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 13:16

Po asfaltě nahoru od Bránic jsem to dala letos poprvé s novou silničkou, která na počest toho výstupu dostala jméno Messner :-)

S Růženkou to beru pozvolna lesem od Omického lomu.

Reagovat
figur
figur

21.7.20 13:05

Tak ještě Hucula, ať to máme komplet…

Reagovat
pepek
pepek

21.7.20 12:55

Po asfaltě nahoru od Bránic? Asi dobrý oddíl :-)

Reagovat
bara2
bara2

21.7.20 12:50

U nás máme asfalt i v lese :-)

A když je sucho, sjedu to aji po červené z Hlíny dolů, nahoru to beru po asfaltě…

Reagovat
miťo
miťo

21.7.20 12:44

Na ročník 64 vypadá skvěle! Kdybys tam dal 33mm pneu, je z toho gravel.

Reagovat
Tr35
Tr35

21.7.20 12:35

Jj, vsichni se snad dockame …

Reagovat
dopi
dopi

21.7.20 12:33

To teda, ale alespoň to sedne k tomu kolu..

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

21.7.20 12:28

Slušné retro…

Reagovat