Trek Emonda SL6 2021

Přidat foto

Prvni poradna silnicka, takze se tezko hledaji mouchy, snad jen prilis tezke prevody do delsich a prudsich stoupani. Casem asi klasicke kompakty a nejaka karbon kola

(vloženo 17.7.20)

Darkson Darkson
Ohodnoť bajk: (4.7  / 65 hlasujících)
Značka Trek
Model Emonda SL6
Modelový rok 2021
Velikost 56
Rám OCLV 500
Kliky Shimano Ultegra
Středové složení Praxis
Přesmykač Shimano Ultegra
Měnič Shimano Ultegra
Řazení Shimano Ultegra
Převodník Shimano Ultegra 52/36
Kazeta Shimano Ultegra 11-30
Řetěz Shimano Ultegra
Náboj přední Bontrager
Náboj zadní Bontrager
Brzda přední Shimano Ultegra
Brzda zadní Shimano Ultegra
Brzdové páky Shimano Ultegra
Ráfek přední Bontrager Paradigm
Ráfek zadní Bontrager Paradigm
Pedály Shimano Ultegra
Řídítka Bontrager Elite
Představec Bontrager Pro
Sedlovka Bontrager
Sedlo Bontrager Aeolus
Pláště Pirelli

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
milmat
milmat

25.7.20 23:17

Pěkná Émonda, ty 2021 se vydařily. Možná by šel do kopců vyměnit malý převodník za 34, ale to by bylo tak Alp :-). Já mám na Émondě kompakty a 11–28 a skoro nic mi nechybí, pokud se nešlape přes nějakých 50–55km/h. Původně jsem chtěl měnit za semi, ale nechám to tak.

Reagovat
karel d.
karel d.

24.7.20 17:43

Cary-ale ono už to dnes v podstatě ten standard taky je.

Reagovat
Cary_1
Cary_1

24.7.20 11:46

Nádhera. Preji mnoho stastnych kilometru, at dela radost.

Take se rozhoduji mezi Emonda SL5 a Canyon Endurance SL 8 disc (stejna cena)

P.S: at prihodim polinko do ohne: ja chci kolo s kotoucema z jedineho duvodu, a to nasledny prodej kola za par let. Protoze to je „modni“ a za par to budou chtit lide jako „standard“.

Reagovat
Krejza
Krejza

20.7.20 00:15

Marušák – pobavils

Reagovat
karel d.
karel d.

19.7.20 23:52

Marusak- já jsem majiteli popřál mnoho spokojeně najetych km a poblakopral k pěknému kolu. Nikoho z ničeho neobvinuji, pouze jsem si dovolil zevšeobecněnou osobni úvahu a nostalgickou reflexi. Snad jsem tím majitele nijak neranil, a pokud ano tak se timto omlouvám.

Reagovat
Hogy
Hogy

19.7.20 23:25

Marušák: asi jako si ve čtyřiceti pořídít Porsche 911 a pak koukat, jak tě v zatáčkách předjíždí důchodce ve Fábii, protože ty z toho už nejsi schopen víc dostat. A co na to ta dvacetilatá blondýna s minimálně trojkama (přirozené stejně jak ty vlasy), která sedí vedle tebe. Ale spokojení budou asi všichni. Důchodce konečně předjel toho brzdiče, blondýna má slušného sponzora (a někoho bokem) a majitel Porsche se stále může vychloubat blondýnou.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.7.20 22:48

Jasně. :)

Ostatně – každej Trek je pěknej Trek.

Reagovat
saxanajam
saxanajam

19.7.20 22:06

Máš to pěkný, nejdůležitější je jak se to líbí a jak to vyhovuje tobě a aby tě to na tom kole bavilo. Pořizoval sis jo kvůli sobě a na stupidní plky rejpalů se můžeš z vysoka…

Tak ať to jezdí.

Reagovat
Marušák
Marušák

19.7.20 21:43

karel – je mi líto, že někomu zbytečně plním profil, ale to co jsi zde vyplodil mne nakoplo k reakci. Tvůj příspěvek mi připomněl projev Jakeše z Hrádku. Ta Zagorová je pěkná holka, ale vona už třetí rok po sobě bere dvěstětisíc (nebo tak nějak). Vinit někoho, že si koupil kolo, které neodpovídá jeho výkonnosti smrdí mindrákem…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.7.20 18:42

A ještě k těm frekvencím: kupodivu, když jedu někdy s nějakou skupinou na švih, tak nejméně tři čtvrtiny ostatních (s těma kompaktama a tak) motaj většinu cesty nižší frekvenci, než já. Tak nevím. :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.7.20 14:27

Krásné epo časy, krásná epokadence… :)

Reagovat
karel d.
karel d.

19.7.20 13:50

A jen ještě k těm kadencim, vždy se mi vybaví ty souboje mezi Lancem a Janem, jak ten prvni z nich začal v jednu dobu jezdit „lehčí“ prevody a pěkně to kontrastovalo s Ulrichem v závěsu, který jezdil silove natezko (jako i vlastne Miguel pred ním , což byl vlastně i podobný somatotyp) a člověk ho snad nikdy neviděl jít ze sedla. Do toho pak Marco, ktery naopak (jako pozdeji Contador) to sedlo ve stoupání moc nepotřeboval. To jen vsuvka pro pamětníky těch krásných časů…

Reagovat
karel d.
karel d.

19.7.20 12:07

Já tomu kolu dal 5* a majiteli přeji mnoho ku spokojenosti najetých km.

Nicméně, jak zde bylo zmiňované, dnešní trend v cyklistice je hodně o osloveni solventnich zákazníků, kteří si mohou dovolit superbike, aniž by tomu ale odpovídala jejich výkonnost. Proto ty enduro geometrie, menší převodníky (a brzy jedno-prevodniky), proto ty poměrně časté dotazy lidi, co mají přes metrák a chtějí zainvestovat do super aero karbonovych rafku, místo toho, aby se prvně starali o to jak shodit a dostat se do formy. Jde o celkový přístup, proto třeba já ty hlasy, co tento trend kritizují chápu.

Co se týče kol, tak lze těžko srovnávat konfekci, která třeba i stála balík s koly, které si majitel sám postavil z pečlivě vybranych komponentů, které pro něj treba i maji sentimentální hodnotu, nebo jejich výběrem sledoval určitý záměr. Samozřejmě, ne každý to může/umí, ale pokud se to podaří tak to je potom opravdu radost pohledět.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.7.20 12:01

A pokud se týče aerokol, kotoučových brzd, plášťů nad osmadvacet, powermetrů, Stravy – zkrátka vší té dnes nezbytné výbavy na silnici pro sportovně – rekreačni cyklisty, nic proti tomu nemám. Pokud to už nezvedne hobbikům jejich průměry, tak jistě výrobcům a prodejcům zisk.

V té dnešni přechodné době teda – než všichni přejdou na elektrokola. :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

19.7.20 11:23

milan: Ale jo, asi to bude trochu, jak říkáš: my už jsme staří chlapi a ty dětský převodníky :) nám připadají na silničních kolech srandovní a když někdo točí zoufale do vcelku běžnýho kopce večerníčka a jede při tom krokem, taky.

S tím už asi nic nenaděláme. :)

Reagovat
milan.v
milan.v

19.7.20 09:51

Pod příspěvek McBlackyho se podepíšu do posledního puntíku, vidím to naprosto stejně…

cioran-m: Nemyslím si, že by Lister vyjadřoval něco mimořádného a ještě ho k tomu urážet, já to z těch spousty zdejších příspěvků pod různými koly cítím také… Z tohoto důvodu jsem také psal o studu, protože se to tu prolíná prakticky u každé lepší silničky – juniorské převody, převody do opravdových hor, toto a toto mi kdysi stačilo,… Je otázka, proč to tak je, možná jsou za tím i další aspekty, nejen to, jak to vypadá a že už to není, jak to bývalo, to netuším… Pamatuji doby, kdy bylo nepatřičné a naopak výraz slušně vychovaného člověka ve společnosti netelefonovat a neobtěžovat své okolí… Dnešní doba mi v tomto ohledu leze krkem…

Na silnici na Roubaix jsem začínal na kompaktech, protože už je tam dal výrobce, neřešil jsem, jak jezdím.

Pokračoval jsem na kolech s 52/36 + 11–30/11–32 a ve stojkách nad 20% jsem byl opravdu rád, že tam ty větší pastorky jsou…

Na novém kole mám právě kvůli zlepšení mé mizerné kadence, kdy všechno tahám silou, už zase 50–34 + 11–30, nemám s tím problém, byť staromilce se všemi těmi kombinacemi na té stavbě asi trefí šlak… Na zimáku/trenažérovém kole nyní zkouším kombinaci 50/36 a zdá se, že toto bude pro mě optimum, uvidíme…

Slibuji ale, že fotky budu dělat jen s řetězem na velké pile… :-D

Reagovat
klobrch
klobrch

18.7.20 19:49

Naprostý souhlas, ale jinak kolo se mi líbí.

Reagovat
Dejv0
Dejv0

18.7.20 18:28

grafik
grafik

18.7.20 17:46

Trek měl perfektně zmaknute dvoucepove brzdy, ale kotoucum se už asi do budoucna vyhnout nedá. Nová generace cyklistu už jiné ani asi řešit nebude a garážových výrobci rafkovych brzd to budou mít časem spočítané. Trek super, závidím. Měl jsem ho na test, bozi svezení …

Reagovat
robsol
robsol

18.7.20 16:43

No tak se s tím už konečně smiřte. Éra ráfkových brzd prostě končí s tím nic nanaděláte. Proto pokud kupuji dneska nové kolo tak bych už chtěl jen kotouče ať to využiji nebo ne. Prostě to brzdí lépe a neničí to ráfky tak proč kupovat něco co už stejně za pár let ani na kolech prostě nebude.

Reagovat
DaD
DaD

18.7.20 16:16

Máš to moc pěkné a užívej ho k radosti:)

Konstrukčně mě na tom kole sere jen přesmyk a to, že hadice zadní brzdy mlátí v rámu jak splašená. Jako by tam nemohli dát izolační materiál, aby to klepání eliminovali, vemena.

Reagovat
Polopol
Polopol

18.7.20 15:12

Morrows já to nemyslím přímo na kotouče, spíš obecně nemám rád ten styl, že místo strečingu koupím endurance geometrii, místo tréninku a zhubnutí koupím lehčí převody, místo správné techniky koupím tlustší pláště atd. Ale souhlas že už jsme od dle mého hezké Emondy dost daleko :-D

Reagovat
Polopol
Polopol

18.7.20 15:05

Krejza, ve všem s tebou souhlasím.

Reagovat
Krejza
Krejza

18.7.20 15:02

Polopol- jenže kolo je v první řadě o nohou, hlavě a dalších schopnostech. Peníze hrajou roli, ale samy o sobě nic moc nezajistí.

Abych ti dal další příklad. Spousta lidí si koupí silnou motorku, klidně sporta nebo superbike, ale jezdit na tom neumí.

Kolo je pěkný, když bude majiteli sloužit, může nám ostatním být úplně jedno, zda má kotoučové nebo ráfkové brzdy, 53–39 nebo 50–34 atd.

Reagovat
morrows
morrows

18.7.20 14:44

Bohužel se to tady trochu vymklo tématu. Kolo je pěkný a pokud splňuje majitelovy nároky, tak je vše OK, ne?

Polopol:Nemyslím si, že nemít na silničce kotouče je staromilství. Mně osobně se to na silnici nelíbí a ráfkové brzdy mě ničím nelimitují. Nemusí to nutně znamenat, že jedno je jasně lepší a druhé horší. Pokud budu vážit metrák nebo závodit za každýho počasí, tak to dává smysl. Nebo si můžu do košíku strčit další plnou flašku a jsem na stejné váze.

Čekám, kdy se na silnici objeví jednoplacky a boost zadní stavby, abyste mohli všechno staré zahodit. Kola průmyslu se musí točit:) Kdo řeší jen funkci a estetika je mu u zádi, tak má jasno, není co řešit. Hlavní roli bude hrát vždy to co je mezi rodlama a sedlem (horní rámovka to nebude)

Reagovat
Polopol
Polopol

18.7.20 14:09

Jinak tohle je klasický názorový střet staromilců, kteří se drží stylu, že na super kolo musíš mít v první řadě nohy, ne peněženku a lidí, co to neřeší, koupí kolo a jezdí. Budu proti sobě, ale pravdu má samozřejmě ta druhá strana, ale těžko se s tím smiřuje. :-D Ještě opakuju, Mně konkrétně se tahle Emonda opravdu líbí a majiteli přeji spoustu spokojených km.

Reagovat
Krejza
Krejza

18.7.20 14:08

Kdo brzdí, nevyhrává, jak praví známé přísloví.

Reagovat
deekay
deekay

18.7.20 14:05

TheJD : mám pocit že máš tendenci moc dělat chytráka a generalizujes. A z toho pohledu prostě nemáš pravdu. Já jsem uvedl konkrétní příklady. A hlavně nepotřebuju nijak výraznou silou rvát ani za řáfkové brzdy. Jedinej problém kde jsem měl skrze velkou potřebnou sílu problém s modulací byly TRP spyre s origo deskama.

Reagovat
TheJD
TheJD

18.7.20 13:55

deekay: to je pravdepodobne. nastup disku je vyrazne rychlejsi, ale pri silnem brzdeni jsou modulovatelne lepe. o tom se tu bavime.

Reagovat
KRoser
KRoser

18.7.20 13:52

Pro mě jako hobíka mají kotouče jednu nespornou výhodu. Ani tak mě nezajímá síla brždění za mokra nebo tak něco, ale to že si prostě neprobrzdím ráfky. Můžeš mít karbonová kola a jezdit s nima pořád ať je zima, léto, prší, nebo krásně. Lepší vyhodit kotouče za 1500kč než ráfky za 20 000kč.

Reagovat
deekay
deekay

18.7.20 13:25

TheJD: mnooooo tak třeba moje kombinace Shimano rs685 hydrauliky je více kousavá a pro mě trochu hůře modulovatelna než Ultegra 6800 rafkove s campagnollo spalkama na karbonových rafcich light bicycles. Je to možná dané tím že rs685 jsou tuhé kovové páky a mají servowave. Takze bych to negeneralizoval.

Reagovat
TheJD
TheJD

18.7.20 13:17

Fazzy: to je prave to, v cem ti hydraulika pomuze. Je tam vyrazne vetsi prostor mezi brzdim malo a jedu smykem/letim pres rodla. Je to zcela jednoduse dane tim, ze u rafkovych brzd musis na brzdovou paku vyvinout vyrazne vetsi silu pro stejny brzdny ucinek.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 13:05

Ad kotouče: Za mokra, pokud člověk nezávodí, většinou až tak brzdit nepotřebuje, protože prostě nejede rychle – pokud teda vůbec v dešti jede. Jinak je to limitovaný stykem vozovka – galuska (plášť). Dobrá ráfková brzda pošle kolo na suchu do smyku smyku hned – na co teda kotouče a osmikilový kola? Přijde mi to v souhrnu zbytečný.

Jasně, u celokarbonových ráfků to otázka ke zvážení je. Na druhé straně je zas vadnutí při dlouhých suchých sjezdech a konkrétně mně se kotouče prostě

moc nelíbí.

Lister: Ty seš magor nebo co, že máš hlavě furt akorát nějaký „honění ega“ a jaký je „člověk borec“ a furt dokola o tom musíš mlet. Možná to platí pro tobě podobný, ale třeba já si s"egem" vyhrál, když jsem byl mladej a v nějakejch sportech jsem fakt závodil (což považuju za normální) a nepletu si to proboha na starý kolena s nějakou srandou a šaškováním na švihu s hobbikama.

Já akorát napsal, že výkonnost je jedna věc a převody druhá. Jinak ať si každej jezdí na silničce třeba vzadu dvakrát tak velkej pastorek než převodnik jak na bajku, když se mu to líbí…

Orm: Jo, tehdy osmičku a pak devítku 12 nebo 13 –23 nebo 25 a dnes desítku nebo jedenáctku – 25 a na jednom důchodcovským kole teda na 28. A furt 52 nebo 53 na 39. Zas tolik se to neliší. A jak říkal Hogy, na ty český čtyřtisicovky mi to furt ještě stačí. Vzhledem k tomu, že v republice je delší prudkej kopec možná jen jeden nebo dva. A přednost teda dávám – když už je těch pastorků víc – spíš plynulýmu odstupňování.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

18.7.20 13:04

TheJD: No ja bych zrovna řek, že při tebou zmíněným kritickým brzdění je to úplně jedno. Protože za to člověk prostě veme a jede smykem at už brzdí čímkoliv, kdykoliv a na čemkoliv. Naopak výhoda je v tom klidným pohodovým přibrzďování prstíkem, když se nic neděje.

Reagovat
Elwing
Elwing

18.7.20 13:04

Darksone, že ty máš 90+ a to se nestydíš jezdit na silničce :-D supr diskuze

Reagovat
TheJD
TheJD

18.7.20 12:51

morrows: co se tyce diskovych brzd, tak z velke casti souhlasim, ALE ty diskove brzdy brzdi i za dobrych podminek vyrazne lip, nez moje rafkove brzdy na karbonovych kolech a navic se lepe davkuji. Pro krizove situace urcite lepsi brzdy, ale na bezne jezdeni, kde ti auta nevjedou v krizovatce do cesty, si take uplne bez problemu vystacim s rafkovymi.

Reagovat
karel d.
karel d.

18.7.20 12:33

AussigBiker-to co říkáš je pravda. Zájem o ně mezi cyklisty (a tím mám na mysli povětšinou hobiky co vyjedou za pěkného počasí) opravdu není. Otázka je proč. Mediální masáž se o to totiž postarala. Vždyť přece už ani Sagan by na kolo s rafk. brzdou nesed! On ale ani kdyby chtel nemůže. A pokud, tak někde kde by ho nikdo nemoh vyfotit. Sponzorům by se to totiž asi moc nelibilo. A to nás přivádí najednou zpet k těm "zlým " kapitalistům.

Nikdo to tady ještě nezmínil a pokud tedy neurazím tak to povím sám. Při sjezdech, a to i pokud se držím zhora za páky a brzdim jen hranami 2 prstů nemám problém dostat kola do smyku. Mám běžně rafk. brzdy na hliníkových brzdnych plochách. Jezdím tedy povětšinou za sucha. Opravdu nevím k čemu by mi pak byl ještě větší brzdný výkon. Největší sjezd mám Praded a tam se žádné přehřívání/vadnuti neprojevilo ani náhodou. Výměna špalků pod kopcem se taky nekonala. Jinak srovnání mám-mám 2 biky na kotoučích.

Tudíž nejde apriori o odmítání nového, ale jde o odmítání na silničce pro mě něčeho zbytečného a dokonce kontraproduktivniho (cena+váha). A taky o to nebýt zmanipulovan tou marketingovou masáží když člověk sám z vl. zkušenosti ví jak jednotlivé komponenty fungují.

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

18.7.20 12:02

karel: Trek tvrdí, že o ráfkový brzdy není zkrátka a dobře zájem. Rrh, nikoli zlý kapitalisti, rozhodl. Proto je Emonda 2021 nenabízí a už ani nová Madone.

To, že je člověk na něco půl života zvyklej neznamená, že když se to změní, že je to špatně :-)

Reagovat
Darkson
Darkson

18.7.20 11:57

Lister: ja se bavim:-)

Kotouce jsou na mou vahu super, oproti rafkovym obrovsky rozdil a sjezdy si daleko vic uzivam. Prevody si samozrejme dam jaky chci, i kdyz se to esteticky nemusi komukoliv zamlouvat:-D

Reagovat
karel d.
karel d.

18.7.20 11:57

morrows -s cyklistikou je to jako se všemi jinými odvetvimi průmyslu. O zisk tam jde až na prvním místě. Dnes výrobci investovali do novych technologií, výrobních procesů a linek a udělají vše pro to, aby to zúročili. Včetně všeho možného marketingu. Profit z produkce dražších věcí je totiž větší než ten z výroby jednodušších komponentů. Proto třeba to vymizení rafk. brzd. Ani profi týmy nemohou nic namítat a nemají možnost volby když jsou těmi výrobci sponzorování. Říci, že pěkná, lehká a hlavně plně funkční kola tady už dávno jezdila dnes zní jako rouhání se.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

18.7.20 11:54

morrows, to máš pravdu, nicméně pro mě maji kotouče ještě jednu výhodu – líp to vypadá. Uznávám, že možná někdy trochu těžkopádnejc a pro ortodoxy nepatřičně, ale za mě rozhodně čistějc bez těch hejblat na vidlicích :)

Reagovat
orm
orm

18.7.20 11:46

@cio: Kdyz ty jsi v tom 94 vyjizdel ty dolomicke kopce s kazetou o nejvetsim pastorku 23 (borec alert!), tak to byla tak 8 speed kazeta, max. 9speed, ne? Ted mas 12s, takze mas stejnou kazetu jako jsi mel pred lety + 4 vetsi pastorky. V cem je presne podle tebe problem?

Reagovat
morrows
morrows

18.7.20 11:41

Jinak jsem pro, ať si jezdí každej co mu vyhovuje a co se mu líbí.

Reagovat
Lister
Lister

18.7.20 11:34

Fakt je potřeba si v diskuzi pod každou silničkou honit ego tím jaký jsem borec, že všechno dám na klasice a kdo jezdí kompakt je slaboch zpracovaný marketingem?

Na velkou toho poslední dobou vyjedu dost, ale kompaktů bych se nevzdal, protože proč točit malou pilu a malý pastorek, když ta větší je efektivnější. A desítka v pořádném kopci rozhodně není špatná rychlost.

Darksone ať to jezdí a docela je mi líto tahle zpíčene diskuze pod takhle hezkým kolem. Možná by bylo lepší kdyby se někteří více krotili a občas dali ruce od klávesnice pryč.

Reagovat
morrows
morrows

18.7.20 11:33

Docela mě pobavilo, jak chce dnes každej kotouče na silničku a při tom 90 procent lidí tady na BF ani nezávodí a ani nejezdí 20km sjezdy v Alpách , ale 90 procent času se brouzdají po silnicích 3. třídy po ČR. Jedinou výhodu to má v dešti, jelikož karbon za mokra brzdí fakt na hovno. Pak už jen samé nevýhody. Kolik z těhle lidí si vyjede na silnici za 80 kolíků do marastu, aby vytěžili výhody kotoučů? Za rok zmoknu tak 4× na dobrým kole a když se dá čekat déšť, beru hliníkáče. Osobně mě hodně mrzí, že silničky už ztratily eleganci a lehkost, kterou měly do nástupu aero a kotoučů. No a co se převodů týká, tak jsem taky mimo mainstreem. 53/39 a 12/25 stačí v mojem okolí na všechno, včetně Krkonoš. Na Výrovku a Pražskou nejezdím, ale Černá hora se dá. Ještě si pamatuju, kdy jsem jako kluk přesedlal z 52 49 na 52 42 a vzadu 13/21. To byla paráda:)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 11:26

KRoser: Inu, znám čouzka (jenž teda nikdy doopravdy nezávodil), kterej byl schopnej vyjet SanPellehrino in Alpe z Garfagnana (to je v Toskáně a jsou tam dva úseky se stoupáním snad 26) a taky Dolomitskej maraton (tehdy 180 km a 4500 převýšení) a taky Mortirolo z Valteliny na nejlejčí 39/21 a ujet a „nadělit“ tam všude kdekomu. Takže tohle je otázka výkonnosti, ne převodů.

Ale pokud se frekvence, efektivity šlapání a tak týče, ta věc je dnes v profesionální cyklistice perfektně zpracovaná: liší se trochu individuálně dle somatotypu a také výkonnosti závodníka, podle toho, jaký ten závod je (profil, etapa-jednorázovka atd.) a také jeho role – domestik (jakej, pro co, kam až) nebo leader a plno jiných věcí.

A pokud se týče hobbiků, ať si jezdí na čem chtěj; akorát je někdy srandovní, když někde v kopci motaj tempem deset za hodinu jak o život, protože si myslej, že jiným způsobem by se nahoru nedostali. :)

Reagovat
UHU
UHU

18.7.20 11:22

nová doba (už bylo v Postřižinách) – vše se zmenšuje (zkracuje), začalo to s bajky, všichni točí na dětských kolech 90+

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 11:12

karel d. : Ano, v tom se shodneme. A s tím Giantem taky: kdybych někdy zvažoval karbonovou konfekci, asi by byl na prvním místě Giant. Jednak ta kola fungují, nejsou většinou škaredá a jednak je opravdu vyrábí (což je fajn).

Polopol: No – ano. :)

Holt, jak kdosi níže zmiňoval, patří nejen ty převody (a lehká kola s ráfkovýma brzdama a s malým převodníkem větším, než je největší pastorek a možná i bez wattmetru či snad dokonce bez Stravy! ) do propadliště dějin.

A my s nima, teda. :)

Reagovat
KRoser
KRoser

18.7.20 11:11

Minulou sezonu jsem měl podobnou rozpravu o převodech s jedním kolegou. Utahoval jsi ze mě, že jezdím na 10ti kilové cyklokrosce s 32 kazetou. Že prej mám kolo jak babička na nákupy :). Pak když jsem mu na závodech nadělil skoro 30min tak už se o převodech nikdy nezmínil :). Prostě jezdi s tím co ti sedí a nic dalšího nemá cenu řešit.

Reagovat
Polopol
Polopol

18.7.20 11:03

Spíš je to o tom, že před třeba 25 lety jezdili na silnici lidi, co na to chtěli a museli mít i nohy, museli se na to kolo umět poskládat, jezdit na něm a taky na něm nějak vypadat :-D Aspoň v mojem okolí se nevzpomínám na nikoho, kdo by měl nějakou hezkou silničku a zároveň nezávodil. No a pak přišli výrobci kol s tím, že silnici přiblíží veřejnosti, tak začali měkčit převody, řešit dokola pohodlí, endurance geometrie, šíře plášťů, kotouče, aby na tom chtěl jezdit i strejda 90 kg+

No a pamětníci té staré doby tohle nesou těžce. :-D

Reagovat
karel d.
karel d.

18.7.20 10:58

cio- ohledně těch Specialized, třeba Tarmac je určitě moc fajn kolo a já bych jej i zvažoval, nicméně v poměru cena vs. výbava je to jedno z těch výrazně dražších kol na trhu. Navíc je to další z firem co se definitivně rozloučila s rafk. brzdami. Možná to ale kompenzují těmi jízd. vlastnostmi jak říkáš. Z toho pohledu je mi třeba sympatický Giant, který ještě ucelenou řadu TCR Adv. na rafcich dělá a k tomu tak nějak v rozumné ceně (a váze).

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 10:52

Kesu: Vtípek? :)

Reagovat
deekay
deekay

18.7.20 10:32

kesu: Motorek v sedlovce, baterka v bidonech? :)

Reagovat
deekay
deekay

18.7.20 10:32

cio: Nevim clovece, jsem mlady (heh) zdravy hoch, co presel z bajku a kdyz jedu na silnici s lidma, co jsou na tom o kus fyzicky lepe a treba zavodi, tak tocim vzdy tezsi prevod a pomaleji. Za coz je mi spilano :D Takze ono to bude asi spis necim jinym. Mozna jestli ma clovek spis silnejsi nohy vs lepsi aerobni system, co ja vim. Nekdo mozna bude vedet.

Reagovat
kesu
kesu

18.7.20 10:32

cio: kvalitní vtípek, jeden z tvých lepších… Každopádně jsem měl na mysli tohle:

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 10:03

kesu: myslím, že na tom elektro-mobilu by snad na citlivě zvolených lehkých převodech až tak rigorozně zas záležet nemuselo… :D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 10:00

Mc Blacky: Ještě jsi zapomněl zmínit O'Symetric, v rámci toho, co si dnes kdo na kolo může na GT dát a bylo by to komplet. Aby teda neskončil v tom propadlišti dějin.

No, možná ještě ten Ventolin do kapsy, aby se večerníček v klidu udýchal. :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 09:54

karel d: Se Spešlama je trošku problém v tom, že, ačkoli je nabízejí všude na každém rohu a většinou moc krásy nepobraly, jsou to opravdu velmi, velmi dobrá kola. Každý Spešl, na kterém jsem jel, od těch levnejších až po nejdražší S-worksy se choval skvěle, přinejmenším v rámci své kategorie. Je to pevné, do kopce jede, jak má, z kopce perfektně drží stopu a přitom všude zatáčí, aniž by tomu musel člověk jakkoli (ramenem nebo tak) jakkoli pomáhat.

A navíc (což má větší význam asi jen pro mne) Mark Syniard se v kolech vždycky vyznal a v rámci „politiky“ firmy se choval ke svým zákazníkům, spolupracovníkům i jezdcům slušně. Na rozdíl od jistého Johna Burke-ho, například.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

18.7.20 09:49

Když si muze dát kazetu s 32 zuby na compact jezdec z pro tour na Vuelte nebo Giru, tak si myslím že to taky uvezeš se ctí :)

Stačí si spočítat potřebný watty na daný sklony a porovnat s efektivitou kadence. Ne, že by to nešlo, ale otázka je proč.

Těžký převody za každou cenu jsou dávno v propadlišti dějin, spolu s ráfkovou brzdou, V shape kolech s ráfkem 17mm, galuskama pod 25mm a tlakem 13bar.

Reagovat
Darkson
Darkson

18.7.20 09:48

podsedlová brašna je Scicon 230

vymyšlené uchycení, sundání a nandání otázka vteřiny

Reagovat
kesu
kesu

18.7.20 09:40

Mám 34×32 a je to přesně akorát, na nějakou stojku ideál…

Jinak super kolo, kotoučová Ultegra je akorát, vedení vnitřkem vypadá super a kola proč ne, poladit to jde vždycky…

Reagovat
Darkson
Darkson

18.7.20 09:39

Kotouce a kvalitni ram byly priorita, jestli je sada Ultegra nebo Dura pro mne neni podstatne. Bezpochyby jde za podobne penize poskladat kolo ze slevnenejch komponentu a asijskejch eshopu, ale to neni moje cesta.

Ohledne prevodu se u mne nejedna o dojem, nybrz o trpkou aktualni zkusenost

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 09:32

Ferli: Dík, all correct. :)

Reagovat
ferlikster
ferlikster

18.7.20 09:29

Cio, naprostej souhlas, což je teda divný v diskuzi pod Trekem :))

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 09:21

Hogy: :)))

Reagovat
cioran-m
cioran-m

18.7.20 09:20

Darkson: Taky jsem nebyl na kole opravdickej závodník…

Milan.v: Někdo něco říkal o studu? Řeč byla snad jen o (ostatně mém) v té věci neporozuměni.

Obecně: možná to s těma převodama – totiž to, že i mladí a zdraví hoši se snaží motat všude zoufale večerníčka, jinak maj dojem, že by nic nevyjeli – souvisí s bajkama. Dnes každej přechází, pokud tedy, na silnci z horského kola, kde byl zvyklý dávat do každého brdku vyprošťovák. A že to na silničním kole vypadá dost srandovně, jim taky a ze stejného důvodu, totiž, že jsou zvyklí i na tu optiku bajků, nepřijde.

A navíc je ještě v paměti slavná epo éra, když Velkej Lance, Ivan Basso a ostatní chemicky zdatní jezdili ty vítězné větřáky, no… :)

Reagovat
deekay
deekay

18.7.20 09:13

karel: Jenze takovi jezdci zpravidla uz chteji kotouce (kazdeho vec…) a narovinu…DA oproti Ultegre je pro naprostou vetsinu lidi zbytecny luxus.

Reagovat
karel d.
karel d.

18.7.20 08:37

Kola Trek a Specialized se dnes, podle toho co tak pozoruji silnice kolem, zdají být první volbou pro jezdce co chtějí pořídit kvalitnější kolo a jsou ochotni za to zaplatit. Také jejích agresivní marketing tomu nemálo napomáhá. Co za ten rozpočet člověk pořídí je samozřejmě každého věc. Nicméně za 80k a (trochu) víc se dá přemýšlet o pár věcech už na DA (ráfková) sada a kolech pod/kolem 1500g. Osobně bych se vydal tím druhým smerem, ale proti gustu…

Reagovat
milan.v
milan.v

18.7.20 07:56

P. S.: Co to je za podsedlovou brašnu?

Reagovat
Lister
Lister

18.7.20 07:54

Krásné kolo.

Ale silničky se vždycky fotí s řetězem na velkém převodníku, právě proto aby bylo vidět, že jsi drsný závodník, co ten malý vůbec nepotřebuje ;-)

Reagovat
milan.v
milan.v

18.7.20 07:52

Nemyslím si, že by se měl někdo stydět za převody, které používá… Je to každého věc, každý jezdí něco jiného a každý pro to může mít rozdílné důvody… A estetickou stránku ponechme stranou, za mě to není problém…

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

18.7.20 07:24

Máš to moc super Darksone. Jen k převodům, jezdil jsem 50/34 a 12/27 a stalo se mi v jednom kopci, ha ha a dal jsem teď 11/32 :-D, takže s 52/36 je tahle kazeta uuuplně cajk. Poměřili jsme si pánové tamto a vzhůru do sedel :-)

Reagovat
ferlikster
ferlikster

18.7.20 06:52

Kolo pěkný, ty emondy tu jsou teď jako houby po dešti. :)

Ohledně „těžkých“ převodů, doporučuji nastudovat https://www.velominati.com pravidlo číslo 5.

Na Domane jsem měl kazetu 11–34, ale jelikož jsem horní tři pastorky nezařadil tak jsem pořídil 11–28 (i tak mám ten největší pastorek pořád čistý).

Reagovat
Hogy
Hogy

17.7.20 23:51

Tak dětské převody se dají jezdit v libovolném věku. Snad jen není třeba se tímto na sebe hned upozornit. Každopádně sláva českým čtyřtisícovkám!

Reagovat
Darkson
Darkson

17.7.20 23:41

Cioran: nejsem zavodnik, nemam vykonost na tyto prevody a nijak mne to netrapi

Reagovat
cioran-m
cioran-m

17.7.20 23:29

Tak – 34/32, to už je skoro jedna ku jedné, to musí být pěkné na pohled! :)

Faktem je, že tomuhle asi už moc nerozumím; teď ve staří už taky jezdím, když je třeba i dost lehké převody (mám na jednom kole i 39/28).

Ale myslím, že v Dolomitech i Alpách jsem také něco objel a třeba na Dolomitský maraton mi tehdy stačilo vždycky 39/25. (Poprvé jsem to sice jel ve čtyřiadevadesátým s nejlehčím 39/23, ale to už bylo trochu za hranou, to přiznávám… :)

Reagovat
TheJD
TheJD

17.7.20 22:38

Ony uz se vlastne delaji i 34 kazety, ze? Tak to je jeste o trochu lehci :)

Reagovat
Darkson
Darkson

17.7.20 22:28

TheJD: 34/32 má zrovna kamarád, co jsme teď společně v alpách…a je to rozdíl! :-D

Reagovat
TheJD
TheJD

17.7.20 22:25

36/30 je dost tezky, kdyz chce clovek se slusnou kondici jet kopec pres 10 % na pohodu. 34/32 neni o moc lehci, ale v tech chvilich se kazdy kousek pocita. :)

Reagovat
Darkson
Darkson

17.7.20 22:09

je mi jasný že vhodnost převodů je dost subjektivní, ale já už stojky kolem 15% rvu kadencí 50 a s pěnou u úst:-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

17.7.20 22:00

Těžké převody… :))

Reagovat
AussigBiker
AussigBiker

17.7.20 21:56

Jo, pěkný.

Reagovat
anybz
anybz

17.7.20 21:56

Kup FFWD 45 a zadne prevody nemen 52/36 a 11/30 je idealni kombinace. S tim se da vyjet skoro vsechno :-)

Reagovat
Polopol
Polopol

17.7.20 21:40

Moc pěkné kolo, převody 39×23 na tebe :-)

Reagovat