Jak se dělají karbonové rámy.

Přidat foto

A u firmy, která je opravdu už nějakou dobu dělá…

https://www.youtube.com/watch?…

(vloženo 10.4.20)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Krejza
Krejza

14.4.20 19:15

Deekay: neříkám, že ne. Jen to někdy je až moc zbytečný.

Pbil: no, o tomhle mi nepovídej, já mám to samé z hlediska výuky ježdění na moto.

Reagovat
Pbil
Pbil

13.4.20 17:38

Hlavně je průser, že ho ty značky začaly banovat na YouTube a sociálních sítích, takže je nemůže veřejně komentovat… :D Takhle se dneska výrobci staví k tomu, že vyrábí sračky.

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 22:56

Krejza: Tak ono si casto ty vyrobci nic jiny nezaslouzi :))

Reagovat
Krejza
Krejza

10.4.20 22:25

logoman – On je to Francouz žijící v Anglii, podle toho, co ve videích říká. Je dobrej, někdy až zbytečně sprostej, ale jeho stupnice sračkoidních značek je zábavná.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

10.4.20 20:07

deekay: Chápu :) Já se s Jardou H. osobně teda neznám, i když mi před pár lety spravil – a perfektně tedy – mého Kleina. Ale dostat se k němu přes kamarády, kteří se s ním znají dobře, asi můžu.

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 20:02

cio: To bys byl hodny. Treba by to bylo pro me reseni :D Z konfekce se mi cimdal tim hure vybira.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

10.4.20 19:58

Jestli myslíš třeba ten jeho voštinovej rám, tak po tom prý Jarda v dílně i skákal, nebo co, když jej předbáděl. No, kamarád Vašek kolo s tímhle rámem od něj má, mohu jej příležitostně třeba vyzpovídat.

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 19:34

cio: Docela by me zajimalo, jak by si vedl takovy ram treba od J.Hrubeho v porovnani s nejakou konfekci. Nemyslim ted treba aerodynamikou, tam je to jasne, ale jizdne. Ono udelat tuhej ram umi leckdo, udelat pohodlnou zvejkacku taky. Ale najit nejake optimum, aby to fungovalo pospolu, predek – zadek a tak, to nebude lehke.

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 19:30

logoman: Podivej se na jeho video o canyonu :)))))))

Reagovat
krabica
krabica

10.4.20 18:45

Tak to si teda zábavu představuju jinak. :-)

Reagovat
logoman
logoman

10.4.20 18:31

K tomu cervelu me pobavilo tohle video. Fakt bych necekal ze vydrzim koukat 50 minut na inda co mluvi o stredu, ale je to zabavny :-)

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
krabica
krabica

10.4.20 15:21

Nedávno jsme o výrobě karbonových rámů diskutovali zde. Tenhle způsob vypadá jak výroba u Unno, ale výroba u Hope vypadá lépe.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

10.4.20 14:36

deekay: Jasně:). Iluze v této věci jsem neměl nikdy žádné.

Cervela se dělala, kromě Californie teda, v Asii hodně dlouho (koneckonců, na mé krabici, v níž rám kdysi došel, byl hrdej nápis"made in china" , – tak jako skoro všechny monokoky známějších značek, včetně Pinarella a Colnaga.

Mne však Cervelo zajímalo jen tak do roku 2012, kdy jinak vše – včetně vývoje, zkoušek, testování atd. vedli Vroomen s Whitem. Od té doby, co to maj Holanďani ve velké společnosti mnoha značek (ostatně stejně jako je v Americe do velké společnosti zařazen ten Cannondale) mne ta značka naprosto zajímat přestala.

Ale fajn byla právě ta předchozí doba, kdy VW byli bezpochyby jakousi avantgardou ve stavbě karbonových rámů a v mnohých odvětvích – jako byly aerodynamické silniční rámy (Soloist, následně S řada), all-round rámy pod 800 g se slušnou pevností, dráhovky (dosud snad nejkopírovanější vůbec) nebo triatlonová kola vlastně definovali jakýsi vzor a udávali směr vývoje.

A taky je fajn, že nikdy nedělali nic jiného, než slušné silničky a dráhovky (a ne třeba dětské závěsné vozíky, terénní motorky), nikdy levně nekopírovali druhé a tak vůbec. :)

Ale jak jsem už mockrát řekl: mně je z mnoha důvodů (některé z nich se kryjí s tím, co jsem psal výše) hodně sympatickej aji ten totálně provařenej a všudepřítomnej Spešl; akorát se mi ta kola prostě nelíbí.

Reagovat
strtom
strtom

10.4.20 14:28

Tady je ukazka rezu ruznymi ramy s vysvětlením

https://youtu.be/EZbg5hCRyvs

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 14:01

mpIII: Nj bohuzel jen promo video :) Vsichni vime ze realita byva casto diametralne odlisna :)

Jak rika kolega: „Safra, ja uz nemam jakou znacku auta si koupit, na vsechno uz jsem neco delal :D“

(delame automatizaci v automotive, hlavne svarovani)

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 13:59

Tak Giant si myslim, ze bude mit minimalne zvladle procesy. Delaji to fakt dlouho. Pracovnici a kontrola kvality bude druha vec. Dalsi vec bude, ze je mozne, ze pro ruzne zadavatele, bude samozrejme ta kontrola ruzne prisna. (v jinych odvetvich to tak je).

Jinak trebas dle stitku tak muj rocnik S6 stejna fabrika co nejake Cervelo :)) (mozna z videa poznas typ a rocnik, ja ne)

https://youtu.be/m2T7N-Gtfgo?t=76

Reagovat
mpIII
mpIII

10.4.20 13:57

Meridu máš třeba tady: https://youtu.be/OOZlZm5msBU

Reagovat
cioran-m
cioran-m

10.4.20 13:25

Deekay: No…! :)

Mě by docela zajímalo, jak to běží třeba u Meridy, Giantu. To by měl být takovej – pro ty všechny špičkový světový komerční značky, který se právě tam patrně opravdu dělaj – takovej etalon.

Zkusím se poptat lidí, co tam měli možnost nahlédnout.

Reagovat
deekay
deekay

10.4.20 13:09

Tak a kdyz si vezme v uvahu, ze LOOK je v tomdle spicka, ze samozrejme pro ucely nataceni si dali extremne zalezet…tak takhle pekne se to v realu fakt nedela :)))

Spis by byl zajimavy pohled do bezne cinske fabriky ;) Myslim, ze spousta lidi by se pak na karbonovem ramu ani neodvazila jezdit :D

Reagovat
snas89
snas89

10.4.20 12:32

zajímavý, dík:)

Reagovat