Giant Anthem Advanced PRO 2020 Custom 1x12 XTR

Přidat foto

Téměř deset kilo bajkové XC radosti!

Páníčku pojď a vytáhni mě někam do lesa.

Celokarbonové Maestro, 90 mm zdvihu. Tlumič na dálku zpřažený s vidlou na jedné páčce.

Třípoloha od DT Swissu - neskutečná záležitost.

Kokpit PRO Tharsis/Koryak s titanovými šrouby

Španělské kotouče Galfer Road - skvělé i na bajka. Lehké (79g), nevlní se, brzdý účinek velmi dobrý.

Franzouské ráfky DUKE, které dlouhé roky vozil Julian Absalon a momentálně jim věří nemalá část světové špičky.

Německá preciznost z dílny Acrosu, kteří se specializují převážně na věci, co se točí.

Kombinace XTR a Sramu (časem možná Garbaruk 10-52z),

Wattmetr od InPeaku.

238 g

Co napsat? Splněný sen kluka z vesnice!

Už dlouho jsem tajně pokukoval po fullu, až jsem se loni konečně vyhecoval a objednal. Postupně jsem vyřazoval, až se výběr zužil na tři kandidáty a právě tento Anthem mě svými jízdními vlastnosti a systémem odpružení Maestro přesdvědčil nejvíce, i když tam nenabízí možnost dvou košíků.

Zásilka dorazla týden zpět v pátek dopoledne, tak jsem po práci začal kolo postupně očesávat, až mi z něho zbyl jen rám s tlumičem. Zbytek výbavy jsem přesypal z „EX“ Full Dynamixe. Když jsem pozdě večer kolo poprvé pověsil za mincíř, váha se zastavila na 9,72 kg, v což jsem teda ani tajně nedoufal a prvně si myslel, že už mám vidiny! :-)

Jasně, je tam ještě pár věcí, které by šly udělat jinak, kdybych to chtěl hnát do extrémů. Kazetou X01 nebo Garbaruk bych se dostal ještě o více než 100g dolů, ale proč? Tahle má sotva 1000 km. I když nikdy neříkej nikdy – známe svoje lidi. A jelikož chci letos začít opět jezdit více v lese, objednal jsem radši výprodejou XTR M9000 kliku InPeak (čti waťák). Ještě mě čeká lakování pravé kliky do designu XTR, aby to ladilo, na těžší závody teleskop a bude to vyladěno k mé maximální spokojenosti.

A teď už jen jezdit, jezdit a jezdit! Bajku zdar.

PS: Moc děkuji kolegovi Michalovi Vybíralovi za skvělé fotky!

(vloženo 10.2.20)

Mr_Mertic Mr_Mertic
Ohodnoť bajk: (4.8  / 114 hlasujících)
Značka Giant
Model Anthem Advanced PRO
Modelový rok 2020
Velikost M
Hmotnost 9,98 kg vč. pedálů a košíku (9,72 kg čistě kolo)
Rám GIANT Advanced Composite, celokarbonový (včetně zadní stavby a vahadla), odpružení Maestro, zdvih 90 mm
Vidlice FOX Factory 32 SC, Kashima coat, zdvih 100 mm, Extralite pevná osa, lockout DT Swiss 3 position
Tlumič FOX Float DPS Performance Elite Remote
Hlavové složení Cane Creek, PRO víčko, Extralite šroub
Kliky Shimano XT M8100 (P), Shimano XTR M9000 Impeak (L)
Středové složení Shimano pressfit
Přesmykač -
Měnič Shimano XTR M9100
Řazení Shimano XTR M9100, lanko Jagwire Elite Superslick, bovden Extend
Převodník Shimano XTR M9100 34 nebo 36z
Kazeta Sram GX Eagle 12 sp, 10-50z
Řetěz KMC X12-EL gold/black
Náboj přední ACROS Nineteen XC straightpull
Náboj zadní ACROS Nineteen XC straightpull
Brzda přední Shimano XTR M9100, kotouč Galfer Road 160 mm, Ti šrouby
Brzda zadní Shimano XTR M9100, kotouč Galfer Road 160 mm, Ti šrouby
Brzdové páky Shimano XTR M9100
Ráfek přední DUKE Lucky Jack 3K, 28 děr
Ráfek zadní DUKE Lucky Jack 3K, 28 děr
Dráty aero Sapim CX Ray, niple Sapim Alu
Pedály Ritchey Paradigm WCS
Řídítka karbonová PRO Tharsis XC 720 mm, gripy ESI Chunky Aqua, špunty Supacaz
Představec PRO Koryak, Ti šrouby
Sedlovka karbonová přímá 400x27,2 mm, Ti šrouby
Sedlo Selle Italia SLR Titanium
Pláště Vittoria Barzo/Mezcal 29x2,25", tmel NoTubes, ventilky DUKE/CabTech

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Koli13
Koli13

18.2.20 12:17

Máš to fakt moc hezký! Safra :) V tom M to vypadá mnohem víc sexy než můj v L :D Ale být tebou, tak tam nechám teleskop klidně pernamentně, to kolo má z kopce obrovskej potenciál a je škoda ho nevyužít. Samozřejmě pokud si ostříleje XCčkař a umíš s vysokou sedlovkou, tak mlčím. :D

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

12.2.20 12:16

Čtyři šrouby v kotouči v kombinaci s půlkilovou kazetou je dost úsměvná kombinace.

Reagovat
jaykay
jaykay

12.2.20 11:15

krása – za 5

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

11.2.20 22:15

Díky všem! Ale jak jsem psal, fotky nejsou má práce, fotil je kolega Majkl.

  • RADY: Nemám, ale vím, že reálně v této šířce mají 700–730 g dle typu vzorku. Nejsou nejlehčí, ale drží neskutečně. Naučil jsem se, že gumy jsou to poslední místo, kde bych chtěl gramařit. Kdybych dal lehčí gumy (třeba nové CST Jack Rabbit ll 29×2,2" se mi vzorkem i váhou hóóódně zamlouvají) a vyměnil kazetu, tak jsem na 9,6 kg! Ale to až časem :-))
  • Bedis: Dráty budu ještě ladit, taky mě to štve.
  • Mican1: Upřímně? Nevím. A asi to ani nechci vědět, radši. Kolo, ze kterého jsem vycházel, stálo 114 tis. MOC, ale zbyl mi z něj jen rám s tlumičem a zbytek šel z předchozího kola. Hrubým odhadem to ale bude někde mezi 180–190 tis., kdybych kupoval sólo rámovou sadu a na ní stavil.
Reagovat
Mican_1
Mican_1

11.2.20 21:59

Zdravím, můžu se zeptat na výslednou cenu?

Reagovat
bedis
bedis

11.2.20 20:45

Kolo krásný, ale ty šíleně překroucený dráty v kolech teda......

Reagovat
RADY
RADY

11.2.20 20:06

Fakt pěkný! Máš zvážené samotné pláště?

Reagovat
Mereck
Mereck

11.2.20 19:39

Krása

Reagovat
Gustaf 81
Gustaf 81

11.2.20 18:50

Dělo, pěkný fotky…jasnejch 5*

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

11.2.20 17:34

Dlouho mě nějaká galérka tady na B-F nezaujala tak, jako tahle. Hodně podařené.

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

11.2.20 16:37

Milan.v: Jasně, nemůže se to líbit všem. To by potom všichni jezdili na stejném kole a to by byla pěkná nuda. Bílé polepy jsem měl vyladěné k černobílému HT rámu, ale rozplétat kola, přelepovat samolepky a znova naplétat se mi opravdu nechce. Takto aspoň částečně ladí k bílým nápisům na pláštích. Ale jakmile přijde nová oranžová Foxka, půjdou asi dolů. Gripy už jsou trochu jeté, je to na nich i trochu vidět. Jakmile skončí jejich životnost, půjdou černé nebo oranžové (k Foxce). A ke zbytku jsem se vyjádřil v předchozím komentáři.

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

11.2.20 16:10

Díky všem za vesměs pozitivní reakce a názory. Zkusím se postupně vyjádřit ke všemu, co padlo v debatě viz níže:

  • Shimano XT kliku jsem nechal právě kvůli kompatibilitě se starým XTR. Levou kliku jsem totiž koupil ve výprodeji za 6.900,–, nová už stála dvojnásobek.
  • Vím, že GX kazeta se ke kolu jako celku moc nehodí, ale jak jsem psal níže, tohle bylo doma a nechtěla se mi vyhazovat. Jakmile ji sjedu, půjde buďto X01 nebo Garbaruk s rozsahem 10–52z. K ní poté půjde taktéž odpovídající řetěz (tento má ještě půlku životnosti před sebou a je to jako s kazetou, nechtěla se mi vyhlazovat). XTR nechci a ani dát nemůžu, Acros bohužel ještě nenabízí MicroSpline ořech.
  • Výměna převodníku je záležitost na 5–10 minut, nevidím v tom sebemenší problém. Povolí se dva šrouby, pojistná matice, stahovákem vyměním převodníky a následuje zpětná montáž. Pokud tento proces absolvuji několikrát za sezónu, vůbec mi to nevadí.
  • Loni jsem takřka celou sezónu a téměř všechny závody absolvoval s 36z převodník s FTP cca 4,5–4,6 kg/w. Věřím, že systematickým tréninkem přes zimu s trenérem tento ukazatel posuneme ještě dál o kousek dál a budu celou sezónu jezdit 36z.
  • S teleskopkou je to asi úplně stejné jako s převodníkem, i když výměna je zdlouhavější a asi i komplikovanější. Nicméně věřím, že jakmile si ji tam jednou nasadí, těžko se mi bude dávat dolů ( i když tady v okolí na většinu závodů není potřeba).
  • Čtyři šrouby jsou čistě estetická záležitost, nikdy jsem s tím neměl problém. Na etapáky v zahraničí ale plánuju dát všech šest, už pro můj osobní klid. Ale určitě tam nejsou z toho že toho titulu, že by poté váha kola nezačínala devítkou (to by byla i tak). Toš tak!
Reagovat
Edwin
Edwin

11.2.20 14:53

krásný to máš, ať dobře a dlouho slouží.

Reagovat
mantis
mantis

11.2.20 13:58

honzarb – nejsi jedinej, mě se taky nelíbí a celkově fully Giant mi přijdou jako obludnost :) Ale to je subjektivní, dle vkusu každého soudruha. Pokud by se všem líbilo to samé, byla by to pěkná nuda..

Reagovat
Rubi
Rubi

11.2.20 12:39

Sroubek beru jako takove pozerstvi, jinak bys usetril jinde…Ale jinak je to vzhledove strasne hezky kolo, presto bych po fullu sahl nekde jinde.

Reagovat
hatchet
hatchet

11.2.20 12:10

Krásná raketa. Jen, jak už tu bylo zmíněno, nechápu vyměňování sedlovky. Nech tam jednu. Jednak ušetříš práci, ale hlavně, jak to budeš furt přendávat, Ti to pak někde, až si to posedlá, začne křupat, vrzat a Ty budeš akorát nas*anej. Jo a jestli gramaříš, tak sundej řetězovou ochranu ze spodní trubky – jestli máš správně řetězovou linku, řetěz se trubky NIKDY nedotkne.

Reagovat
honzarb
honzarb

11.2.20 12:06

Sakra, to jsem jedinej, komu se tyhle Anthemy vubec nelibi? :-D A jako fakt někdo šetří gram na šroubkách v kotouči???! To jezdíš svěťák nebo co?;-)

Reagovat
GULIN
GULIN

11.2.20 11:06

McBlacky.....se­dlovka Divine od BikeYoke se dělá i v 27,2?

Jinak kolo parádní

Reagovat
mpIII
mpIII

11.2.20 10:52

McBlacky
McBlacky

11.2.20 10:27

nechci to tady zasírat, ale rozhodně radši použiji větší sílu na DUB, než řešit rozlepený Nexty…

Reagovat
mpIII
mpIII

11.2.20 09:38

Furt lepší naprosto bezproblémový RF Next, než Sram DUB, co musíš povolovat ve dvou s rámem ve svěráku :0)

Reagovat
McBlacky
McBlacky

11.2.20 09:36

Jak tam teleskop nasadíš, už ho nesundáš. Mrkni na Divine SL, to by ti mohlo vyhovovat váhou.

Šroubky si tam přidej, to je podobná píčovina jako odvrtávat hazku :) stačí abys ve větších kopcích jeden povolil a máš problém.

Kliky Next si určitě nedávej, větší krám abys pohledal :/

Kazetu až sjedeš dej X01, váha/cená/výdrž/pru­da v ideální kombinaci, stejně tam budeš 99% vozit 34z pilu. Než to prohazovat pro lepší zpřevodování na rovinatější závody, tak to člověk se na tom minimu úseků, kde ta změna má smysl kousne do vyšší kadence, nebo zvolí jinou taktiku. V praxi to má smysl jen pokud si věříš, že v takovém úseku uděláš solo jízdou rozdíl a ujedeš skupině, za což ale zase zaplatíš jinde. Vozit 36z všude je taky řešení, které ale vyžaduje FTP blízko kolem 5w/kg a spíš nad.

Reagovat
milan.v
milan.v

11.2.20 09:25

Doufám, že mohu i trochu kritiky…

Rám je fajnová záležitost s moderní geometrií, super.

To další už mi ale přijde jak pejsek s kočičkou, když vařili dort… Tyrkysové gripy, bovdeny, každá klika jiná, šrouby do převodníků v menším množství než malém a ještě k tomu ta povrchová úprava, bílé polepy na ráfcích, které vlastně s ničím neladí a do toho ten proklatý zlatý řetěz… No a ten snýtovaný šunt GX Eagle kazeta?

I tak dávám 4*, krásné fotky detailů, popis a nadšení majitele je pro kolo a ježdění na něm to hlavní…

Reagovat
motacek
motacek

11.2.20 09:21

Výbava nekompromisní, ale přední trojúhelník, resp. horní rámovka mi k tomu kolu nějak nejde.

Možná je to tím, že ty Gianty mají tak nízké zadní stavby…

Hlavně ať dělá radost

Reagovat
jkcz
jkcz

11.2.20 09:14

Krásny stroj. Tu kliku bych nelakoval. Buď ji nechat tak, nebo časem koupit skutečnou xtr. Ať to jezdí!

Reagovat
vpa007
vpa007

11.2.20 08:52

Ušetřit 2×2 šrouby na kotoučích, navíc v titanu, je prostě machrovina, tak to dál už neřešte :D. Jinak krásná práce, takhle si představuji moderní xc/marathon raketu! ;-)

Reagovat
sibicz
sibicz

11.2.20 08:49

Já to takhle s těma šroubama viděl dokonce i na autě. Borec tam měl na všech kolech jen čtyři z pěti. Asi nějaká nová móda nebo třeba to pak míň žere :D

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

11.2.20 08:48

Jak jsem psal, kazetu jsem tam dal, protože má najeto třeba 600 kilometrů a je mi líto ji vyhodit nebo prodat pod cenou. Ale Garbaruk s rozsahem mě hóóódně láká, takže tipuji, že mi GXko vydrží na kole tak měsíc a půjde z domu.

Co se týče teleskopky, ano, budu na dané závody protahovat bovden. Ten si tam pak ale už nechám a budu vždy měnit jen sedovku samotnou a lanko, což už není taková hrůza :-)) Boven potom elegantně svážu k bovdenu od tlumiče a je to :-)))

Reagovat
gemini
gemini

11.2.20 08:35

theedge: Třeba plánuje AXS:-)

Reagovat
theedge
theedge

11.2.20 08:09

A s teleskopkou – to jako budeš na daný závody protahovat rámem bovden, instalovat páčku a teleskop a po závodě to zase odmontuješ ? :-) Vidím že gramařina je fakt nemoc.

Reagovat
theedge
theedge

11.2.20 08:07

Ušetřit 2 šrouby na kotoučích … to je teda terno :-D teď už ty závody vyhraješ !

Reagovat
CannondaleF29carbon
CannondaleF29carbon

11.2.20 08:05

Příště si udělej singlespeeda a šroubky řešit nemusíš :)

Reagovat
Libores
Libores

11.2.20 07:47

čtyři štouby v kotouči můžou být v pohodě, vzhledem k tomu, že třmen je nastavený tak, že se využívají jen dvě třetiny jeho brzdný plochy:) Jinak jako samozřejmě parádička.

Reagovat
rybička
rybička

11.2.20 07:14

Tu levnou kazetu bych na takovýhle raketě nesnesl, jinak fajn. 4 šrouby na kotoučích vozí třeba Jakub Vencl a když to funguje jemu…

Reagovat
Iron Maiden Man
Iron Maiden Man

11.2.20 07:11

Fakt krásná raketa. 5*. Jen ty 2 šroubky v kotouči by to přes 10 kg nepřehouply :-D a vypadalo by to líp. A přikláněl bych se k té výměně kazety (za mě prostě Shimano se Sramem ne a ne). Ale to jsou jen drobnosti. Fakt Topovka.

Reagovat
Dejv0
Dejv0

11.2.20 07:04

Ten ne/smysl šroubků by mě taky zajímal? Váha to asi nebude, když na X01 kazetu říkáš proč a flákneš na to GX.

Jinak je to raketa 5*

Reagovat
TichyA
TichyA

11.2.20 06:59

Nevím teda o kolik je ten šroubový spoj předimenzovaný, ale s těma 4-ma Ti šroubama ses rozhodně dostal pod 50% původní únosnosti, to mi nepřijde moudré..

Reagovat
plzakj
plzakj

11.2.20 06:17

A proc teda tam mas 4 a ne 6? Jaky je ten duvod?

Reagovat
Radovan84
Radovan84

11.2.20 04:39

Super.

Reagovat
Kadel x road
Kadel x road

11.2.20 00:51

Jako tohle je velký krasavec na to že mtb nemusím tak tohle by se mi ve stáji líbilo:-)

Reagovat
midlander
midlander

10.2.20 22:46

paráda!

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

10.2.20 22:18

Díky všem za odezvu, jsem rád, že se kolo líbí. Já jsem z něho nespal tři dny :-)) Jinak k dotazům:

  • Karbonovou sedlovku budu měnit za teleskop jen, když pojedu těžší věci. Na plánované etapáky v zahraničí to bude skoro nezbytnost, skoro jako waťák. A když už Giant udělal plnohodnotého teleskopa v se zdvihem 1 v průměru 27,2 mm, proč ji tam nemít, žejo. Kdyby to někomu pomoho respektive zajímalo, tak: https://eshop.progresscycle.cz/…cable-type-/
  • Kliky měnit určitě nebudu, kupoval jsem né úplně levný waťák s tím, že si pravou kliku XT M8100 (chtěl jsem direct převodník) nechám nalakovat v designu staršího XTRka M9000.
  • Čtyři šrouby na kotoučích jsem vozil celou sezónu a naprosto bez problémů. Šéf vozí dokonce tři, ale to už riskovat nechci, přece jenom nemám 65 kilo.
  • Kolo mám váženo s i bez pedálů (na krámě většinu lidí zajímá váha bez pedálů, protože pedály jsou individuální záležitost.
Reagovat
mirorek2
mirorek2

10.2.20 21:57

mělo tam být Dakar: garmy nebo život :-) dále koment patří majiteli kola

Reagovat
mirorek2
mirorek2

10.2.20 21:56

Dakar: gramy nebo život, by ses jako nevlezl do deseti? si odflusni a budeš lehčí

Reagovat
Dakar
Dakar

10.2.20 21:41

Onehdá byl v Mostě na maratonu borec s třema šroubama na kotoučích. Cca v polovině závodu to střihnul…naštěstí pro něj skončil jen ve křoví… I když jsi si daroval pro život o šroub víc, přeju Ti, ať máš stejnou kliku jako on…

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

10.2.20 21:27

Jinak bajk epesní

Reagovat
snas89
snas89

10.2.20 21:26

Velky dobry!:)

Taky jsem po nem pri vyberu koukal.

Tak at dela radost. Jasnych pet!:)

A teda jeste myslim, ze by si to zaslouzilo teleskop:)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

10.2.20 21:24

Marek.Kv v katalogu výrobců potažmo v e-shopech to dává smysl – tam si musí každej soudruh hmotnost pedálů přičíst. Na B-F to vypadá akorát hezčej v kolonce nic víc ;-)

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

10.2.20 21:19

Tina+++ to je zde asi nějaký folklór, vážit to tak.

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

10.2.20 21:18

Teleskop v žádném případě! Takto to je krásný. Nenech se zviklat tou zpíčenou módou. Jestli budou nějaký kačky, tak kliky Next by tomu velmi sedly. Krása bravo…

Reagovat
Tina
Tina

10.2.20 21:05

Krása. Avšak kolo sa vždy váži s pedálmi. Hmotnosť bez pedálov je ako hmotnosť bez predného kolesa :) Anthem je jeden z bajkov, ktorý by som si vedela predstaviť aj u seba.

Reagovat
roud
roud

10.2.20 20:53

Ty šroubky tam nemáš proč ?

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

10.2.20 20:14

Januszi, na cestě! :)))

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

10.2.20 20:13

Tomu asi není co vytknout.

Reagovat
kolo.bazar
kolo.bazar

10.2.20 20:11

A teleskop je kde Karle?

Reagovat