Hodila by se mi pomoc :-)

Přidat foto

Jednoduchý popis problému od kolegy pro vysvětlení

Údaje z webu FOX původního tlumiče.

Údaje koupeného.

Údaje možného správného.

Dnes mě jeden velmi všímavý uživatel BF, který si koupil stejný tlumič jako já a zkontroloval si to na rozdíl ode mne na stránkách FOXu upozornil na nesrovnalosti na stránkách prodejce ale i jinde. Jedná se o údaj který celkem dobře vysvětlil uživatel novas752 zde v diskuzi a to délku tlumiče v palcích a zdvih v palcích. Na přiložené ilustrativní fotce tlumičů mi zhruba vysvětlil rozdíl s tím, že to způsobuje zkrácení stávajícího zdvihu kola. A tak by mě zajímalo jestli tu je někdo kdo je schopen spočítat ten rozdíl, o kolik se stávajících 150 mm zdvihu zmenší.

Já koupil tohle na základě jediných údajů o mém tlumiči které jsem znal z popisu mého kola (FOX FLOAT Factory CTD, AUTOSAG, Rx Trail Tune, Boost Valve, Kashima coating, 197 × 47.6 mm) a zřejmě by byl vhodnější tenhle Všímavý kolega si ho už objednal s tím, že si nechá i ten nesprávný ale já už nemám duševní síly nic vracet ani kupovat další a protože jsem po namontování a první vyjížďce nic nepoznal a navíc ho mám jen jako záložní na přechodnou dobu pro případ problémů či servisu původního, tak si ho asi nechám ale jen by mě zajímal ten rozdíl ve zdvihu. Pokud by to byl z mých 150 mm cca 140, tak by se zase tak moc nedělo ne? Je tu nějaký schopný matematik co to umí spočítat a někdo kdo mi případně rozmluví pádnými argumenty moji nechuť něco znova podnikat? Díky.

(vloženo 13.1.20)

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Crazym
Crazym

19.1.20 23:21

ruza-sj: Neřešíš bo jsi ještě asi vir BF nechytl, ten se projevuje tak, že čím méně jezdíš, tím více řešíš pičoviny na bajku :DD

Reagovat
ruza-sj
ruza-sj

19.1.20 22:48

Jo, už jsme to tam asi vykoupili. Černej ST si nechám a zkusím prodat CTD Kashima. Jinak do vidle jsem dal jiný shaft, Debon Air a zvýšil zdvih ze 140 na 150 (mám 29), trochu položil hlavu a vyhodil jeden token, nejsem moc skokan…na fotce je co jsem z Pika vykuchal. Barvu gumičky teda neřeším :-)

Reagovat
Crazym
Crazym

19.1.20 21:50

ruza-sj: A abych řekl pravdu, ty tlumiče s tou šedivou kluznou plochou se mi vůbec nelíbí a když teď mám na kole ten černý líbí se mi dokonce více než ten v Kashima provedení protože zkrátka více pasuje do černobílého designu kola. Už jsem ho dokonce doplnil červeným kroužkem jako na vidlici a chodím se vedle do místnosti kochat bo jezdit nemůžu.Už jsem asi postižen nějakým virem z BF :DD

Reagovat
Crazym
Crazym

19.1.20 21:38

ruza-sj: Jj, nebýt Tebe jsem doteď nevědomý a spokojený ale ještě, že tě máme :DD

Jinak já tam našel už tři další odpovídající parametrům, jen jsou CTD

https://www.bike-discount.de/…7.6mm-886213

https://www.bike-discount.de/…7.6mm-886153

https://www.bike-discount.de/…7.6mm-886211

Na ty s DPS jsem zatím nenarazil ale nehledal jsem až tak důkladně. To větší zavření u locku mi připadá jako dobrá vlastnost, při výjezdech po asfaltu to jde poznat asi nejvíce.

Jinak už mám doma servis pack na ten původní a až se k tomu dokopu a bude i po mém amatérském servisování tlumič v pořádku :-) tak se teprve rozhodnu jestli si ten „nesprávný“ nechám nebo ho levně prodám, protože na výjezdy s kamarády třeba na Jižní Moravu kde se víc plácáme po cyklostezkách si dokonce myslím, že mi zdvih chybět nebude a větší zavření dokonce uvítám.

Reagovat
ruza-sj
ruza-sj

19.1.20 15:52

Přišel mi i druhý tlumič – C4KN a ten má stroke správně 47,6mm. Pokusil jsem se změřit zdvih zadního kola, s tím 43,2mm 120mm a s 47,6mm 130mm, výrobce udává 135mm u 29.

Tlumič 197×47,6 jde určitě na všechny Stumpjumpery (650b i 29) 2016–2017, na všechny Rhyme 2016–2018, na Turbo Levo FSR 2017–2018 (na Turbo Levo FSR ST je ten 43,2).

Pravděpodobně i na Rumor 2014–2016 a asi by šel použít i na některé starší Stumpjumpery.

Reagovat
Atilla
Atilla

15.1.20 12:15

Tak a jak minule někdo dával test kde přeměřovali kola a rám co má mít 150 zdvihu, může mít klidně 146mm, nebo 157mm:) Ani výrobce sám neví…

Reagovat
kubad
kubad

15.1.20 11:08

kolik bude přesně změna zdvihu je nespočitatelné bez znalosti přepakování, které nemusí na tlumič působit lineárně, ale rozdíl proti přepočtu změny zdvihu tlumičů to nijak výrazně neovlivní rozdíl bude max v řádu mm takže zbytečná debata

Reagovat
kOmE
kOmE

15.1.20 09:54

tonik666: to je přece ovlivněno průběhem.

Reagovat
tonik666
tonik666

15.1.20 09:42

klump:

A jak jinak než lineárně působí? Bavíme se o mm ne o síle.

Reagovat
Crazym
Crazym

14.1.20 21:53

Mikš: Tak proto jsem ho neregistroval, jiný rozměr, trošku se ti to povedlo :-)

embi: To jsou věci co? A teď si představ, že to dodnes funguje pro mé potřeby až na drobnosti k naprosté spokojenosti na původní sestavě jen s drobným upgrejdem v podobě SSD disku :-)

Není třeba krmit korporace :-)

Reagovat
mikš
mikš

14.1.20 21:14

Crazym trochu tě uklidním,má dost jinej rozměr,použil jsem jiné přepákováni které jsem měl ze staršího spešla,páslo to dobře.

Reagovat
embi
embi

14.1.20 21:07

Windows XP, ICQ a mrzke rozliseni:))) nahled do historie

Reagovat
Crazym
Crazym

14.1.20 20:13

mikš: Začínám být nasraný ještě víc :-) Jak to, že jsem ho tam neviděl…

Reagovat
mikš
mikš

14.1.20 19:02

jo a už ho nemají,kámoš taky chtěl,ale je vyprodaný

Reagovat
mikš
mikš

14.1.20 18:58

já jsem bral ten kašimový zlevněný z 550e na 100e r.v.2018 určený na S:Enduro,a jsem po 5 vyjížďkách nadšený,má proti púvodnímu progresívní chod asi díky většímu tokenu.Začátek chodu je měkčí-citlivější,a konec tužší

Reagovat
klump
klump

14.1.20 16:49

mňo…takhle trojčlenkou by to šlo spočítat tehdy, pokud by stavba na tlumič působila lineárně…což nepůsobí…

Reagovat
Crazym
Crazym

14.1.20 11:19

Dazz: A hlavně jsou normálně neprodejné i díky velmi omezenému okruhu uživatelů a to vše díky dementnímu přístupu firmy Specialized a jejich ochranářské politice nestandardních atypických dílů a to vše jen pro zvýšení zisku. A proto ta cena aby se zvýšila šance se jich zbavit a nezůstaly jim navěky :-)

Reagovat
Dazz
Dazz

14.1.20 11:01

cenám se není třeba divit, jsou to nějaké výprodejové zbytky od Specialized, všiml jsem si, že na bike-discount občas takové tlumiče mají

Reagovat
Crazym
Crazym

14.1.20 11:00

Rudyshy. Dole už mi zdvih uvedl kubad ale jak k němu dojít jsi vysvětlil až ty :-) Takže jsem to zkusil a vyšlo mi přesně 136,134 mm. Jak jednoduché, jde vidět, že už jsem dávno ze školy a navíc, že jsem tam vůbec nedával pozor :DD

nova752: Asi to řešit nebudu, na té první jízdě se mi to zdálo jen trochu tvrdší ale neměl jsem čas a pumpičku a bych mohl korigovat tlaky, tak příště a osobně si myslím, že 136 mm zdvihu nejen na přechodnou dobu bohatě stačí. Co jsem postřehl určitě, je, že lock je u toho DPS opravdu cítit na rozdíl od toho CTD. Takže výsledek všeho toho zřejmě bude smíření se s tím, že ač ne mou chybou, chybička se holt vloudila a nějaké napravování nestojí za to vzhledem k způsobu mého amatérského využívání a ceně na kterou to přišlo. Jen je člověk mírně nasrán, že to mohlo být správně a dokonce o 500 levnější :-)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

14.1.20 10:46

zvláště ten co tam patří za 80 Eur je vtipný

šak jsme domluvení, já bych si vzal tři :-)

Reagovat
Tecka
Tecka

14.1.20 10:28

Trochu offtopic: Člověk by čekal, že atyp tlumič (Specialized version) bude stát 2× tolik než standardní verze, a ono je to (neodebranou nadprodukcí?) absolutně opačně. To se snad vyplatí koupit na náhradní díly do standardní verze (pokud by člověk našel atyp se stejnými „vnitřnostmi“) :-)

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

14.1.20 10:06

150/47,6=(pre­pakovaci pomer)*43.2=tvuj novy zdvih

Reagovat
novas752
novas752

13.1.20 23:17

Rozteč ok resp. Od spodku pístnice po oko jsou stejně doouhé. Délka pístnic je také stejná. Z toho vyplývá že v jednom z těch tlumičů je uvnitř vložka zkracující zdvih. Posunutý doraz prostě.

Dá se nydat ale musí se rozebrat celý tlumič a pak znova naplnit, odvzdušnit…

Jestli ti to nepřišlo divné za jízdy tak bych to asi neřešil.

Reagovat
Crazym
Crazym

13.1.20 22:56

Pánové ta fotka těch tlumičů není přesný popis, to je jen jednoduché grafické vysvětlení co mi poslal kolega z BF abych pochopil o čem je ten údaj 7.75×1.700 = 196,9×43,2 a 7.75×1.875 = 196,9×47,6 a že tam je rozdíl 4,4mm. Není to o tom kam který chodí.

Abych to shrnul, tlumič mi koupil kolega v Německu a dovezl mi ho jak jel na Vánoce sem za rodinou. Takže se mi nechce organizovat nějaké vracení i když to vypadá, že Bike-discount tam má chybu. Asi by to uznali ale organizace a úsilí na to vynaložené je neadekvátní tomu co to stálo a navíc ten nový mám na kole, čekám až mi dojde sada na malý servis abych si ho udělal na tom starém a pak ho vrátím na kolo. Takže jsem uvažoval o dvou variantách, za prvé koupit ten za těch 80 éček a ten co mám až ho sundám z kola hodit pod cenou na bazar a pokusit se ho prodat s malou ztrátou nebo za druhé se na to vysrat a při malérech nebo servisu toho originál Kashima používat jednou za čas ten „nesprávný“ a chtěl jsem vědět jestli tomu něco nebude vadit nebo něco neposeru. Zatím jsem z odpovědí pochopil, že jediné co se stane je, že nebudu plně využívat možnosti zdvihu kola a že zřejmě bude mít trochu jinou charakteristiku tlumení což se dá ladit. Protože jsem zatím na první vyjížďce houby poznal, kolo jelo normálně, zrovna nemohu jezdit, protože jsem marod a navíc jsem mechanik na baterky a stlačování, proměřování a různé pokusy bez výsledků mě tu dost vysilují tak se zatím přikláním k variantě dvě která je bez práce a starostí. Takže všem zúčastněným děkuji za informace a příště vím, že mám více prověřovat :-)

Reagovat
TheJD
TheJD

13.1.20 22:08

JakeF vsak mu oba dva nechodi az na konec. Horni chodi po prvni caru a spodni po druhou caru (dal).

Reagovat
JakeF
JakeF

13.1.20 21:20

tonik666: u toho novýho jasně, ale pro jistotu bych zkontroloval i ten původní, aby tam nebylo něco typu že SJ měl kratší krok tlumiče proti SJ EVO, aby nemuseli předelávat přepákování

Reagovat
tonik666
tonik666

13.1.20 20:59

Kdyz to vyfoukne, normalne zmeri stroke, tedy klik zajede pistnice a melo by mu vyjit jen tech 43mm

Reagovat
JakeF
JakeF

13.1.20 20:37

A vyzkoušel jsi svůj původní tlumič vyfouknout a stlačit?

Nevím jak SJ, ale moje Enduro to přesně takhle má, že nejde tlumič úplně do konce pístnice a je to správně.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

13.1.20 18:59

a když to vyfouklé zmáčkneš opravdu chybí ten kousek zdvihu? to má tím pádem BD chybu a pošlou ti vratku, jen to odneseš na poštu…

Reagovat
goofy
goofy

13.1.20 18:50

tonik666: v tom případě to nemá cenu řešit. To vyjde levněji koupit nový a ten skoro zadarmo prodat. :-)

Reagovat
tonik666
tonik666

13.1.20 18:47

Já bych jim to vrátil. Geo kola se nemění, ale nevyužiješ celý zdvih.

Reagovat
tonik666
tonik666

13.1.20 18:46

Podle tohoto vlákna z mtbr se zdvih u Fox Float DPS nemění spacery, ale výměnou dílů. Tj. komplikovaná věc.

https://forums.mtbr.com/…1027136.html

Reagovat
Crazym
Crazym

13.1.20 18:46

kubad: Proto se mi nic nechce organizovat s výměnou, teoreticky ničemu nevadí když bude vzadu nižší zdvih a to ještě na přechodnou dobu. Geo kola a jízdní vlastnosti to zásadně nemění, teda na to abych to já jako amatér poznal ne?

Reagovat
Crazym
Crazym

13.1.20 18:42

goofy: To mě zajímá, předpoklad je, že píst bude stejný ale bude mít někde nějak nastavený doraz. Je ten doraz nastavitelný? O tom mluvíš?

Reagovat
goofy
goofy

13.1.20 18:37

Pokud je tělo stejné, což asi jo, tak uvnitř bude spacer, který de vyndat a zdvih pak bude stejný.

Reagovat
kubad
kubad

13.1.20 18:36

zdvih bude cca 136mm pokud ti to stačí není co řešit

Reagovat