Nicolai Argon road 2019

Přidat foto

Kolo je postaveno na cx rámu,protože má delší rozvor což mi víc vyhovuje-je to klidnější,líp to drží směr.Ta průchodnost ve vidlici a z.stavbě je taky lepší než u klasických silniček.Kolo používám pouze na ježdění po silnici-proto silniční převody a bezdušové pláště.Tyto pláště mě opravdu překvapily svými vlastnostmi a pohodlím.Toto nové zpřevodování se sramu opravdu povedlo.Vepředu mohu ted´vozit opravdu dlouho velkou placku.

K sramu axs-řadí to rychleji a tišeji než předešlá generace,zpře­vodování vepředu s menšíma plackama a 10tkou vzadu je daleko lepší než to co bylo doposud(53/39,52­/36).Kliky mají DUB osu o průměru 28,99mm ale i tak jsou ty kliky měkčí než třeba dura,ultegra.

K řidítkům:měl jsem dříve klasické sil.řidítka různých tvarů eastony,zipy,rit­chey-vždy ty širší.3T superghaia jsou pro mě tvarově lepší-jízda je s nimy pro mě jistější(bezpeč­nější,víc si s něma dovolím).I když nejsou vlastně určeny na sil.kolo.

Výplety mi stačí-je to vlastně takovej zimák,najížďák,trén­.kolo.Na tomto počtu drátů jsou ty kola velmi stabilní.Až se vypracují tak je přecentruju a svážu a zaletuju.

Barevné schéma je individuální.Chápu že se nemusí líbit.

Díky možnosti volby komponenů jsem si to proporčně opravdu odladil a cítím se na tom moc dobře.Cítím se na něm i ve vys.rychlosti bezpečně.

Popis výbavy jsem doplnil.Fotky jsou staré(něco je jinak)-zatím lepší nemám.

(vloženo 5.12.19)

BTom1
Ohodnoť bajk: (4.1  / 77 hlasujících)
Značka Nicolai
Model Argon road
Modelový rok 2019
Velikost M(ef.délka-560mm,sedlová-540mm)
Hmotnost 9150g
Rám Nicolai argon road axs retro edition,RAL5013-bez možnosti namontovat jakoukoliv mech. a drát.sadu
Vidlice 3T luteus 2 LTD,100mm/15mm,single bee lakování,RAL5013
Tlumič ---
Hlavové složení Alu misky,FSA ložiska
Kliky Sram red axs 167,5mm,DUB
Středové složení Sram DUB
Přesmykač Sram red axs,sram chainspotter
Měnič Sram red axs
Řazení Sram red axs
Převodník Sram red axs 48/35-quarq Dzero
Kazeta Sram red 10-26,12speed
Řetěz Campanolo ekar 13 speed
Náboj přední Dt swiss 240s 100mm/15mm,32 děr
Náboj zadní Dt swss 240s 142mm/12mm,32děr,XDR rotor
Brzda přední Sram red axs,formula centerlock 160mm,formula matice
Brzda zadní Sram red axs,fomula centerlock 160mm,formula matice
Brzdové páky Sram red axs
Ráfek přední Dt swiss rr421 asymetric 32děr,squorx niple+podložky,tlr pásky,alu tune ventilky,mlíko
Ráfek zadní Dt swiss rr421 asymetric 32děr,squorx niple+podložky,tlr pásky,alu tune ventilky,mlíko
Dráty Dt Swiss aerolite silver
Pedály Speedplay pavé,ocelové osy 65mm
Řídítka Enve ses ar 440mm/490mm,fizik omotávka 2mm,fizik gel
Představec Newmen evolution SL 318.4,100mm/31,8mm/-6°,single bee lakování,RAL5013
Sedlovka Enve 305mm/27,2mm/0mm offset + redukce cane creek 31,6mm/27,2mm
Sedlo Fizik Antares versus evo R1 adaptive 149mm
Pláště Challenge strada bianca TLR 700 x 36 - 622

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
wilda81
wilda81

9.12.19 00:10

Pak je vše v pořádku Tome ;)

Reagovat
BTom1
BTom1

7.12.19 23:26

sprcha:já už vím co myslíš že jsou někde(píšeš lisovaných,ale jsou frézované) ty svary užší a jinde širší to je asi to co myslíš.

Je to tahkle ten svařenec je svařován metodou WIG tedy ochranej plyn(helium,argon nebo směs) a netavná

wolframová elektroda+dodávaný kov do svaru+AC napětí.Tam kde má prostor pro širokej svar ho udělá ale kde není

prostoru tolik(teklo by mu to přes hranu toho cnc dílu)tak ho udělá užší.Ty wolf.elektrody mají různé tvary špiček.Takže

pohledovou šířku svaru vidíš rozdílnou.Třeba tady ale někdo WIGU rozumí a vysvětlí ti to-já to nejsem.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

7.12.19 23:02

Dává to dohromady svářeč a tak tam tedy logicky nechává sváry, ne? :D

Tady halda lidí říká šaltr. Nehorázně mě to sere ale nic s tím nenadělám. Takový je prostě život.

Jinak kolo nekritizuji, libí se mi. Jen zrovna ty (speciálně pro tebe) svary těch lisovaných dílů mi přijdou horší než sváry spojující trubky a právě kvůli těmto by mě nenapadlo tomu rámu připisovat takovou cenovku. Toď jen moje osobní dojmy které doufám nijak nezhorší jízdní vlastnosti kola ;)

Reagovat
BTom1
BTom1

7.12.19 22:53

Libore:ty vole;-)já jsem to tak chtěl.Tento typ loga měl nicolai úplně v počátku když snad ještě nebyl net.Chtěl jsem aby to logo mělo retro vzhled a tu barvu taky měli na rámu hódně kdysi dávno.

Víš že je pro mě priorita mtb,enduro tam mám kolo v takový závodáckým designu.Tohle kolo je pro mě jen doplněk.A chci tam mít stříbrnou,stříbrný díly a tenhle „zastaralej“ jednoduchej design.

Reagovat
wilda81
wilda81

7.12.19 22:43

Sprcha: svar vs svár

BTom1: na barvách loga není špatně nic, ale designově je to jak z osmdesátek. Dal bych jen jednu barvu bez ohraničení písmen. Prostě jak je má nicolai v základu…

Reagovat
BTom1
BTom1

7.12.19 22:38

bezdratova.sprcha:á­le asi nic to bylo jen takový rýpnutí.Snad všichni říkaj sváry asi potom teda svářence,svár­ky,atd..

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

7.12.19 22:23

BTom1: A co konkrétně se tím třeba vysvětluje? :)

Reagovat
zzigi
zzigi

7.12.19 21:59

Taková celkem blbost, ale jak to tady v těch vláknech s tou omotávanou lítá…

Ale aspoň to tu žije!!!

Hlavně stavme kola doma na koleně a pak sem s tím, ať je o čem debatit…

A těm stavitelům to pořádně pochvalme, protože kdo staví, ví kolik to je práce a jaké to někdy nese nervy to tady pak vystavit!!!!

Reagovat
BTom1
BTom1

7.12.19 21:19

Hogy:proč horší když na nápisech je stejná stříbrná jako barva na sadě na drátech,drobných stříbrných dílech.

No já motám vždy odspodu.Díky za tip.Tady na tomto kole mám omotávku zakončenou páskou kde jsou stříbrný nápisy

a stříbrnou mám rád.

Reagovat
Hogy
Hogy

7.12.19 21:15

Omluva, to k té omotávce bylo jinam.

Reagovat
Hogy
Hogy

7.12.19 21:13

Stříbrná na nápisech je tady asi ještě horší, než ta bílá.

Svary jsou zcela ok, jinak to v tomto případě být ani nemůže.

Omotávku motám taky výhradně shora. Vypadá to mnohem lépe a ušetří se hmotnost izolačky :-). Jen je to trochu náročnější na pečlivost a kvalitu omotávky, takže mizérie, jako třeba Silva, se použít opravdu nedá.

Reagovat
milan.v
milan.v

7.12.19 21:11

No, lepších firem na trhu v oblasti svařování asi jen tak moc nebude…

Reagovat
BTom1
BTom1

7.12.19 20:52

bezdratova.sprcha:tím žes napsal "sváry"lecos vysvětluje;-).Věř mi že ty svary jsou opravdu v pořádku.Chápu že třeba rám od jiné značky která zabrušuje svary u hlavovky atd. může pro tebe působit propracovanějším dojmem.

Reagovat
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

7.12.19 20:36

Leč se mi to opravdu hodně líbí, musím se přiznat, že ten rám ve mě evokuje dojem podstatně levnějšího produktu. Hlavně ty sváry.

Reagovat
Barak
Barak

7.12.19 18:33

Ale jo, mě se to libi.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

7.12.19 08:50

Mě se to líbí, jak píše les, v reálu je barva a kolo vždycky hezčí, jinak za 5*

Reagovat
les
les

7.12.19 00:12

Fotky strašný. Kolo bude v reálu jistě daleko hezčí. Určitě pěkné svezení. Bral bych hned.

Reagovat
BTom1
BTom1

6.12.19 23:23

Hogy:nápisy jsou černo-stříbrné jako sada.Víc jak tři barvy se mi na kole nelíbí.

Nooski:hnusné jak cyp znamená že se ti nelíbí barvy,proporčnost nebo jednoduchost?

Reagovat
wilda81
wilda81

6.12.19 23:01

Mě se naopak ta modrá líbí fest. Designově bych dal černý představec a bílé řezané logo.

Reagovat
Hogy
Hogy

6.12.19 21:32

Silničku Nicolai jsem i párkrát zvažoval. Je to takový industriál a celkem mě to baví. Ani jsem nevěděl, že udělali cyklokrosku (teď je to teda gravel, když to má ty široký ródla). I když, jakožto staromilec zavřu oči na elektrikou, kotoučema, ródlama, tak pořád zůstavá ta škodovácká modrá, kdy už asi hnusnější odstín modré najít nelze. A to Nicolai dělá doufám pořád i elox. A černobílé nápisy to posílají kamsi už definitivně. Ta zastávka MHD na pár fotkách k tomu vlastně perfektně ladí, ale pochvala to fakt není.

Reagovat
nooski
nooski

6.12.19 20:46

Netypické, individuální, ale za mě hnusné jak cyp.

Reagovat
TK75
TK75

6.12.19 19:31

Zzigi mně se Jamis líbí dost, ale kdybych dostal do rukou toho tvýho tak okamžitě pryč ten představec, sedlovka a pidipřevodník­.A řidítka taky.Jo byl by to krasavec.Ale každý máme holt vkus jinde:-)

Sedlo taky:-)

Reagovat
roud
roud

6.12.19 19:30

Ta zadní stavba je boží :)

Reagovat
milan.v
milan.v

6.12.19 18:33

Nesedí mi tam platformy, je to dost divné…

Reagovat
zzigi
zzigi

6.12.19 18:26

Jamis…

Reagovat
zzigi
zzigi

6.12.19 18:23

Jak jsem psal, kole je krásné a škaredé zároveň, což tvrdím i o svém Jamisu, viz foto. Je to kolo pro radost, na takové to doplňkové ježdění v terénu a odpočinutí po silničce. přítelkyně běhá a to i v lese, takže na doprovody ideální kolo. A chápu majitele tohoto modrého plně funkčního hybrida, nebo jak to nazvat. Ani silnice, ani Gravel. Jelikož jsem zmlsaný karbonem a váhou silničky, tak jsem dlouho přemýšlel, co vlastně a jak postavit a nakonec vyhrála ocel, váhu jsem pak již neřešil, spíše vzhled a čistotu provedení. No a pak po první jízdě se dostavilo nadšení, mírné tunění a Max. spokojenost a to je to hlavní. Osobně jsem teď silnici přestavěl na Shimano DI2, předtím SRAM Red eTAP a tady závidím nové Red AXS, vlastně si ani nedovedu vzhledově na Gravel nic jiného představit, prostě Sram mi tam sedí nejlépe, Shimano je takové pozlátkové, ikdyž plně funkční a Campagnolo to samé funkční, ale prostě mi to nesedí na Gravla.

Takže jenom můj názor.

Reagovat
orm
orm

6.12.19 17:11

@tromboonen: Prevodniky i kazetu mas uvedenu v popisu. Vychazi to ± jako klasika 53–39 s kazetou 11–28. http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

Reagovat
tromboonen
tromboonen

6.12.19 17:05

Btom: jestli se pletu, tak to se omlouvám a dobře mate tělem, ten design… kolik má velká pila zubů? Tohle na fotce vypadá jako méně než silniční kompakt (50z), malá asi tak podobný skok od oka, takže bude rozhodně mít míň než 34, a k té kazetě by se spíš hodilo 53/39 zubů, vono to pak v kopci může být drsnější, ale skoro žádný přehnaný skok mezi malou a velkou…

Reagovat
jardalee
jardalee

6.12.19 16:47

no cetl sem to ale stejne nevim proc investovat zrovna do tohohle mixu,kdyz jsou daleko krasnejsi kola i s pruchodnosti 35mm :) a navic teda kdyz je to hlinik a celkem masivni tak to nejspis nebude ani moc lehky,takze to sice bude super tuhy ale spis bych za tu cenu sel do ocele nebo titanu

Reagovat
madik
madik

6.12.19 16:03

Snad tam prijde i kazeta s vetsim rozsahem. Vypada absurdne mala v kontextu celeho kola.

Reagovat
zzigi
zzigi

6.12.19 12:07

BTom1:ok, já si právě už lakuji věci sám, postupně jsem se vybavil plotrem pro výrobu masek a polepů a dále pak komplet Airbrush výbavou, takže si můžu v klidu doma udělat vše podle mých představ. Baví mě to a dají dělat u ty nejmenší detaily a různé věcičky.

Reagovat
BTom1
BTom1

6.12.19 10:58

mr.antik:Jasně nezabaluje to tak drncání jako karbon rám ale chce to vyzkoušet nějaký nový bezdušový 30mm pláště.Taky se do nich nebuší tlaky na který jseš možná zvyklej..

Reagovat
mr.antik
mr.antik

6.12.19 10:53

Tak to je hodně individuální, už tak nějak od pohledu cítím, jak to musí drncat :-) Když už bych vyloženě chtěl hlínu (jakože na silnici bych ji asi už nechtěl) a nešetřil, tak bych volil raw nebo nějakou podobně zajímavý lakování.

Reagovat
BTom1
BTom1

6.12.19 09:10

zzigi:představec a vidlice je lakována v single bee.Už jsem si nechával kdysi lakovat vidlici u slimgrafix a nebyl jsem moc spokojenej proto jsem ted´zvolil single bee.Už dopředu jsem ale věděl že s pořádným krytování ploch kde nesmí být lak nikdo moc dělat nebude proto jsem si krytování udělal sám.

Reagovat
BTom1
BTom1

6.12.19 09:00

okam_z_brna:jak je napsáno v popisu-na fotkách není kolo hotové a některé díly(pedály,chy­bějící př.světlo,není tam zobr.jednotka pro wattmetr,atd.)Za to se omlouvám měl jsem dát až aktuální fotky.Ta stará sigma je fajn mám ji rád funguje pořád dobře.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

6.12.19 08:00

Moc nerozmím tomu, proč máš kliky s wattmetrem a k tomu bezdrátovou starou sigmu.

Reagovat
zzigi
zzigi

6.12.19 02:00

Je to pěkné i škaredé zároveň, ale 100% to jede a připomíná mi to můj gravel Jamis. Osazení je topka a musí to perfektně šlapat. Řidítka na mě až moc… Nicméně dávám za 5 a přeji bezproblémové užívání.

Lak je originál, včetně představce nebo děláno doma?

Reagovat
BTom1
BTom1

5.12.19 22:58

tromboonen:opravdu se pleteš když si napsal malá pila!Zbytek jsem doplnil k popisu kola.proč co a jak.

Reagovat
scalar
scalar

5.12.19 21:53

Pěkný zimák.

Reagovat
p@X
p@X

5.12.19 21:45

To je 12s kazeta? Trendovější by to bylo s orlem :)

Reagovat
Fran7
Fran7

5.12.19 21:37

Barva a výbava super takže jednoduše plný počet.

Reagovat
p@X
p@X

5.12.19 21:16

M Ubrus: imho je to objímka na blikačku…

Reagovat
tromboonen
tromboonen

5.12.19 21:14

Taky to ve mně vyvolává smíšené reakce, tváří se to jako drsnej gravel (oblouky, šířka gum, pedály, malá pila), ale přitom bez vzorku byť malého, malá kazeta, elektrika atd… tohle bych bral s jinými oblouky a většími pilami jako ideálního zimáka/dojížděče, ale více ménbě jen na asfalt, až na výjimky, a s blatníkama… ale předpokládám, že autor a majitel věděl přesně co chce, tak proč ne, šunka to rozhodně není…

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

5.12.19 21:07

Nelíbí, ani ten masivní hliníkový rám, ani barva, ani Sram.

V surovém, leštěném hliníku by to byla asi jiná káva.BTW k čemu je na kole s 30mm o obutím dobrý teleskop?

Reagovat
Trepifajxl

5.12.19 19:59

dtto Zoid a deekay

Reagovat
miťo
miťo

5.12.19 19:44

Proč je ten šaltr v tak nepřirozené pozici?

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

5.12.19 19:39

Já nevěděl, že Nicolai vyrábí i silniční kola. Nevypdadá to špatně.

Reagovat
well
well

5.12.19 19:22

Zvláštní mix.

Reagovat
deekay
deekay

5.12.19 19:08

Hmm, muselo to stat raketu, ale vzhledove se mi to nelibi ani trochu. Kazit hodnoceni nebudu :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

5.12.19 19:07

Z náhledu jsem tipoval lowend do 15k a teď koukám, jak moc jsem se mýlil. Přemýšlím, kdo a proč si postaví právě takovouto silničku… Každopádně za plný počet. Paráda.

Reagovat

Další galerie z kategorie

M-pik 0
michalzik 2
Breakpain 10
Favorit77 15
manpavel 14
ValaRa 5