Původní stav
Již dlouho jsem po tomto kole pokukoval, neb mi bylo na první pohled libé. Ještě kasické komponenty, jednoduchý kompaktní rám. Vadila mi však absence dtžáku lahve. Nakonec mě psychologicky nakopla až doprodejová sleva a vůbec nelituji. Lehké, ovladatelné a čiperné kolo. A v mojí velikosti má i držák lahve! Kdybych to byl býval věděl, měl jsem jej již dávno. Jinak lehce připravuji úpravu designu, zatím jen oblepeno, částečně již i syknuto sprayem.
(vloženo 2.11.19)
Značka | Btwin |
Model | Rockrider 560ST |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13,6 |
Rám | CGF Evo z hliníku 6061 (váží jen 2,5 kg ve vel. M) |
Vidlice | Vzduchová 120 mm vidlice ROCKSHOX 30 SILVER |
Tlumič | X-Fusion O2 Pro L |
Kliky | SHIMANO DEORE 38/24 nově 32/22 |
Přesmykač | SHIMANO DEORE |
Měnič | SHIMANO DEORE |
Převodník | 38/24 nově 32/22 |
Kazeta | 11-36 nově 11-42 |
Brzda přední | Tektro |
Brzda zadní | Tektro |
Ráfek přední | 27,5" kola Aero Trail Pro /26" Alexrims |
Ráfek zadní | 27,5" kola Aero Trail Pro / 26" Alexrims |
Pláště | HUTCHINSON TAIPAN ve vel. 27,5" × 2,25 / Schwalbe Hurricane 26" x 2.0 |
Hlavně jsem přesně na rysce sedlovky, tedy vše OK. A ještě mám objednány sedlovky 510mm a 570mm.
4.11.19 12:17
No evidentně není XL jako XL :)
Je to XL. No, jinak rozumím. Ale není to tak, že je dnes počítáno s delší teleskopickou sedlovkou?
Neznáte rčení, že papír snese vše? Kor ten supermarketový? A vy jste toho jasným důkazem. Kdyby si tohle dovolila napsat renomovaná značka, tak jí ty lidi sežerou, protože si ty kola kupují ve většině případů lidé, co „už něco ví“. U kola z Decathlonu není moc předpoklad, že by si to koupil někdo, kdo pozná, že má malou velikost, tudíž tam nemají „podle pravdy“ do třeba 180cm, ale do 2 metrů. Vyřešeno.
Ale já mám XL, dle specifikace do dvou metrů výšky. Měřím upocených 1,93. Kde je tedy chyba? Děkuji.
Ta sedlovka vypadá, jako když jsem si koupil před lety Marina v eSku na mých skoro 180cm jenom proto, že bylo za fakt luxusní peníze. Od té doby jsem se zapřísahal, že takovou zhovadilost už nikdy neudělám.
Hlavně pokud je majitel spokojený. Ta sedlovka ale fakt vypadá pekelně :o)
Proč tam nejsou 29 kola moc nechápu (asi by se nevlezlo do logana?) ale řešit expost věci jako jak se na tom bude šlapat nebo jestli není moc nízko střed, to už vůbec… Vždyť se to dá přece na prodejně zkusit…
Goobe, neni to někdy otrava mít takhle chytrou hlavu?
Goob: to srovnání vzduchu s pružinou jsem viděl a nestačil se divit :-D
kubad) Onuce je exot v dobrém i ve zlém tam se o nějaké pochopení nejedná ;-) Onuce promine :-)
Rofl tak jsem si pustil tu recenzi od TH. Fakt vám připadá, že to kolo chválí? Hodně moc se nesnaží říct, že to je sračka nepoužitelná do jakéhokoliv terénu. Ale jo, pro turistu asi v pohodě, až na to, že mu každý kořen nakope prdel.
podle mě je onuce lepší trailhunter než ten český TH, kdyby udělal video s grilem a flaškama jabčáku, to by bylo!
Goob má samozřejmě pravdu,a je jen otázka času kdy to i Onuce pochopí nebo taky ne, třeba mu to naopak bude stačit
T45 – a všiml sis, že tlumič u auta má pevně nastavené pružení i tlumení? Zatímco u tohohle se mění nastavení pružení, ale tlumení zůstává? Kolik máš najeto na něčem, kde se tlumení nastavuje?
Bez urážky, ale Onuce, podle toho, co tady čtu, nikdy neseděl na dobrém dobře nastaveném tlumení. A Trailhunter je naprosto mimo, a) byznys b) podle toho jeho nového videa srovnávajícího pružinu a vzduch nemá o technice ani páru.
Takže ano, od stolu rozhodnu, že tlumič bez nastavení tlumení je pro jezdce lehčího či těžšího než je tovární nastavení naprostá tragédie. Např. od stolu můžu říct, že Onuce to bude mít nedotlumené jako prase, má-li správně nastavený sag.
Tak třeba moje zkušenosti s fullem jsou následující: Ačkoli jsem měl na vidlicích různá kroutítka, tlumič Monarch má mnoho polohově nastavitelnou kompresi, tak jak ten tlumič, tak vidli, vždy buď otevřu na max, pro nejmenší odpor tlumení, nebo naopak na max uzavřu, pro asfaltovou jízdu. Nu a ten Decathloní fulík to přesně tak má, totiž otevřeno, nebo obé najednou uzamčeno. Naprostý ideál, alespoň tedy pro BFC.
p. Hmm: nemusel bych šetřit, mohl bych hned koupit fulla za osmdesát, sto dvacet tisíc… Ale já takové kolo opravdu bytostně nechci? Abych se bál zcizení, poškození, zastarání… a pak to komplikované nastavení všeho. Zde mám osvědčené bezproblémové komponenty Deore, jednoduché tlumení i fungující vidličku. A brzdy časem vyměním opět za Deore.
No vidíte hoši a já jsem takové poleno, že na vidlici jsem si na začátku zakroutil červeným kolečkem a pak jsem na ně několik let nesáhl.
Goobe jistě, tlumič u auta funguje v rozsahu nějakých podmínek, stejně tak tlumič Onuceho kola. Tlumič klidně může být navržen pro rozsah hmotnosti jezdce od 60 do 100 kg a v tomto rozmezí, vzhledem k určení kola, bude plnit svou funkci.
Je zajímavé že TH po svezení prohlásil že je to OK, Onuce taky píše že to je OK, ale Goob od stolu rozhodne, že to OK být nemůže.
mpllll, předpokládám, že Santu s Pikem nemáš na ježdění po pošumavských lesních cestách s grilem a flaškou vína v brašně.
Goob: přesně – stačilo ubrat 30PSI pro jiné použití a rozložení váhy a už jsem musel zrychlovat odskok. Srovnávat s autem je nesmysl, to Tom šlápl sakra vedle.
Není. Auto váží řekněme tunu a půl s jedním průměrně těžkým řidičem. Přidáme-li další 4 průměrně těžké osoby, dostaneme se na tunu a tři čtvrtě. Spočítej si rozdíl v procentech (extrémy typu 5 metráků brambor vynechme). Pružení i tlumení je stejně nastavené. U kola se počítá s váhou jezdce řekněme mezi 40–110 kg. Nastavuje se pružení (na sag), tlumení zůstane stejné. Výsledek musí být zákonitě tragický pro jakoukoliv hmotnost mimo tu optimální.
Goobe ten Tvůj příklad je přitažený za uši. Auta i kola jsou konstruována tak, aby fungovala v nějakém rozsahu určitých podmínek (jen u těch aut bude navrhování i testování důkladnější) Pokud ty podmínky několikanásobně překročím, tak samozřejmě nemůžu čekat, že se auto (kolo) bude chovat standardně. Na druhou stranu, pokud se nad tím zamyslíš, tak rozsah podmínek, za kterých standardně funguje obyčejné osobní auto je až neuvěřitelný. A Onuce podmínky pro tohle kolo překračuje jen trochu :-)
Jestli jsem to dobře pochopil, tak na tlumiči chybí takové to červené kolečko se želvičkou a zajíčkem. Vzhledem k určení kola je možná lepší, že tam není, protože, ruku na srdce, kdo z obyčejných BFU ví, jak to funguje a jak má odskok správně fungovat. Většina uživatelů si na začátku tím kolečkem trochu zakroutí a pak ho v lepším případě nastaví někde uprostřed a už na něj nesáhnou, v horším případě to nastaví blbě a pak se diví, proč se kolo chová divně. U tohoto kola je to prostě nastavené někde uprostřed už od začátku.
Každý měsíc odložit určitou sumu. Sám vím že za rok nic neušetřím tak je potřeba aspoň dva.
p. Hmm: Proč zrovna dva roky? Ačkoli dva roky jsou pro mne světelné roky vzdálená budoucnost, tak daleko ve svojí situaci neplánuji.
Doprdele, enter moc brzy. Samozřejmě simulace nebude dokonalá, protože bys musel u toho auta ještě přitvrdit / změkčit pružení, aby se naplno projevilo nedotlumení / přetlumení.
TomT-45. K těm tlumičům: jdi a nalož do běžného osobáku tunu navíc. Nebo ho naopak odlehči na 300 kg. A pak nám poreferuj, jak se chovají „defaultní tlumiče“.
Trošku šok k vysunuté sedlovce ale jinak dobrý. Snad ti pod krosnou nepraskne rám. Kdyby jsi ještě dva roky počkal mohl jsis koupit lepší kolo konečně :-) škoda že ses neporadil :-D
Jinak, co se té červené hvězdy týče, opravdu to není pro mne symbolem komunistické ideologie. Prostě reflexní hvězdička. Vůbec nechápu démonizování symbolů jako takových. Moc se zlobím, že se nesmí nikde používat svastika, jako by za něco mohla. A v této souvislosti se divím, že tedy není zakázaná i ta rudá hvězda, když je pro někoho symbolem komunismu, což je úplně nejhorší svinstvo. Asi ani srp a kladivo není zakázaný, tak proč ten kříž hákový?
3.11.19 20:23
Je fakt, ze barvu cepicek ventilku, zatim nikdo nenasel odvahu resit :)
Chvíli po vložení fotek přes sto příspěvků a pokud jsem nepřehlédl, tak žádný k tomu, že kolo v kategorii naše bajky nemá vyfocené detaily. Gratuluji a přeji ať kolo slouží, na cyklotoulky myslím dostatečné :-)
Pane Onuce, máte tam za 5! Kolo je sympatické stejně jako Váš přístup k cyklistice a už se těším na případné úpravy!
Hoši nezavidte, polovina z vás tady na BF by na Onuceho tripy neměla čas/odvahu/chuť. To že si koupil další full za málo peněz, si myslím přežijete a on to kolo, narozdíl od vás, využije. Ať to jezdí a už se těším na další foto reporty z trajdani po ČR. Crazym ty se moc nesměj, až ti zavřou Landek a na Lysou už to nedáš bez elektřiny tak ještě budeš rád za to že se můžeš podívat na někoho kdo si užívá přírodu na kole za 20 tisíc. Jinak nic ve zlém.
3.11.19 19:05
Napadl mě pěkný rým: fulík Čulík :)
Pane Onuce paráda, na to Vaše toulání kolo téměř dokonalé. Mě by mělo přijít příští týden celopérko za 2,5 násobek Vaší ceny a nějak si nejsem jistý, jestli bude i 2,5* lepší.
Ohledně testu TH, měl z Dekáče i jejich dražší model Rockrider AM 100 a ten naopak pěkně sepsul a ve videu vzpomíná právě na tohle kolo, že to bylo vzhledem k ceně velmi dobré: https://www.youtube.com/watch?…
A že chybí regulace tlumení? Naprostá většina aut má defaultně nastavené tlumiče a nevšiml jsem si, že by se to rozebíralo jako zásadní nevýhoda. Pokud bude tlumič fungovat, tak není co řešit, pokud se rozbije, tak se buď v Dekáči reklamuje (osobně jsem tam byl svědkem, jak na servise přijali reklamaci prasklého řetězu), nebo se koupí nový, což vzhledem k ceně nebude nijak bolestivé.
Úprava nápisu výborný nápad a už se těším, jestli přijde nějaký zásadnější redesign :-)
SK Rudá Hvězda Kroměříž, nebo Rudá Hvězda Brno? Komoušskej symbol by mi na kolo nemoh ať je levičáctví populární jakkoli, ale snad to vyřeší ta pouštní kamufláž a pak to bude možná vypadat jako něco z Rudej armii… jinak bez komentáře, MTB už nesleduju a fully už vůbec ne, ať se to dobře pohupuje pod grilem a spol.
Defaultní jako že výchozí tlumení co jak se vychodí bude v p.či? :DD
p. Skalár: z tlumiče jsem měl obavy, ale nakonec funguje naprosto skvěle, asi tam bude nějaké defaultní tlumení. Spolu s celkovým zamykáním z řidítek to prostě nemá chybu.
Základní problém tam bude v tlumiči, který nemá nastavitelné tlumení, to se dá ale řešit výměnou tlumiče.
Video už jsem viděl před rokem a nepřipadá mi, že by z toho dělal kolo na cesty do sámošky. Jasně mi z toho vyplývá, že to je kolo za 20, takže člověk nemůže čekat všechno dokonalé a nejmodernější, ale snaha o moderní zpracování tam je a jako celek to funguje. No a že to má lanka venkem, jednoduchou zadní stavbu, nemá teleskopku, mohlo by to mít lepší brzdy a vyšší tuhost? Tohle není kolo na sjíždění skal, ale na pohodové ježdění po lesních cestách pro lidi, kteří chtějí trochu pohodlí. Cílovka s tím bude jezdit po značených lesních cestách i po asfaltu, kdo chce kolo do náročného terénu, bude vybírat jinde a v úplně jiné cenové relaci.
3.11.19 13:31
Jj, porad to diplomaticky kamufloval ;)
Zdendyš, ale že se ten chlapec v testu snaží aby nemusel říct, že je to tak do sámošky pro rohlíky :-)
3.11.19 09:38
Do dvou metrů možná je, ale do dvou a půl už ne :-) Jinak pěkný. Myslím, že zrovna tento bike chválil docela Trail Hunter v poměru cena/výkon.
že se kolo vejde hůře na stojáka do výtahu – to je podstatné. Kolo je tedy ještě příliš velké. (Co mi to jen připomíná?)
tak jistě, od metru do dvou to může kdokoli koupit…
onuce zkus prosím bez předsudků na jakémkoli testfestu třeba na jaře projet jakékoli celopéro renomovaného výrobce, velikost opravdová xl, na cenovku a značku se vyprdni
garantuju ti, že budeš překvapený
Ke kvalitě kola je zbytečné se vyslovovat, třeba bude jezdit dlouho a dobře, ale koupit si 2 x malé kolo to chce talent :-) Onuce co je napsáno u kola jestli L, XL nebo XXL je zcela jedno, důležité jsou faktické rozměry a posez ! Nicméně ať to jezdí :-D
Děkuji. Nezatížený stav je pro mne rozhodující, poněvadž v tomto stavu na kolo nastupuji. Jen mi bylo divné, že se kolo vejde hůře na stojáka do výtahu, vnitřní dveře narážejí na sedlo, jako by délka zem- sedlo byla větší, než u Kellyse, což se ovšem výpočtem nepotvrdilo.
Když se kolo vyrábí ve velikosti do cca 180cm, tak to neznamená, že bude sedět všem vyšším. 27,5" jsou dnes vnímána jako kola pro menší lidi.
Onuce: ano WIN bude mít střed níže nad zemí. Ale je to nevypovídající hodnota, která platí v nezatíženém stavu kola.
3.11.19 08:16
Koukal jsem, ze jsi uz odlehcoval, zmizely odrazky. Tak kilo by udelaly gumy, hlavne by to kolo melo jeste lepsi jizdni vlastnosti ;)
Místo jednoho pořádnýho kola budeš mít dva šroty,který ti jsou navíc oba malý a to se vyplatí.
Moc děkuji. Tedy u Winu je střed níže nad zemí, než jej má Kellys? Jen pro kontrolu.
Počítáš správně. Je to opravdu necelých 5mm (přesně 4,05mm). V praxi se to bude ještě lišit dle toho jaké pláště používáš.
jj jestli to kellys byla 29er tak jo :) absolutni vyska stredu je podle polomeru kola :)
Děkuji. Tak to mám dobře, ale ještě je myslím třeba odpočítat rozdíl poloměrů kol.
Našel jsem konečně průměry kol a rychlým, chvatám bych stihl vlak do našeho Hlavního města, výpoctem mi vyšel střed u Winu o cca 5mm níže než u Kellyse. Je to možné? Děkuji.
Děkuji! A ještě jsem při hledání průměru kol našel toto:
https://www.spoke.cz/…-26-27-5-29/
Asi proto se mi na tom jezdí pocitově tak hezky.
Super Onuce- chválím.
2 fully v rodině jsou třeba vždy :-)
Crazym: chudoba je relativní věc, i několikanásobný milionář či jednomilionář se cítí často velmi chud oproti svým kolegům kteří jsou třeba mnohonásobní milionáři :-)
Moc prosím, dokázal by někdo vypočítat výšky středů nad zemí u tohoto kola a Kellyse z popisu jejich geometrií? Zajímalo by mě to pro srovnání. Nejsem však zdatný matematik ani geometrik a při měření metrem v reálu mi náklon kola dělá chybu v řádu setin metru. Děkuji.
Děkuji. Hvězda ovšem není komunistická, protože je reflexní. A hlavně jsem rychle potřeboval předělat originální znak na hlavovce, který byl opravdu hnusný, připomínající snad nějaký piktogram z veřejných záchodů, či co. A zbyly mi tyto reflexní hvězdy ze sady samolepek, které mi poslal šikovný pán spolu se lvy.
Nevím jak to chodí s brainem jinde, ale kamarádovi když v Plzni ve spešlu posílali brain na servis do Holandska, tak aby mohl jezdit po dobu, co bude jeho brain pryč, dali mu na kolo nějakej jejich z dílny, určený pro vykrytí těchhle servisů ku spokojenosti zákazníka. ..
Kubad: jemu je ovšem nějaký postavení na BF na rozdíl od mnoha jiných u ****** ;-)
Tento design je asi nesmrtelný: napřed v 90. letech, pak to použil Sup a teď zase Decatlon :-)
2.11.19 20:51
Onuce si to spletl asi s Brainem.
p. Crazym: tak to ano, to je v poho. Myslel jsem, že Fox se musí posílat někam do ciziny.
p. Kubad: Omlouvám se, nemyslím to zle. Jen prostě prostým okem mi to přijde jako podivnost, či spíše jako opravdu hodně poddimenzované. Ale je to jen oko laika, proto se ptám, jak to vnímají ostatní.
Vážený pane Onuce – prosím nepouštějte se do teorií o kterých HOVNO víte – jste pak zbytečně k smíchu , a to je špatně kazí se tím Vaše vyjímečné postavení na BikeForu
:D
Onuce: Dám to do servisu třeba sem a protože to mám „za rohem“ je to otázka pár dnů a to nějak přežiji :-)
A neodpustím si opět upozornit na něco z druhé strany barikády, totiž hypermoderní Supercaliber. Takové kolo bych nechtěl ani zdarma, má extrémně tenounké trubičky zadní stavby, dokonce ty, kde se dle vektorů vynáší největší síla. Zdá se to jenom mně, že je to technologický paskvil?
p. Melda, moc děkuji, napsal jste to přesně tak, jak se kolo jevilo a jeví i mně .
p. Crazym, to Vás obdivuji s rozborkou vidle. Já maximálně mažu, ale gufera a těsnění bych si netroufl… Jen na čem budete jezdit, až bude jednou Fox v servisu?
Tak teď jsi mě dostal, protože už za Kellyse jsi tedy dal to co já za toho Spešla. Jsi tedy zřejmě finančně na tom lépe než já, protože já tou dobou z finančních důvodů radši za dvacet táců prodal předchozí Meridu One forty, která mi vyhovovala a uvažoval jsem chvíli, že si ji nechám jako zimák. No a Ty máš už dalšího fulla :-)
U toho Foxe tě chápu, taky se netěším na údržbu ale já na něj zatím nesáhnul a to mám na něm přes 5 tisíc km patrně s jiným zacházením než Ty ale když není problém, nevrtám se. Zatím jsem jen svépomocí vlezl do vidle a byl rád, že jsem nic nepomrvil :-)
Perfektní poměr cena/výkon, pěkný design, jednoduchá konstrukce bez zbytečných vymyšleností
Pro p. Kubáta: jsem s těmi sračkami nadmíru spokojen. Jen kdyby to koleno tak bodavě nebolelo…
Sedlovku mám přesně na rysce, objednaná delší, 570mm ze skládačky.
Pane Crazyme, náte nádherné kolo, jen když vidím tlumič Fox, jdou na mne mdloby při představě poruchy…
Za Kellyse jsem dával třicet, ale hned vidli z TT za devět, pak RST za pět, brzdy Deore, převodník, kazeta, přehazovačka…
Opravdu nesrovnávám s rb, jen jsem popisoval dojem z fotek od p. Doomhamera
Onuce: ověřil sis velikost pedalkickback s ohledem na tvoje koleno? Myslím, že bude větší než malý.