Na náhradních kolech
Nové 5010 se mi líbilo hned, jak ho Santa na konci roku 2018 představil. Celá stavba začala prasklým drátem na již bývalém Liteville 301. :0)
Jelikož kromě prasklého drátu byl i popraskaný ráfek, objednal jsem na zkoušku výprodejové ráfky z Číny, že se kola přepletou a já budu dál jezdit.
Než přišly ráfky, představil Rock Shox nové modely a já se neopatrně před kubadem zmínil, že se mi Pike ve stříbrné moc líbí. Takže už byla i vidlice… No a mít zadek neboost a předek boost nedávalo moc smysl, navíc se mi příčilo přeplétat dvakrát a do toho se objevila zajímavá nabídka na vysněný 5010 z Rakouska. :0) A už to jelo.
Plán byl, že spousta dílů zůstane z Litevillu, zbývalo jen vymyslet teleskop a hlavové složení. V nejlepší chvíli přišla sleva na BikeYoke a bylo rozhodnuto. Kubad mě pak přemluvil, že hlavové od Hope je ošklivé a 110 od Cane Creek je hezčí.
Jak to tak bývá, není vše růžové – kvůli menším problémům se zadní Hope nábou a kotoučem jsem pořídil Specialized Roval Traverse zapletelná kola a nahodily se Guide R záložní brzdy, abych mohl konečně jezdit. Pak konečně dorazila karbonová kola přepletená z Hope na ověřené DT náby.
Po první návštěvě Sušice jsem dal pryč XTR Race pedály a pořídil Trail variantu a po jednom dni na Špičáku letěly do koše i Guidy.
Toto je konečná varianta, už máme spolu i něco najeto, tak je čas Santu představit i zde.
Nové 5010 je ušité podle poslední módy – nízké, položené, dlouhé (ale zase nic extrémního). Trošku jsem se toho obával, ale zbytečně. Kolo je úhly podobné minulé generaci Bronsona, navíc podpořené 150mm vpředu a flipchipem v pozici low. Z kopce stabilní, jak jsem mezi koly, do kopce jede moc hezky a na trailu je stále hravé.
Kapitola sama pro sebe je systém zadní stavby. Je to moje první zkušenost s VPP a jsem nadšený. Zadní stavba je hezky citlivá na malé nerovnosti, ale i ty větší sezobe s přehledem, až se mi nechce věřit, že má jen 130mm zdvihu. Ke konci je rám docela progresivní, zatím jsem se na doraz nedostal.
Velké díky si zalouží kubad za trpělivost a Lister za rady při stavbě.
(vloženo 2.10.19)
Značka | Santa Cruz |
Model | 5010 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13,12 kg |
Rám | 5010 CC V3, 130mm, Invisiframe folie |
Vidlice | Rock Shox Pike Ultimate RC2 150mm |
Tlumič | Fox DPX2, 210x50mm |
Hlavové složení | Cane Creek 110 |
Kliky | Race Face Next SL G3 |
Středové složení | Race Face |
Měnič | Sram X01 Eagle |
Řazení | Sram X01 Eagle |
Převodník | Absolute Black Oval |
Kazeta | Sram X01 Eagle / Sram GX Eagle |
Řetěz | Sram XX1 Eagle |
Náboj přední | DT Swiss 350 + Torque Caps / Specialized Roval Traverse |
Náboj zadní | DT Swiss 350 + 36T Ratchet upgrade / Specialized Roval Traverse (DT 370) |
Brzda přední | Shimano XTR M9120 + Sram Centerline 200 mm |
Brzda zadní | Shimano XTR M9120 + Sram Centerline 180 mm |
Brzdové páky | Shimano XTR M9120 |
Ráfek přední | Nextie NXT27AM35 / Specialized Roval Traverse 27.5 |
Ráfek zadní | Nextie NXT27AM35 / Specialized Roval Traverse 27.5 |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Shimano XTR M9120 |
Řídítka | Race Face Next SL 35x760mm |
Představec | Race Face Turbine 35x50mm |
Sedlovka | BikeYoke Revive 31.6x160mm |
Sedlo | Ergon SME3 Comp |
Pláště | DHF 27.5x2.5 WT 3C Exo MaxxGrip + Rekon 27.5x2.4 WT Exo / Shorty 27.5x2.5 WT 3C Exo Maxxterra + DHR 27.5x2.4 WT Exo |
Myslím Nukeproof jako značku, parametry nehodnotím.
nukeproof k Santovi pujde paradne, co do tuhosti teprve uvidim, imho to dle recenzi zase tak spatne nebude… navic jak jsem psal tak jsou to nahradni kola a v okanu jsou karbony na CK :) … btw mam na ceste otloukanka v hline takze zadny HT CC a k vaze texh kol… karbony co sem mel ted majintaky 1900g… ty 2kg na kolech soubuolne v klidu, zase nesmite tu vahu tak prozivat :)
No to jedině :-)
TJK: Já ti nevím, Nukeproof k Santovi prostě nejde.
Uff, 2 kila. Ale 303 EUR po slevě je imho super cena. Akorát o tuhosti si moc nedělám iluze, má to taky jen 28 drátů jako moje Rovaly (ano, ty navíc mají jen 24 vpředu)..
jj v librach ale bral jsem i horizon kola a XD orech a cely to stalo fak nula nic… a mam nahradni kola s obema orechama, to je hodne fajn… navic sou hezky a komolet i s paskama, ventilkama a bahradnima dratama a niplema…
Tak klame: https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod172943
Bylo to v librách… ale pořád je super. Až tě přestane bavit, tak se hlásím jako první :0)
Pokud mě paměť neklame, tak byl za 50 EUR a CRC dávalo při nákupu za 50 Eur 10 slevu novým registracím.
Vzhledem k tomu co Intend vazi a vydrzi se hodi vsude. Uz jsem videl nazivo a peknej.
Ještě se mi líbí Enve M7, ale nějak se mi to příčí cenou :-D designově by padnul přesně :0)
Tonik: Hele me sem sedi vic ten RF. Intend je top maloseriovka, to by se hodilo na neco neotreleho, treba POLE apod :)
Coz mi pripomina, ze kdyz zacali delat 50mm bych si ho mel take opatrit a shodit 100g;)
mpIII: je moc obycejny, male srouby a tezky;) Sem bys mel poridit Intend Grace, uz je v 50mm verzi a ma pod 100g s pouzitim pro DH.
tonik666: hehe, čekal jsem, kdo první mi vpálí ty A2Z podložky :-D
Sedlovka je 160, protože jsem při objednávce nevěděl, že to vyjde takhle dobře. Vycházel jsem z LV 301, kde 125mm Reverb prakticky seděl na rámu. 185mm verzi jsem nechtěl riskovat.
Náby: 240 by přinesly trochu nižší váhu za cenu velikého příplatku.
Činné špatně na Turbine představci?
tonik666> DT240 celkem nic nepřinesou, jen pýr gramů dolů a nehodící se polepy, XTR se k tomu designově hodí… 160mm je pro mně taky málo, ale mpIII to třeba stačí…
Takhle odhadem mi to prijde ze se 185mm sedlovkou by mu mohlo pri propruzeni drbat sedlo o zadni gumu, kdyz bude uplne dole.
Když už tady všichni pějí chválu, tak trochu nerozumím, proč je tam jen 160mm sedlovka když by se tam bezpečně vešla 185mm. Vzhledem k obutí to bude zceja jistě ježděno jako lehčí endurko, a u endurka neexisuje moc velký zdvih sedlovky.
Když už to má XTR bezdy, tak bych volil DT240 místo DT350. Také jiné podložky pod představec než A2Z, minimálně bez toho nápisu. A jiný představec než RF Turbine.
Konec drbání, kolo je pěkné.
mpIII: I tam bych to v tomto osazení čekal o něco níže. To rozhodně ale nebude nic měnit na tom, že to i tak moc pěkně pojede a bude s tím kupa zábavy. Tak ať to jezdí!
Poskladane pomerne bez debat. Jen to sedlo a celkovy vzhled me nejak zvlast neberou. Funkcne asi parada za 5 bludistaku
Máš to za 5 bludišťáků! Barevné kombo super, osazení taky fajn a co tam nesedí už dávno víš. ;-)
deekay: přesně tenhle test mě napadnul :0) příště ale třeba vezmu Nextie Premium.
AleZ80: Ano, zajiste znackove firmy si vice hlidaji kvalitu.. https://www.pinkbike.com/…heelset.html
a to se vyplati…Nextie je na ten ram naprosto ok.
Budeš na nich mít jméno renomované firmy a možná si i více hlídají kvalitu.
AleZ80: proč značkové výplety? Co přinesou značkové ráfky navíc oproti Nextie?
Hope kotouče jsem zkoušel a s rámem si nerozumí. Tak šly pryč.
Je to pěkný základ. Teď už jen Grip2, značkové výplety, Hope kotouče a máš hotovo. :-)
tak to je „bicykle perfecta“ -kolo „šlechtic“ ! Velmi dobře vyladěné po všech stránkách…
Kashimu nechat, takhle to vypada luxusne. Me osobne by se tam vic libily brzdy Hope.
Hele, vizuálně to není nic, z čeho bych stříkal blahem, ale… ale je to fakt pecka. Prostě nenápadnej luxus, je to vymazlený, vychytaný, vyvážený, všechno naprosto perfektní a to nemyslím teď profil, text, info. Prostě paráda. Plnej a dal bych i víc, kdyby to šlo. ;-)
Jo, jen me tak napadlo zrovna u tohoto kola: slo by vzdycky psat jake velikosti kol to ma? Tady 5010 je predpokladam 27,5", ale jisty si nejsem. A chodit nekam zjistovat se mi nechce.
Krásný! Povedený, paráda! Par mikro detailu zmínily ostatní. Za 5*!
Jediná Skoda u RS je, ze v tyhle peckovy stribrny nedelaj Lyrika :-(
Centrline vs shimano (při stejných deskách a brzdach) shimano kousavejsi, centrline větší vydrz.. kroucení jsem nepozoroval ani u jedněch.
Vítej do klubu. Krásná stavba. Taky jsem pro dát černou pístnici na tlumič (nejlépe 210×55 k tomu Piku na 150 mm). Jinak kotouče Centerline fungují za mne určitě lépe než SH, ty škrtaly daleko více.
puvodni SOLO se mi libilo vic, toto je takove nejake krabicovite… jinak trosku moc nenapadne, ale i tak za 5
jIrI___> Než červený elox, to si radši prostřelit hlavu… :-D
mpIII> Super, jen by to chtělo nové polepy na kliky s šedým nápisem. :-)
Děkuji všem za komentáře. :0)
jIrI___: Plán by hlavně žádný elox! :0)
saintjv: Kola jsou fajn, neskutečně tuhá. Ještě by to chtělo možná druhé karbony na běžné ježdění, řádně odlehčené. Ale uvidíme.
Hadato: Není to stavěné primárně na váhu, ale na odolnost. Kola mají určitě kolem 1800g.
mirorek2: Určitě by se vešla, ale to jsem při objednávce nevěděl. :0) Ale 160mm mi naprosto stačí. Stříbrný Pike se mi líbil hned jak ho uvedli, funkce je také bez připomínek.
my_dudesty/Hadato: s brzdami naprostá spokojenost. Žádné pumpování, žádné propadání páky, brzdí výborně. Naprostá spokojenost.
TJK: Centerline kotouče fungují s XTR naprosto bez problémů, po zahřátí se ale trošku zkroutí a pak chvíli škrtají. Ale nic závažného. Taky jsem přemýšlel nad Shimanem, ale už na to kašlu. Navíc u Shimana fakt nedávám ten rozdílný design pro 203mm a 180mm kotouč :0(
btw ty centerline s tema XTR chodej dobre? Premyslim co k nim koupit, jestli neco jinyho nebo shimano
Většinu už napsali ostatní, prostě pecka za plnej :) Taky se přidám s dotazem na nové xtr – zatím se neobjevily žádné neduhy x000 sérií jako tuhnutí při napumpování apod?
Tyhle stavby začínající výměnou čepičky ventilku miluju. Ale nekupte ten rám, když je to tak levný!
Moc pěkné. Málo barevné ;).
Ty akce jsou peklo, tu BY sedlovku nešlo nevzít :-)
Možná by se ti vlezla i 185 ne?
Tohle je hodně velká paráda!
Nějak se mi akorát nechce věřit, že to v tomto osazení váží přes 13 kg, ale asi jo – ty pláště asi udělají své. Mimochodem: jaká je spokojenost s těmi brzdami?
Mno jo:) Pekny to mas:) Jeste ty kola a uz toho moc vylepsit nepujde:) Pekne ykscéčko!
Zářný příklad oběti B-F :). Ale kolo vypadá fajn, byť na moje poměry je trochu smutné (osobně bych to doplnil červeným eloxem :) )
Jak tu psal uz jednou cioran, kazde hezke kolo musi mit na sobe neco oskliveho. Tady je to ten kashima tlumic, ale i tak pekne doladene. Mam radost z XTR brzd.
Kdyz se chce, tak jde i z pohrebaku udelat zajimave kolo, tady diky tem sladenym sedostribrnym komponentum. 5*
Super! Ale to jsi to nemohl dát pod 13 :P :D :D
Hele máš to parádní.
Obligátní rejpnutí do kashimy si neodpustím, ale i tak za plnej.